خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی خانه سالمندان هومانیتوس برگوگ در شهر رتردام هلند،

   تعدادبرگ: 30 اسلاید بهمراه پلان و تصاویر .   قیمت: 25000 تومان   حجم فایل: 9078 kb  تعدادمشاهده  13


پاورپوینت بررسی خانه سالمندان هومانیتوس برگوگ در شهر رتردام هلند، 
 
بخشی از مطلب
طراح: گروه معماري اگم (HGM Architects)
اين پروژه در واقع با اهداف و نگاه جديد به سالمندان طراحي و ساخته شده است. به عنوان اولين خانه هاي اقامت سالمندي در هلند مي باشد که يک قدم جلوتر و پيشرفته تر از ساير اقامتگاه هاي سالمندان مي باشد و مي توان گفت که بر اساس اخرين نتايج به دست امده در طراحي براي سالمندان احداث شده است و نکات قابل توجهي در آن ديده مي شود. ساختمان با نماي اجري در يک سايت ويژه و خاص در داخل شهر رتردام و در محله دافيه واقع شده است. در سايت فوق قبل از احداث اين ساختمان، بيمارستان قديمي Bergweg به صورت بيمارستان خوابگاهي براي بيماران مقيم (بستري براي طولاني مدت) قرار گرفته بود. بناي ساختمان جديد به شکل شيب دار از نقطه شروع با 12 طبقه شروع شده و در طول 153 متر و در آنتها به ساختمان 4 طبقه تبديل مي شود و با ساختمان قديمي موجود ترکيب مي شود.
مجموعه فوق داراي 45 اپارتمان مسکوني مي باشد که فضاهاي جانبي آن، بخش هاي اقامتي موقت، بخش مراقبتي و پرستاري سالمندان مي باشد.
يک مرکز مراقبت هاي بهداشتي و درماني الحاقي، براي ساکنان اين مجموعه در نظر گرفته شده است که البته اين مرکز در سطح محله و به ساکنين محله نيز خدمات ارايه مي دهد.
تفکر طراح و بنيانگذار اين مجموعه در واقع به صورتي بوده است که ساکنين آن (سالمندان) با توجه به وجود فضاهاي اقامتي و مراقبتي موجود با استقلال مناسب و بالايي زندگي کنند. در واقع به استقلال افراد اهميت زيادي داده شده است. افراد ساکن در مجموعه، در واقع بدون اين که در يک محيط بيمارستاني يا آسايشگاه درماني بستري مي باشند از يک مراقبت تمام وقت در صورت نياز بهره مند مي شوند.
نکته مهم ديگري که در اين مجموعه به چشم مي خورد، جدا نکردن فضاي زندگي سالمندان از ساير مردم است. اين مجموعه درون يک محله شهري واقع شده که به عنوان بخشي از جامعه در کنار سايرين زندگي مي کنند و از امکانات محله اي به شکل مشترک با سايرين براي رفع احتياجات استفاده مي کنند.
هسته اصلي مجموعه در واقع به شکل يک سرسرا (atrium) با يک رستوران، يک فضاي استراحت و يک ميدان براي خريد طراحي شده است. اين فضا در طبقه اول مجموعه واقع شده و از طريق 2 پلکان برقي خيابان و پياده رو دسترسي دارد.
همچنين در اين فضا يک بخش درماني با اتاق هاي مراقبتي 20 روزه و همچنين بخش فيزيوتراپي، گفتار درماني و يک دندان پزشک و يک دکتر قرار دارند، که به شکل مشترک و البته با اولويت براي سالمندان به افراد مجموعه و ساکنين خدمات ارايه مي دهد.
فضاي باز و نيمه بازي که در مرکز مجموعه واقع شده، در حقيقت به شکل يک گره محله اي عمل مي کند و فضايي را براي گردهمايي افراد مجموعه ايجاد مي کند، خدماتي که استفاده براي افراد ساکن و منطقه در آن مشترک است و در واقع يک امکان براي تداخل اين دو گروه جامعه ايجاد مي کند.
نکته قابل توجه ديگر وجود اين فضاي نيمه باز است، به جهت توانايي ها و محدوديت هاي سالمندان مي توان گفت وجود يک فضاي عمومي اما کنترل شده فضاي امني را براي ارتباط با سايرين و همچنين تحرک در بين مردم جامعه به وجود مي اورد.
همه 145 اپارتمان 2و3 خوابه طراحي شده در مجموعه، طوري طراحي شده آند که هم براي مراقبت و پرستاري از افراد ناتوان و کم توان امکان زندگي وجود دارد و هم براي ساکنين عادي. بنابراين زوج هايي که يکي از آنان بيمار و يا بستري مي شود، اين امکان را دارند که در کنار هم زندگي کنند و همچنين از امکانات مراقبتي و بهداشتي استفاده کنند. واحدهاي اقامتي از طريق فضاهاي ارتباطي پياده که رو به سوي سرسراي مرکزي دارد قابل دسترسي هستند.
وجود يک رستوران و هال در نبش ورودي امکان برخورد و گردهمايي افراد را ايجاد مي کند. واحد اپارتمان هاي فوق به شکلي طراحي شده آند که ساکنان آن در صورت نياز به مراقبت هاي پزشکي دوره اي نيازي به ترک محل زندگي خود ندارند.
 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ,خانه سالمندان هومانیتوس برگوگ ,شهر رتردام هلند، ,: گروه معماري اگم ,(HGM Architects) ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی لئوناردو داوینچی و مهندسی عمران
پاورپوینت بررسی معبد آب اثر تادائو آندو
پاورپوینت بررسی زندگی نامه و آثار دنیل لیبسکیند ، Daniel Libeskind
پاورپوینت بررسی معماری پاویون پل ساراگوسا اثر زاها حدید
پاورپوینت بررسی زندگینامه و آثار هوشنگ سیحون
پاورپوینت بررسی زندگینامه و تحلیل آثار ارو سارینن Eero Saarinen
پاورپوینت بررسی زندگینامه و تحلیل آثار سانتیاگو کالاتراوا
پاورپوینت بررسی زندگینامه و تحلیل آثار ویلیام لئونارد پریرا معمار آمریکایی
پاورپوینت بررسی زندگینامه و تحلیل آثاروانديشه هاي پیتر آیزنمن
دانلود,پاورپوینت بررسی ایستگاه آتش نشانی ویترا,pptx
پاورپوینت بررسی زندگینامه و تحلیل آثار گوتفرید بوهم
پاورپوینت بررسی زندگینامه و تحلیل آثار گوردون بانشفت
پاورپوینت بررسی شباهتها و تفاوتهای هنر معماری اسلامی ایران و معماری مدرن غرب
پاورپوینت بررسی زندگینامه و تحلیل آثاروانديشه هاي رم كولهاس
پاورپوینت بررسی زندگینامه و تحلیل آثار زها حدید
دانلود بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار ماریو بوتا
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار فيليپ جانسون
پاورپوینت بررسی بیست طرح و اثر برگزیده معماری زاحا حدید
پاورپوینت بررسی خانه روبی اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و تحلیل آثار میس وندروهه

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد