خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت زندگینامه و آثار حسن فتحی - معمار مستمندان

   تعدادبرگ: 87 اسلاید .   قیمت: 8500 تومان   حجم فایل: 1078 kb  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت زندگینامه و آثار حسن فتحی - معمار مستمندان
 
بخشی از مطلب
کشور مصر، تمام انواع معماری، از یادمان های بسیار بزرگ فرعونی مصر باستان تا ساختمان های زیبای عربی-اسلامی قرون وسطی و دوره رنسانس و نیز از ساختمان های پرزرق و برق و شیک دوره ایتالیایی و فرانسوی تا ساختمان های اداری سبک مدرن، هتل های پنج ستاره را در خود دارد.
ممکن است تصور شود که معماران در کشوری با چنین بافت معماری غنی و الهام بخشی، برای تولید معماری درجه یک، مشکلات کمتری دارند. در صورتی که معماری مصر هنوز در حال چالش است. تقریبا در طول قرن بیستم، معماران مصری دنباله روی روند غالب، مثل اکثر مردم در گستره ای وسیع تر، کوشیدند تا خود را از قید بافت محلی، که آن را منسوخ و کم اهمیت می دانستند،رها سازند. زیرا آن را دیگر دارای توانایی های لازم برای تحمل نیازهای جدید نمی دانستند. آن ها در مقابل به شدت به الگوهای غربی توسعه و ترقی متمایل شدند. اما در میانه قرن بیستم نظریه ی آن ها با مخالفت هایی روبه رو شد. آگاهی گسترده از نقش معقول عناصر و مفاهیم معمارانه ی تاریخی و سنتی در طرح های امروزی، اساسا در راس امور قرار گرفت و مورد حمایت حسن فتحی واقع گردید.
از دهه 1940 میلادی، فتحی با پروژه گورنای جدید ثابت کرد که فرم های ساختمانی سنتی، ترکیب بندی سنتی و روش های ساخت در شرایط معین، می توانند آلترناتیوی در اختیار ما بگذارند که که اقتصادی و عملی و در عین حال زیباشناسانه و همساز با فرهنگ باشند. انتقاد حسن فتحی از صنعتی شدن و رهاوردهایش کاملا اساسی بود. او براحتی از پذیرش اسطوره های پیشرفت امتناع کرد و مدعی شد که در شرایط حاکم بر جهان سوم، روستایی بهتر از هر معماری می تواند برای خودش خانه بسازد. او اظهار داشت که هر خانواده باید به نحوی به خانه سازی بپردازد که با استفاده از خردورزی متبلور در سنت، نیازهای ویژه خود را براورده سازد، نه با به کارگیری هوس های پر هزینه معماران حرفه ای. بی تردید رمانتیک گری روستایی، بخشی از کاوش فکری بزرگتری در پی ریشه های ملی بود. هر جا که گذشته روستایی به کمال می رسید و ماخذ اسطوره شناسی فرهنگی تلقی می شد، دیدگاه وی جاذبه ویژه ای می یافت اما واقعا حسن فتحی که بود؟ مبانی فکری وی از کجا نشئت می گرفت؟ چه تاثیری بر معماری معاصر مصر و جهان گذاشت؟ و ...
 
زندگی نامه
 
 
حسن فتحی در سال 1900 میلادی، در شهر اسکندریه و در میان خانواده ای مرفه دیده به جهان گشود. پدر او زمین دار نسبتا ثروتمندی بود که بعدها در ادامه تحصیلات فتحی نقش بسزائی داشت. فتحی پس از شکست در امتحان ورودی رشته کشاورزی، به سال 1922 میلادی وارد دانشکده ی هنر های زیبای دانشگاه قاهره شد و زیر نظر اساتید انگلیسی و با شیوه آموزش مدرسه بوزتر پاریس تحصیل کرد. بعد از اتمام تحصیلات به سال 1926 میلادی، فعالیت حرفه ای خود را در قاهره آغاز نمود و نیز تا سال 1946 با حفظ سمت ریاست دانشکده نو بنیاد هنرهای زیبای دانشگاه قاهره به تدریس مشغول شد. در این دوره علی رغم نفوذ گسترده معماری مستعمراتی انگلیس که مروج تفکرات غربی و تکنولوژی مدرن در مصر بود، فتحی به ارائه راه حل های اساسی جهت جلوگیری از انحطاط فرهنگی ناشی از مشکلات و تضادهای فرهنگی کمربست. او در نخستین مرحله و برخورد با مسائل زندگی حرفه ای خود به پشتوانه ی مطالعه دقیق در عناصر و مجموعه های ارزشمند معماری سنتی مصز به این نتیجه رسید که تنها راه حل مناسب جهت پاسخ گوئی به نیازهای اقتصادی – اجتماعی جامعه ای که در آن زندگی می کرد استفاده استادانه از تکنولوژی متداول در جامعه روستایی است. از این رو با طراحی الگوهایی از خانه های ارزان قیمت روستایی نخستین گام های حرفه ای برای بهره برداری از بینش آکادمیک معماری در پاسخ گوئی به نیازهای مردم را برداشت و با تکمیل ایده های خود، حاصل سال ها تلاش مستمر را در سال 1937 در دو نمایشگاه شهرهای قاهره و المنصوره به نمایش گذاشت.
حسن فتحی با قبول طراحی مرکز مطالعات کشاورزی شهر باهتیم در سال 1940، برای انجمن سلطنتی کشاورزی، مرحله دوم از زندگی حرفه ای خود را آغاز کرد. او با توجه به تحربیات اندوخته شده طرح پیشنهادی خود را علی رغم اعتقاد به سادگی در عین پیچیدگی ارائه داد و با استفاده از طاق های بلند، راه رو های طویل و ایوان های وسیع توان باربری قوس ها را به نمایش گذاشت. اما عدم آشنایی معماران محلی با روش های ارائه شده مشکلات متعددی را بر سر راه وی قرار داد. این مشکلات فتحی را به سفر به شهر آسوان و قبرستان فاطمیه و همچنین مطالعه تکنیک های معماری آن منطقه و انوختن تجربیات کافی به فتحی توان آن را داد که در طرح خود تجدید نظر کند و آن را با موفقیت به پایان رساند.
در ادامه این تجربه فتحی چندین واحد مسکونی ارزان قیمت را طراحی کرد که از میان آن ها طراحی خانه حمید سعید(1942) در قالب استراحتگاهی کوچک موفق ترین تجربه وی در این مرحله محسوب می شود. جزئیات اجرائی خانه حمید سعید و سایر بناهای همتای ان بسیار ساده اند و نقطه قوت آن ها در تقسیمات هندسی احجام و سطوح پر و خالی نما نهفته است. فتحی با ارائه این روش ضمن خلق تصاویری زیبا در محیط روستایی توان خود را در ایجاد احساس تعادل و ترکیب احجام به نمایش گذاشت.
شاید سومین مرحله از فعالیت های حرفه ای فتحی پس از قبول طراحی مرکز مطالعات کشاورزی شهر باهتیم، با استفاده وی از مصالحی نظیر سنگ و آجر به جای خشت خام، آغاز شد. او در این مرحله از ادغام تکنیک های اجرائی این گونه مصالح با اصول اولیه کاری خود و نتایج حاصله از مطالعات انجام شده بر روی تقسیمات طلایی در مقابر لاکسور و اهرام ثلاثه مجموعه ای دیگر از واحدهای مسکونی و مجموعه های فرهنگی طراحی کرد که در عین زیبایی از استحکام و دوام بیش تری نسبت به کارهای قبلی برخوردار بود. خانه های این دوره با بهره گیری از هندسه که از نظر فتحی عامل تهذیب کننده و هویت بخش فضاها بود، عمدتا حیاط های مرکزی برخوردار بودند.
این حیاط ها با وجود ارتباط مستقیم با دیگر فضاهای خانه، خود به عنوان عنصری مستقل و در عین حال کامل عمل می کردند و فضاهای اصلی این خانه ها در پشت ایوانی وسیع با گنبدی مشخص عهده دار جواب گوئی به نیاز های اولیه خانواده بودند.
از نمونه های بارز این دوره خانه ای در منطقه ازبت ال بصری (1945) است که در طراحی آن علاوه بر رعایت کلیه اصول فوق توجه معمارانه به حجم ساختمان به خوبی مشهود است.
فتحی بر خلاف بسیاری از معماران معاصر خود تنها به طراحی مجموعه های کوچک اکتفا نکرد بلکه با طراحی در مقیاس کلان به خلق آثار بسیار ارزنده ای همت گماشت. شاید شاهکار طراحی فتحی را در این مقیاس بتوان طراحی روستای گورنای نو دانست. اگرچه روستای مورد نظر هرگز تکمیل نشد.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,زندگینامه ,آثار حسن فتحی ,معمار مستمندان ,بیوگرافی حسن فتحی ,کارهای حسن فتحی ,معمار مستمندان ,معمار افریقایی ,معمار مصری ,معمار معاصر ,معمار برجسته ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار سزار پلی معمار برجستهٔ آرژانتینی‌تبار آمریکایی
ژان پرووه ، بررسی زندگینامه و آثار ژان پرووه (Jean Prouvé) ، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی زندگینامه و تحلیل آثار ریچارد جوزف نوترا
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار نورمن فاستر
پاورپوینت بررسی آثار و بیوگرافی نورمن فاستر
پاورپوینت بررسی آثار و کلیسای جامع کلن اثر پيتر زومتر
پاورپوینت بررسی سطوح مواج و مارپيچي در آثار آلوار آلتو
دانلود ,بررسی بيوگرافی و سير اتفاقات زندگی معمار نيکلای مارکف"Nikolai Markov,پاورپوینت
دانلود ,بررسی بیوگرافی و آثار معمار فرانک لويد رايت Frank Lloyd Wright architect,پاورپوینت
دانلود ,بررسی زندگی نامه و آثار معمار ريچارد راجرز Richard Rogers architect,پاورپوینت
دانلود ,بررسی نورمن فاستر Norman Foster architect,پاورپوینت
دانلود ,بررسی زندگی نامه و آثار معمار معروف برنارد چومی,پاورپوینت
دانلود ,بررسی زندگی نامه و آثار معمار هوشنگ سیحون,پاورپوینت
دانلود ,بررسی کامران دیبا به همراه 5 تا از آثار معروفش,پاورپوینت
دانلود ,بررسی زندگی نامه و آثار معمار مایکل گریوز,پاورپوینت
دانلود ,بررسی آثار گروه معماری بیگ BIG,پاورپوینت
دانلود ,بررسی زندگی نامه و آثار معمار فرشید موسوی,پاورپوینت
دانلود ,بررسی آثار رنزو پیانو,پاورپوینت
دانلود , زندگی نامه و آثار میس وندروهه,پاورپوینت
دانلود ,زندگی نامه و آثار زاها حدید,پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد