پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار و عقاید مارسل برویر-معمار سبک بروتالیسم
بخشی از مطلب
مارسل برور (به انگلیسی: Marcel Breuer) متولد ۱۹۰۲، معمار و طراح مبلمان یهودی آمریکایی مجاری الاصل قرن بیستم بود.
او از اساتید باوهاوس و پیشروان سبک نوگرایی در معماری بود.
از آثار او میتوان ساختمان مرکز یونسکو در اروپا (۱۹۵۳) را نام برد
برور در سال ۱۹۸۱ در نیویورک درگذشت.موفّقترین دوره ی کاری مارسل برویر به عنوان یک معمار، بعد از جنگ جهانی دوّم بود؛ در این دوره او ساختمانهایی تأثیرگذار طرّاحی کرد و راه حل هایی را به عنوان الگو یافت که مورد تقلید معمارانِ سراسر دنیا قرار گرفتند. اگر چه از بخت بد، مدرنیسمْ بعد از جنگ به مُحاق فراموشی سپرده شد و او عملاً هرگز نتوانست از انتقادهای خصمانه ی پُست مُدرنیست ها جان سالم به در ببرد.
خانه های شخصی برویر، که اغلب در شمال شرقی ایالات متّحد واقعند، به شکلی «بیزمانْ» زیبا و کاربردی هستند، ولی از طُمطُراق انقلابی در آنها خبری نیست. در نیمه ی دوّم دهه ی 1950، او در پروژه های مهم ساختمانی خود نسبت به استفاده از مادهای تعهّد یافت که خیلی زود از جانب منتقدین معاصر مطرود اعلام شد، و این مادّه چیزی نبود جز «بتن اکسپوزه». برای بدتر شدن اوضاع، برویر بعداً نماهایی ساخت که در آن از عناصر بتنی پیش ساخته استفاده شده بود. امروزه این معماری دیگر چندان طرفدار ندارد.
برویر از معماران پیرو مکتب بروتالیسم همان اوایل سال ۱۹۵۶ بود که مجله ی تایم مارسل برویر را به عنوان یکی از ارائهدهندگان فرم در قرن بیستم» معرفی کرد. او زمانی که تنها بیست و سه سال داشت، با خلق «مبلمان لولهای فولادی» نام خود را در تاریخ طراحی رقم زد. «صندلی طرهای» وی به شمایلی از طراحی داخلی مدرن بدل شد. البته باید گفت، برویر به عنوان یک معمار _ که البته او خود را قبل از هر چیز اینطور میدید _ متعلق به نسلی بود که در مرورهای تاریخ معماری بخت چندان یارش نبوده است. او نوزده سال جوان تر از والتر گروپیوس شانزده سال جوان تر از میس وان در روهه و پانزده سال جوان تر از لو کوربوزیه بود؛ همین باعث شد وی هنگامی که وارد عرصه ی معماری شود که برای اجرای نقشی فعال در شروع عصری جدید در معماری، خیلی دیر شده باشد. موفق ترین دوره ی کاری برویر به عنوان یک معمار، بعد از جنگ جهانی دوم بود.
اگر چه از بخت بد، مدرنیسم بعد از جنگ به محاق فراموشی سپرده شد _ و او عملا هرگز نتوانست از انتقاد های خصمانه ی پست مدرنیسم ها جان سالم به در ببرد.
مارسل لایوش برویر، در ۲۱ ماه می سال ۱۹۰۲، در شهر پِچ، مجارستان، متولد شد.او سومین و کوچک ترین فرزند یاکوب برویر دندان پزشک و همسرش فرانتسیشکا بود. هنر در خانه پدری اش نقش مهمی ایفا می کرده است.بعد اتمام مدرسه،
برویر یک بورس تحصیلی از آکادمی هنر های زیبا وین دریافت نمود. وقتی از وجود یک آکادمی هنری جدید در وایمار با خبر شد، فوراً نسبت به ثبت نام در آن اقدام نمود.برویر هیجده ساله به زودی بین ۱۴۳ دانشجویی قرار گرفت که تحصیلات خود را در دومین سال تأسیس مدرسه ی باؤهاؤس آغاز کرده است.
برویر زیر نظر یوهانس ایتن، به عنوان کابینت ساز تحت تعلیم قرار گرفت.برویر نقاش ماهری بوده، زیرا اسکار شلمر در دفتر خاطرات روزانه اش در سال ۱۹۲۲ با تأسف بیان داشته که برویر به خاطر تمرکز بر حرفه ی ساخت مبلمان، نقاشی را به طور کامل کنار گذاشته است. طراحی صندلی «کانستراکتیویستی» به دست برویر در سال ۱۹۲۲ به عنوان بحث برانگیزترین نمونه خط مشی جدید مدرسه ی باؤهاؤس مطرح شد.
برویر در فاصله سال های ۱۹۲۵-۱۹۲۴، چند ماهی را در پاریس گذراند؛که لو
و.......