خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
معماری/ پروژه های رو.ستا
 
فهرست مطالب: دانلود,پاورپوینت بررسی روستای ماسوله,pptx

   تعدادبرگ: 64 اسلاید پاورپوینت   قیمت: 15800 تومان   حجم فایل: 3998 kb  تعدادمشاهده  0


دانلود,پاورپوینت بررسی روستای ماسوله,pptx
 
 مطلب مفید 
شهر تاریخی و توریستی ماسوله، یکی از نقاط تاریخی، سرسبز و خوش آب و هوای شمال ایران با هوای مه آلود، تابستانهای خنک و زمستانهای پر برف است که بومیان آن را تالش‌ها تشکیل می دهند. ماسوله در جنوب غربی استان گیلان در بخش سردار جنگل فومن، ۶۰ کیلومتری شهر رشت ۳۶ کیلومتری شهر فومن و ۲۰ کیلومتری شهر ماکلوان واقع است.
 
راه قدیمی ماسوله به خلخال که در گذشته شاهراه ارتباطی گیلان و آذربایجان بوده‌است به منظور حفاظت از محیط زیست، طبیعت بکر و میراث معنوی ماسوله و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و دخل و تصرف، با دخالت سازمان حفاظت از محیط زیست و پایگاه میراث فرهنگی ماسوله در چندین دهه گذشته از سمت استان گیلان حفاظت شده‌است. 
 
این شهر در سال ۱۳۵۴ هجری خورشیدی طی شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی به عنوان میراث فرهنگی و طبیعی به ثبت رسیده‌است. ماسوله در پی احداث جاده ارتباطی جدید بین گیلان و آذربایجان و نیز قحطی ۱۳۲۰ و … بیشتر جمعیت خود را از دست داد. پس از ثبت ماسوله به عنوان میراث فرهنگی و طبیعی، اجازه ساخت و ساز و توسعه شهر توسط شهرداری ماسوله (تأسیس ۱۳۱۱)، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان حفاظت محیط زیست داده نشد و در نتیجه هزاران تن از اهالی ماسوله طی هفتاد سال گذشته در نقاط مختلف ایران به ویژه تهران مقیم شدند.[۳] این شهر هم‌اکنون در برابر مسائلی مانند ریزش سنگ، سیل، رانش زمین، زمین‌لرزه، تصرف به منظور توسعه عمرانی و انسانی و تخریب و… حفاظت می‌شود؛ و در صف انتظار جهت ثبت به عنوان میراث جهانی برای حفاظت بیشتر قرار دارد. 
 
زبان اصلی مردم ماسوله مانند زبان مردم غرب گیلان و جنوب جمهوری آذربایجان، تالشی است که به زبان اوستایی و زبان تاتی بسیار نزدیک است.  دین مردم ماسوله اسلام و مذهبشان شیعه است. 
 
 
 
 
پاورپوینت روستای ماسوله دانشجویان معماری در مقطع کاردانی و کارشناسی باید درسی تخت عنوان درس روستا، با ارائه پاورپوینتی به بررسی در مورد آن روستا و همچنین با تحقیقات میدانی(نیاز به حضور در روستای مورد نظر) می پردازند
فهرست مطالب
 
    مصالح و شیوه های ساخت در ماسوله
    مصالح ساختمانی
    شیوه های ساخت از پی تا سقف
    فواید تیر های چوبی
    بررسی یکی از خانه های روستایی
    بررسی نوع نماها
    دیتیل های اجرایی
    عکس های میدانی از محل
 
در ماسوله از دیر باز مصالح عمده ای در ساختمان به کار گرفته شده که عبارتند از: سنگ، چوب، خشت، گل و شاخه های سرخس. استفاده از آجر، بلوک سیمانی، بتن، فولاد و در و پنجره های آهنی در سال های اخیر، البته در موارد معدود معلول شده است. سنگ که از کوه های نزدیک به دست می آید به صورت لاشه و شکسته مورد استفاده قرار می گیرد. چوب معمولاً از جنس بلوط، زبان گنجشک (ون) و راش است به صورت تیر در سقف یا در کلاف.
مصالح مورد استفاده در ساختمان های ماسوله
 
برای ساختن پی ابتدا زمین را کنده تا زمین بکر (بدنه سنگی کوه) و به اصطلاح محلی “چیل” آشکار شود، سپس کار پی سازی با بر هم نهادن سنگ های شکسته و ملات گل آغاز می شود. در کلاف بندی ساختمان، در، پنجره و نرده های بالکن و … استفاده می شود. پاورپوینت روستای ماسوله از بلوط و زبان گنجشک که مقاومت شان بیشتر است در بخش های اصلی و نگهدارنده ساختمان استفاده می شود. خشت خام به ابعاد ۲۵× ۲۵ یا ۳۰ ×۳۰ سانتی متر و ضخامت ۸-۷ سانتی متر در دیوارهای طبقه اول استفاده می شود. این خشت ها در قالب های چوبی زده شده و به مدت یک یا دو روز در آفتاب تابستان خشک می شود.
ملات گل
 
از گل به عنوان ملات، اندود دیوار و پوشش سقف استفاده می شود. گل بام که در اصطلاح محلی “فوش” نامیده می شود بردو نوع است: یکی دارای دانه های سیاه و به هم چسبیده است که از آن پوشش بخش های میانی بام استفاده می کنند و دیگری فوش سبز به علت چسبندگی بیشتر در گوشه ها استفاده می شود. نوع دیگر گل که زرد رنگ است و در اصطلاح محلی زرده گل برای پوشش نهایی نما و رنگ آمیزی دیوارهای خارجی به کار برده می شود.
شیوه های ساختدانلود 
 
برای ساخت پی در ردیف های پایین تر از سنگ ها ی بزرگ تر استفاده می شود. دیوار های طبقه همکف نیز با سنگ ساخته شده و با تیرهای چوبی کلاف (افقی و عمودی) شده، در ساختمان یک طبقه ضخامت دیوار حدود ۶۰ سانتی متر و در ساختمان دو یا سه طبقه حدود ۸۰-۷۰ سانتی متر و گاه تا ۱ متر است. برای کلاف بندی افقی از تیر های چوبی به قطر ۱۵-۱۰ سانتی متر در امتداد طول دیوار قرار می گیرند و در هر پنج شش ردیف در دیوار تکرار می شود تا به سقف برسد.پاورپوینت روستای ماسوله در کلاف بندی عمودی چوب ها در کنج دیوارها و کنار بازشوها قرار دارد. جنس چوب های کلاف بندی از مازو یا بلوط است. استفاده از سنگ در طبقه همکف علاوه بر استحکام، عدم نفوذ آب است.
دیوار
 
بعد از اجرای سقف همینکه از استحکام دیوار و عدم نفوذ آب اطمینان حاصل شد دیوار با خشت خام ساخته می شود. در دیوار های خشتی، خشت ها ردیفی بر روی همدیگر قرار می گیرند و در مواردی که بار دیوار سبک تر است، خشت ها اصطلاحاً راسته چینی می شوند. دیواری که در جانب شیب کوه قرار دارد به دلیل امکان نفوذ آب از سراشیبی کوه، سنگ چینی تا جایی که ساختمان به کوه تکیه دارد، ادامه می یابد.در ساختمان های یک طبقه، معمولاً تمام دیوار ها از سنگ است اما در ساختمان های دو و سه طبقه از طبقه اول به بعد خشت چینی آغاز می شود. علت استفاده از خشت در طبقات بالا این است که سنگ چینی دیوار ها به ارتفاع بیش از یک طبقه امکان وازدن و غلطیدن سنگ ها از روی هم را دارد.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود,پاورپوینت بررسی روستای ماسوله,pptx , , مطلب مفید ,شهر تاریخی و توریستی ماسوله، یکی از نقاط تاریخی، سرسبز و خوش آب و هوای شمال ایران با هوای مه آلود، تابستانهای خنک و زمستانهای پر برف است که بومیان آن را تالش‌ها تشکیل می دهند. ماسوله در جنوب غربی استان گیلان در بخش سردار جنگل فومن، ۶۰ کیلومتر,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی روستای اخته چی قائم شهر
پاورپوینت بررسی روستا قادیکلا ساری بهمراه نقشه هاي اتوكد
پاورپوینت بررسی روستاي دركش بجنورد خراسان
پاورپوینت بررسی روستای فخر داوود مشهد
پاورپوینت بررسی روستاي مايان طرقبه مشهد
پاورپوینت بررسی روستای حطیطه بردسکن
پاورپوینت بررسی روستای دوین مشهد
پاورپوینت بررسی روستای برازق سبزوار
پاورپوینت بررسی روستا شير علي آباد
پاورپوینت بررسی روستاي استون آباد شهرستان بندر گز
پاورپوینت بررسی روستا قره تپه بندر ترکمن
پاورپوینت بررسی روستاي گوش مشهد
پاورپوینت بررسی روستاي آسياب سر شهرستان بهشهر
پاورپوینت بررسی طرح هادی روستای کلاته نو بردسکن
پاورپوینت بررسی دهستان بفروئيه ميبد یزد بهمراه فایل ورد و نقشه هاي اتوكد
پاورپوینت بررسی روستاي بسطاق شهرستان فردوس خراسان طرح هادي
پاورپوینت تحلیل و بررسی روستای کورانه قزوین
پاورپوینت بررسی روستای احمد آباد خزائی تربت حیدریه
پاورپوینت بررسی معماری روستاي ماژان شهرستان بيرجند
پاورپوینت بررسی طرح هادی روستای ایزی شهرستان سبزوار

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد