خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار جیمز استیرلینگ

   تعدادبرگ: 42 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار جیمز استیرلینگ
 
بخشی از مطلب
استرلینگ در گلاسکو متولد شد. سال تولد او به طور گسترده ای به عنوان 1926 نقل شده است ، اما دوست قدیمی او، سر Sandy Wilson بعدا اعلام کرد که آن را 1924 بود. خانواده هنگامی که جیمز نوزاد بود، به لیورپول نقل مکان کرد و در آنجا به دبیرستان بانک داری پرداخت. در طول جنگ جهانی دوم، او را قبل از انتقال به چترباز سیاه چوبه سیاه پیوست. او پیش از بازگشت به دبلیو دبلیو دبلیو های آلمان، پیش از بازگشت به انگلیس، دوبار زخمی شد.
استیرلینگ معماری را از سال 1945 تا 1950 در دانشگاه لیورپول، که کالین رو یک معلم بود، مورد مطالعه قرار داد. او قبل از ایجاد فعالیت خود در لندن در لندن مشغول به کار بود. از 1952 تا 1956 او با Lyons، اسرائیل، الیس در لندن کار کرد که در آن او اولین همکار خود را جیمز گاوان ملاقات کرد. لیون، اسرائیل، الیس یکی از تاثیر گذار ترین اقدامات پس از جنگ در آن زمان بود، با توجه به ساختمان ها برای دولت رفاه با معماران مانند آلن Colquhoun و جان میلر، Neave براون، سو مارتین، ریچارد MacCormac که همه آنها به برجسته معماری استرلینگ در تعدادی از ساختمان های مدرسه از جمله دانشکده Comprehensique Girl Peckham Girl مشغول به کار بود. زمانی که او و جیمز گاوین فعالیت خود را آغاز کردند، لیونز اسرائیل الیس به آنها بخشی از پروژه مسکن پرستون خود را داد و به ایجاد شهرت خود برای طراحی نوآوری کمک کرد
 او متولد 26 آوریل 1926 در گلاسکو بود و در 25 ژوئن 1992 در لندن درگذشت. ملیت وی بریتانیایی بود. شهرت جیمز استیرلینگ در معماری به دلیل استمرار فعالیتش در زمینه اثبات ناکارآمدی‌های معماری مدرن و ایجاد زمینه‌ای برای ظهور معماری پست‌مدرن بود. او در سال 1981 جایزه معماری پریتزکر را دریافت کرد.
هویت کار جیمز استرلینگ استفاده از تنوع٬التقاط گرایی وجستجوی جاذبه های وسیع معمارانه است.
کارهای او نتیجه علاقه معمار به نوسان میان گذشته وآینده٬میان عناصر قدیمی و موفقیتهای حرکت مدرن است.
بررسی سبک:
اگر ما بخواهیم از سبک کلاسیک به عنوان ابزار اصلی سنجش سبک او استفاده  کنیم در حالیکه آن را با جنبه های کم و بیش غیر اساسی ترکیب کنیم٬این  ترکیب به وضوح توجه او را جلب می کرد.
در کارهای استرلینگ کلاسیک گاهی تایید می شود و گاهی نیز رد٬اما تکرار زیاد آن به عنوان مرجع٬یکی از جنبه های کارهای اوست.
کسی از استرلینگ به عنوان یک معمار کلاسیک نام نمی برد-او کاملا یک  معمار مدرن است-اما علاقه او به پیشگامان کلاسیک و نئوکلاسیک به صورت یک  موتیف تکراری در طرحهایش دیده می شود.
اگر ما از کلاسیک در مورد استرلینگ صحبت می کنیم این به آن معنی نیست  که او می خواست آن را احیا کند٬بلکه نشانگر آن است که او علاقمند به ایده  یک نوع کلاسیسیزم عام بود.
در حالیکه او هرگز علاقه خود را به مدرنیزم نفی نمی کند و دست یابی به
آن را هدف خود می داند اماآن مدرنیزمی را در نظر دارد که از کلاسیسیزم
استنتاج گردیده و با اصول عقلی منقوش می باشد.این اصول پایه هایی برای
استفاده از زوایای راستشبکه های منظم و فرم های هندسی منظم و رو به جلو در
کارهای اوست.
گاهی این اصول منجر به خیابان بندی های متقارن و حتی لی آت های نئو کلاسیک می گردد٬مانند آنچه در مرکز تحقیقات بایر وجود دارد.
در مورد جیمز استرلینگ می توان عنوان کرد که شخصیت آثارش دقیقا با گذشت
زمان تغییر کرده است به طوریکه توجه او به نقش معماری در شهرسازی معطوف
شده است٬در حالیکه کارهای اولیه او اغلب در محوطه های باز دانشگاه ها و یا
سایت های وسیع فضای سبز اجرا شد ماموریت های مهم تری او را به سمت نیازهای
خاص فضاهای شهری سوق داد.بنابراین او با مفاهیم شهری هم از ساختمان های
اطراف و هم از نظر تاریخ سایت درگیر شد.این درگیری باعث شد که او ارزش های
شهری را که سمبلیک تر هستند به واقعیت نزدیک کند و آنها را با خصوصیات غیر
قابل سنجش هویت سازمان های انسانی مرتبط سازد.به این دلیل او باید این
شرایط را به عنوان بایسته های ایجاد یک منطقه شهری و عمومی بداند٬که نشان
می دهد او نه تنها علاقمند به ارضای عملکرد هاست بلکه می خواهد شهر را با
مردمی که در آن زندگی می کنند مرتبط سازد.
استرلینگ در تعریف محدوده های تجریدی و نمایشی -مرز هایی که آثارش بین
آنها نوسان دارد-آنها را قطب های دیالکتیکی می نامد که دیالکتیک معروف
لوکوربوزیه را به خاطر می آورد:آنجا که انسان را به صورت ˝مغز و یک
قلب،استدلال و احساس تعریف می کند…˝
فرم های تجریدی مورد اشاره استرلینگ،با تعریف خاص خودش از مدرن و گاهی
تکنولوژی و یا ״های-تک״ اقتباس شده اند.فرم های نمایشی به قدری بدیهی و
آشنا هستند که حتی سنتی به نظر می رسند.
در آثار استرلینگ چه پروژه کوچک باشد و چه بزرگ مشخصه ظاهرا ثابتی به
نظر می رسد که تمایل با بازی کردن با فضاهاست؛هم فضاهای داخلی و هم خارجی.
در مجموعه های واقعا بزرگ،نمی بینیم که تمام فضاها به وسیله یک فضای
داخلی عظیم مکیده شده باشد،بلکه توازنی بین آنچه که برای ساختن یک فضای
داخلی متعالی و رضایت بخش مورد نیاز است و آنچه که برای ایجاد واحدهای
ساختمانی با بیان هویت های مختلف لازم است برقرار می باشد و این باعث می
شود که مجموعه به صورت یک کل در محیط شهری هضم شود.شاید مهم ترین مثال از
شیوه ای که استرلینگ از قوه ابتکارش در شکل دادن فضا استفاده می کند،مجموعه ادارات مرکزی براون در شهر مسونگن باشد.
استرلینگ ابتدا با جیمزگوان و سپس با مایکل ویلفورد همکاری و مشارکت داشت.او با طراحی یک سری از ساختمان های مهم در دهه های 1950و 1960شهرتی جهانی به دست آورد.این روند در هر دهه با بازنگری و جهتگیری های صحیح همراه بود.
پروژه های قبل از دهه 1960جدا شدن او را از״ مدرنیسم بومی ״که در سال
های قبل تا حدودی متداول شده بود و جسارتش را در برخورد با مسائل خیلی
پیچیده تر نشان می دهد.
از قبل از 1970 او سبک معماری آزاد را تجربه می کرد که می کوشید به
وسیله آن روستایی و پیشرفته،شکوهمند و غیر رسمی،مدرن و سنتی را در یک
پروژه واحد داشته باشد.او خود را در حصار هیچ نوع زیبایی شناسی ثابتی
محدود نکرد.
در دهه های 1970و1980 شرکت در یک سری مسابقات معماری و طراحی چند
ساختمان در مکان های مختلف دنیا مثل اروپا و آمریکا تغییری در معماری او
پدید آورد.تغییر در احجام و رفتار سطوح نشان از دور شدن از انتزاع و
عملکرد گرایی مدرنیسم و حرکت به سوی یک معماری متفاوت و نقاشی گونه بود.
استرلینگ همچون لوکوربوزیه یک زبان معمارانه مبتنی بر وسعت نظر و توجه
به علایق شخصی بنا نهاد. او همچون لوکوربوزیه در ارائه طرح ها درکی وسیع و
قوی تر از مهارت های قبلی داشت و با دقت تاثیر حجم،فضا،نور و رنگ روی
روحیه انسان مورد توجه قرار می داد.
 
معرفی کارها:
از کارهای استرلینگ می توان از پروژه های زیر یاد نمود:
خانه های مشترک هام که تحلیلی از تخیلات لوکوربوزیه در خانه ژاول بود.
دانشکده مهندسی لیسستر،دانشکده تاریخ دانشگاه کمبریج،و ساختمان فلوری
در کالج ملکه آکسفورد که علاقه او را به سطوح شفاف شیشه ای و ترکیب سطوح
سخت را به نمایش می گذارد.
توسعه بخش مسکونی دانشگاه سنت اندروز که بیان هنری نوین از کاربرد بتن پیش ساخته بود.
ساختمان مهندسی دانشگاه لیسستر(LEICESTER ):
Architect: Stirling and Gowan 1959
 
نمایشگاه دو سالانه ونیز:
که دارای مشخصه هایی که تقریبا در تمامی آثار استرلینگ وجود دارد.یکی از
مشخصه هایی که مستقیما با عملکرد سروکار دارد کنترل نور طبیعی است که در
اینجا با پیش آمدگی های لبه بام که در آثار اولیه رایت را به خاطر می
آورد،انجام شده است.
 
 
مرکز هنرهای نمایشی دانشگاه کرنل:
این ساختمان در کنار پلی روی مسیل کاسکادیلا واقع گردیده و به وسیله یک
پاویون هشت وجهی مشخص می شود که به عنوان یک سر پناه ایستگاه اتوبوس عمل
کرده و مرکز اطلاعات دانشگاه را در بر می گیرد.پیاده رو در اطراف آن دور
می زند. از میدان میتوان به یک بالکن ستوندار وارد شد که بخش های مختلف
ساختمان را به صورت یک تفریحگاه مشرف بر مسیل با چشم انداز زیبایی به
دریاچه کایوگا متصل می کند.
موسسه تحقیقاتی/اجتماعیWZB :
این ساختمان برای اجتناب از یکنواختی در پنج شکل مختلف در کنار ساختمان
قدیمی قرار گرفته بطوری که هر دپارتمان فرم مشخص داشته و در عین حال به
صورت بخشی از یک ارگانیسم واحد عمل می کند.
جیمز استرلینگ بازی پست مدرن
را به روش ویژه بسیار عالی خودش بازی می کند.او از گذشته های متاخر و
تاریخ فراتر می رود؛بر می گزیند و دوباره می آفریند.سپس در یک لحظه تلفیقی
به دست می دهد که جدید است و احتمالا شوک دهنده،چیزی که نه او و نه کس
دیگری قبلا انجام نداده است.
و.......


کلمات کلیدی مرتبط:
بیوگرافی و تحلیل آثار ,جیمز استیرلینگ ,پاورپوینت بررسی ,استرلینگ ,استیرلینگ معماری ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار ورنر پنتون معمار و طراح مشهور دانمارکی
پاورپوینت بررسی آثار و نظریات جیمز استرلینگ
پاورپوینت بررسی آثار آن لاکاتون و ژان فیلیپ واسال
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار رولان مارسل دوبرول
پاورپوینت بررسی اندیشه های ارگانیک در آثار لوکوربوزیه ، ونتوری و لین
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری عبدالعزیز فرمانفرمائیان
پاورپوینت بررسی سیر اندیشه های معماری و آثار هرنان دیاز آلونسو
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار فیلیپ کورتلیو جانسون
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار چارلز ادوارد ژان نرت- گریس لوکوربوزیه
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار رم کولهاس
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار زاها حدید
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار والتر گروپیوس
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار چارلز جنکس (Charles Jencks)
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار فیلیپ جانسون
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری چارلز جنکز (Charles Jencks)
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری نورمن فاستر
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری ریچارد راجرز – Richard Rogers
پاورپوینت بررسی آثار و عقاید ژاك فراسكو نظريه پرداز معماري پايدار
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری ریچارد راجرز

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد