خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت زندگینامه و آثار معماری سیگورد لوئرنتز Sigurd Lewerentz

   تعدادبرگ: 35 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  0


بخشی از مطلب
سیگورد لوئرنتز (تولد:29جولای 1885 در ساندو(
 
sando)سوئد-مرگ:29 دسامبر 1975 در لوند(lund) در ابتدا به عنوان دانشجوی مهندسی مکانیک در دانشگاه تکنولوژی چالمرز از سال 1905 تا1908 مشغول شد. سپس به عنوان کار آموز معماری در آلمان مشغول شد. او اولین دفتر کار خود را در استکهلم در سال 1911 افتتاح کرد. او از طریقGunaar Asplundمشغول طراحی قبرستان شد.
 
آنها هر دو با هم در سال 1914 تا 1915 برنده مسابقه طراحی قبرستان ودلند(
 
Woodland)شدند. آنها همچنین در طراحی نمایشگاه بین المللی استکهلم نیز با هم کار می کردند.
 
پروژه ودلند در ابتدا با هر دو معمار انجام شد اما مرحله ی دوم آن به تنهایی توسط
 
Gunaarانجام شد و او به عنوان معمار اصلی برای نمایشگاه بین المللی استکهلم 1930 منسوب شد.
 
پس از آن لوئرنتز نا امید شد و برای سالها از معماری فاصله گرفت و در سال 1940 او یک کارخانه ی تولیدی درب و پنجره و اثاثیه ی معماری که طرح های خود او را تولید می
 
کرد راه انداخت.
 
لوئرنتز با کمک همکاران خود
 
Erik Lallerstedt و David Helllden سالن اپرا و تئاتر موسیقی شهر مالمو که یکی از شاهکارهای سبک معماری کارکرد گرا است را خلق کرد. سالن اجتماع این مجموعه با سطوح بی آلایش و ساده و پلکان مرمرین خود و تعدادی از کارهای هنری هنرمندانی چون Carl Milles وIsaac Grunewald آراسته شده و زیبایی منحصر به فردی در مجموعه دارد.
 
او در دهه
 
ی پایانی عمر خود دو کلیسای سنت مارک بوجوخاکن استکهلم در سال 1956 و سنت پیتر در کلیپن در سال 1963 را طراحی کرد که نام او را در حرفه ی معماری احیا کرد.
 
آخرین کار معماری او بنای
 
Flower kiosk در قبرستان شرقی مالمو است که به سادگی و فروتنی ساخته شده است و نماد کارهای لوئرنتز شد.
 
سیگوردلوئرنتز تا کمی قبل از مرگش به طراحی اثاثیه و مبلمان ادامه داد و در مسابقات طراحی شرکت می کرد.
 
قبرستان جنوبی،
 
Enskede ،استکهلم، سوئد : Sigurd Lewerents,Gunay Aspiund
 
(1915-1940)
 
در سال 1915 مسابقه طراحی برای سایت پیشنهادی برای قبرستان جدید استکهلم برگزار شد.
 
منطقه ی مورد نظر در جایی قرار داشت با جنگلی از درختان کاج و سه گودال شنی در مجاورش و همچنین یک انشعاب از جاده ی اصلی استکهلم. برنده ی مسابقه ی ورودی برای قبرستان
 
Gunay Aspiund(1885-1940)
 
و Sigurd Lewerents بودند که این طرح Tallum نامیده شد. این عبارت یک راه کار آلمانی است که با موفقیت به متن سوئدی منتقل شده.
 
قبرستان ودلند اولین رویداد علیه فقیر نمودن قبرستان شهر در ابتدای قرن بیستم است.(کنستانت 1994). اولین نمونه از این سبک توسط
 
Hans Grasssel در مونیخ طراحی شد که به سرعت در آلمان محبوبیت کسب کرد.
 
در توصیف پروفسور
 
Emil Hogg در رابطه با قبرستان ودلند جدید در شهر بیفلند فرد می تواند شروع به درک کردن احساسات و کشش مهیجی که به این سبک جدید در طراحی قبرستان منسوب بودکند :
 
گورستان جنگلی
 
(wood land) !این احساس آزادی آلمان است. این آشفته کردن افسردگی خاکستری در یک فضای تدفین مدرن است.
 
برای بازگشت محبوب به زمین در یک جنگل سبز آلمانی این همان چیزی است که ما همیشه ناخودآگاه به عنوان مطلوب داریم.
 
(Hogg,1987;62)
 
اگرچه میهن پرستی شدید برای اختصاص دادن این نوع قبرستان به آلمان وانمود می کند، در حقیقت مشهورترین نمونه در استکهلم ساخته شد. در جایی که راهکار مناسب به راحتی در مفهوم ملی رمانتیک زمان است.
 
Tallum از کلمه Tall(بلند) به معنای درخت کاج است، و نام ویلایی در استکهلم است که توسط Lars Israel Wahlman طراحی شده که یکی از منابع کلیدی جنبش رمانتیسم ملی است. ویلا ظاهر سنتی اتاقک چوبی سوئدی را داراست که تاکنون کاملا معاصر است.(جوهانسون Johansson)،1996).
 
ویلا
 
Tallum
 
این ارتباط بین ارزش های سنتی و مدرنیته، به طور کامل توسط طراحان در روند طراحی مورد بهره برداری قرار گرفت، که آنها را در 25 سال آینده مشغول کرد.
 
(Constont,1994).
 
پیشرفت طراحی را می توان از سری طرح ها و برنامه های بازسازی شده توسط معماران و موشکافی و سامان بخشی آنها دانست، یک دیوار سنگی به طور سنتی در شمال قبرستان یافت می شود. در قسمت ورودی اصلی نیم دایره سخاوتمندانه گسترده به سمت جاده (جاده جنگلی) وجود دارد که میهمانان را به درون دعوت می کند
 
.
 
در این مرحله فضای باز گسترده تر می شود :این گستردگی به سمت یک محوطه چمن کاری شده با شیب ملایم می رود که بالا می رودبه سمت آشکار سازی ،در افق،یک صلیب مسیحی و آن طرف آن ایوان باز کلیسای صلیب مقدس ،در سمت راست صلیب شکل زمین همچنان بالا می رودبه سمت بیشه مراقبه. در آن جا یک تپه قرار گرفته با محلی برای نشستن که بوسیله یک دیوار کوتاه و درختان نارون اضافه شده است .این المانها برای تصویری از یک اتحاد نیرومند ترکیب شده اند.و این تبدیل به نمادی شده است برای نهضت مدرن،اما فریبنده ،تدبیر مینمالیسم.
 
در نیتجه راههای گسترده میهمانان را به دوسمت چپ و راست هدایت می کند.خارج از این تصویر هیچ در هم ریختگی ناشی از سنگهای قبر وجود ندارد،و فرد بدون نقص و قید و شرط میرسد،منظره ای آرام،مفهومی که وابسته به غرور و تعمق است .این به طور احساس برانگیزی قدرتمند است .
 
توپوگرافی این منطقه از گودال شنی سابق به نفع حداکثر فایده در ساخت این تصویر استفاده شده ،برای رسیدن به این،معماران قادر به پیشنهاد یک ورودی عمود به سمت جاده نبوده اند،اما در عوض زاویه اصلی امتداد جاده را به سمت یک معدن قدیمی حفظ کردند.این زاویه تند باقی ماند،حتی با این که موقعیت ورودی را اندکی به سمت غرب تغییر داد.این موضوع طرح پیشنهادی برای ساختمان روی تپه را قادر ساخت تا در موقعیتی قرار گیرد که بیشترین امتیاز را در ساخت یک روحیه مهیج داشته باشد.
 
و معماران سپس فهمیده بودند حس مشترک تناسب و سنیگین کردن منظره ای را که ساخته بودند.
 
در سطح کاربردی این موضوع همچنین عابرین پیاده را قادر می سازد که مسیری مجزا از جمعیت مراسم تشییع انتخاب کنند به سمت راست در منطقه پارکینگ که بوسیله درختان غان ایجاد شده است.راه به سوی صلیب،از لحاظ عرض برای دو یا سه پیاده رو صعود کننده پهلو به پهلو مناسب است. و با تخته سنگهای نامنظم سنگفرش شده است ،از همین نوع سنگ برای دیوارسازی استفاده شده است. پیاده روبه بیشه خاکستر مردگان در سمت چپ منتج می شود.
 
در این طرف(کنار)بوسیله یک دیوار کمرنگ با سرپوش مسی که از شکل طبیعی زمین پیروی می کند،کم کم پیش می رود.این دیوار در زیر درختان نارون سرازیر شده قرار دارد،یک نماد سنتی از قبرستانها ،تا دچار علت شدن نارون هلندی ،اگر چه در اینجا آنها هنوز باقی مانده. قبل از رسیدن به کلیسای بزرگ صلیب مقدس ، عابر پیاده از دو کلیسای کوچک که به کلیسای اصلی متصل است می گذرد. کوره جسد سوزی بوسیله این ساختمانها پوشیده شده است و بدون چشم انداز قرار گرفته است ، در بالا در جلوی کلیسای صلیب مقدس در حالیکه به این منطقه تسلط دارد، استخر بازتاب (در برکه نیلوفر) و منطقه انجام مراسم به طور ناگهانی آشکار می شود.این منطقه تا این مرحله با دستکاری با دقت شکل اراضی زمین از نظر پنهان شده است
 
.
 
محوطه مراسم تشریفات ممکن است به عنوان ی اشاره به مسیحیت اولیه باشد که در سوئد گاهی در فضای بازموعظه می شود.
 
آن سوی فضای ورودی و متقاطع با باریکه هایی از جنگل کاج که از قبل در سایت وجود داشت و محوطه وسیعی را برای تدفین فراهم کرد. در آنجا کلیسای ودلند قرار دارد، ساختمانی که دریافت پیدایشش از یک سبک متداول بومی و از مصالح ساختمانی بومی است که هنوز مشروط بر یک منبع کلاسیک زیرکانه یک اساس است. داخل کلیسا بدون شک مدرن است ، اما بطورومشابه با اشاره به نماد های باستانی با استغاده از ستون های دوریک که این در تضاد با کلیسای بعد از صلیب مقدس است، که این بیانی از مدرنیته، با شکل انعکاس دهنده ی معبد کلاسیک است.
 
یکی از اصلی ترین راه ها کوچه ی هفت چشمه است که به سمت کلیسای معاد راه می برد کلیسایی با ساختمان نئوکلاسیک اما با درونی مدرن . در جنگل چند قبر خانوادگی با پوششی شبیه پوشش زمین قرار دارد که اشاره واضحی به تپه های تدفین شمالی دارد.
 
بنابراین این چشم انداز لایه های مختلفی از رمز نمایی با هر دو مرجع باستانی کلاسیک و بومی فراهم می کند. قابل توجه ترین جنبه ی این پروژه سطح فکری است به تمام مراحل توسعه و پیاده سازی اش داده شده. این پیوستگی ممکن است ،زیرا درگیری (دخالت) طرح ها در تمام طول برقراری قبرستان حمایت می شود.
 
ظرافت ساده ای در رابطه با چشم انداز وجود دارد، که این موضوع با معمار صمیمانه و در هم تنیده است، با توجه به این واقعیت است که طراحان مسئول تمام جنبه های طرح بودند.
 
روایتی است که در آن از چشم انداز نسبت به ساختمان ها کاوش می کنند و از ساختمان ها به سمت چشم انداز ها باز می گردند.ین طراحان ویژگی های چشم انداز های موجود را در طراحی کردن و کاشت بیرون می کشند . برای تکرار اثر
 
(wood land ) جنگل بالغ دوره ی دیگری در نظر گرفته می شود. از ویژگی های بارز قبرستان که می توان برای تغییرانتی در انعکاس سلیقه ها استفاده کرد علامت دار کردن قبرستان هاست ، خوشبختانه این تغیرات در به یادآوری آنها اتفاق افتاده است . و قبر ها پیروی می کنند برای علامت گذاری شدن با یک سنگ قبر سنتی با یک صلیب فلزی یا چوبی. این ثبات ممکن است تا حدی قاعده (دستور) باشد.
 
اما ممکن است به این خاطر باشد که افراد زیبایی و سادگی آنچه را که از قبل وجود داشته به رسمیت شناخته اند. عناصر سودمندی مانند مناطقی برای انبارک و برکه آب نیز در طرح گنجانده شده اند و بطور مطلوب قرار گرفته است.
 
برای کاربرد توانا و دسترسی به این امکانات . این عناصر اغلب به عنوان یک فرصت طراحی تلقی می شوند و در نتیجه تجربه و کیفیت تمام طرح را بالا می برند. سادگی دیدگاه، طرح را قادر می سازد تا بطور کارآمدی اداره شود.
 

 

 
کلیسای معاد:
 
بلا فاصله بعد از کلیسای ودلند
 
برپاشد. واضح بود که کلیسای ودلند خیلی کوچک است بنا بر این به سیگورد لوئیرنتز ماموریت داده شده است تا یک کلیسای سنگی بزرگتر در قسمت جنوبی طراحی کند که در سال 1925 کامل شد.ظاهر کلیسای معاد مانند یک معبد کلاسیک است.
 
این کلیسا در انتهای محور طولی قرار گرفته و به جاده ی هفت چشمه راه می برد. ایوان آن سوار شده بر روی دوازده ستون است که مهمان ها را به فضای آرام با کف سازی موزائیک و جزئیات جذاب دعوت می کند. پنجره ی تک آن با ظرافت به اهمیت کلیسا به عنوان درگاهی به بهشت اشاره دارد. صدای ارگ کلیسا بلند می شود در حالی که دیده نمی شود بنابراین موسیقی روحانی (بهشتی) بر سر عزاداران فرود می آید.لوئیرنتز کلیسایی می خواست با ورودی و خروجی مجزا تا حضار بعد از مراسم و سوگواری بتوانند کلیسا را از راهی متفاوت ترک کنند و به زندگی خود باز گردند. در طراحی اصلی او کلیسا طوری قرار می گرفت که میهمانان از شمال وارد و از جنوب خارج می شدند. اگر چه طرح پیشنهادی او سنت مسیحیان مبنی بر اینکه کلیسا در محور شرق به غرب ساخته شود با قربانگاهی در شرق در مسیر طلوع آفتاب و تجدید حیات را نپذیرفت. اما لوئیرنتز یک انسان روحانی بود، بنابراین خود کلیسا در واقع در راستای محور شرق به غرب ساخته شد در حالی که نمای سرسرا و ایوان ورودی کلیسا در راستای محور شمال به جنوب است. این بدان معنا است که میهمانان از شمال وارد کلیسا می شوند و به سمت غرب رهسپار می شوند.
 
کلیسای سنت مارک در بوجوخاکن
 
:
 
سیگورد لوئیرنتز بعد از بعد از بیش از دو دهه دوری از معماری با آفرینش کلیسای سنت مارک در بوجوخاگن استکهلم دوباره نمایان شد.پیروزی او در طراحی کلیسا او را به به هنر ساخت باز گرداند.و شایستگی او در کنترل مناسب مادیت کلیسای سنت مارک او را در معرض توجه بین
 
المللی قرار داد.ماموریت ساخت کلیسای سنت مارک سنت مارک از طریق مسابقه به لوئیرنتز نیز محول شد. او از بین چهار معمار دیگر که طرح های پیشنهادی برای ساخت کلیسای جدید داده بودند انتخاب شد. لوئیرنتز چندین طرح و ایده های متفاوت ارائه کرد و سرانجام به عنوان طراح کلیسای جدید در سال 1956 انتخاب شد.
 
کلیسای سنت مارک در حومه شهر استکهلم سوئد واقع شده است.این دو ساختمان در سایت در میان بیشه ای از درختان غان با ارتباط اندکی به اطراف شکل گرفته است.
 
بنای شرقی به جاده ی اصلی نزدیک تر است اما به وسیله ی درختان غان حایل شده است حیاط بین دو ساختمان با حوض در وسط آن شکل گرفته است.از حیاط به سمت ورودی کلیسا ایوانی از جنس چوب مشخص شده است که این ایوان چوبی از ساختار آجری کلیسا به خاطر نشان دادن تاکید بر تفاوت بین این دو جدا شده است.آجر کاری در دو ساختمان علی حده اجرا شده است تا تسلط سیگورد را بر مصالح ساختمانی نشان دهد.
 
ورودی کلیسا از طریق ایوان چوبی است که به یک راهروبا نور خفیف ختم می شود. در داخل کلیسا آجرکاری در ساخت دیوارها-سقف-و کف استفاده شده استو میهمانان را احاطه میکند.این مصالح وجود داشت و هنوز هم بارها به سادگی دیده میشود.این مصالح در ساخت بناهای عمومی در قرن بیستم در سوئد استفاده می شد.لوئیرنتز با مهارت واحد اصلی آنها رابا برش کاری و شکل دادن تغییر نداده است تا جالب شوند
 
در عوض با تغییر ضخامت ملات بین اتصالات واحد آن را تغییر داده است و آن را تبدیل به چیزی کرده است که دارای احساس
 
است.
 
هردو ساختمان واقع در سایت باآجرهایی با رنگ یکسان و ملات روشنتر ساخته شده اند.ساختمان غربی دفاتر را در بردارد در حالیکه ساختمان شرقی ورودی،ایوان،اتاق ها ،سالن بزرگ و تالار کلیسا را شامل می شود.
 
واحد آجر دیوارهای خمیده و مستقیم در هر دو ساختمان ایجاد کرده است.در ساختمان شرقی آجر به صورت شیبدار به سمت پائین در کف استفاده شده است تا شخص رابه داخل کلیساراهنمایی کند.همچنین درپوشش تاق در بالا استفاده شده است.
 
کلیسای سنت مارک در سال 1960 کامل شد.از وقتی که در حرفه ی لوئیرنتز وقفه ای ایجاد شد این اولین ساختمانی بود که توسط او طراحی و ساخته شد. اما این آخرین کار اونبود با تکمیل کلیسای سنت مارک و به رسمیت شناختن آن اورفت تا ساختمان های دیگری بسازد.به ویژه کلیسای سنت پیتر در کلیپن قبل از مرگش در 1975 او سرمایه گذاری خود را در مادیت آجر را در طراحی کلیسای سنت پیر که به دنبال موفقیتش در طراحی اولین شاهکار آجری کلیسای سنت مارک بود ادامه داد
 
.
 

 

 

 

 

 
کلیسای سنت پیتر (1966_1963):
 
این دیوار با آجر های خیلی نا صاف و بند پهن فوق العده ای ساخته شده است . بند کشی ها مثل معمول شیار دار و بند کشی نشده اند اما حالت خامی و تورم شده ی مواد به وسیله ی یک گونی کهنه پاک شده واین باعث شده که آجر ها خاک آلود شوند ، گاهی اوقات در این بافت به وسیله یک شئ نوک تیز که تفاوت ها را نشان می دهد تنوع ایجاد می شود. از قرار معلوم یک شیشه تمیز بازتابند ی صاف با چهارچوب نقره ای عالی در بیرون دیوار ها بکار برده شده است .
 
این پنجره در کلیسای
 
st peter که به وسیله ی sigurd lewerentz ساخته شده محبوب معماران زیادی است. که با یک بار دیدن هرگز فراموش نمی شود. اما این فقط از شجاعت او برگرفته شده . اول یک آجر سوراخ شکل داده شده و به وسیله ی لبه ی یک آجر جای خالی مستطیل شکلی به وجود آمده . یک لایه ی ضخیم از ملات قیری بیرون سوراخ بکار برده شده است ویک لعاب کاری که چند سانتیمتر بزرگ تر است در این محل فشرده شده است . ستون هایی برای نگهداشتن آن نصب شده است. از داخل پنجره ها به سختی به نظر می آیند. در یک دیوار آجری ضخیم برای شیشه ها یک چارچوب بدون قاب مثل یک سوراخ آجر باقی می ماند. در بیرون ظرافت و شکنندگی شیشه با بی رحمی با آجرکاری ها مقایسه می شوند البته که این یک پنجره ثابت است و تهویه به وسیله ی وسایل مکانیکی انجام میشود. این جزئیات جالب توجه نمونه ای از موارد بی شمار در st peter است زمانیکه فرضیات درباره ی ساختن روش ها ظاهرا به شکل سوال در می آیند. این باعث شده که کلماتی جدید و غیر منتظره وابسته به معماری تولید شود اما این همچنین می تواند به عنوان یک تفسیر معنا دار در بیان یک هنر سازندگی خوانده شود و منشا هویت ساختمان ها باشد. St peter کار اصلی Lewerentz بود که زمانی که او 78 ساله بود شروع شد و تمام آن را با نظارت ثابت و طولانی پشت سر گذاشت. این نهایت یک کشف در راه های مختلف در گالری هنری است که در قسمت های قبل توصیف شده بود. و دو نمایشگاه تقریبا در زمان یکسانی تصور و ساخته شدند.
 
و این دو معمار
 
Mies (متولد 1886) و Lewerentz (متولد 1885) کاملا هم عصر بودند, آنها در حرفه اشان درباره ی متریال و جزئیات هم عقیده بودند آن ها این را مدیون عصر سنت کلاسیک هستند اما کار Lewerentz به سمت و سوی متفاوت از کار Mies حرکت کرد ، در اوایل زندگی اش او به بی نظمی علاقه داشت و درپایان دوره ی زندگی اش به کمک Mies به دنبال آرامش می گشت ، و از زمان پیدایش ساختمان ها هر علامت و نشانه ای را از روی آنها به وسیله ی دست پاک می کردند. Lewerentz از کارگرانش می خواست تا از تمیز کردن خودداری کنند و علامت ها و نشانه هایی را قابل مشاهده تر از مراحل ( فرآیند) بسازند که این کاملا با کار Mies متفاوت است . به عنوان مثال او کارگرانش را وادار می کرد تا از جوش دادن و لحیم کاری اتصالات با بی نظوی خودداری کنند. در زمانی که این خامی و بی تجربگی تکان دهنده است یک معماری کثیف به اجبار Mies باید تمیز شود . و اگرLewerentz هم مثل Mies اهمیت هندسه و تناسب قابل دیدن را در گوشه راست طرح رعایت کرده بود از درون یک مربع قائم بود که ابعاد آن با دقت تنظیم شده است . ترکیب ابعاد سه گانه st peter نامرتب ، بی تناسب و وابسته به قراین تصادفی است . او از این اختلافات خودداری نکرد اما کارش را با اشتیاق انجام داد. علی رقم سختگیری کلاسیک شاهاکار جدید او کلیسای معاد است. به نظر می رسید lewerentz در آخرین کارش به طور مشهودی به سمت سبک ملی رمانتیک از جوانیش برگشته است و به شکل کاملا جدیدی تجدید نظر کرد.
 
کلیسا و وضع ظاهری آن
 
کلیپن یک شهر کوچک
 
در غرب سوئد است .جایگاه stpeter فقط در سمت شرق شهر می باشد بین یک جفت راههایی که به سمت بیرون شهر سوق دارد .طرف دیگر آن یک پارک و مکانی دیگر که اشاره شد به آن در میانی ترین مکان است.اگر چه Lewerentz کلیسایش را در شمالی ترین جاده از جایی که به منطقه تغییر جهت به غرب نزدیک می شدیعنی بین این و چهارراه و روبه رو به شهر به طرف یک باغ است.این باغ فضای بیرونی و اصلی مجموعه می باشد در قسمت غرب و نمای اصلی کلیسا آیین را اجرا می کردندکه آنجا تشریفاتی درها بود که زوجها بار اول بعد از ازدواجشان از آن بیرون می آمدند.
 
مکانی برای رجزخوانی است که قسمتی از آن پیکر تراشی شده و همچنین یک استخر پوشیده شده با آجر یک دریاچه راکد برای بازتاب و انعکاس بیشتر فواره خنک سازی از جنوب می باشد. کلیسا کاملا با محیط همساز شده بود بنابر این جایگاه محراب با درهای غربی معکوس بود این در شکل هم گوش است .و این اشاره می کند به صمیمی ترین تشریفات مذهبی که در انجام آن به صورت دایره می ایستند. در مکانی که معمولا به صورت رشته های دراز است این نشانه های قصد بازگشت به سرچشمه می باشد که مسیحیت به زودی مقالات مخفیانه ای در دخمه دارد.این معادل مذهبی تحقیق برای اداره اساسی توسط معماران بود .ورودی کلیسا یک کوچه تاریک و کوچک به سمت شمال است. عمدتا مردمی که یکی یکی و برای مراسم غیر رسمی می روند فقط در پایان عبادت متحد می شوند.آنها با هم مرحله به مرحله عبادت را از بین درهای غربی انجام می دهند. ناقوس ها در یک طرف این کوچه تاریک بالای محل نگهداری اشیا مقدس قرار داده شده اند بنا براین وقتی کسی وارد می شود ناقوسها بی درنگ به صدا در می آیند و موسیقی آنها به گوش می رسد علاوه بر کلیسای جنوب و غرب پایین تر از آن آجرهای
 
L شکل وجود دارد که اتاق ملاقات و اداره ها برای ساختن یک مربع بزرگتر در طرح در آنجا هستند که به شکل مورب تنظیم شده اند. این مکان از کلیسا به وسیله اتاق بیرونی دیگری جدا شده است. یک مکان کوچه مانند دراز به سمت در با تاسیسات مختلف آزاد که در شب به وسیله یک دریچه آهنی بسته می شود.این در اولین دید به صورت پهنای بیشتری پدیدار می شود اما شعبه فرعی کلیسا کمی باریکتر است.
 
و در شمال جایی که به جاده اصلی می رسد پایان می یابد،ورودی به وسیله یک دیوار آزاد مورب محافظت شده است . و انحراف دیگری که در زاویه راست می باشد توقفگاه اتاق ملاقات است .نمای خارجی و روکش محافظ دیوار نما پارک به طرف جنوب شرق بسیار غیر رسمی هستند اما آنها پنجره های بسیار بزرگ که شامل گوشه های مستقر در اتاق ها می باشد را به رخ می کشندو همچنین المان داخلی بخاری و دودکش اتاق ملاقات را نشان می دهد.یک راهروی بزرگ از تشکیلات پیچیده آشکارا به صورت سلسله مراتب سازمان بندی شده است که المانهای غیر مذهبی به وسیله این راهرو داخلی جدا می شوند در حالی که این به شمال به وسیله المانهای تا حدی مقدس وصل می شود و در آخر به عنوان یک عروسی کلیسا به کار برده می شوند
 
گنبد مقدس
 
میل وابسته شدن به مذاهب معماری دارند.آنها نه تنها در گوتیک بلکه در ساختمانهای رمانسکو و بی زان تین و مساجد ضروری و واجب هستند. آنها با تعدادی از آهنگ ها و برای طرحشان مشورت کردند و آنها شرح و نمایش دادند که چگونه سنگین ترین و سخت ترین مواد را وارد می کنند که سنگین ترین را عمل کنند.استفاده از انها در نیمه دوم قرن بیستم غیر معمول است و کهنه به نظر می رسد و آنها در تمام روشها و حالتهای جدید دوباره تفسیر نشده اند.
 
Lewerentz
 
آجرها را به شکل قوسی و گنبدی استفاده کرد . اما کاری که او با آنها انجام داد فقط با مقاومت آهن امکان پذیر است به همین دلیل آنها را بین تیر آهن های گرد شده قرار داد. آنها بر خلاف سقف زمان گذشته کلیسای گوتیک از بیرون به وسیله یک پوسته مسی فشرده شدند.گنبد سازی کلیسا از محور تقارن محراب شروع شد و مهم ترین آن در غرب و شرق پایان می یابد و به طرف مرکز پیش می رود.و هردو یک مسیر سه بعدی برای زه کشی آب باران به مکانهای طرف تامین می کنند.
 
اگر چه این به طرف سازه تقویت می کند اما باعث می شود که فکر کنیم گنبدها در بالا شناور هستند آنها در حقیقت بالای یک جفت تیر عریض بزرگ به وسیله ستون مرکزی عرضی حمل می شوند که این المان بیشترین نقش سازه ای ،مطلوبیت و غیر مذهبی را دارد که به وسیله به وسیله عدم تناسب و بی قرینه شدن تاکید شده است .کوچکترین ستون را به عنوان چیزی که در راستای محراب انتظار می رفت تاسیس کردند. این به شکل
 
T بدون ستون بالایی از یک متقاطع درست باقی ماند. پس معنا و مقصود آن آشکار و واضح است و نباید بیش از حد تاکید شود.
 
کار پولادی نقاشی نشده است اما با نمناک ،زنگ زده ئ با کهنگی رها می شود اتصالات جوش داده شده از بیرون به درون ساختمانها بی اساس ترک شده اند بنابر این کار جوشکارها به سادگی نمایان می شود.این نوع طاقها اول بار در کلیسا زده ئ با کهنگی رها می شود اتصالات جوش داده شده از بیرون به درون ساختمانها بی اساس ترک شده اند بنابر این کار جوشکارها به سادگی نمایان می شود.این نوع طاقها اول بار در کلیسا
 
St Marks استفاده شده جایی که طاقها در همه قسمت های مجموعه استفاده می شود.آنها این طاقها را فقط برای کلیسا به کار بردند و اتاقها را در گوشه به شکل L پنهان کردندو علاوه بر این فقط گنبد کلیسا این طور ترک شده و قسمت های دیگر بی مذهبی کمتری دارند. این بر آمدگی سقف ها به طرف بیرون به طور مایل در مکان های مجزا کشیده شده است.
 

 

 

 

 

 
آجر کاری شکاف دار
 
آجر استفاده شده در هر جای
 
Stpeters یک آجر تیره زمخت بین رنگهای قهوه ای و زرشکی می باشد در کلیسا این شکل دیوارها سقف گنبد ،محراب و منبرو همچنین کف را تشکیل می دهد . تاثیر این آجرها تاریکی و سختی دید است که این مکان نا معلوم را ایجاد می کند که چشم تاریکی را تعدیل کند.
 
یک انعکاس صدا از توده گرمسیری چکیدن آب به گوش می رسد که توسط
 
Lewerentz در قاب های فلزی برای غسل تعمید نصب شده است. Babtism (آیین غسل تعمید و نامگذاری موضوع انعکاس صدا می باشد. این مکان در کلیسا غارمانند می باشد محل تحسین، جشنها و مکانی پر رمز و راز است. Lewerentz به نظر یک قاعده غیر معمول در آغاز کار داشته است او می گوید یک آجر نباید هرگز بریده باشد این در مصلحت صرفه جویی نیست .برای Lewerentz ایجاد نقش هایی با آجرها بسیار سخت بود. شکستن آجرها برای او دور از احترام بود. با اجتناب از بریدن آجرها یک اتصالات بزرگی وجود داشت در لبه های سقف ها سه گوشهایی از ملات به اندازه عمق یک آجر وجود داشت که باعث افزایش حجم تخته سنگهای باغ شده و آنان را بتنی مانند کرده بود. در کاربندی طرح اندازه آجرها تقریبا الگوههای تعیین شده بودند و کلفتی آجر باید با گوشه هاو اتصالات تطبیق داده می شد.و سقف نیز با آجرهای بریده نشده چیده بود در لبه ها و کناره ها نیز نقش و نگارهای مطابق با اندازه ها زده شده بود در واقع تعدادی نظم و ترتیب غیر معمول و مبتکرانه ای به کار بردند.
 
از واقعیت تا خیال
 
و اما تقلب در شرایط چه کسی ؟
 
Lewerenta بعد از یک عمر تفکر و تجربه دقیقا می دانست که چه کاری انجام دهد.او می دانست که استفاده صحیح از هنر سازندگی به عنوان یک معمار یک خیال واهی است با این وجود ساختن موضوع اصلی معماری است به همین دلیل روابط فضایی و تولید رسمی ساختمانها نشان می دهد که چگونه ممکن است برای استفاده های خاص آنها آشنا و ترغیب شوند. آنها با ید ساخته شوند و در باره چگونگی ساخت با ما صحبت کنند.در واقع ساختمانها داستانهایی درباره خودشان به ما می گویند .میگویند از اجدادشان و افسانه هایی از آغازشان را بازگو می کنند.
 
Stpetrs
 
درباره این موضوع می گوید: این نظم نهفته در Modernism قبل از اینکه کسل کننده و خالی از لطف باشد را بیان می کند.و همچنین به عنوان یکی از پیشگامان اصلی ماهیت آنرا مشخص می کند.Lewerentz وقت زیادی را صرف توسعه جزئیات مکانی کرد زنده بودن ساختمانها را در جزئیات آورده است ،زمختی، بد ترتیبی یا زشتی در ساختمانها به صورت عمدی نیست این ساختمان یک مرد قدیمی است و تجربه زندگیش را به طریقی در محفظه ای قرار داده است. Lewerentzبه ترتیب کلاسیکی گرایش نشان داد و هنوز St peters هیچ دستوری ندارد.Lewerentz در سالهای میانی عمرش تمام توجه و انرژی خود را برای طراحی در دو قاب پنجره صرف کرد و همکارانش اورا تشویق کردند و مغتنم شمردند.هنوز پنجره های کلیپان قاب ندارند به راستی که آنها در پیشرفته ترین تکنولوژی زمانشان استفاده شده اند. این شاید یک نمونه بارز از کار Lewerentz بود.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Flower Kiosk
 
(
 
ساخته شده در 1969):
 
آخرین کار او در معماری کار ساده ی
 
flower kiosk برای قبرستان شرقی در مالمو بود. یک پروژه ی مناسب برای پایان زندگی حرفه ای او. این ساختا ر فروتنانه در مورد هر یک از جزئیات پروژه عمدی است . از پلان ساده ی مستطیل شکلش تا مفصل بندی صفحه های شیشه ای پنجره های اعمال شده، این عناصر بطور واضح بیان می کند که هر انتخاب طرح با دقت ساخته شده و استادانه در سایت اجرا شده، این پروژه بخاطر خلوص اولیه اش شناخته شده و تبدیل به نمادی از کار لوئیرنتزشد.
 
سیگورد لوئیرنتز و اساس کاربرد مصالح ساختمانی :
 
(
 
Adam Caruso)
 
من تعداد کمی از ساختمان ها را می شناسم که تقریبا بی نقص ساخته شده اند.
 
کلیسای سنت پیتر در کلین وقتی کامل شد که معمارش سیگورد 81 ساله بود. این ساختمان تقریبا شاهکاری در میان سه ساختمان آخر ساخته شده توسط او است که در ابتدا با ماموریت ساخت کلیسای سنت مارک در بوجوخاگن در سال 1956 آغاز شد و با آخرین ساختان های گورستان شرقی مالمو - فلاور کیوسک و خانه ی سرایه دار – در سال 1969 پایان یافت.
 
لوئیرنتز یکی از پنج معماری بود که برای طراحی کلیسای بوجوخاگن دعوت شد. به خاطر توجهات اعضای حرفه ای هیئت داوران او طرح پیشنهادی مورد تاملی شامل چندین جایگزین ارائه داد. طرح او توسط هیئت داوران انتخاب شد در حالی که توانایی مخالفت کردن با طرح پیشنهادی ارائه شده را نداشتند.
 
این کلیسا در سال 1960 کامل شد.این کلیسا بنایی بود که نام لوئیرنتز را در ملت های بزرگتر آشکار کرد. و جایگاه او را به عنوان استاد زنده در میان معماران سوئدی محکم کرد (بالا برد).
 
پروژه های آخر لوئیرنتز نشان دهنده ای بی نظیر از ادغام ساخت و اندیشه است. مانند ماتیس (
 
Matisse) که نقاشان جوان را به قطع کردن گفتگو و ارتباط برقرار کردن با قلم مو و بوم نقاشی توصیه می کرد. لوئیرنتز به کم حرفی مشهور بود. او تدریس نمی کرد و تعداد کمی از پروژه هایش را شرح داده است. او می ساخت.
 
پس از نیم قرن تمرکز بر روی موضوع ساخت و ساز، پروژه های اخیر او دارای بیان زمین ساخت قابل لمسی است. آنها مجسم کننده ی یک کوشش عقلانی که در آن اندیشه ی ساخت مصالح از ساخت فضای دارای شخصیت و مفهوم جدا نشدنی است. اماکن که با بند بند وضعیت خود درگیر می شوند و هدف را بیان می کنند. همانطور که هایدگر درباره ی تفکر ساخت خانه آپارتمانی می گوید : آپارتمان یعنی چگونه تعداد بیشتری از ما می توانیم در این زمین جای بگیریم.در ساخت ما قادر هستیم مکان را مشخص کنیم. فضایی را که آپارتمان در آن اتفاق می افتد را می توانیم بسازیم . ساختمان و تفکر هر یک روش خودش را دارد, جدایی ناپذیر از آپارتمان. ساختمان و تفکر به آپارتمان وابسته است و هر یک بقدری به کارگاه تجربه ی زیاد و تمرین پی در پی تعلق دارد. دو پروژه ی کلیسا تقریبا هر دو از آجر ساخته شده اند با بیان زمین ساخت مشترک. صرفا از آجرهای هم شکل استفاده شده است و هیچ آجری بریده شده نیست. آجر در ساخت دیوارها، سقف و کف استفاده شده است. به خاطر اصلاح کردن این انتقادها یک ملات محکم با اندازه های مختلف در بندها استفاده شده است. در نتیجه دیوارها جایی که آجرها بیشتر شبیه سنگدانه در ساختار یک سنگ دج هستند، نسبتا متمایز از توده ای از واحدهای یکسان بنایی .
 
در اواخر قرن آجر اغلب در بناهای عمومی استفاده می شد. شاید لوئیرنتز همراه با معلمانش در نهضت ملی رمانتیک تحت تاثیر وضعیت (حالت) عادی آجرکاری در سوئد مجذوب شده بود، مانند دانمارک، شمال آلمان و انگلستان. با استفاده از مصالح معمولی لوئیرنتز بیشترین امکان دست یابی به یک وضعیت جدید در مصالح ساختمانی را بدست آورد. برای اینکه یک ماده ی شگفت انگیز و خاص معمولی است. بالا بردن آگاهی شخص از ماده ای متوازع مثل آجر شاعرانه است. در این راستا لوئیرنتز طرحی مشابه اصول کار گرفته شده توسط
 
Mies Van de Rohe در خانه ی ییلاقی بکار برد. هر در معمار علاقه مند به آشکار سازی زندگی اسرار آمیز نهفته در مصالح شان بودند.
 
هر دو با خنثی کردن جلوه ی ساختاری مصالح و افزایش آگاهی از مصالح به مصالح استقلال بخشیدند. لوئیرنتز و میس پوششی برای فرم مصالح ساختند. لوئیرنتز در پیشرفتش در هماهنگی قسمت های گوناکون دیوار در نهایت بیشتری است. جسامت و بزرگی دیوارهای آجریش جانشین تمام پی آمدهای دیگر شد.
 
حضور آجر ساختمان را نیز شامل خود کرد و یک نمای ظاهری شد که هر کجا راه می رویم ما را مورد احاطه قرار داده است.
 
بحث و گفتگو درباره ی ساختمان های اخیر لوئیرنتز نیاز به تمرکز بر روی جزئیات ساختمان دارد که در آن سیستم های مختلف زمین ساختی گرد هم می آیند، پنجره ها، در کلیپن جایی که شیشه از دیوار آجری با ساختی نمایان به سردی رد می شود. درهای چوبی که به همین نحو در دهانه ی بنایی شده ی خود رها شده اند. شیب زیرکانه ی جایگاه مقدس که حضار را در یک کلیسا به سوی مزیج هدایت می کند، تیرهای فولادی سقف آجری که مانند نفس کشیدن در قفسه ی سینه در سقف پیچ خورده اند. این توصیف از دگرگونی نیرومندی صحبت می کند که در کلیسای سنت پیترو فراوان است. متاسفانه ما اغلب بر جزئیات به صورت مجزا تاکید می کنیم، در صورتی که در واقع تمام اعضاء وجود مجزای بسیار کمی دارند.
 
در کلینپن ما کلیسا را به عنوان یک واحد مجزا تجربه کردیم. بیگانگی نسبت به پوشاندن ساختار آجری، بی رحمی با ساخت سوراخ ها و دهانه ها در ساختار آجری بدون داشتن قصد ایجاد تندیس یا پیکر بندی اما باد تاثیر نسبتا بیشتری در تعامل بین ساختار قسمت های مختلف قابل سنگی داشته باشد.
 
سکوت خارجی و تاریکی نسبی داخلی کلیسا به شدت صفات ویژه ی ساختار فیزیکی ساختمان را تقویت می کند.
 
لوئیرنتز با مورد شک قرار دادن نقش اساسی ترین عناصر ساختار امکان شکل گیری آسان انجمن های مرسوم در کلیسا را حذف می کند. در عوض ما با پروژه ای از دیوارها و فضاهایی مواجه می شویم که تاریکی آن ما را برای درک وسعت فضا دگرگون می کند. وقتی تنوع با شکوه حالات فضا در این تاریکی پدیدار می شود مستقیم به احساسات ما چنگ می زند، گذشتن و ادراک ساختمان به اندازه ی اندوخته ی شخصی ما از تجربه.
 
در پی اولین تجربه از ماهیت وجودی مصالحش، لوئیرنتز به تجربه ی ذهنی تغییر نسبت به دنیا امتیاز مخصوص اعطا کرد. در این راستا او شکست محکمی است علیه سنت معماری مقدس غرب که به شدت متکی به شکل دادن به یک هستی شناسی خاص است. حتی
 
Ronchamp اشاره ی صریحی به ساختار تشریفاتی نوسنگی به منظور اثبات تداومش با سنت موقوفی کرده است. در همین راستا است که او ما را وادار می کند به آجرها نگاه کنیم اگرچه آنها مصالح جدیدی بودند هر یک از ما باید با فضای سنت پیر و نگرش جدیدی در خودمان روبرو شویم. کاهش شدید رنگ و لعاب و پوشش مصالح تاثیر یکسانی در آرامش فضا دارد و ما از وجود فیزیکی کلیسا و حضور در آن می توانیم معنی پروژه را بدست آوریم.
 
به اتخاذ یک رویکرد پدیدار شناسانه لوئیرنتز را به عنوان یک فعالیت فکری فرد به رسمست می شناسد سنت پیر کلیسایی است یرای انسانیت.
 
بر خلاف انتظار سختی مصالح کلیسای سنت پیر بیش از حد است. در این رابطه کلیسا بدقت بازتاباننده ی شخصیت معمارش است. کلیسای اولیه در بوجوخاگن دارای بی ثباتی زمین ساختی بیشتری است که این نوعی آزاد سازی به واسطه پافشاری و تمرکز در جهت کلیپن است . موقعیت قرارگیری کلیسای سنت مارک درحومه پرنشاط استکلهم نیز در جهت تعادل تجربه ی شخص از یک کلیسا به کار رفته است. سروصدا و همهمه ی اجتماعش حس خوشایند هرروزه را مرسوم کرده است. کلیپن یک جامعه ی کوچک در جنوب دشت سوئد است.
 
تکنیک زمین ساختی آجر سخت در سراسر سنت پتر ,در جایگاه مقدس و در کوچک ترین دفتر بکار گرفته شده است. تنها تالار اجتماعات مقدار کمی برجسته سازی کوچک در شکل بدون پوشش ساختار تیر سقف بیان می کند. این گونه است که اگرچه لوئرنتز ما را وادار وی کند تا با وضعیت زندگیمان بطور پیوسته روبرو شویم. این در ذهن یک معمار 81 ساله قابل درک است, اما حس واحدی است که تا اندازه ای بر جمعیت کم کلیسا القا می شود.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,زندگینامه ,آثار معماری , سیگورد لوئرنتز , Sigurd Lewerentz ,معمار خارجی ,معمار معاصر ,معمار برجسته ,معمار اروپایی ,معمار برتر ,معماری معاصر جهان ,معماران برتر,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی و تحلیل فلسفی آثار معماری پیتر آیزنمن
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار لئون باتیستا آلبرتی
پاورپوینت بررسی 5 درس از سخنرانی نورمن فاستر در باربیکان
بیوگرافی و آثار اوژن فلاندن نقاش و معمار فرانسوی ، پاورپوینت بررسی اوژن فلاندن
پاورپوینت بررسی 5 ایده لوکوربوزیه در معماری - Le Corbusier
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار سزار پلی معمار برجستهٔ آرژانتینی‌تبار آمریکایی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل روش های طراحی گرگ لین
ژان پرووه ، بررسی زندگینامه و آثار ژان پرووه (Jean Prouvé) ، پاورپوینت
کنگو کوما ، بررسی زندگینامه و فعالیت های کنگو کوما ، پاورپوینت
دانلود رایگان پاورپوینت بررسی آثار والترگروپيوس
پاورپوینت بررسی زندگینامه و تحلیل آثار ریچارد جوزف نوترا
پاورپوینت بررسی عقاید ایده ها و نظریات فیلیپ جانسون
پاورپوینت بررسی سبك معماري و کارهای لوكوربوزيه
پاورپوینت بررسی تاريخچه زندگي ، سبك ، تجزيه و تحليل آثار لوكوربوزيه ، پدر معماري و يكي از پيشگامان معماري مدرن
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار نورمن فاستر
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار فرانک گهری
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار ماریو بوتا
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار سانتیاگو کالاتراوا
پاورپوینت بررسی آثار و بیوگرافی فرانک گهری
پاورپوینت بررسی آثار و بیوگرافی فرانگ لوید رایت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد