خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت زندگینامه و آثار معمار معاصر لوسیو کاستا Lucio Costa

   تعدادبرگ: 57 اسلاید   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 1009 kb  تعدادمشاهده  1


بخشی از مطلب
کلمه  مدرن که در انگلیسی با ام بزرگ نوشته می شود مانند واژه ی کلاسیک معنایی دو پهلو دارد.صفت مدرن در هرزمانه ای به هر چیز نویی اطلاق می شد چنانکه در قرون وسطی هم منتقدان از این صفت برای توصیف کار نقاشان نوآور استفاده کرده اند. در اوایل قرن بیستم سبک مستعمراتی جریان عمده ی معماری در برزیل بود و بنا های بزرگ در این کشور عمدتا به شیوه نوعی باروک بومی برزیلی ساخته می شدند. معماری مدرن در نیمه ی دهه ی بیست و با آثار لوسیو کاستا و گرگوری وارچاویک روس به برزیل راه یافت. بعد ها کاستا در سال 1936 و در جریان پروژه ی ساختمان وزارت آموزش و درمان برزیل از لوکوربوزیه برای شرکت در طرح در سمت مشاور دعوت کرد.و همین امر باعث تاثیر این معمار در سرنوشت معماری برزیل, و سبک بسیاری از معماران آینده از جمله نیمایر شد که در آن زمان به عنوان یک نقشه کش ساده در دفتر کاستا کار می کرد. معماری مدرنیستی که در آن زمان به عنوان سبکی بین المللی شناخته می شد مشغول ساختن بنا ها و شهر های جدیدی بود که زندگی روزمره ی ساکنان آن ها را دگرگون می ساخت و نظمی نو را در  زندگی مردمان سراسر جهان ایجاد می کرد اما باید توجّه داشت که مدرنسیم به عنوان یک پدیده ی همگن در جهان پدیدار نشد و زمانی که به کشور هایی مانند برزیل راه یافت اشکالات اساسی آن بروز پیدا کرد و انتقاداتی به آن وارد شد.از جمله این انتقادات لزوم توجه به مولفه های جغرافیایی, ارتباط منطقی میان مکان و فرم و پرسش از نگاه داشتن یا نداشتن بعضی از مولفه های بومی و قدیمی بود و بنابراین معماران خلاقی مانند کاستا و نیمایر با طراحی بر اساس ترکیب دو عامل گفتمان مدرنیستی و هم چنین بوم زیست ویژه ی برزیل، مدر نسیم ویژه ی این کشور را ایجاد کردند.
 
لوسیو کاستا نقش مرکزی در تاریخ معماری مدرن برزیل بازی می کند. اما بسیار اندک در مورد او چه در خارج و چه در داخل برزیل نوشته شده است. آنچه که به صورت عمومیت در مورد او مشهور است، این است که او در مسابقه ی طراحی پایتخت جدید برزیل، در سال 1956، برزیلیا، برنده شده است. آنچه که کمتر در مورد او نوشته شده، نقش او در پیشرفت و ترقی و شکل گیری معماری مدرن برزیل است. کاستا وسیله ای در ایجاد ارتباط بین معماری و حرکت مدرنی بود که تشعشعات آن توسط سخنرانی ها، نقاشی ها، مجسمه سازی و مجلات به برزیل رسیده بود. گذشته از آن او کسی بود که در سال 1936، لوکوربوزیه را برای پیوستن به گروهی از معماران(که خود سرپرست آنها بود) دعوت کرد که بر روی پروژه ی وزارت آموزش و درمان کار می کردند.
 
کاستا هم چنین عهده دار دیگر تحولات بدوی و کلیدی در معماری برزیل در قرن بیستم بوده است. برای مثال او در سال 1931 عهده دار انجام پروژه کارلو روبرتو مارکس بوده است. کسی که طراحی پارک ها و باغچه ها و پارک ها و طراحی منظرش شهره جهانی پیدا کرد. در سال  1938 با اسکار نیمایر جوان به طراحی نمایشگاه جهانی نیویورک پرداخت که بسیار موفق بود.
 
بعضی ها شاید به یاد داشته باشند که در سال 1952، عضو هیئت مشاوران برای پروژه های مراکز کار UNESCO به همراه والتر گروپیوس، لوکوربوزیه، راجرز و مارکیتوس بوده است.
 
آنچه که به طور غیر قابل وصفی ناشناخته مانده است، نقش او در حراست از خط مشی اسالت برزیلی در زمان تصدی میراث تاریخی و فرهنگی فدرال برزیل(IPHAN) است. قوانینی که هنوز از پروژه برزیلیا و کلیساهای دوران باروک محافظت می کند و موجب ثبت و عدم تخریب ساختمان های مدرن شده است و یادمان های تاریخی و هنری آن دوران را تا به امروز حفظ کرده است.
 
 
 
 
مدرنیته امروزی برزیل
 
از زمان ورود من به آمریکای جنوبی مردم من را فیلسوف خطاب میکردنید. آنها می گفتند که من از ایده های فیلسوفانه حمایت می کنم. من نمی توانم نسبت به این حرف ها بی تفاوت باشم.(لوکوربوزیه، ری دو ژانیرو، 1929)
 
اولین نسخه مجله ی L’Esprit nouveau از سال 1920 توسط لوکوربوزیه و Amédée Ozenfant چاپ شد. تا اواخر سال 1922، یازده برزیلی اشتراک مجله را داشتند که بگفته لوسیو کاستا، Jayme da Silva Telles نخستین فردی بوده که این مجله را مدرسه هنرهای زیبا به بقیه می شناساند.
 
Gregori Warchavchik قسمت هایی از ایده های منتشر شده در مجله را بیان می کند و به سمت ایده های مدرن مجله علاقمند می شود. او معماری روسی-برزیلی است که بعدها با لوسیو کاستا همکاری می کنند.
 
سال 1929 سال بنیادین و مهمی در گسترش نظریات و ایده های لوکوربوزیه در آمریکای جنوبی محسوب می شود. سخنرانی های او در بویناسایرس، سائو پائولو و ریو دو ژانیرو بسیار در شناساندن حرکت مدرن که از باهاوس شروع شده بود تاثیرگذار بود. دانشجویان معماری در مدرسه هنرهای زیبا ریو دو ژانیرو گرایش به لوکوربوزیه پیدا کرده بودند. در سائو پائولو لوکوربوزیه، گرگوری وارچاویک را ملاقات می کند و از او که ریاست کنگره بین المللی معماری مدرن آمریکا را قبول کند. از آن زمان کتاب های لوکوربوزیه در برزیل در دسترس بودند.
 
 
 
اصلاحات در مدرسه هنرهای زیبا ریو دو ژانیرو
 
در اکتبر سال 1930 قدرت گرفتن رئیس جمهور ورگاس، تجدید نظر درمورد برنامه های آموزشی و تحصیلی هنری را در پایتخت فراهم کرد. لوسیو کاستا نامزد ریاست مدرسه هنرهای زیبا ریو دو ژانیرو انتخاب می شود. او در سال 1924 از همین مدرسه فارغ التحصیل شده بود کمی بیش از پنج سال برای ریاست آن نامزد شده بود. کاستا توسط رودریگو ملو فرانکو که هنرمندی روشنفکر و آشنا با مبانی مدرن بود به ریاست مدرسه معرفی شده بود. فرانکو همچنین رئیس کارکنان وزارت آموزش و درمان بود. آنها همدیگر را نمی شناختند اما بعدها روابط دوستانه ناگسستنی بین آنها اتفاق افتاد. کاستا به عنوان مدیریت مدرسه، اختیار تام برای اصلاحات در هر دو زمینه ی برنامه آموزشی و روش آموزشی داشت. در ابتدای نامزدی او برای ریاست مدرسه، هنرمندان سنت گرا با او مخالفتی نکردند. لوسیو کاستا دست به رفورم و اصلاحاتی در آن می زند و برخی اساتید و حتی دانش پژوهان نوگرا و در خط فکری مدرنیسم را وارد مدرسه می کند و برخی اساتید سنت گرا را اخراج می کند. او اساتید صاحب نامی را برای این منظور دعوت می کند که از بین آنها می توان به:
 
-گرگوری وارچاویک اشاره کرد که نقش بسیار مهمی را به همراه کاستا در معماری مدرن برزیل داشته است. او معماری روسی-برزیلی است که بدلیل فعالیت های مدرنیستی در سائوپائولو مشهور بود.
 
-ادواردو ریدی(1909-1964) که بعدها دستیار وارچاویک شد.
 
-الکساندر بودئوس معمار با استعدادی که توجه کاستا را با کار روی خیابان آلفاندگا جلب کرده بود. او می گفت : (( مدرنیسم تکامل سنت گرایی نیست. جنبه های هنرمندانه ی گذشته را نه ولی تمامیت حا حاضر را شامل می شود. ساختار مدرن ساختاری سازنده، اجتماعی و اقتصادی است؛ این در حالی است که سنت گرایی ساختاری هنرمندانه، دکوراتیو و نمادین دارد.))
 
سنت گرایان در مقابل اصلاحات مدرسه ساکت ننشستند و به سرعت با آن مقابله کردند و مقالات و نوشته های بسیار تندی توسط کریستیانو راس نواس و جوزه ماریانو فیلهو در ریو دو ژانیرو علیه کاستا به چاپ رساندند. ماریانو جانشین کاستا در مدرسه بود که اصلاحات کاستا را "جهت گیری زیان بار" تلقی می کرد و جابجایی های اساتید را جابجایی به سمت شکست توصیف می کرد. این در حالیست که شخصیت لوکوربوزیه را محترم می دانست و او را به عنوان جوان بی تجربه مبتکر معرفی می کرد و لوسیو کاستا را مقلد جاه طلب می خواند که تا قبل از رسیدن به پست ریاست مدرسه خود را سنت گرا معرفی می کرد.
 
لوسیو کاستا نیز جواب آنها را با همان عصبانیت و جدیت می دهد:
 
((آقای جوزه ماریانو طراحی جدید مدرسه را سنت گرایانه معرفی می کند البته این یقینا به خاطر طرز فکر غلط اوست. معماران او دوستان من هستند، قربانیان یک اشتباه ابتدائی، مثل من. من مطمئنم که آنها مرا درک می کنند.))
 
مدیریت کاستا زیاد طول نکشید وتنها تا سپتامبر 1931 ادامه داشت. دانشجویان از اخراج او بسیار خشمگین بودند و دست به اعتصاب زدند. در این حین فرانک لوید رایت برای داوری یک مسابقه در ریو دو ژانیرو بود. دانشجویان با رایت تماس می گیرند و او هم با آنها همدردی می کند و از کاستا حمایت می کند.
 
اگرچه عمر اصلاحات کاستا در مدرسه بسیار کوتاه بود اما به اندازه  کافی برای آگاهی معماران و دانشجویان با جریان مدرنیته حاکم بر جهان تاثیرگذار و حائز اهمیت بود.
 
 
 
دوران بعد از برکناری از ریاست
 
هرچند که کاستا از ریاست مدرسه کنار گذاشته شده بود اما بین افرادی که به مدرنیسم ارزش می دادند شخصیت والایی برای او قائل بودند. در 1931 کاستا و وارچاویک با هم همکار می شوند و شرکتی را برای 3 سال با هم ثبت می کنند؛ اما، بحران اقتصادی 1929 و تحولات و انقلاب های سال 1932 در سائوپائولو کار ساختمان سازی را مختل کرده بود. از این رو آنها پروژه های بسیار اندکی را دریافت کردند و تنها سه خانه توسط شرکت آنها طراحی شد که اینها اولین پروژه های مدرن ساخته شده توسط کاستا محسوب می شود.
 
در پایان سال 1935 کاستا برای طرح جدید وزارت آموزش و درمان دعوت می شود در حالی که تا آن زمان طرح های بسیار اندکی کار کرده بود و در مسابقات طراحی هم موفق عمل نکرده بود. از جمله مسابقات “Monlevade city” و “Minas Gerais” .
 
اگرچه اصلاحات در مدرسه مبتنی بر استعداد اساتید مدرسه و حس نیاز به اصلاحات و مدرنیزاسیون بود اما کاستا آن را مرتبط با تفاسیر منتشر شده توسط پیشتازان اروپایی و دورنمای تغییرات اجتماعی و مصالح معرفی می کند.
 
در واقع پاسخ صریح معمار به جوزه ماریانو جوابی غیر دانشگاهی و غیر مرسوم بود که هدف از آن، با توجه به گفته های کاستا این بوده که نقاشان و مجسمه سازان وهنرمندان طرز دید و فکرشان را عوض کنند.
 
کاستا حتی لوکوربوزیه را زمانی که در ریاست مدرسه بود نمی شناخت و تمامی اصلاحات را به صرف اینکه از روش های سنتی و انتخابی ناامید شده بود انجام داد.
 
در ژانویه سال 1936، کاستا نامه ای به لوکوربوزیه می نویسد و در آنجا می گوید که زمانی که لوکوربوزیه در ریو دو ژانیرو کنفرانس برگزار کرده بود در آن شرکت کرده بود و در آن شلوغی و ازدحام جمعیت، 5 دقیقه بعد اتاق را ترک می کند و او را دروغگو می پندارد.
 
او زمانی که در ریاست مدرسه بوده و بعد از رفورم هایش از مدرسه اخراج می شود در مورد مدرنیسم اطلاعاتی بدست می آورد که این آشنایی به سبب معرفی مجلات و کتبی بوده که توسط کارلوس لئائو شریک کاستا در بازه زمانی بین 1933 تا 1936 و دارنده یک کتابخانه ی به روز بوده است. زمانی که طراحی وزارت خانه آموزش و درمان به او پیشنهاد می شود او آموزش های لوکوبوزیه را باور می کند.
 
کاستا با فرانک لوید رایت دیدار شخصی داشته اما هیچکدام به اندازه سخنان منتشر شده لوکوربوزیه در نشریات و کتاب ها بر روی او تاثیر گذار نبوده است. به صورتی که او لوکوربوزیه را برونلسکی قرن بیستم می داند و این گرایش در تمام نوشته هایش مشهود است.
 
 و...


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,زندگینامه ,آثار معمار معاصر ,لوسیو کاستا Lucio Costa ,معمار مطرح ,معمار خارجی ,معماران مشهور ,مطرحترین معماران ,معماران جهان ,معمار مدرن ,لوسیو کاستا,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار لئون باتیستا آلبرتی
پاورپوینت بررسی 5 درس از سخنرانی نورمن فاستر در باربیکان
بیوگرافی و آثار اوژن فلاندن نقاش و معمار فرانسوی ، پاورپوینت بررسی اوژن فلاندن
پاورپوینت بررسی 5 ایده لوکوربوزیه در معماری - Le Corbusier
ژان پرووه ، بررسی زندگینامه و آثار ژان پرووه (Jean Prouvé) ، پاورپوینت
کنگو کوما ، بررسی زندگینامه و فعالیت های کنگو کوما ، پاورپوینت
دانلود رایگان پاورپوینت بررسی آثار والترگروپيوس
پاورپوینت بررسی زندگینامه و تحلیل آثار ریچارد جوزف نوترا
پاورپوینت بررسی عقاید ایده ها و نظریات فیلیپ جانسون
پاورپوینت بررسی سبك معماري و کارهای لوكوربوزيه
پاورپوینت بررسی تاريخچه زندگي ، سبك ، تجزيه و تحليل آثار لوكوربوزيه ، پدر معماري و يكي از پيشگامان معماري مدرن
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار فرانک گهری
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار ماریو بوتا
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار سانتیاگو کالاتراوا
پاورپوینت بررسی آثار و بیوگرافی فرانک گهری
پاورپوینت بررسی آثار و بیوگرافی فرانگ لوید رایت
پاورپوینت بررسی آثار و بیوگرافی رولان (رولاند) مارسل دوبرول
پاورپوینت بررسی فرانگ لوید رایت
پاورپوینت بررسی زندگی نامه و آثار تادائو آندو
دانلود ,زندگینامه معمار دانیل ليبسکيند Daniel Libeskind ,پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد