پاورپوینت بررسی تاریخ معماری زنان
بخشی از مطلب
قرن هاست که زنان دارای استعداد معماری به عنوان یک پزشک ، مربی و پرستار حرفه ای (یا آماتور) بکار برده شده اند. از زمانی که معماری به عنوان یک حرفه در سال 1857 ساماندهی شد ، تعداد زنان در معماری کم است. در پایان قرن نوزدهم ، با شروع در فنلاند ، مدارس معماری خاصی در اروپا شروع به پذیرش زنان در برنامه های تحصیلی خود کردند. و در سال 1980 م. روساریا پیوملی ، متولد ایتالیا ، به عنوان رئیس دانشکده معماری کالج سیتی نیویورک ، به عنوان اولین رئیس دانشکده معماری در ایالات متحده ، به عنوان اولین زنی که دارای رئیس دانشکده معماری بود ، شد. با این حال ، فقط در سال های اخیر زنان از چندین هزار نفر برجسته از جمله دو برنده جایزه پریتزکر ، از دهه هزاره گذشته ، به شناخت گسترده تری دست یافته اند.
دو زن اروپایی به عنوان نمونه های اولیه زنان نقش مهمی در معماری ، طراحی یا تعریف توسعه ساختمان های در دست ساخت برجسته می کنند. در فرانسه ، کاترین بریکانت (حدود 1494–1526) در طراحی Château de Chenonceau در دره لویار ، نظارت بر کار ساخت و ساز بین سالهای 1513 و 1521 و تصمیمات مهم معماری در حالی که شوهرش در جنگ ایتالیا حضور نداشت ، تأثیرگذار بود. در ایتالیا ، پلاوتیلا بریچی (1616-1690) با برادرش ، باسیلیو ، و به تنهایی در نمازخانه ها و کاخ های نزدیک رم کار می کرد.
در بریتانیا شواهدی وجود دارد که لیدی الیزابت ویلبراهام (1632–1705) کار معمار هلندی Pieter Post و همچنین کارهای Palladio در Veneto ایتالیا و Stadtresidenz در Landshut آلمان را مطالعه کرده است. وی به عنوان معمار خانه Wotton در باکینگهام شایر و بسیاری از ساختمانهای دیگر مطرح شده است. همچنین گفته شده است که او سر کریستوفر رن را تدریس می کند. ویلبراهام مجبور بود از معماران مرد برای نظارت بر کار ساخت استفاده کند. اکنون تحقیقات زیادی از جمله تحقیقات جان میلار انجام شده است تا نشان دهد وی ممکن است 400 ساختمان از جمله 18 کلیسای لندن را طراحی کند که قبلاً به شاگردش سر کریستوفر رن نسبت داده شده بودند.
در اواخر قرن هجدهم ، یک زن انگلیسی دیگر ، ماری تاونلی (1753–1839) ، با تدریس هنرمند سر جوشوا رینولدز ، ساختمان های زیادی را در رامسگیت در جنوب شرقی انگلیس طراحی کرد از جمله خانه تاونلی که یک جواهر معماری به حساب می آید. سارا لاوش (1785–1853) یک زن انگلیسی و صاحب زمین ورای بود. او به عنوان یک نابغه ، عتیقه ، معمار و بیننده رمانتیک گمشده توصیف شده است. کار اصلی او کلیسای سنت ماری (Wreay) ، کامبریا است ، اما وی همچنین بناها و بناهای تاریخی مختلفی را ساخت.و.....