خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی آثار و بیوگرافی سانتیاگو کالاتراوا

   تعدادبرگ: 54 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 1879 kb  تعدادمشاهده  4


پاورپوینت بررسی آثار و بیوگرافی سانتیاگو کالاتراوا
 
بخشی از متن
 
فعالیت‌های آغازین کالاتراوا بیشتر بر روی پل‌ها و ایستگاه‌های قطار متمرکز بود.
او کسی است که بیشتر برای فعالیتهای معماری اش به به شهرت جهانی دست یافته است.او در آرشیو خود ۶۵۰۰۰اسکیس جمع آوری کرده است.
به هنر به عنوان محرکی برای خلق آثارش می نگرد. 
 
کالاتروا بیان می کند که گوناگونی و تنوع در طراحی هایش 
منعکس کننده اهمیتی است که وی به هر جزء میدهد.
 
بسیاری از موضوعات و فرم های ارائه شده توسط او ، به مجسمه هایی تبدیل شده اند که منبع الهامی برای پلها، ایستگاههای قطار، فرودگاهها، موزه ها و حتی میزهای غذاخوری بوده اند. اسکیسهای اولیه کالاتروا چندان حال و هوای معماری را ندارند، تنها درمحل اصلی طراحی است که واقع گرائی این اسکیس ها نمود می یابد. به هر حال وی از همان ابتدا که به دنبال بیانی هنری است ، نوع تفکر واقع بینی را نیز کنار نمی گذارد.
 
همچنین کالاتراوا چندین هزار طراحی از بدن انسان دارد که اکثر آنها بدون آنکه از روی مدلی خاص کشیده شده باشند، تصوری ترسیم شده اند.
 شیفتگی شدید او به این زمینه در پرتره ها، پیکرهای فردی و جمعی و پیکره هایی که تکامل یافته و در یک پروسه طراحی معماری دخیل شده اند، بازتاب می یابد.
 
کالاتروا خود را یک طراح نمی داند طراحی با کارش آمیخته شده و آن را راهی دیگر برای کسب پتانسیل  ایده هائی برمی شمرد که او را مجذوب می کنند. میزهای او از پویاترین طرح های مبلمان هستند. تعداد قابل ملاحظه ای از اسکیس ها، نموه های اولیه و میزهای ساخته شده وی بر پایه پیکر انسانی است که زانوها، بازوان و یا سر، شیشه ای را در بالا تحمل می کنند. این ترسیمات در واقع مجسمه هائی هستند که با سطح صافی که بر روی آنها قرار گرفته تغییر شکل عملکردی یافته اند به گونه ای که به جزئی اصلی از کل فرم تبدیل شده اند.
 
طرح ها و مجسمه های او را می بایست به عنوان کارهائی هنری در اصا لت خودش نگریست. در عین حال، در اولین گام ها از پروسه خلاقیت کالاتروا ، آنها یک لابراتوار یا فضائی برای رشد و جهت گیری کانسپت ها شکل می دهند تا واسطه ای شود برای روح بخشیدن به افکار و تجزیه و ترکیب فرمها. 
این لابراتوار مخزنی را از ایده های گوناگون فراهم می آورد که از گفتگوی با طبیعت و با فرمهای آشکار در تاریخ هنر و معماری ناشی می شود در اینحا خاطرات گذشته با تصوراتی از دنیای آینده آمیخته می شوند ، 
ترکیبی از علم مهندسی ، ریاضیات ، طراحی به خودی خود و پاسخ سازه بویژه به نیازهای عملکردی
 
بعد از اتمام تحصیلاتش به عنوان دستیار در موسسه فدرال تکنولوژی مشغول بکار شد و شروع به قبول مسئولیت پروژه های کوچک مهندسی از قبیل طراحی سقف یک کتابخانه یا بالکن یک منزل شخصی نمود.  در
 
از جمله آثار این معمار می توان به  يراحی یک برج مدرن در ایالات متحده ، مقر بازی های المپیک 1992 در بارسلون اسپانیا ، ایستگاه قطار در محل برج های دو قلو نیویورک و بسیاری دیگر اشاره کرد.
 
در اینجا به بررسی دو اثر مهم وی ، موزه هنر میلواکی و برج پیچنده در مالمو سوءد پرداخته ایم.
موزه هنر
 
مشخصات ساختمان معمار : سانتياگو کالاتراوا مکان : ميلواکی ، ويسکانسن ، ايالات متحده تاريخ ساخت : سال 1994 تا 2001 ميلادی مساحت کل ساختمان : 13هزار متر مربع طول بنا : 149 متر بيشترين عرض بنا : 43 متر حداکثر ارتفاع بنا : 3/11 متر هزينه اجرای پروژه : بيش از 100 ميليون دلار
 
 
مقامات برای شهر میلواکی یک ساختمان هیجان انگیز و قوی از نظر معماری که دارای مجموعه استانداردهای معماری برای هزاره بعدی باشد را خواسته بودند.
کالاتراوا این طرح را فانوسی برای کنار دریاچه می داند و برای کانسپت آن از بال پرندگان ایده گرفته.
 
 
بال اطراف توسط گردشی طولانی ما را به محل اصلی موزه   متصل می کند.
در میان این باز و بسته شدن بال و گردشی که تا رسیدن به موزه انجام می دهیم ، فضاهای شیشه ای ما را به دیدن دریاچه دعوت می کند.
 
کالاتراوا برای رسیدن مردم به دراماتیک ترین بخش موزه که دو نگارخانه هستند ، پیاده روی طولانی را قرار می دهد تا این قسمت خیلی زود لو نرود.
 
از مشخصات جاذب اين موزه قابليت باز و بسته شدن آن است که طلوع و غروب خورشيد در طول روز مهيا کننده سايه هاي زيبا در داخل موزه بوده که به راستي تجسم جذابيتهاي شهرنشيني را به ما نشان مي دهد .
 
 
تراس جنوبی در حقیقت مانند قسمت جلویی یک قایق طراحی شده است . چه پلان و چه خطوطی که در نما به کار رفته است همگی یاد آور یک قایق می باشد که در کنار دریاچه میشیگان قرار گرفته است.
 
 
 
طرح کالاتراوا ، نمايانگر قدرت معماری است ، به گونه ای که اين بنا امروزه تبديل به نماد شاخص شهر ميلواکی شده . به زودی ، جهانيان اين شهر را به لحاظ دارا بودن چنين اثر زيبا ، خلاقانه و اثر گذار تحسين می کنند و همواره آن را به ياد دارند.
 
لازم به ذکر است که ضميمه موزه هنر ميلواکی که نخستين اثر معماری کالاتراوا در ايالات متحده است به ساختمانی که پيش از اين توسط «ارو سارينن» ، معمار خلاق فنلاندی – آمريکايي ، در سال 1957 تکميل شده بود ، الحاق گشت
 
برج پیچنده
 
 
در برج پیچنده نه مکعب که هر کدام دارای پنج طبقه هستند با چرخشی روی هم قرار گرفته اند که در نهایت آخرین مکعب چرخشی نود درجه نسبت به اولین و زیری ترین مکعب دارد.
 
ایده ی ساخت این برج از مجسمه ای که قبلا توسط خود کالاتراوا از مرمر ساخته شده بود گرفته شد.
در اصل هرطبقهٔ این برج شامل مقطعی مستطیلی است که حول محور مرکزی آن با زاویه‌ای مشخص چرخیده و به یک مقطع سه گوش متصل شده است.
 
یکی از دلایل ساخت برج پیچنده تعیین مرزی برای آسمان شهر مالمو بود. مرزی که توانایی درک هندسی آسمان را به شهروندان بدهد.
این ایده به این دلیل به وجود آمد که در سال 2002 جرثقیل کوکومس که در یک کیلومتری برج پیچنده قرار داشت و از آن در ساخت کشتی استفاده می شد، پیش از این نماد شهر مالمو به حساب می رفت،
 
و به لحاظ بصری تاثیر دیدی که نسبت به آسمان می گذاشت زیاد بود.
 
این برج با الهام از حرکات طبیعی انسان توسط وست هاربر طراحی شد و سپس طرح نهایی آن برای اجرا در هماهنگی کامل با محیط پیرامونش داده شد.
 
منابع:
www.wikipedia.org
www.memarblog.com
www.studio703.persianblog.ir
www.scribd.com
www.chehrehaimandegar.blogfa.com
ای-بوک سانتیاگو کالاتراوا / انتشارات تسچن / نویسنده : فیلیپ جودی دیو
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی آثار و بیوگرافی سانتیاگو کالاتراوا , ,بخشی از متن , ,فعالیت‌های آغازین کالاتراوا بیشتر بر روی پل‌ها و ایستگاه‌های قطار متمرکز بود. ,او کسی است که بیشتر برای فعالیتهای معماری اش به به شهرت جهانی دست یافته است.او در آرشیو خود ۶۵۰۰۰اسکیس جمع آوری کرده است. ,به هنر به عنوان محرکی برای خل,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری لوکوربوزیه
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار هرمان هرتزبرگر
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار لئوناردو داوینچی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار ورنر پنتون معمار و طراح مشهور دانمارکی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار بندتا تالیابو معمار مشهور ایتالیایی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار انریک میرالس (1955-2000) معمار کاتالانی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار آماندا لویت معمار مشهور بریتانیایی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی استاد معمار علی اکبر صارمی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آرنه یاکوبسن معمار دانمارکی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آندره آ پالادیو معمار ایتالیایی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آلوارو سیزا ویرا Álvaro Siza Vieira معمار ایتالیا
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آلوار آلتو، معمار مدرن معمار فنلاندی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آلدو روسی معمار ایتالیایی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آلبرتو کامپو بائزا معمار اسپانیایی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آلبرت کان یا معمار دیترویت
پاورپوینت دفتر معماری Has Mimarlık
پاورپوینت جان اسمیتون پدر مهندسی عمران
پاورپوینت معمار ژاپنی سو فوجیموتو ، زندگینامه و بیوگرافی و تحلیل آثار
پاورپوینت لوکوربوزیه ، زندگینامه و بیوگرافی ، عقاید و اندبیشه ها
پاورپوینت شیگروبان ، زندگینامه و بیوگرافی ، عقاید و اندبیشه ها

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد