خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار رنزو پیانو

   تعدادبرگ: 74 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 18399 kb  تعدادمشاهده  3


پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار رنزو پیانو 

موزه منیل
مرکز فرهنگی تیژبائو
دفتر کارگاه ساختمانی رنزو پیانو
آکادمی علوم کالیفرنیا
مجموعه فرهنگی ژرژ پمپیدو
موزه پل کلی
کتابخانه مورگان

 

در ۱۴ سپتامبر ۱۹۳۷ در شهر جنوا محله پلیی به دنیا آمد.در مدرسهٔ ابتدایی چیزی نمانده بود که از مدرسه اخراج شود.
 
ابتدا برای تحصیل معماری به دانشگاه فلورانس رفت. در دورهٔ اشغال دانشگاه‌های ایتالیا بوسیلهٔ دانشجویان در میلان نزد فرانکو البینی به یادگیری عملی حرفهٔ معماری پرداخت در ۱۹۶۴ تحصیلات خود را در رشتهٔ معماری در پلی‌تکنیک میلان با پایان نامه‌ای دربارهٔ ساختمانهای عربی در قسمتهای داخلی لیگوریا به پایان برد و به همکاری با استادش مارکو تسانوسو پرداخت.
 
به لطف پدر، که مانند چهار عمو و برادرش همه پیمانکار ساختمانی بودند، بی درنگ امکان آشنایی با زندگی کارگاهی و تجربه حرفه‌ای را به دست آورد و اولین روابط حرفه‌ای خود را با مشتریان پایه گذاشت.
 
از ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۰ بین انگلستان و ایالات متحده در سفر بود تا تحصیلات خود را تکمیل کند.
 
در همین دوران با ژان پرووه (۱۹۰۱-۱۹۸۴) [۵]، معمار فرانسوی آشنا می‌شود و دوستی پایدار و پر ثمری را با او آغاز می‌کند. ژان پرووه بعدها رییس ژوری گزینش طرح پروژهٔ مرکز پمپیدو شد.[۲]
 
از سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۷ با ریچارد راجرز در طراحی مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو همکاری داشت.
 رنزو پیانو در سال ۱۹۳۷ در جنوب ایتالیا، در خانواده ای معمار به دنیا آمد. تحصیلات خود را در پلی‌ تکنیک میلان انجام داد. هنگامی که دانشجوی معماری در دانشگاه پلی تکنیک معماری میلان بود مرتب از پروژه های ساختمانی پدرش بازدید می کرد که این بازدید ها تجربه های علمی و کارآمدی را برای او به ارمغان آورد.
 
او در خانواده ای متولد شد که حرفه ی اصلی بیشترشان ساختمان سازی بود، پدر بزرگ، پدر، عموها و یک برادر او پیمانکار بودند. اصولا او هم باید همین راه را در پیش می گرفت اما علیرغم بی میلی پدرش، معماری را به عنوان حرفه ی خود انتخاب کرد، اما هرگز نتوانست از ریشه های خانوادگی خود و وابستگی به مسایل اجرایی ساختمان سازی دل بکند. شاید به همین دلیل نام شرکت او «کارگاه ساختمانی رنزو پیانو» است.
 
   
 
پس از فارغ التحصیلی از دانشکده معماری پلی تکنیک میلان، مدتی با پدرش، سپس با چند تن از معماران نامی آن عصر همکاری کرد و همواره، برونلسکی را به عنوان الگویی آرمانی ستایش و تحسین می کرد.
 
دفتر فنی و کارگاه رنزو پیانو در سال ۱۹۸۰ در پاریس و جنوآ ایتالیا شکل گرفت و اکنون حدود ۱۰۰ مهندس، معمار و متخصصین دیگر در قسمتهای مختلف شرکت مشغول به کار هستند که همگی معتقد به ساخت ساختمانهای کارآمد و آزمودن ایده هایی هستند که منعکس کننده ایده های رنزو پیانو است. در حالی که کارهای او آمیخته با تکنولوژی روز معماری می باشد ولی ریشه و اصل کارها به طور واضح نمایانگر فلسفه و سنت ملی کلاسیک ایتالیا است.
 
پیانو از سال ۱۹۷۰ تا کنون جزو پیشگامان بزرگ عرصه ی معماری جهان بوده است. کارهای او آمیزه ای از سنت های ارزشمند سرزمین مادری اش و پیشرفته ترین دست آوردهای فن آوری قرن بیستم است. مشهور ترین آثار وی عبارتند از: مرکز پمپیدو در پاریس که با همکاری ریچارد راجرز کار کرد، فرودگاه جهانی کانسای در اوزاکا، طرح بازسازی پوتسدامر پلاتز در برلین و بناهای بیشمار دیگر.
 
تلاش برای رسیدن به مفاهیم فضایی جدید، جستجوی اصول  سازه ای و روش های اجرایی نو، حداکثر استفاده ازتوانمندی های مصالح، توجه به محیط زیست و نیازهای در حال تغییر انسان معاصر، اهمیت دادن به مفهوم احساس فضایی در معماری و … همه ویژگی هایی هستند که در اثار معماری پیانو تحقق یافته اند.
 
رنزو پیانو که اکنون معماری است ۷۳ ساله، شهرت جهانی اش را ابتدا پس از طراحی مرکز فرهنگی ژورژ پومپیدو در پاریس به دست اورد. این مجموعه که با همکاری معمار جوان انگلیسی ریچارد راجرز طراحی شده بود، از اثاری است که تلاش برای نوآوریی و رسیدن به مفاهیم و تعاریف جدید در چارچوب اصول شناخته شده ی معماری را به وضوح میتوان در آن مشاهده کرد.
 
تلاش برای یافتن مفاهیم جدید، همواره مهم ترین عامل تأثیر گذار در تعالی و تکامل هنر و تمدن بشر بوده و معماری نیز، به مثابه مهمترین تجلی هنر و تمدن بشری، از این قاعده مستثنی نبوده است. در میان معماران، فراوانند کسانی که عمر حرفه ای شان را در تلاش برای رسیدن به افق های جدید سپری کرده اند و همین افراد اند که، نقاط عطف معماری جهان را رقم زده اند. از آن پس، پیانو در راستای همین تلاش، فرصت طراحی پروژه هایی با عملکرد ها، بسترها و مقیاس های مختلف را به دست آورد و پیشرفتی مداوم و بی وقفه را به نمایش گذاشت.
 
همه ی این عوامل دست به هم داد و باعث شد که پیانو بتواند تلفیقی واقعی از هنر، معماری و مهندسی را بدست آورد. وی همچنین بسیاری از هنرمندان برجسته ی سرزمین مادری اش «ایتالیا» همواره در جستجوی تحول، نواوری و ابداع بود اما در راستای این تلاش هرگز از سنت ها و فلسفه های بومی دور نمی شد و طبیعت «اولین منبع الهام انسان خلاق» را همواره مورد توجه داشت تا جایی که در سالهای اخیر توانست بهترین نمونه های معماری سبز را خلق کند که بی شک نقشی اساسی در گسترش مفهوم پایداری داشته است.
 
 
شخصیت های انسانی، زاده اتفاق، احتمال یا محاسبات ژنتیکی نیستند. انها محصول تاریخ، جامعه و یا در کل طبیعتند. اندیشه هایی که لوکوربوزیه را در دهه های سی و چهل به آن جایگاه رفیع رساند، پیشتر یا بعد از ان می توانست چنان توجهی برانگیزد؟ شخصیت معماری پیانو نیز فارغ از بستر خانوادگی اش، قابل سنجش و تحلیل نیست. تفکیک پیانو به مثابه معمار هنرمند یا مهندس سازه و ساخت سخت می نماید چه آثارش آمیزه ی این هر دو است. پیانو پیمانکار زاده است، محصول خانواده ای که پدر بزرگ، عموها و برادر همه و همه عنصر اجرایی سطح بالایی بودند، پس شهرتش به عنوان معمار مبتکر و خلاق در فنون و روش های ساختمان ساختمان سازی عجیب نیست.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ,بیوگرافی و آثار رنزو پیانو , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری لوکوربوزیه
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار هرمان هرتزبرگر
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار لئوناردو داوینچی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار ورنر پنتون معمار و طراح مشهور دانمارکی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار بندتا تالیابو معمار مشهور ایتالیایی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار انریک میرالس (1955-2000) معمار کاتالانی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار آماندا لویت معمار مشهور بریتانیایی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی استاد معمار علی اکبر صارمی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آرنه یاکوبسن معمار دانمارکی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آندره آ پالادیو معمار ایتالیایی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آلوارو سیزا ویرا Álvaro Siza Vieira معمار ایتالیا
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آلوار آلتو، معمار مدرن معمار فنلاندی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آلدو روسی معمار ایتالیایی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آلبرتو کامپو بائزا معمار اسپانیایی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آلبرت کان یا معمار دیترویت
پاورپوینت دفتر معماری Has Mimarlık
پاورپوینت جان اسمیتون پدر مهندسی عمران
پاورپوینت معمار ژاپنی سو فوجیموتو ، زندگینامه و بیوگرافی و تحلیل آثار
پاورپوینت لوکوربوزیه ، زندگینامه و بیوگرافی ، عقاید و اندبیشه ها
پاورپوینت شیگروبان ، زندگینامه و بیوگرافی ، عقاید و اندبیشه ها

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد