خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود ، هنر و معماری در ترکیه، پاورپوینت

   تعدادبرگ: 48+49 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 17512 kb  تعدادمشاهده  1


دانلود ، هنر و معماری در ترکیه، پاورپوینت
 
بخشی از مطلب
ترکیه از نظر معماری کشوری بسیار غنی استان است. دو اثر ازهفت اثر هنری و معماری(عجایب هفت گانه)معبد آرتمیس (Ariemis), نزدیکی شهر افشناسی (Ephesus) و آرامگاه هالی کارناسس(Mausolem of Halicarnassus) در شهر بندرو(Bodrum) قرار دارند. به طور کلی سبک معماری و آثار به جا مانده از دوره عثمانی نیز بسیار درخور توجه است. همچنین مساجد ترکیه از نظر معماری بسیار - منحصر به فرد هستند. معماری این دوره از یک سو از معماری مرسوم سلجوقی تأثیر گرفته و ازسوی دیگر از ویژگی های معماری روم و یونان بهره مند است.ایا صوفیه(Hagia Sophia) یکی از آثار به جا مانده از قبل از اسلام است. این بنا در اصل کلیسای روم شرقی بود و امپراتور کنستانتين اول (Constantine I) آن را ساخت و در دوران عثمانی به مسجد تبدیل شد. در عهد. عثمانی، سلاطین، برای ساخت بناهای مهم، معماران ارجی را دعوت می کردند. در این دوره مساجد بسیاری ساخته شد، از جمله مسجد فاتح استانبول (Fatih) به وسیله آتیک سینان (Atik Sinan) و به سفارش سلطان محمد دوم (MehmedII) بنا گردید. کاخ توپکاپی (Topkap) هم در اواسط قرن پانزدهم میلادی در استانبول بنا و کم کم بخشهای مختلفی از سوی سلاطین عثمانی بر آن افزوده شد. این بنا به مدت ۴۰۰سال محل سکونت سلاطین عثمانی بود. کاخ توپکاپی مجموعه عظیمی از باغها و ساختمانهای متفرقه را دربرمی گیرد و به واسطه کاشی کاریهای داخلی و خارجی، بناهای آن همواره مورد توجه بوده است. حمامهای ترکی نیز در گذشته از معروفیت خاصی برخوردار بوده و معماری ویژهای داشته اند. گرمابه اسکی کاپلی (Uskiidar (inili)، از قدیمی ترین گرمابه های عمومی ترکیه، در قرن چهاردهم میلادی بنا شده است. حمام سلیمانیه (Stileymaniye) هم در سال ۱۵۵۷ در استانبول ساخته شده است. با شروع تمایلات غرب گرایانه در میان آخرین حاکمان عهد عثمانی و تداوم آن در دوره جمهوری، ارزشهای غربی بر معماری و شهرسازی ترکیه تسلط یافتند و ساختمانهای مدرن اکثراً تقلیدی از سبک اروپایی شدند. اغلب، مواد اولیه برای ساختمان های کوچک شامل سیمان و آجر و برای سازههای بلند شامل شیشه، بتون و تیرآهن است. علاوه براین از معماران غربی هم برای ساخت بناها، مخصوصا بناهای دولتی، دعوت می شود و طرحهای بسیاری به وسیله شهرسازان و معماران غربی تهیه و اجرا می شود.
ترکیه سرزمینی است که از ابتدای تاریخ مهد بسیاری از تمدن ها بوده است . مشکل است که سرزمین دیگری را پیدا کنید که یک تمدن دیگری را منجر شود . ترکیه با گذشته غنیش منبع معتبری برای تاریخ نویسان هنر و باستانشناسان می باشد . ترکیه مثل یک موزه هنر و معماری رو باز واقعی است . تاریخ هنر ترکیه خیلی غنی و به اوایل و آغاز تاریخ بر می گردد .
 
هیتیات ها در آناتولی در 1800 ق.م با شهرت فراوانی به پا خواستند و تا 1200 ق.م حکم رانی کردند . آنها در کارهای فلزی خبره بودند و ساخت مجسمه های مهم را از طلا و برنز را پشت سر گذاشتند مخصوصا خدایی که می پرستیدند . نمونه های زیادی از این آثار در نمایشگاه موزه تمدن های آناتولی در ترکیه وجود دارد . لوح های فلزی که خطوط تصویری یا هیدرولیف آناتولی در آن نوشته شده سر نخ های زیادی از زندگی روزمره و آداب سنتی و تشریفاتی آنان به ما می دهد . در پایتخت هیتایتها Bogazkoy هنوز باقیمانده ای از پرستشگاه ها و دروازه سلطنتی و دروازه شیر ها محافظت می شود . هنگام عبور از آنها عظمت و بزرگی سلطنت هیتایتها را می توان حس کرد .
 
شدت و کیفیت خرابه هایی که از امپراتوری های یونان و روم در ترکیه به خصوص در سواحل مدیترانه جنوبی ، آن حس را می دهد که ما از داخل یک ماشین زمان سفر کردیم و به اثر Hellenistic رسیدیم . تکه های هنری و معماری باقی مانده به ما اطلاعاتی از نحوه زندگی روزمره یونان و روم قدیم می دهد بسیاری از شهر ها موزه هایی دارند که از مصنوعات ساخته شده حفاظت می کنند مانند مجسمه ها ، تندیس ها ، جواهرات ، لوازم خانوارها ، نقاشی های دیواری و موزاییک . علاوه بر این ها خرابه هایی که تا کنون پا بر جا هستند به صورت گنجینه هایی در موزه های رو باز قابل مشاهده هستند . فراموش نشدنی ترین اینها پرگامون در ساحل اژه . Aphrodisias یا معبد Aphrodite با خیابانهای عریض ، با ستون های کورنتین هم مرز شدند و مشهور ترین معبد دنیا Artemis که از عجایب هفت گانه دنیا می باشد .
 
در قرن 4 امپراتوری روم به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شد و مسیحیت که در هر دو آنها ریشه داشت و سبب به وجود آمدن کلیساها و صومعه های بی شمار در سراسر کشور شد . بویژه Cappadocia مثالهای عللی از این بناهای یاد بود مشاهده می شود با سنگ های تراش خورده و نقش های رنگی تزیین شده اند کلیساهای بیزانتین که فرم آن تلفیقی از تاثیر روم و شرقی ها است و این ساختمان با basilica .و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ، هنر و معماری در ترکیه، پاورپوینت ,ترکیه از نظر معماری ,ترکیه ,معماری قسطنطنیه ,معماری ترکیه ,معماری عثمانی , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تاریخچه و آثار معماری مصر باستان
پاورپوینت بررسی جامع معماری کشور تونس
پاورپوینت بررسی معماری اهرام ثلاثه مصر
پاورپوینت بررسی معماری شهر تاریخی آکروپولیس یونان
پاورپوینت بررسی سبک معماری بیزانس روم شرقی و نمونه هایی از معماری بیزانس
پاورپوینت بررسی معماری لندن
پاورپوینت بررسی معماری افغانستان
پاورپوینت بررسی معماری ایالات متحده آمریکا
پاورپوینت بررسی معماری هند
پاورپوینت بررسی معماری فیلیپین
پاورپوینت بررسی سبک معماری در قاره آفریقا
پاورپوینت بررسی شهر واشینگتن دی.سی Washington D.C
پاورپوینت بررسی معماری مصر باستان
دانلود,پاورپوینت بررسی معماری در اسلوونی ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری مدرن هند
دانلود,پاورپوینت بررسی معماری مدرنیسم,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی آتروسک و تمدن رم,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی آشنایی با دوره بیزانس,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی آشنایی با دوره رنسانس,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی آشنایی با معماری هند,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد