خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت زندگینامه و آثارمعماری اونیل فورد O’Neil Ford

   تعدادبرگ: 25 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت زندگینامه و آثارمعماری اونیل فورد O’Neil Ford
 
بخشی از مطلب
اونیل فورد در سال 1905 میلادی در پینک هیل، تگزاس به دنیا آمد.وی معمار اواسط قرن 20 تگزاس و پیشرو معماری غرب در آمریکای جنوب غربی بود.او یکی از بهترین معماران ناشناخته تگزاس محسوب می­شود که در طراحی­های خود مدرنیسم اروپا را با ویژگی­های اولیه  معماری بومی تگزاس در هم آمیخت. فورد  درسال1982 درگذشت و طرح­ها و نقشه­های او توسط همسرش به آرشیو معماری اکساندر در دانشگاه تگزاس آستین اهدا شده است.
 
·   نشان های اونیل فورد
 
عضو موسسه معماران آمریکا، منصوب شده شورای ملی هنر، تعیین شده به عنوان شخص برجسته تاریخی ملی
 
·  دوران تحصیل
 
مدارس شرمن براپر تاثیر تفکرات مدیر مدرسه بر آموزش هنر تاکید می­کردند که با پرورش خلاقیت توسط خانواده فورد تاثیر زیادی بر تشکیل شخصیت و تعیین جهت مسیر کار و زندگی اونیل داشت.
 
بعد از مرگ پدر اونیل در سال 1917، خانواده فورد به شهر  دنتون نقل مکان کردند.فورد در طول دوران تحصیل کارهای متفاوتی را تجربه کرد از جمله دست فروشی و یا کارهای ساختمانی که کار کردن در ساختمان­های در حال ساخت، باعث آشنایی وی با مواد و مصالح مختلف ساختمانی می­شد.
 
در همان دوران فورد با عموی خود سفری به آلمان داشت که در این سفر با یک معمار آلمانی آشنا شد که وی تاثیر زیادی بر روی فورد گذاشت.این سفر مهمی برای وی بود و این رویارویی را با سبک خانه­های بومی مرکز تگزاس در کارهای معمارانه اش نسبت داد.
 
 مری مارشال استاد هنر در CIA یک فرد تاثیرگذار در زندگی فورد در شهر دنتون بود زیرا که به وی اجازه دسترسی به کتابخانه CIA  و همچنین دسترسی به امکانات بخش هنر را داد و در پی آن بود که فورد با مجلات معماری بخش هنر آشنا شد و زمان زیادی برای مطالعه این مجلات می­گذاشت.
 
·  دوران دانشگاه
 
اونیل فورد بعد از اتمام تحصیلات دبیرستان، در دانشگاه شمال تگزاس در فال مشغول به تحصیل در رشته ادبیات و فیزیک شد و از سویی دیگر نیز شغل­های فراوانی را برای به دست آوردن پول انجام می­داد از جمله نجاری و یا انجام امور دانشگاه به عنوان خدمه و کار در یک همبرگرفروشی.
 
چون دانشگاه شمال تگزاس هیچ گونه کلاس معماری ارائه نمی­کرد، فورد در مدرسه بین­المللی مکاتباتی ثبت نام کرد(ICS)  که یک مدرسه مکاتباتی بود که رشته معماری را نیز ارائه می­داد. در همین راستا و با توجه به مشکلاتی که داشت فورد بعد از مدتی دانشگاه شمال تگزاس را رها کرد.
 
به گفته خود فورد: "تمامی رشته­ها بجز نجاری ،نقاشی، آهنگری،فلسفه شکسپیر را نادیده گرفت و کل وقت خود را به گذراندن در رشته مکاتباتی گذراند."
 
به گفته خواهرش،"علاقه فورد به معماری بسیار زیاد بود بطوری که تمام شب را به مطالعه و طراحی سپری می­کرد و کاغذهایش همیشه پر بوده از طرح­های مصور با اسکیس­های کوچک."
 
·   دالاس و دیوید ویلیامز
 
به گفته رولاند لبنی ، فورد  دیوید ویلیامز را به هنگام ساخت کلیسای پرزبیتاری در دنتون در سال (6)1924 ملاقات کرد و به همکاری با او استخدام شد.
 
دیوید ویلیامز و فورد در شرکت Dallas architectural club بطور رسمی همکاری می­کردند که به زودی بسیار مشهور شدند.به واسطه دیوید ویلیامز، فورد به جمع دوستان ویلیامز اضافه شد،افرادی چون: جری بایواتر و الکساندر هوگ (هنرمند) و تینکل (نویسنده).
 
مسلما دیوید ویلیامز مهمترین مربی و استاد فورد محسوب می­شد و وی علاقه داشت که فورد وارد مسیر پرپیچ و خم معماری شود.
 
دیوید ویلیاز به مدت 3 سال در فرانسه به مطالعه و تحقیق درباره سبک بومی اروپایی پرداخت و پس از بازگشت به تگزاس و تاسیس یک شرکت معماری، به تمرین تجربیات معماری خود پرداخت و هنگامی که فورد به شرکت او رفت با همکاری همدیگر این تجربیات و مطالعات را در کانسپت­های زیادی و اصول بومی معماری  گسترش دادند.آن­ها به مطالعه درباره خانه­ها و سبک بومی معماری تگزاس در خانه­ها پرداختند و سعی می­کردند که یک سبک جدید بومی با توجه به اقلیم موجود، مختص تگزاس( سبک جنوب غربی آمریکا) را مشخص و بیان کنند.
 
به گفته فورد:
 
"ما بررسی کردیم، در خانه­های اقلیمی ناحیه تگزاس،خانه­ها و آثاری مثبت را یافتیم.خانه­هایی که برای زندگی کردن و از بهترین مواد و مصالح موجود ساخته شده­اند، از جدیدترین مصالحی که بعدها قابل دسترسی شد.این خانه­ها با زیبایی هر بخش خود ثروتی محسوب می­شوند که گذشتگان ما برای ما به ارث گذاشته­اند. پی برده صادقانه و از هرگونه غرض شخصی به دور است."
 
·      نخستین سفارشات معمارانه
 
-  در سال 1928 فورد برج گازبو را در دانشگاه شمالی تگزاس طراحی کرد.این ساختار اولین بار به شکل فواره­ی آبی بود و با مشارکت لیین فورد که شاهکارهایش در چهارسوی طاق­های میله­ای حکاکی شده و تیرآهن­های تزئین شده را به انجام رسانید.
 
 
 
-  در سال 1928 فورد آرت دکو، تئاتر روبازی را در محوطه دانشگاه تگزاس شمالی طراحی کرد. این بنا صفحه­ی بسیاری از اجراهایی بود که هر شنبه شب در محوزه دانشگاه برگزار می­شد. او در زمان افتتاح این بنا، به عنوان معمار بی­دستمزد دانشگاه وی را می­شناختند.
 
- در سال 1928 فورد، بزرگترین آرزوی دور و دراز خود را که یک برج 130 فوتی به یاد ماندنی بود برای دانشگاه طراحی کرد.این بنا برای منزل دادن به جمعی از دانش آموزان خارجی و به عنوان یک یادگار برای تمامی آن سربازانی بود که در جنگ جهانی اول کشته شده بودند.
 
این بنا باید از سنگ آهک مرغوب و سقف­هایی با کاشی­های قرمز ساخته شده می­شد و در وسط آن ساعتی نصب می­شد و در ناقوس آن باید از یک نوع خاص از زنگوله موزیکال مخصوص برج استفاده می­شد که متاسفانه، افزایش بودجه­ی لازم برای انجام پروژه زمانی بالا رفت که رکود عظیم اقتصادی آغاز شده بود.آن­ها ساخت مرکز دانشجویی را به طرح اضافه کردند و بدین گونه افزایش بودجه سال­های متمادی بی نتیجه ماند.
 
- دیگر کار مهم او در دنتون، خانه مری مارشال در سال 1929 بود.این ساختمان اوین ساختمان اقامتی(مسکونی) طراحی شده توسط فورد بود.مارشال استادیار هنر دانشگاه هنرهای صنعتی  و سپس رئیس بخش هنر در دانشگاه بود که ابتدایی ترین تاثیر را بر روی فورد در سالهای تحصیلش داشت. بسیاری از نکات متمایز فورد را می توان در این نمونه اولیه کار وی دید.وجود آجرهای توپر و جزئیات پیچیده­ای که نمایان بود نشانگر علاقه­ی او به طراحی و استفاده از مصالح پیچیده بود.
 
تزئینات با استفاده از صنایع چوبی انجام شده بود اما فقط به تنهایی این تزئینات نبودند،ستون­هایی که در ایوان جلویی قرار داشتند،تنوعی را در برداشت که نشان می­داد این یک اثری از یک هنرمند است و کاملا بی­همتاست.
 
در همان بازه زمانی از ساخت بنا، در سمت دیگر خیابان از همین طرح با کمی تغییرات در خانه­ی دیگری استفاده شده بود. که این ایجاد تغییر خانه مری جین ادوارد، اولین زن معمار در دنتون بود.
 
خانه مارشال به عنوان یک نشان برتر تاریخی شهر شناخته شده است.
 
·   فورد و آرک سوونک
 
در سال 1932 بحران اقتصادی باعث کاهش کمیسیون­های معماری و کمرنگ­تر شدن همکاری فورد و ویلیامز شد،تا وقتی که ویلیامز برای در اداره­ی فدرال امدادرسانی اضطراری مشغول به کار شد و فورد را برای همکاری دعوت کرد.فورد در پروژه های طراحی ساختما­ن­های گرجستان و پروژه­ی new deal master planned utopian  برای جوامع روستایی فعالیت کرد.
 
با بازگشت فورد به دالاس، همکاری وی با آرک سوونک که به تازگی از دانشگاه تگزاس ای.ام فارغ­التحصیل شده بود شروع شد.
 
 - اولین ساختمانیکه فورد و سوونک با همکاری هم در دنتون ساختند خانه جک جانسون در سال 1938 بود.
 
این خانه در یک آگهی به املاک  فرانک لوید رایت  نسبت داده شده است، اگرچه تغییراتی چشمگیری را نسبت به محیط اطراف خود داشت اما این خانه فاکتورهایی را دارا بود که آن را مشابه دیگر خانه­هایی نشان می­داد که او در آن زمان طراحی کرده بود.
 
 -درسال 1939 خانه لیلیان پاریل را ساختند که در مجله پنسیل پوینت به چاپ رسیده شد. این خانه دارای دیوارپوش­های روغنی صنوبر کانادایی قاب­های پنجره فولادی بود.همچنین شرکت تجهیزات روشنایی سفارشی را برای این خانه ساختند که لایه های طویل و متعددی از شیشه­های مات بیضی شکلی که از میله­های فلزی سقف آویزان بود را نمایش می­داد که این عناصر در هنگام بازسازی توسط پیمان کاران از بین رفتند.
 
- در همان سال آن­ها خانه­ی آنیه آلفورد ساختنداین ساختمان به طور برجسته­ای کف ایوان را که از طبقه دوم معلق بود به صورت خط اتصالی در سازه­های بام حلبی نشان می­داد.
 
فورد و سوونک این المان­ها را در ساختمان­های دیگر خود که در همان سال ساخته بودند را به کار بردند،برای مثال خانه­ی تی.اف.مارچیسون در سان آنتونیو
 
- خانه هرش: خانه دیگری که از توجه ملی برخوردار شد خانه­ای بود که فورد برای خواهر خود، آسلا طراحی کرده بود.اسکلت این ساختمان فلزی بود و ظاهرا در این بنا، فولاد با بتن به درستی بست داده نشده بود که فورد راه حلی ارائه داد که از تعدادی فنر از کار افتاده برای تقویت زیر دهانه­ها استفاده کرد. آن را Chicken Coop Gothic نامید.این خانه ساده و ابتدایی در نگاه نقادانه اس.بی.زیسمن، در مقاله­ای در سال 1940 به عنوان" اولین خانه­ی حقیقی تگزاس  در نهضت عصر معاصر" نامیده شد.
 
اس.بی.زیسمن درباره فورد در این مقاله می­گوید:
 
کار فورد ایده­ای الهام­بخش و منبع مطالعه دانشجویان معماری تگزاس هنر می­باشد،او افتخار می­کند به سابقه و سنت بومی نه به خاطر اینکه کارها قدیمی هستند بلکه آن­ها به ما می­گویند که چگونه گذشتگان به نیازهای خود پاسخ داده­اند.
 
این خانه در سال 1965 توسط دانشگاه تگزاس شمالی تخریب شد.
 
- بزرگترین پروژه­ای که در سال 1939 انجام شد و بیشتر از هر کار دیگر فورد و سوونک را بر روی نقشه معماری مشهور گردانید، کلیسای لیتتل در  منطقه وودز در محوطه دانشگاه هنرهای صنعتی(اکنون دانشگاه زنان تگزاس) بود که جوایز بسیاری را به دست آورد.
 
  
 
در رقابتی که از سوی اداره سرپرستی ملی جوانان برگزار شده بود و از این طریق فورد و سوونک وارد این طراحی شدند. تاکید بر استفاده از مصالح محلی و به کارگیری جوانان غیر ماهر از اداره سرپرستی ملی جوانان برای ساخت کلیسا برای طراحی کلیسا چالش برانگیز بود اما مراحل طراحی و پروژه ناب و خالص حاصل شد.این مجموعه باید ساده می­بود و این سادگی باعث زیبایی آن شد.این ساختمان کوچک در حال ساخت از توجه خاص ملی در مقالات مجلات مهم معماری برخوردار شد و باعث ملی شدن چهره فورد و سوونک شد.                      
 
- برج          Tower of The Americas
 
برج آمریکاس یک برج تفریحی و دیدبانی شهر سن آنتونیو در تگزاس است.این برج که ۲۲۹ متر بلندا دارد، درسال ۱۹۶۸ ساخته گردید.رستوران بالای برج ساعتی یک بار گردش می‌کند، و بازدیدکنندگان توانایی دیدن شهر در هوای آزاد از بالای برج را دارند.
 
 
 
·   ساختمان­های ساخته شده در دنتون
 
- در سال 1963، فورد با همکاری آرک سوونک و رولاند لینی ، خانه سالمندان فیرهیون  را در نورث بل طراحی کردند.ساخت این ساختمان باید از لحاظ اقتصادی به صرفه می­بود و نگهداری از آن راحت و ساده و همچنین در یک محیط آرام و باصفایی قرار داشت.
 
طراحی اتاق­ها بصورت یکی در میان بود به گونه­ای که هیچ کس نمی­توانست به داخل اتاق دیگر نگاه کند هرچند در اتاق باز باشد.
 
در سال 1965 دنتون ساختمان­های مختلقی برای مدرسه سلوین طراحی کرد:خانه پریستون ، ساختمان علوم کرامر و سالن اجتماعات مودی داینینق.
 
·  ساختمان­های شهری:
 
از سال 1963 تا 1968 فورد با همکاری رولاند لینی و سایرین مسئول طراحی 5 پروژه­ی شهری برای شهر دنتون بودند، که این 5 ساختمان عبارت اند از:
 
1.تالار اصلی شهری
 
واقع در اطراف منطقه­ای آرام،تالار اصلی شهر نمونه­ای از مضمون­های مشهور آثار فورد است.لین فورد درها را حکاکی کرد،چراغ­های سرامیکی توسط بیا موود نصب شدند و توسط چوب­های سرخ صنوبر شبکه­سازی کرد که توسط ستون­های بتنی حفاظت می­شد و کف زمین که با کاشی فرش شده بودند در بسیاری از ساختما­های طراحی شده­ی فورد به چشم می­خورد.تالار اصلی شهر که در سال 1967 ساخته شد.به دلیل اینکه فدرال در پروژه­ی او سرمایه گذاری کرده بود طرح­های اصلی از یک الگوی کامل ذخیره سازی و مخزن بمب ناشی شده و در ادامه خوابگاه­های زنان و مردان را در برداشت.
 
2.مرکز شهری دنتون
 
مرکز شهری دنتون در سال 1966 به عنوان یک مرکز چند منظوره ساخته شد.طراحی سیستم تودرتو کابل­ها و لوله­هایی که سقف را محافظت می­کرد برگرفته از چرخ دوچرخه و میله­های درون چرخ بود.
 
استحکام سیستم کابل­های معلق قسمت عظیمی از فضای درونی را از پشتیبانی داخلی فارغ می­ساخت.
 
 
 
3.استخر شنا
 
استخر شنا توسط فورد، رولاند لینی و کارولین پترسون در سال 1965 طراحی شد.معروف­ترین استخر شنای شهری دانتون از موضوعات سبکی سالن اجتماعات شهر پیروی می­کرد.
 
فورد علاقه­ای نداشت که استخر مانند سایر استخرها یک مستطیل ساده بتنی با حصار زنجیری در اطراف آن طراحی شود،به همین جهت او مانند آمفی تئاتر، سکوهایی در کنار استخر طراحی کرد تا شناکنندگان به هنگام استراحت از این سکوها استفاده کنند.
 
این ساختمان در سال 1993 توسط شهر تخریب شد و یک بنای دیگر با ارزش ساختمانی کمتر جایگزین شد.
 
4. کتابخانه عمومی امیلی فورد
 
هسته مرکزی این کتابخانه توسط ویات سی. هدریک  طراحی شده و در سال 1949 کامل شده بود. اولین طرح اضافه شده اصلی به این ساختمان توسط فورد در سال 1969 طراحی شد.
 
برای سازگاری طرح پلان با کتابخانه، خیابان اوکلند به موقعیت کنونی اش تغییر مکان داده شد.برای هماهنگی این طرح،فورد پیشنهاداتی برای تغییراتی در رود موجود در آن مکان ارائه داد، اینکه مهاربندهایی کوچک جهت کنترل آب مانند رودخانه تگزاس مرکزی، ساخته شود که علاوه براینکه مکانی برای بازی کودکان باشد بلکه توسط پله­هایی مسیری به سمت کتابخانه وجود داشته باشد که متاسفانه هیچ­گاه این طرح اجرا نشد
 
 
 
5.سالن انتظار فرودگاه
 
سالن انتظار فرودگاه شهری دنتون در سال 1967 توسط فورد و رولاند لینی طراحی شد.این پروژه، طرح چندان جالبی نبود و باید دوباره مجددا طراحی می­شد زیرا هزینه زیادی را نیاز داشت.
 
 
 
·        سایر خانه­های طراحی شده توسط فورد
 
1.      خانه تیرتیل کریک پارک
 
در سال ۱۹۳۹او نیل فورد و آرچ سوانک این خانه را طراحی کردند، متعهد به ساخت خانه های تگزاس به عنوان اصول معماری مدرن شدند همانطور که مدرنیست ها در اروپا درست کردند. این خانه مدرن تگزاس یک پیروزی بزرگ است که به صورت  دست نخورده برای بیش از 60 سال نگهداری می شود. نوسازی های اخیر با تکیه بر فضاهای باز و دهنه های خالص ، گرما و زیبایی طبیعی از خانه است.
 
2.  خانه هاگرتی/ هینلی
 
این خانه پیچیده در یک سایت دشوار و پر از درخت و سنگ ساخته شده است و برای خطوط ساده آن و نمایش بی سر و صدا و ساخت زیبای آن شناخته شده است.فورد در بهترین حالت،خانه را با مواد بومی تگزاس، کنده­کاری طراحی کرد و تداوم و پایداری مواد محلی به خانه­ی او نفوذ کرد.دقت ساخت پیچیده و بهم پیوسته­ی فضاها و ساختمان­ها که یک ترکیب را ایجاد می­کنند احساس ظرافت را القا می­کند.
 
نتیجه گیری
 
دیدگاه فورد درباره مدرنیسم با ناحیه گرایی تگزاس آمیخته شده بود که این باعث الهام گرفتن دانشجویان معماری نسلهای بعد تگزاس شد.خانه­هایی که او در دهه­ی 1930 طراحی کرده بود شبیه به خانه­هایی طراحی شده بود که 30 سال بعد طراحی شده اند....که آن­ها طراحی شدند اما توسط دیگر معماران که دیدگاه فورد را قبول داشتند و برایشان قابل احترام بود.دیوید ویلیامز راجع به فورد می­گوید: حقیقی­ترین همکار من در معماری، همکاری با اونیل فورد می­باشد.
 
فورد معتقد بود که فعالیت­های خلاقانه زندگی­اش ناشی از جذبه­ی مادام­العمری بود که در آثار کاخ دادگستری ناحیه­ی دنتون وجود داشت.من فقط عادت داشتم که آنجا بایستم و متحیر می­شدم که این بنا چگونه پا گرفته است؟ بار دیگر نیز به آنجا رفتم و اطراف کاخ را بررسی می­کردم و هنوز ندانستم که یک اثر چگونه می­تواند تا این اندازه آرامش بخش جلوه داده شود.
 
میراث فورد حقیقت می­باشد.شهر دنتون تاثیری اساسی در طول زندگی فورد داشت که در مقابل فورد میراث معماری خود را در شهر دنتون به جای گذاشت که با گذشت زمان اهمیت آن آشکار خواهد شد.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,زندگینامه ,آثارمعماری ,اونیل فورد O’Neil Ford ,اونیل فورد ,معمار امریکایی ,معمار مشهور ,معمار سبک مدرن ,برترین معماران ,معماری معاصر جهان ,معمار مشهور,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار بندتا تالیابو معمار مشهور ایتالیایی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار آماندا لویت معمار مشهور بریتانیایی
پاورپوینت تحلیل بررسی آی ام پی IM Pei Architecture و ساختمان و آثار معروف
پاورپوینت بررسی هفت معمار مشهور در تاریخ جهان
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار اتو یوجین آدامز معمار امریکایی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار کنستانس آدامز معمار امریکایی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار ماکس آبراموویتز معمار امریکایی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار معماری جولیان فرانسیس آبله معمار امریکایی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار لئون باتیستا آلبرتی
پاورپوینت بررسی 5 درس از سخنرانی نورمن فاستر در باربیکان
بیوگرافی و آثار اوژن فلاندن نقاش و معمار فرانسوی ، پاورپوینت بررسی اوژن فلاندن
پاورپوینت بررسی 5 ایده لوکوربوزیه در معماری - Le Corbusier
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری رنزو پيانو
ژان پرووه ، بررسی زندگینامه و آثار ژان پرووه (Jean Prouvé) ، پاورپوینت
کنگو کوما ، بررسی زندگینامه و فعالیت های کنگو کوما ، پاورپوینت
دانلود رایگان پاورپوینت بررسی آثار والترگروپيوس
پاورپوینت بررسی زندگینامه و تحلیل آثار ریچارد جوزف نوترا
پاورپوینت بررسی عقاید ایده ها و نظریات فیلیپ جانسون
پاورپوینت بررسی سبك معماري و کارهای لوكوربوزيه
پاورپوینت بررسی تاريخچه زندگي ، سبك ، تجزيه و تحليل آثار لوكوربوزيه ، پدر معماري و يكي از پيشگامان معماري مدرن

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد