خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
معماری/ پروژه های رو.ستا
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی روستای مویشاوا از توابع اورمیه

   تعدادبرگ: 30 اسلاید   قیمت: 20000 تومان     تعدادمشاهده  5


بخشی از مطلب
تا سال 1946 میلادی , روستا دارای 120 خانوار آشوری , بدون هیچگونه غریبه غیر آشوری بود. تعداد افراد روستا به 600 نفر می رسید و دارای کدخدا - انجمن ریش سفیدان - مدرسه و کلیساها بود.
جمعیت متمرکز روستا از 7 نسل گذشته تشکیل شده بود. اما در کل 6 طایفه معروف و اصلی در روستا , در کنار هم زندگی می کردند که عبارت بودند از :
بادرویه (BADRUYE) - بیزوزه (BIZUZE) - جانگویه ( JANGUYE) - خوماره (KHUMARE) - کو کوه (KOKAVE) - مرده (MARDE).



تاریخ روستا:
جنگ جهانی اول:
شروع جنگ جهانی اول در سال 1914, اورمیه و روستا های آشوری را از گزند زخمهای جنگ , در امان نگذاشت. در همین اوان بود که حملات کردها به روستا ی موشی آباد شروع شد. جوانان غیور این روستا به دفاع از خود و زندگی و روستایشان پرداختند.
14 تن از آشوریهای جوان در منزل شخصی از اهالی روستا بنام دانیال آتانوس (خوشیبو) به مقابله با کردها پرداختند. اما در قبال قدرت و کثرت افراد کرد , نتوانستند مقاومت نمایند. 8 تن از آنان , با ایجاد سوراخی در دیوار منزل مذکور , توانستند فرار کنند و به کوه های زنبیل داخه , پناه ببرند. باقی جوانان روستا به دست کردها کشته شدند. اما کردها , 8 تن دیگر را رها نکرده و آنان را دنبال کردند و در آخر , در کوهها به قتل رساندند, بجز یک تن , بنام " شائول شهباز " که در آن زمان در حدود 10 سال داشت و توانسته بود جثه کوچکش را در لانه روباهی پنهان کرده و زنده بماند.
در آن زمان روزنامه ای وابسته به دولت انگلیس بنام " منچستر گاردین " , آماری از کشته شدگان آشوری از روستا های مختلف را توسط ترکهای عثمانی و کردها منتشر کرده بود.
از روستای موشی اباد , تعداد 18 نفر ذکر گردیده بود.
در زمان بعد از قتل حضرت " مار شمعون " و عقب نشینی روسیه از ایران , آشوریهای جنگجوی آن زمان , برای بدست آوردن اسلحه های باقی مانده از ارتش روسیه , سوار بر کشتی شده تا به محل اسلحه های باقی مانده , که در شرق شمال دریاچه اورمیه قرار داشت برسند. این محل نزدیک شهر کوچکی بنام " صوفیان " بود.
در سال 1918 / 29 خضیران , 180 تن از آشوریها برای سوار شدن به کشتی مزبور انتخاب شدند. در میان آنان , 40 تن از روستای موشی آباد بودند. کشتی از نزدیکی سپورغان و موشی آباد حرکت کرد. اما بجای مسیر به سوی " شرفخانه " به سوی " خان تختی " رفت. جایی که زد و خورد شدیدی بین نیروهای ترکیه عثمانی و آشوریهای آن محل به رهبری " آقا پطرس " در گرفته بود. با وجود آنکه " آقا پطرس " بوسیله نامه ای به کشتی پیغام داده بود تا به محل مذکور نزدیک نشود , اما متاسفانه با همکاری دشمن درون کشتی , کشتی به محل رسیده و به گل می نشیند و اکثر آشوریهای غیور در کشتی بعد از جنگی خونین به قتل میرسند. در میان کشته شدگان , به نام 22 تن از اهالی روستای موشی آباد بر می خوریم که عبارتند از :

میرزا بت بابونه - پیرا دانیال - باکوس اوشانا - بابو بیجان - اسحق مو یراد - یوسف بابله - گبریل بابله - منصور شمعون - گیورگیس شمعون - میرزا صیاد - بابوشا شمعون - گیورگیس یونان - اوشلیم آغاسی - اسحق بابله - یوحنا انویه - روول پسر ادی برادر عیشو زایا - یوحنا عیشو - بابا عیسی - بابا اصلان - حزقیل اسحق - میخائیل یوسف.
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
,تا سال 1946 میلادی , روستا دارای 120 خانوار آشوری , بدون هیچگونه غریبه غیر آشوری بود. تعداد افراد روستا به 600 نفر می رسید و دارای کدخدا - انجمن ریش سفیدان - مدرسه و کلیساها بود. ,جمعیت متمرکز روستا از 7 نسل گذشته تشکیل شده بود. اما در کل 6 طایفه معروف و اصلی در روستا , در کنار هم زندگی می کردند ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی روستاي وانشان گلپایگان روستایی با قدمت ۳۰۰۰ سال
پاورپوینت بررسی روستاي حصار شالپوش از توابع شهريار
پاورپوینت بررسی روستای شهرستانک وهن آباد رباط کریم
پاورپوینت روستای کُندر کرج حوالی جاده چالوس
پاورپوینت روستای کیگا و طرح هادی روستای کیگا سولقان تهران
پاورپوینت بررسی روستا - شهر
پاورپوینت بررسی و تحلیل روستای بردو تربت جام در خراسان رضوی
پاورپوینت تحلیل انواع سقف های روستایی
پاورپوینت تحلیل معماری پایدار روستای ویون ابيانه
پاورپوینت تحلیل روستای شیاده بابل
پاورپوینت تحلیل روستای ابیانه کاشان
پاورپوینت بررسی روستای اخته چی قائم شهر
پاورپوینت بررسی روستا قادیکلا ساری بهمراه نقشه هاي اتوكد
پاورپوینت بررسی روستاي دركش بجنورد خراسان
پاورپوینت بررسی روستای فخر داوود مشهد
پاورپوینت بررسی روستاي مايان طرقبه مشهد
پاورپوینت بررسی روستای حطیطه بردسکن
پاورپوینت بررسی روستای دوین مشهد
پاورپوینت بررسی روستای برازق سبزوار
پاورپوینت بررسی روستا شير علي آباد

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد