خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: فیلیپ جانسون (Philip Johnson) ، بیوگرافی و تحلیل آثار ، پاورپوینت

   تعدادبرگ: 45 اسلاید .   قیمت: 9500 تومان   حجم فایل: 3211 kb  تعدادمشاهده  7


با نگاهی به کارهای جانسون می توان دریافت که آثار او در طیفی از مدرنیسم افراطی، در خانه شخصی اش، تا پست مدرنیسم، در ساختمان AT&T ، قرار می گیرند. شهرت کنونی جانسون نیز بیشتر بخاطر پشتیبانی از دو جنبش معماری است که در طول ۶۰ سال گذشته چشم اندازهای شهری را عمیقاً تحت تأثیر قرار داده اند: سبک بین المللی، و متداول سازی مجدد کاربرد انواع متعدد سبک های تاریخی در طراحی معماری معاصر.
 
فهرست مطالب
    فیلیپ جانسون
    معماری مدرن (Modern Architecture)
    خانه ی شیشه‌ای
    موزه هنر تگزاس جنوبی | تگزاس (the Art Museum of South Texas | Texas)
    گالری هنر‌های تجسمی شلدون لینکلن | نبراسکا (Sheldon Museum of Art | Nebraska)
    انستیتو هنر مونسون-ویلیام-پروکتور (Munson-Williams-Proctor Arts Institute | New York)
    مرکز IDS مینیاپولیس | مینه‌سوتا (IDS Cente | Minnesota)
    کاخ پنزاویل در هوستون | تگزاس (Pennzoil Place | Texas)
    سازه‌گرایی
    برج ویلیامز هوستون | تگزاس (Williams Tower | Texas)
    ساختمان ۵۸۰ خیابان کالیفرنیا سانفرانسیسکو | کالیفرنیا (San Francisco 580 Californa street | California)
    نئوکلاسیک
    فرم تابع عملکرد
    ساختمان مرکزی شرکت صفحات شیشه‌ای پی‌پی‌جی پیتسبرگ | پنسیلوانیا (PPG Place | Pennsylvania)
    بانک ملی دالاس | تگزاس (Dallas National Bank | Texas)
    موزه تلوزیون و رادیو
    معماری کانستراکشن
    گنبد شکسته
    معماری فولدینگ
 
بخشی از متن
فیلیپ کورتلیو جانسون که به فیلیپ جانسون شهرت دارد، در سحرگاه هشتم جولای سال ۱۹۰۶ میلادی در کلیولند اوهایو چشم به جهان گشود. وی تحصیلات پایه خود را، در شهر زادگاهش به اتمام رساند و پس از اخذ مدرک دیپلم، به منظور تحصیل در رشته فلسفه یونان، راهی دانشگاه هاروارد شد. وی پس از کسب مدرک لیسانس در این رشته از دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۲۷ میلادی، به سراسر اروپا سفر کرد و با آثار معماران مدرنیستی نظیر لوکوربوزیه، لویی کان و میس وندروهه آشنا شد. 
موزه هنر مدرن نیویورک
فیلیپ جانسون پس از بازگشت از سفر خود در سال ۱۹۳۰ میلادی، به منظور مطالعه جنبه هنری معماری به دپارتمان معماری موزه هنر مدرن نیویورک (Museum of Modern Art) پیوست و توانست به واسطه استعداد شگرف خود، ریاست آن را طی دو دوره ۶ و ۸ ساله بر عهده بگیرد. همین حضور پیوسته فیلیپ جانسون در دپارتمان معماری موزه هنر مدرن نیویورک، سبب آشنایی وی با مورخ معماری مشهور امریکایی، هنری راسل هیچکاک (Henry-Russel Hitchcock)، شد.
فیلیپ جانسون در سال ۱۹۳۲ میلادی، نخستین نمایشگاه معماری مدرن را با همکاری هنری راسل هیچکاک در موزه هنر مدرن نیویورک ترتیب داد. این امر در کنار انتشار کتاب “سبک بین‌المللی: معماری مدرن از سال ۱۹۲۲” توسط این دو، تاثیر به سزایی در معرفی اندیشه‌های مدرن معماران مشهور مدرنیستی نظیر لویی کان، لوکوربوزیه، میس وندروهه، آلوار آلتو و والتر گروپیوس به جامعه معماری ایالات متحده امریکا داشت. 
آثار فیلیپ جانسون:
فیلیپ جانسون یکی از معماران مدرنیست پرکاری به شمار می‌رود که آثار بسیاری در تمامی سبک‌ها از خود به یادگار گذاشته است. وی که از همون دوران جوانی تحت تاثیر اندیشه‌های معماران اروپایی بزرگی نظیر لوکوربوزیه و میس ورندروهه قرار داشت، به نوعی دنباله‌رو آنها در قاره امریکا به شمار می‌رود. هرچند که این امر تنها در حد یک تاثیرپذیری ساده نبود و حتی شاهد کارهای مشترکی از فیلیپ جانسون و معماران اروپایی مشهوری نظیر میس وندروهه نیز هستیم. بنابرین جهت تبیین هرچه بیشتر موضوع، به ذکر چند نمونه برجسته از آثار وی می‌پردازیم و توضیحات تکمیلی را به پاورپوینت جامع آن واگذار می‌کنیم.
خانه شیشه‌ای (Glass House):
خانه شیشه‌ای یا خانه شیشه‌ای فیلیپ جانسون، یک خانه‌موزه واقع در نیوکینن ایالات کنتیکت است که در سال ۱۹۴۹ میلادی به عنوان منزل شخصی فیلیپ جانسون طراحی و ساخته شده است. به نظر می‌رسد که جانسون در طراحی این خانه شیشه‌ای از خانه شیشه‌ای میس وندروهه الهام گرفته است؛ چراکه میس وندروهه جز نخستین کسانی به شمار می‌رود که به استفاده گسترده از شیشه در طراحی‌های خود رو آورد و نخستین خانه شیشه‌ای تاریخ معماری را طراحی نمود. این خانه شیشه‌ای که نمونه خوبی از استفاده متریال‌هایی صنعتی نظیر فولاد و شیشه به شمار می‌رود، به مدت ۵۸ سال، میزیبان فیلیپ جانسون در تعطیلات آخر هفته وی بوده است.
کلیسای کریستال (Crystal Cathedral):
تاریخچه ساخت کلیسای جامع کریستال که کلیسای کاتولیک رومی اسقف نشین اورنج کانتی کالیفرنیاست، به سال ۱۹۵۵ میلادی بازمی‌گردد. این ساختمان که توسط معمار توانای امریکایی، رابرت شولر طراحی شده است، جزو نخستین سازه‌های شیشه‌ای ایالات متحده امریکا به شمار می‌رود. ولی شکل کنونی این کلیسا، مدیون توسعه آن توسط معمار مشهور پست مدرنیست امریکایی، فیلیپ جانسون، در سال ۱۹۸۰ میلادی است. این امر سبب شد که کلیسای کریستال به هنگام بازگشایی در سال ۱۹۸۱ میلادی، عنوان بزرگترین ساختمان شیشه‌ای دنیا را نصیب خود کند. 
برج سیگرام (Seagram Building):
برج سیگرام یک آسمان‌خراش واقع در محله منهتن نیویورک است که از کارهای مشترک فیلیپ جانسون به شمار می‌رود؛ چراکه پلان یکپارچه، لابی سنگی و نمای بیرونی برنزی و شیشه‌ای آن توسط معمار مشهور آلمانی-امریکایی، لودویگ میس وندروهه طراحی شده است. فیلیپ جانسون که طراحی داخلی این آسمان‌خراش را برعهده گرفته بود، بخشی را به رستوران‌های چهارفصلی اختصاص داد که امروزه الگوی بسیاری از معماران در طراحی انواع رستوران‌هاست.


کلمات کلیدی مرتبط:
فیلیپ جانسون ,(Philip Johnson) ، بیوگرافی و تحلیل آثار ، پاورپوینت , آثار فیلیپ جانسون, آثار میس وندروهه, برج سیگرام, بیوگرافی فیلیپ جانسون, پلان خانه شیشه‌ای فیلیپ جانسون, پلان‌های خانه شیشه‌ای فیلیپ جانسون, تحلیل آثار فیلیپ جانسون, خانه شیشه‌ای فیلیپ جانسون, خانه شیشه‌ای میس وندروهه, زندگینامه ف,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت معرفی معمار فیلیپ جانسون ,pptx
دانلود ,فرشید موسوی, آثار و زندگی نامه-پاورپوینت
پاورپوینت زندگینامه و آثار معماری فیلیپ جانسون
دانلود پاورپوینت زندگی نامه و آثار فیلیپ جانسون
پاورپوینت مبانی واصول معماری فرانک گهری
دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی آثار فرهاد احمدی
دانلود پاورپوینت فرشید موسوی
پروژه پاورپوینت مجموعه آثار و معرفی معمار فیلیپ جانسون
پاورپوینت زندگی و کارهای فرانک لوید رایت
پاورپوینت زندگی و کارهای فرانك گهري GAHRY.ppt
پاورپوینت زندگی و کارهای فیلیپ جانسون
دانلود پاورپوینت فیلیپ جانسون
فرانك لويدرايت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد