خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار و اندیشه های ریچارد مایر

   تعدادبرگ: 113 اسلاید   قیمت: 7500 تومان   حجم فایل: 691 b  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار و اندیشه های ریچارد مایر
  فهرست مطالب

مقدمه

زندگی نامه ریچارد میر

زندگی حرفه‌ای ریچارد میر

جوایز و افتخارات

سبک معماری ریچارد میر

ویژگی اصلی آثار ریچارد میر

فلسفه طراحی

هنر و معماری

آثار ریچارد میر

موزه هنر آتلانتا جورجیا

خانه اسمیت دارین کنتیکت

خانه داگلاس هاربر اسپرینگز میشیگان

مرکز گتی لس آنجلس کالیفرنیا

موزه فریدر بوردا بادن-بادن آلمان

خانه ساحلی ریچارد میر کالیفرنیا

کلیسای جوبیلی رم ایتالیا

بخشی از مطلب
ریچارد مایر (به انگلیسی: Richard Meier) (متولد 12 اکتبر 1934) یک هنرمند و معمار انتزاعی آمریکایی است که طرح های هندسی آن استفاده برجسته از رنگ سفید را بر عهده دارد. برنده جایزه معماری پریتزکر در سال 1984، چند ساختمان نمادین از جمله موزه بارسلونا معاصر هنر، مرکز گتی در لس آنجلس و سالن شهر سان خوزه.
مایر متولد یک خانواده یهودی، یکی از قدیمی ترین سه پسرش کارولین (Kaltenbacher) و جروم مایر، فروشنده عمده شراب و مشروب، در نیوجک نیوجرسی است. او در نزدیکی Maplewood بزرگ شد، جایی که او در دبیرستان کلمبیا حضور داشت. او مدرک لیسانس معماری را از دانشگاه کرنل در سال 1957 کسب کرد.
پس از فارغ التحصیلی، ماير برای آشنایی با معماران به اسرائیل، یونان، آلمان، فرانسه، دانمارک، فنلاند و ایتالیا سفر کرد.
در شهر نیویورک مایر برای اسکیدمور (Skidmore)، اوینگز (Owings) و مریل (Merrill) در سال 19599 کار می کرد و سپس به مدت سه سال قبل از احداث دفتر خود، برای مارسل بروئر (Marcel Breuer) در سال 1963 کار کرد. در سال 1972 او به عنوان یکی از اعضای گروه "پنج نیویورک" تعیین شد. این گروه متشکل از معمارانی چون: مایر، پیتر آیزنمن (Peter Eisenman)، مایکل گریوز (Michael Graves)، چارلز گواثمی (Charles Gwathmey) و جان هژداک (John Hejduk) بود. مایر در اوایل کارش با هنرمندی چون فرانک استلای نقاش (Frank Stella) کار کرد و ساختمان مطلوبش را که سفید و هندسی بود، بنا کرد.
مایر اولین نشان رسمی خود را برای طراحی از عمارت های مختلف در انجمن ادبی در New Harmony هند (19799) و موزه عالی هنر در آنتالیا جورجیا (1983) به دست آورد.
هرچند مایر یک معمار تحسین برانگیز برای سال های زیادی بود ولی به واسطه طراحی اش از مرکز گتی (Gettyy) مجتمع عظیم موزه لوس آنجلس کالیفرنیا، که در سال 1997 گشایش یافت؛ موجب شهرت بیش تر این هنرمند معمار شد. برخی از کارهای قابل توجه ریچارد مایر که شامل چندین موزه است، عبارتند از: موزه هنرهای معاصر بارسلونا اسپانیا (1995)، مرکز پیلی (Paley ) برای رسانه ها در بورلی هیلز (Beverly Hills) کالیفرنیا (1996)، تالار های شهری در لاهه هلند (1995) و تالار شهر San Jose (2007)، ساختمان های تجاری از جمله: بازسازی برج شهر در پراگ جمهوری چک (2008)، بنا های مسکونی از جمله ساختمان های 173 و 176 خیابان پری (Perry) در غرب روستای منهتن (Manhattan) (2002) و مایر در روچیلد تل آویو (2015).
 ریچارد مایر و همکاران معمار او دارای دفاتری در نیویورک و لس آنجلس و حرکت دادن (تغییر مسیر) پروژه های جاری در کشورهایی چون چین و تل آویو به پاریس و هامبورگ هستند.
 بسیاری از کارهای ریچارد مایر پیش از اواسط دهه بیستم بود است. ایده های لوکوربوزیه نیز از ایده های ریچارد مایر سرچشمه گرفته است. بسیاری از ایده های آشکار در کار لورکوزیه به ویژه ویلای Savoye و نمایشگاه سوئیس (Swiss Pavilion) از آن مایر بوده است.
کار او نشان دهنده تأثیرپذیری از طراحانی چون میس فن دروهه (Mies Van der Rohe) و در برخی موارد فرانک لوید رایت ((Frank Lloyd Wright) و لوئیس بارگان (Luis Barragán) می باشد. در بسیاری از ساخته های مایر، استفاده از رنگ سفید موجب این شده که نقطه عطفی در معماری باشند مانند: کلیساها و روستاهای سفید منطقه مدیترانه در اسپانیا، جنوب ایتالیا و یونان.
ریچارد میر ملقب به شوالیه سفید پست مدرنیسم است . ریچارد میر ، یکی از برجسته ترین معماران مدرن قرن حاضر می باشد.
 
ویژگی اصلی کارهای میر
 
روزنه ی قرن بیستم از طریق طرح آزاد ، نمای آزاد ، جداسازی ساختار و دیواره ی بیرونی ، اصول بنیادین حرکت مدرن ، امکان جستجوی حجمی جدیدی را به وجود می آورد.
از دیدگاه میر طرح کلیدی است که اخیرا مورد غفلت قرار گرفته است. تصاویر دو بعدی ، دربردارنده ی 
دستورالعمل هایی برای شی سه بعدی - یعنی ساختمان - است. در این هنگام است که ساختمان، گسترش می یابد.
زمانی که نما به تصویر کشیده می شود ، طرح و برش درباره ی ایده های فضایی با معمار صحبت 
می کند. ولی طرح بیان اساسی و متقاعد کننده ی معماری است.
به اعتقاد او ساختمان ها باید بتوانند صحبت کنند . به کارگیری مجموعه عناصر خاص و درونی ثابت، طی سال ها کار این امکان را داده است که وی شیوه ی بیان تکاملی و منسجمی داشته باشد.
معماری میر ، توجه به فضاست : البته فضایی دارای نظم و در نظر گرفتن نور، معیارهای انسانی و فرهنگ معماری : نه فضایی بی تناسب.
معماری ، حیاتی و جاودان است. زیرا انسان را دربر می گیرد و فضا را توصیف می کند: فضایی که در آن حرکت و زندگی می کنیم .
ریچارد میر با حجم و سطح کار می کند، شکل ها را با نور تغییر داده و در ابعاد ، نما ، حرکت و سکون ، تغییراتی به وجود می آورد.
 ارتباط بین فضای بیرون و درون و یک حس سیالیت در کارهای میر دیده می شود، او همیشه سعی می کند با قراردادن ساختمان سفید خودش در لنداسکیپ سبز، ساختمان هایش را به عنوان نگینی در دل طبیعت قرار دهد.
 از معروفترین کارهای او میتوان به آتنیوم(هارمونی جدید، هند، 79-1975)، موزه هنر دکوراسیون (فرانکفورت، آلمان، 85-1979)، موزه ی بلندهنری(آتلانتا، جورجیا،83-1980) شهرداری و کتابخانه (هاگو، 95-179) موزه ی هنرهای معاصر( بارسلونا، 95-1988)، میدان US و ساختمان فدرال (آریزونا، 2000-1995) اشاره کرد.
فعالیت های خصوصی مایر، شامل ساختمان های مسکونی ،پزشکی ، فنی، تجاری ، موزه ها و مراکز شهری مهمی چون مجتمع قضایی و تالارهای شهری در ایالت متحده و اروپاست .  جزئیاتی که مایر در ساختمان هایش در نظر داشته است، اصل استواری است که در آن ، قوت وتمامیت در ساختار معماری توسعه می یابد .
 در تعریف معماری
 این روزها را چنین قلمداد میکند پست مدرنیسم ، مدرنیسم ، نئو مدرنیسم و دیکانستراکتیویسم ، من ترجیح می دهم از تمام اینها که تمرکز مرا در هر جا ( دانشگاهها ، گردهماییها و نشریات ) از  واقعیت و مسائل مربوط به معماری امروز بر هم میزند دوری کنم . بی تردید امروزه تمام فعالیت معماران ، تحت تاثیر مدرن گرایی لوکوروبوزیه ، آلتو و ونده رو و گروپیوس  است و ظاهراً من استثناء نیستم ، ولی به چیزهای زیادی در کار برامانته ، بورومینی و نئومان پی برده ام .
دغدغه اصلی من ، ساخت فضا ، دست بردن در حجم ، سطح ، شکل و نور پردازی فضا بوده است . بنابراین ، همیشه چیزهای زیادی برای به دست آوردن وجود داشته ،چیزهایی که همیشه به آن اندازه که به نظر میرسند ، بی روح نیستند . دیدگاههای زیادی هم در مورد مدرن گرایی اولیه وجود دارد که من از انها استفاده نکردم زیرا معتقدم معماری می تواند جهان را تغییر دهد و معماری خوب و عالی  می تواند کیفیت زندگی مردم را بهبود بخشد به ویژه در شهرهای که وظیفه و مسئولیت خاصی دارند.
شهر  مکان  رو به رشد وتوسعه ای است ومعماری ،روح زمانی را که در ان ایجاد شده دران منعکس می سازد . برای رهایی از رکود و حرکت به سوی رشد و شکوفایی شهر باید در تمام زمینه های اقتصادی،اجتماعی ، سیاسی و هنری پیش رفت . به نظر من معماری وسیله ای برای حرکت به جلو است در معماری ، تلفیق عناصر بافت نه تنها با استفاده از رو نمایی های تاریخی که چیزی فراتر از تزیینات به کاررفته نیست ، بلکه به وسیله تفسیر عناصر تشریفاتی ضرورت دارد ،زیرا در تاریخ شهر مسیر جدیدی برای نسل آینده فراهم می سازد .از این واقعیتها می توان دریافت که ما در جامعه نا بسامان و آشفته ای زندگی می کنیم و من هم با این مسئله موافقم . بنابراین ، به جای آنکه این آشفتگی را منعکس سازم سعی می کنم نظمی فراتر از آن ایجاد کنم . تصویر ، از جمله ابزاری است که من برای این کار استفاده می کنم و اعتقاد دارم که از طریق هنر تصویر فرد به درک عمق این پیام نائل میشود . به نظر من برای آشکار کردن معانی باید بر روی علامات تکیه کرد .  کشف معنی ، بیشتر به کمک تصاویر ( انتزاع ) برای هر فرد ممکن میشود ، نه فقط از طریق هنرمندان . بنابراین ، تفاسیر و معانی این فرآیند ، تفسیر از که سرانجام به درک شخصی تر و طولانی مدت منتهی میشود .
 
فلسفه طراحی
 
سفیدی ابزار ، برانگیختن ادارک و به اوج رساندن قدرت شکل ظاهری است . درخشندگی ، یکی از راههای رسیدن به این درک است . امیدوارم در آینده بتوام رمز و وسعت انتخاب را کشف کنم .منبع من در این کار ، تاریخ معماری است ولی ابزارهایم همیشه درونی و نماد و هدفم ، صرفاً معماری است .
برای من ، بخشی ارزش اگاهی از تاریخ معماری این است که پایندگی وتداوم و در نتیجه کیفیت را ارج نهم . من سخت درگیر ساخت یک بنا هستم و ترجیح میدهم بیشتر به خودم در نقش سازنده ای خوب و موفق فکر کنم تا یک هنرمند: چون هنر معماری در نهایت همین را می طلبد . هدف من ، دریافت و بازتعریف مفهوم نظم است پس برای درک رابطه آنچه بوده است و آنچه میتواند باشد ، از فرهنگ ما جاودانگی و نوبودن را میگیریم . تصمیم گیری در مورد به حساب اوردن یا نیاوردن ، انتخاب و به کارگیری اراده و عقل ، از اصول کار من است . از این رو ممکن است دیگران تصور کنند سبک من ، خارج از فرهنگ پدید می آید و همچنان به تجربه شخصی مربوط میشود . اصولاً حوزه فکری من در مورد فضا ، شکل ، نور و استفاده  آنها مربوط میشود . در حقیقت ، هدف من حضور است ، نه تصور باطل ، من با تمام قدرت به دنبال این هستم و معتقدم که قلب و روح معماری است .
 هنر و هنرمعماری
 
چندی پیش شخصی از ریچارد میر پرسید: آیا ساختمانی هست که مایل باشی بقیه عمرت را در آن سپری کنی راستی آن چه جور ساختمانی است؟  پاسخ او  موزه  بود .  گویی کسی حرفها و آروزهای اورا می شنید وبه آن پاسخ می داد زندگی اوپیوسته آمیخته با هنر و موزه بوده است . در مجموع مقوله ارتباط بین هنر و معماری عمیق ترین علایق و دل مشغولیهای اورا شکل داده است ارجاع متقاطع بین هنر و معماری که اهمیت به سزایی دارد همیشه مهمترین بخش کار او را  به خود تشکیل داده است .
موزه علاوه برنمایش اشیای هنری فعلی در طرح موزه ها معماری با مجموعه ارتباطات بسیار جذابی سرو کار دارد شکوه شهری تجربه عمومی ارتباط بازدید کنندگان خاص با اشیاء ویژه و منحصر به فرد ارتباط نور با اشیاء و تماشاگران همچنین ارتباط هنر  با فضا با محیط های عمومی ،    بنابراین  موزه میتواند نمود وترجمان معماری ناب و اصیلی باشد که ورای فرهنگ  زاده می شود و در عین حال عمیقاً به تجربه شخصی بستگی دارد او بیشتر با هر دو سنت بیان فضاهای اروپایی و آمریکایی و فلسفه مدیریت موزه کار کرده و آنچه را اصول رسمی و قاعده حرکت مدرن قلمداد میکند وتجربه بودن در موزه به معنی سکون و ایستایی نیست بلکه تغییری پیوسته و همیشگی است .
مه یرازفنون شاعرانه (مدرنیسیم) زیبایی وچند کاربردی بودن فنون آوری تاثیرمی پذیرد و خلوصی است که از بخشی تمایز ذاتی بین طبیعت و ساخته های بشری ناشی میشود و این تمایز این دو را با ارتباط مکمل به هم پیوند می دهد .
 و.......


کلمات کلیدی مرتبط:
اندیشه های ریچارد مایر ,بیوگرافی و تحلیل آثار و ,پاورپوینت بررسی ,ریچارد مایر ,Richard Meier ,هنرمند و معمار انتزاعی آمریکایی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار ورنر پنتون معمار و طراح مشهور دانمارکی
پاورپوینت بررسی آثار آن لاکاتون و ژان فیلیپ واسال
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار رولان مارسل دوبرول
پاورپوینت بررسی اندیشه های ارگانیک در آثار لوکوربوزیه ، ونتوری و لین
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری عبدالعزیز فرمانفرمائیان
پاورپوینت بررسی سیر اندیشه های معماری و آثار هرنان دیاز آلونسو
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار فیلیپ کورتلیو جانسون
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار چارلز ادوارد ژان نرت- گریس لوکوربوزیه
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار رم کولهاس
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار زاها حدید
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار والتر گروپیوس
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار چارلز جنکس (Charles Jencks)
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار فیلیپ جانسون
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری چارلز جنکز (Charles Jencks)
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری نورمن فاستر
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری ریچارد راجرز – Richard Rogers
پاورپوینت بررسی آثار و عقاید ژاك فراسكو نظريه پرداز معماري پايدار
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری ریچارد راجرز
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری خوزه رافائل مونئو وایس

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد