تادائو اندو در ژاپن و در خاک مادری مطرح شد که در آثار او دین و سبک زندگی به شدت بر سبک معماری و طراحی او تاکید داشتند. گفته می شود که سبک معماری اندو باعث ایجاد یک اثر "هیکو" و تأکید بر هیچ چیز و فضای خالی برای نشان دادن زیبایی سادگی دلالت دارد . او برای طراحی گردشگری فضایی پیچیده و در عین حال حفظ ظاهر سادگی، علاقه مند است. معمار خود آموزش داده شده، او در حالی که او در سراسر اروپا برای تحقیق سفر می کند فرهنگ و زبان ژاپنی خود را حفظ می کند. به عنوان یک معمار، او معتقد است معماری می تواند جامعه را تغییر دهد که "تغییر خانه باید تغییر شهر و جامعه را اصلاح کند" [6] "جامعه اصلاح" می تواند یک مکان یا تغییر هویت آن مکان باشد. ورنر بلزار گفت: "ساختمان های خوب توسط Tadao Ando ایجاد هویت به یاد ماندنی و در نتیجه تبلیغات، که به نوبه خود مردم را جذب می کند و نفوذ به بازار را ترویج می دهد."
فهرست مطالب
مقدمه
بستر موضوع
دین در ژاپن
شینتو
تائو
بودا
ذن
ویژگی های ذن
شناخت شهودی ذن
نفی ذهن (منطق گریزی)
نفی تضاد
مفاهیم و اصول معماری سنتی ژاپن و تبلور آن معماری معاصر ژاپن
طبیعت گرایی
ناقرینگی
مصالح
تادائو آندو
جان کلام تادائو آندو
گرایشهای فکری و شیوه های معماری
نگاه انتقادی آندو به مدرنیسم غربی
رویکرد خود آندو در ارتباط با این دو مقوله
عناصر مورد استفاده در معماری آندو
ویژگی های کارکردی نور در آثار آندو
تلطیف سطوه خشن با انعکاس نور بر آنها
تقابل میان نور و سایه (تلفیق روشنایی و تاریکی)
بتن و تادائو آندو
هندسه
پله
آب و تادائو آندو
ترکیب احجام خالص افلاطونی
ترکیب فضاهای معماری با بستر طبیعت
وارد کردن عناصر طبیعی همچون نور.باد.باران… به داخل فضا
نظر دیگران