خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماري ارگانيك و فرانک لویدرايت

   تعدادبرگ: 96 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 27 kb  تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی معماري ارگانيك و فرانک لویدرايت

فرانک لوید رایت بیش از آنکه یک معمار باشد، یک منتقد اجتماعی بود، که به خاطر زندگی شخصی اش هم به اندازه مشارکت های معماری اش شناخته شده است. مراحل مختلف زندگی فرانک لوید رایت را می توان همراه با قسمت های مختلف زندگی اش روایت کرد، همانگونه که در کتاب ” زندگی ساخته شده، بیوگرافی معماران” نوشته “آناتو زابال بسکو” و “خاویار مارکوس” آورد شده است. لیستی از جزئیات زندگی او برایتان فراهم آورده ایم تا نگاهی به زندگی مردی بیاندازید که بسیاری از پروژه های پایدار قرن بیستم اثر او هستند.

۱-فرانک لوید رایت قبل از ۲۰ ساله شود و در حالی که هنوز فارق التحصیل نشده بود، به شیکاگو سفر کرد تا به رویای خود که یک معمار موفق شدن بود، جامعه عمل بپوشاند.
۲-شغل اول او در دفتر “جوزف لیمن سیلزبی” بود، معماری که طراح کلیسایی بود که عموی فرانک لوید رایت در آن موعظه می کرد.
۳-مدت کوتاهی پس از کار با سیلزبی، فرانک لوید رایت دفتر او را برای شاگردی در دفتر ” آدلر و سالیوان” ترک کرد. اولین ساختمانی که فرانک لوید رایت در این دفتر روی آن کار کرد، “ساختمان آدیتوریوم” بود که برای او نه تنها در دفتر محل کارش بلکه در سراسر کشور نیز شهرت و معروفیت به همراه آورد.
۴-در سن ۲۲ سالگی، رایت تصمیم گرفت زمینی در “اوک پارک” خریداری کند و خانه ای بسازد تا با همسر اولش، کاترین، در آن زندگی کند. برای پرداخت پول آن، فرانک لوید رایت کاری کرد که سالیوان قرارداد ۵ ساله ای با او امضا کند و ۵۰۰۰ دلار به او بپردازد.
۵-بین فرانک لوید رایت و لوئیس سالیوان، رابطه ی شاگرد-استادی نزدیکی برقرار شد که در سال ۱۸۹۳ شکسته شد. سالیوان متوجه شد که فرانک لوید رایت در خفا مشغول کار بر روی پروژه های شخصی است و او را اخراج کرد.
۶-وینسلو، که یک سازنده تزئینات ساختمان بود، و کارهای او در ساختمان های سالیوان به کار برده شده بود، ازفرانک لوید رایت جوان خواست تا برای او یکی از خانه های “Prairie” اش را طراحی کند. خانه وینسلو اولین مورد در سری خانه هایی بود که معرف سبک ارگانیک فرانک لوید رایت بود. این خانه ها دارای ارتباط قوی با محیط طبیعی خود بودند و راه پله و شومینه در قلب خانه قرار می گرفت.
۷-فرانک لوید رایتمعمولا از خانه های مشتری ها به عنوان آزمایشگاه استفاده می کرد، و در آن ها سبک هایی مانند “English Tutor” که از هنر و صنایع دستی اسکاتلندی گرفته شده بود، یا هندسه میانی از معابد یوکاتان استفاده می کرد.
۸-در سال ۱۸۹۳، “دنیل بورنهام”از استودیو معروف ” Burnham & Root ” به رایت پیشنهاد مشارکت در شرکتش را داد. برنهام به رایت پیشنهاد داد ۳ سال در پاریس آموزش ببیند که در آنجا می توانست با همسر و شش فرزندش زندگی کند و دو سال هم در رم معماری کلاسیک را بیاموزد اما رایت این پیشنهاد را نپذیرفت.
۹-در سن ۴۰ سالگی، فرانک لوید رایت سبک جدیدی را در معماری داخلی به وجود آورد، و به اتاق های زیر شیروانی مخروبه و زیرزمین های مرطوب پایان داد.
۱۰-ژاپن یک مقصد تکراری برای رایت بود و رایت در آنجا به خرید و فروش مجلات ژاپنی مشغول بود و مشکلات مالی که به طور مداوم آنها را تحت تأثیر قرار داد، را از این طریق حل می کرد.
۱۱-یکی از علایق فرانک لوید رایت این بود که با اتوموبیل زردش که یک ” Stoddard Dayton ” بود و او از ابتدا خودش آن را سر هم کرده بود، وقت بگذراند.

۱۲ در آغاز قرن، مجلات محبوب شروع به انتشار خانه های فرانک لوید رایت  کردند و یک ناشر آلمانی علاقه مند به کار کامل او شد. روزنامه های شیکاگو نیز علاقه مند به زندگی خصوصی او شدند، و اخبار بحث برانگیز در مورد روابط خصوصی او منتشر می کردند.

۱۳-فرانک لوید رایت ساختمان تالیسین را در دامنه کوه های روستایی طراحی و بنا کرد تا با معشوقه اش زندگی کند. بسیاری از بهترین معماران قرن بیستم از رایت تقلید کردند.

۱۴-در حالی که او درگیر ساخت تالیسین بود، دو پروژه بزرگ دیگر نیز بر عهده او بود: ” Midway Gardens ” و هتل امپریال در توکیو.
۱۵-هفت نفر شامل کارآموزان، دانشجویان، دو فرزند فرانک لوید رایت و معشوقه اش در سال ۱۹۱۴ طی یک آتش سوزی که عمدا توسط کارگر آن ها در خانه تالیسین اتفاق افتاد از دنیا رفتند.
۱۶-بنای “مینیاتور” در پاسادنا، کالیفرنیا اولین بنا از چهار خانه ای بود که فرانک لوید رایت می خواست با سیستم “بلوک های نساجی” بسازد. این روش، تکنیکی آزمایشی بود که در آن از بلوک های بتنی که با الگوهای هندسی طراحی شده بودند، استفاده می شد.
۱۷-تالیسین دوبار دیگر سوزانده شد و از آنجا که رایت پول کافی برای بازسازی آن نداشت، گروهی از مشتریان سابق وی برای پرداخت بدهی های او با هم مشارکت کردند. برای اینکه تالیسین از لحاظ اقتصادی قابل اجرا باشد، این گروه برنامه ای طراحی کردند که در آن دانشجویان شهریه ای پرداخت می کردند تا بتوانند در این بنا یاد بگیرند و شیوه زندگی فرانک لوید رایت را تجربه کنند.
۱۸-رایت در آریزونا، خانه تالیسین غربی را ساخت که در آن با همسر سومش “اولیوانا لازوویک” که اهل مونته نگرو بود زندگی کرد.
۱۹-خانه آبشاری توسط والدین “ادگار کافمن”، مورخ جوانی که در تالیسین زندگی می کرد، سفارش داده شد.
۲۰-“هربرت جیکوب”، یک روزنامه نگار جوان، به رایت سفارش ساخت خانه ای کوچک را داد. این خانه آنقدر میان معماران جوان معروف شد که مالک آن از افرادی که به دیدن خانه می آمدندف هزینه دریافت می کرد.

۲۱-در طول جنگ جهانی دوم، زمانی که ساخت بسیاری از خانه ها متوقف شد، رایت شروع به طراحی خانه های ” Usonian  ” کرد. این خانه ها واحدهای ارزان قیمتی بودند که مفهوم معماری داخلی را در آمریکا متحول کرد.
۲۲-رایت سال های پایانی عمرش را در سوئیتی در هتل پلازا در نیویورک گذراند که از آنجا ساخت و ساز گوگنهام را تحت نظر داشت.
۲۳-وی خانه ای برای مرلین مونرو و آرتور میلر طراحی کرد.
۲۴-در سن ۸۰ سالگی، او بیانیه ای به نفع افقی بودن منتشر کرد و عمودی بودن را متهم به ایجاد سرگیجه کرد.
۲۵-در سن ۹۰ سالگی، او به بغداد سفر کرد تا با پادشاه عراق ملاقات کند. پادشاه عراق یک پروژه شهری را به وی سفارش داده بود که به دلیل قتل سلطان هیچگاه انجام نشد.
۲۶-در اواخر زندگی، رایت زمانش را با سخنرانی های نیشدار وقف انتقال دانش خود به نسل جوان کرد. در یکی از آخرین گفتگوهایش، به لوئیس سالیوان و انقلاب معماری که بوجود آورده بود، ادای احترام کرد.,....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماري ارگانيك و فرانک لویدرايت ,پاورپوینت بررسی ,فرانک لوید رایت ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار ورنر پنتون معمار و طراح مشهور دانمارکی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی آثار و نظریات فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی آثار آن لاکاتون و ژان فیلیپ واسال
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار رولان مارسل دوبرول
پاورپوینت بررسی نظریات شهرسازی فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی اندیشه های ارگانیک در آثار لوکوربوزیه ، ونتوری و لین
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری عبدالعزیز فرمانفرمائیان
پاورپوینت بررسی سیر اندیشه های معماری و آثار هرنان دیاز آلونسو
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار فیلیپ کورتلیو جانسون
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار چارلز ادوارد ژان نرت- گریس لوکوربوزیه
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار رم کولهاس
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار زاها حدید
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار والتر گروپیوس
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار چارلز جنکس (Charles Jencks)
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیلی بر اثار فیلیپ جانسون
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری چارلز جنکز (Charles Jencks)
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری نورمن فاستر
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری ریچارد راجرز – Richard Rogers
پاورپوینت بررسی آثار و عقاید ژاك فراسكو نظريه پرداز معماري پايدار

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد