خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
معماری/ پروژه های رو.ستا
 
فهرست مطالب: پروژه ، بررسی روستای دانباران سراب، پاورپوینت

   تعدادبرگ: 39 اسلاید   قیمت: 9000 تومان   حجم فایل: 770 b  تعدادمشاهده  10


   دانباران یکی از روستاهای  شهرستان سراب است که در جنوب غربی بخش مرکزی و در دهستان ابرغان واقع شده است. که فاصله آن از مرکز شهرستان حدودا سی و دو کیلو مترمی باشد.
    وجه تسمیه دانباران ۱۰۰% آذری است . با نگاهی به حفاری های انجام شده در این روستا برای کاوش زیر خاکی هایش می توان به این نتیجه رسید که دانباران یک روستای بسیار کهن از زمان آتش پرستان اورارتویی دارد . چرا که آنان جواهرات و دارایی های مردگانشان را همراه با او در قبر دفن می کردند. که الان متاسفانه برخی سود جو این میراث گران بها را به تاراج برده اند و می برند
 
   تاکنون تحقیقات زبان شناختی بر روی وجه تسمیه نام این روستای کهن انجام نگرفته است. این روستا با نام های همسان ( دنبران , دمبران, دامباران و نیز دانباران) نگارش شده است.ولی در حال حاضر در وزارت کشور به نام دانباران شناخته می شود.که یحتمل بر اثر حکومت اعراب در گذشته بر این منطقه ، زبان عربی بر تلفظ نام این روستا تاثیر گذارده است.
امروزه وقتی به محیط پیرامون خود می نگریم امکانات زیادی مشاهده میکنیم، که این ناشی از پیشرفت بشر میباشد .
 
به طور مثال:سوار ماشین میشویم و به این سو و آنسو میرویم یا با هوا پیما مسا فرت میکنیم، به سادگی با یک گوشی موبایل با کیلومترها آنطرف تر ارتباط بر قرار میکنیم و به طور کلی فاصله های دور از این طریق نزدیک تر شده است، ویا به سیارات ناشناخته دست یافته ایم ،بیماری های لا علاج زیادی درمان شده ،رفاه جوامع افزایش یافته و همه چیزاصتلاحا مدرن  گشته و غیره و غیره.
 
اما زمانی همین بشر به صورت کاملا ابتدایی می زیسته ، با شکار حیوانات غذا تهیه میکرده ، وبه صورت کاملا ابتدایی در غارها که به عنوان پناه گاه بوده زندگی میکرده به مرور پیشرفت کرده کشاورزی کرد، دام پرورش  داد و از حالت کاملا ابتدایی خارج شد ، او حیوانات را اهلی کرد، و شیوه کوچ نشینی پیش گرفت به مرور به خاطر وجود منابع آب در بعضی مناطق یکجا نشین شد، و روستاها پدید آمدند.
•وجه تسمیه (دانباران):
 
دانباران از ریشه دم باران یعنی جاییکه باران از آنجا شروع میشود ،است. وبه مرور و به خاطر تلفظ ناصحیح ابتدا به دامباران و سپس به دانباران تغییر یافته است. از آنجایی که اکثر نزولات جوی شهرستان سراب ،از روستای دانباران نشات می گرفته ، از آن پس این روستا  به همین نام نامگذاری شد.
 
از نام قبلی آن هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست، اما از آنجایی که زیر خاکی هایی از دوره زرتشتیان به دست آمده و آن هم در دست قاچاقچیان میباشد ، به یقین این روستا قدمت زیادی داشته است.
•نژاد ،قومیت ،زبان ومذهب روستای دانباران:
 
مردم روستا از نژاد ترکان آذری هستند و به زبان ترکی آذری تکلم می نمایند و همگی مسلمان و مذهب همگی
 
 آنها شیعه دوازده امامی میباشد.
 
از آنجایی که مردم طایفه ای هستند نشان میدهد که مردمی با گذر زمان به این روستا می آمده و سکنی
 
میگزیدند، چرا که محلات روستا اکثرا با نام طایفه ای که در آن جا زندگی می کرده نامگذاری شده اند.
 
به عنوان مثال:(کوردلر تایی،ایمام وردی تایی، علی جان تایی،کیربیتلیک،و...).
 
به همین خاطر چند دستگی در روستا دیده میشود با این حال عموما افرادی مذهب گرا و مهمان نواز هستند.
 
همه ساله مراسم عزا داری حسینی در روستا بر گزار می شود. و مهمانان زیادی از شهر وارد روستا می شوند , که بیشترشان از اهالی همین روستا بودند, و به خاطر اشتغال از روستا کوچ کرده اند .
 
این روستا دارای چهار مسجد با نام های (مسجد جامع که در ورودی روستا قرار دارد,مسجد امام زمان(عج), مسجد حضرت ابو الفضل و مسجد امیر المومنین(ع)) است, که مراسم عبادی و سایر تجمعات مشورتی , و سخنرانی های انتخاباتی در آنها انجام می پذیرد.
 
قبرسان روستا نیز کنار روستا می باشد که با یک تپه طبیعی از روستا جدا شده است.
•منابع آبی روستای دانباران:و...........................................................................


کلمات کلیدی مرتبط:
پروژه ، بررسی روستای ,دانباران سراب، پاورپوینت ,دانباران ,روستاهای ,دانلود پروژه روستای دانباران سراب,پروژه روستای دانباران سراب,روستای دانباران سراب,روستای دانباران,طرح هادی روستای دانباران,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت روستای دانباران سراب ، پروژه روستای دانباران سراب
پروژه روستای دانباران سراب ، پاورپوینت
پاور پوینت روستای دانباران شهرستان سراب

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد