خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت زندگینامه و آثار رابرت ازرا پارک - جامعه شناس شهری

   تعدادبرگ: 23 اسلاید   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 279 kb  تعدادمشاهده  6


پاورپوینت زندگینامه و آثار رابرت ازرا پارک - جامعه شناس شهری 
 
بخشی از مطلب
رابرت ازرا پارک (7فوریه 1864- 14 فوریه 1944) یک جامعه شناس شهری امریکایی بود، یکی از بنیانگذاران مکتب جامعه شناسی شیکاگو، که به معرفی و توسعه حوزه بوم شناسی انسانی پرداخت.
 
رابرت پارک کارش را به عنوان یک گزارشگر برای روزنامه هایی در شهرهای مینیا پولیس، دیترویت، دنور، نیویورک، و شیکاگو آغاز کرد، یک رویارویی با روزنامه نگاری که کار آینده اش را در جامعه شناسی تحت تاثیر قرار داد.
پارک به عنوان یک دانشجوی دوره کارشناسی در میشیگان، تحت نظر جان دیوئی(John Dewey) تحصیل کرد، وی پارک را به فرانکلین فورد (Franklin Ford) معرفی نمود. پارک و فورد روزنامه ای را به نام "اخبار اندیشه ها" (The Thought News) ،به عنوان تلاشی برای ثبت نظرات عمومی طراحی کردند که بسیار شبیه روزنامه های بازرگانی به درج نوسانات بازار سهام می پرداخت.
پارک در میان آفریقایی ها و امریکایی- آفریقایی ها کار کرده است، در ابتدا به عنوان یک روزنامه نگار جنجالی به افشای سوء استفاده شاه لئوپولد از مردم بلژیکی کنگو پرداخت و بعدها نیزبه عنوان دستیار بوکر تی (بوکرتالیافرو واشنگتن- Booker Taliaferro Washington - یک مربی، نویسنده، خطیب، و رهبر سیاسی بود) شد. { بوکر تی }واشنگتن در موسسه Tuskegee به عنوان بخش مهمی از زندگی پارک و به عنوان استاد و محقق در شیکاگو، باقی ماند. پارک احساس می کرد که او در حال مشاهده " فرایند تاریخی که بوسیله تمدن، نه فقط در اینجا بلکه هرکجا، تکامل یا فته، تصویری در زمینه دوره ای از نفوذ یک حلقه وسیعی از نژادها و مردم" است.
{ رابرت پارک} در سال 1914 به شیکاگو، دانشکده جامعه شناسی و انسان شناسی رفت و تجربه ذهنی را برای مطالعه پدیده تعامل و رفتارجمعی بدست آورد. شیکاگو مانند هر شهر بزرگ دیگری، تمدن فشرده ای در درون یک منطقه جغرافیایی کوچک بود اما تنوع و گوناگونی آن بکرو دست نخورده باقی مانده بود. پارک می نویسد:
 
شهر یک موقعیت ذهنی، یک کالبدی ازآیین و سنتها، نگرشهای سازماندهی شده و نیزگرایشهایی است که به صورت فطری در این سنت وجود دارد. به عبارت دیگر، شهر تنها یک مکانیسم فیزیکی و ساختاری تصنعی نیست. شهر دربرگیرنده فرایندهای حیاتی مردمی است که آنرا می سازند، شهر محصول طبیعت به ویژه طبیعت و فطرت انسان است.
به نظر پارک، مفهوم خاص فردی، اهداف، و موقعیتیها همه در تنوع اشکال جامعه شرکت دارند؛ که این فرمها در مفاهیم علوم اجتماعی می توانند درک شوند. او در ترسیم جامعه شناسی به دور ازمقررات وغالبا تحلیل تجویزی جامعه در جهت یک روش شناسی عینی موثر بود. این انجام نشد، با وجود این، پارک از کنار گذاشتن روشهای قبلی به منظور مداخله فعالانه و اصلاح جامعه حمایت کرد، و او خودش در این امر تلاشهایی را داشت. او برای اجتناب ازرویکرد بازدارنده از دیگران انتفاد می کند و بر مفهوم" نسبیت نظام اخلاقی" که در کار جان دیوئی و جرج هربرت مید به صورت مطلق بود{ در این زمینه} تاکید می نماید.
مکتب جامعه شناسی شیکاگو تحت نظر پارک، ارنست برگس و لوئیس رایت رشد پیدا کرد و مشهور شد. پارک یک اساس تئوریک به منظور مطالعه سیستماتیک جامعه ساخت. تاثیر او به عنوان یک استاد بر اساس لیستی از محققان قابل توجه که تحت نظر او تحصیل می کردند، شامل فرانکلین فریزر، چارلز جانسون، ادگار تامپسون(Edgar T. Thompson)، برون(W. O. Brown) لوئیس رایت (Louis Wirth)، اورت هیوز(Everett C. Hughes)، وهلن هیوز(Helen MacGill Hughes) ثابت و آشکار شده بود.
بوم شناسی انسانی عبارتی بود که توسط پارک ارائه شد، مفاهیمی فرضی از همزیستی، تعرض،(حق) جانشینی، استیلا{نفوذ}، شیب رشد، طبقات، تبعیت از علم بوم شناسی طبیعی . مفاهیمی شبیه تعامل و تحرک در هدایت جامعه شناسی از اصلاح به سوی تحلیل علمی بدون انکار اهمیت دانش اجتماعی مفید بودند.
در طول دهه 1920 رابرت پارک و ارنست برگس یک برنامه متمایز تحقیق شهری را در دانشکده جامعه شناسی دانشگاه شیکاگو توسعه دادند. آنها روی چندین پروژه تحقیقاتی در شهر شیکاگو تمرکز کردند. پارک و برگس یک تئوری بوم شناسی شهری را مطرح نمودند که شهرها را به عنوان محیطهایی شبیه چیزهایی که در طبیعت یافت می شوند مطرح می کرد، که بوسیله تعدادی از نیروهای تکامل داروینی که اکوسیستم طبیعی را تحت تاثیر قرار می دهند اداره می شدند. مهم ترین این نیروها مبارزه(رقابت) بود. پارک و برگس پیشنهاد کردند که مبارزه برسر منابع محدود شهری، به ویژه زمین، سبب رقابت میان گروهها می شود و درنهایت تقسیم فضای شهری به مکانهای بوم شناختی متمایز یا " مناطق طبیعی" که در آن مردم ویژگیهای مشترک اجتماعیشان را در آن با یکدیگر شریک می شوند زیرا آنها در معرض فشارهای بو شناختی مشترک بودند.
درنهایت مبارزه بر سر زمین و منابع به تفکیک فضایی فضای شهری درون مناطق منجر می شود، با بهایی بیشتر در مناطق مطلوب تر. هنگامی که ثروتمند تر می شوند، مردم و حرفه آنها در یک فرایندی از مرکز خارج می شوند که پارک و برگس آن فرایند را" جانشینی" می خوانند، واژه ای که از بوم شناسی گیاهی" وام گرفته شده است. مدل آنها ( پارک و برگس)، به تئوری دوایر متحد مرکز معروف شد و برای اولین بار{ این تئوری} در کتاب " شهر" (1925)، منتشر شد، تئوری پارک و برگس پیش بینی می کرد که شهرها فرم پنج دایره متحد المرکز را می پذیرند با مناطق اجتماعی و فیزیکی رو به زوالی که در نزدیکی مرکز شهر و مناطق مرفه تر در نزدیکی لبه شهر واقع شده اند.
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,زندگینامه ,آثار رابرت ,ازرا پارک ,جامعه شناس شهری ,شهرساز مطرح ,شهرساز خارجی ,شهرسار مطرح ,شهرسازی معاصر ,بخشی از مطلب ,رابرت ازرا پارک , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار معماری لوکوربوزیه
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار هرمان هرتزبرگر
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار لئوناردو داوینچی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار ورنر پنتون معمار و طراح مشهور دانمارکی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار بندتا تالیابو معمار مشهور ایتالیایی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار انریک میرالس (1955-2000) معمار کاتالانی
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار آماندا لویت معمار مشهور بریتانیایی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی استاد معمار علی اکبر صارمی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آرنه یاکوبسن معمار دانمارکی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آندره آ پالادیو معمار ایتالیایی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آلوارو سیزا ویرا Álvaro Siza Vieira معمار ایتالیا
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آلوار آلتو، معمار مدرن معمار فنلاندی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آلدو روسی معمار ایتالیایی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آلبرتو کامپو بائزا معمار اسپانیایی
پاورپوینت تحلیل آثار و بیوگرافی آلبرت کان یا معمار دیترویت
پاورپوینت دفتر معماری Has Mimarlık
پاورپوینت جان اسمیتون پدر مهندسی عمران
پاورپوینت معمار ژاپنی سو فوجیموتو ، زندگینامه و بیوگرافی و تحلیل آثار
پاورپوینت لوکوربوزیه ، زندگینامه و بیوگرافی ، عقاید و اندبیشه ها
پاورپوینت شیگروبان ، زندگینامه و بیوگرافی ، عقاید و اندبیشه ها

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد