خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری چین - Chinese architecture

   تعدادبرگ: 120 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  9


پاورپوینت بررسی معماری چین
 
بىشتر مردم چىن را کشاورزان
تشکىل مى دادند که در روستاها ساکن بودند. اصلى ترىن
محصول آنان برنج بود. چىنى ها زندگى بسىار ساده اى داشتند. در خانوادهٔ چىنى، پدر حرمت و اقتدار زىادى
داشت و با قدرت تمام بر زن و فرزندان فرمان مى راند.
داشتن فرزند پسر براى خانواده ها اهمىت زىادى داشت؛
زىرا پسران بهتر مى توانستند در مزارع کار کنند. دهقان ها باىد به سران حکومت ها مالىات مى پرداختند و در صورت لزوم، کار مجانى انجام مى دادند؛ مانند زمان شى هوانگ تى که دهقانان وقت زىادى صرف ساختن دىوار بزرگ کردند.
لى پو ١از شاعران مشهور چىن است. سخنان او هنوز مورد توجه چىنىان است. سوماچى ىِن ٢ نىز
از مشهورترىن مورّخان چىنى است که ده ها جلد کتاب در بارهٔ خاقان هاى چىن نوشته است. لائوتزه ٣ و
کنفوسىوس نىز عمىق ترىن تأثىرات فرهنگى را در جامعهٔ چىنى باقى گذارده اند.
 
فهرست مطالب
تاریخ چین
چین از نظر جغرافیایی
فلسفه دین وهنر در چین
وضعیت عمومی معماری چین
معماری و شهر سازی چین
ساختمان‌ها قصر ها و کاخ‌ها
خانه‌های چینی 
معابد چین
معماری باغسازی
دیوار چین
سبک‌های معماری چینی
 سلسله‌های چین
 معماری معاصر چین
 
بخشی از مطلب
در نتیجه جنگ و تهاجمات فراوان، هم اکنون، تنها چند عدد از ساختمان‌های پیش از سلسله مینگ، از معماری چینی باقی مانده است. ساخت و ساز فاقد زیربنای مناسب، که عمدتا با استفاده از صفحات چوب و کاغذ برنج انجام شده بود، از مهمترین عوامل تخریب ساختمان‌های باقیمانده بود. با این حال، شواهدی از پیشرفتهای معماری ابتدایی چین در کشتی های برنزی، طرح‌های آرامگاه‌های آن دوران، حکاکی و کاشیکاری‌های سلسله هان باقی مانده است.یکی از سازه‌های مهم ابتدایی که تا کنون پابرجا باقی مانده، دیوار بزرگ چین است که ساخت آن به قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.
دیوار چین
پس از سال ۱۹۴۹، تاریخچه معماری چینی به علت افزایش فعالیت‌های باستان شناسی، تا حدودی روشنتر گردید. اکتشافات صورت گرفته در سال ۱۹۵۲، در جایی نزدیک به شیان، باعث کشف روستای کاملا دست نخورده نوسنگی در نزدیکی بانپو شد. دو نوع از منازل مسکونی با دیواره‌های گلی در اشکال گرد و مستطیلی در این روستا، کشف شدند. در تحقیقات بعدی، مشخص شد که ساختمان‌ها معمولا به سمت جنوب ساخته شده‌اند، به احتمال زیاد این ساختمان‌ها به منظور حفاظت در برابر بادهای شمال، به این گونه ساخته می‌شدند.
در اوایل دوران نوسنگی، یکی از اصول اساسی معماری چینی فعلی پدیدار گردید. در این سازه‌ها، ستون‌هایی که در فواصل معینی، بجای دیوارها قرار گرفته بودند، حمایت کافی را از سقف سازه فراهم میاوردند و دیوارها صرفا به عنوان یک عایق محصور کننده به کار گرفته می‌شدند. اگر چه سقف‌های چینی رایج، احتمالا در دوره شانگ (۱۵۲۳-۱۰۲۷ پیش از میلاد) یا دوره چو (۱۰۲۷ تا ۲۵۶ پیش از میلاد) به وجود آمدند، ویژگی‌های آنها تا زمان سلسله هان ناشناخته باقی مانده است. اما پس از سلسله هان بود که سقف‌های چینی کنونی به عنوان یکی از مشخصه‌های معماری این کشور ظهور یافتند. این سقف‌های چینی، دارای ظاهری زیبا و آویخته هستند که، گاهی اوقات در چند طبقه ساخته میشوند و دارای پیش آمدگی‌هایی با قوس رو به بالا می‌باشند. سقف چینی بر روی یک سری پایه چهار قسمتی قرار دارد که به نوبه خود توسط خوشه‌های دیگر پایه‌های قرار گرفته بر روی ستون‌ها پشتیبانی می‌شود. چندی نگذشت که امکان دکوربندی‌های رنگارنگ به وسیله حکاکی و نقاشی پایه‌ها و یا استفاده از کاشی‌های رنگارنگ به وجود امد.
طرح عمومی چینی:
در طول دوران حکومت سلسله هان بر چین، طرح خاصی رواج پیدا کرد که در طول قرن‌ها نسبتا ثابت باقی ماند و در کاخ‌ها و معابد چین و ژاپن به کار گرفته شد. در طرح چینی، ساختمان اصلی که با دیوار بیرونی احاطه شده بود، به دور یک محور مرکزی قرار می‌گرفت و به وسیله یک دروازه ورودی به آن نزدیک می‌شد. در قسمت پشتی ساختمان، توالی سالن‌های عمومی و در نهایت بخش خصوصی خانه قرار داشت. هر واحد مسکونی در اطراف یک حیات مرکزی که از وجود یک باغ بی‌نظیر بهره می‌برد ساخته شده بود.چندی نگذشت که یک باغ مسکونی خصوصی، به سبک باغ وحشها و پارک‌های امپراطوری، به ویژگی‌های متمایز این مجموعه محصور، اضافه شد و به یکی از ویژگی‌های هنری آن بدل گردید.
بتکده (پاگودا):
در قرن اول میلادی، آمدن بودیسم به چین، تاثیر چندانی بر سبک معماری این کشور نگذاشت. اگر چه فعالیت‌های ساختمانی قابل توجهی در این دوره انجام شد، معابد همچنان به سبک سنن بومی ساخته می‌شدند. تنها نوع مشخص ساختمان‌های بودایی، پاگوداها بودند که از گنبدهای هندی الهام گرفته شده بودند. در این رابطه، چندین پاگودا یافت شده است که تاریخ ساخت آنها به قرن ششم بازمی‌گردد. در دوره تانگ ، پاگوداها معمولا ساده و سازه‌های مربعی بودند که بعدها شکل و دکوراسیون بیشتری به خود گرفتند.
بتکده (پاگودا)
در قرن یازدهم نوع خاصی از بتکده در منطقه لیائو ساخته شد. این گونه بتکده‌ها در سه طبقه مختلف، یعنی یک طبقه پایه، یک بدنه و یک تاج ساخته می‌شدند که  توسط یک منار مخروطی به پایان می‌رسید. طرح آن نیز اغلب به شکل هشت ضلعی ساخته میشد که احتمالا از معماری بودایی الهام گرفته شده بود که در آن، کهکشان‌ها به جای ۴ ضلع در ۸ ضلع سازماندهی می‌شد. یکی از بهترین سازه‌های لیائو، بتکده سفید در چنگدو است.
توسعه معماری در سلسله تانگ و پس از آن:
پس از سلسله  تانگ و سون، معماری چینی ویژگی‌های اصلی خود را حفظ کرد، گرچه در گذشته طرح‌های آن غنی‌تر و دارای پیچیدگی‌های بیشتری بود. با اینکه تنها سازه‌های چوبی از آن دوران باقی مانده است، نقاشی‌های موجود در کتیبه‌ها، به ویژه آن‌هایی که در مدرسه هنرمندان لی در دوره تانگ طراحی شده است، عمق هنر معماری این دوران و طرح کلی این سازه‌ها را به وضوح نمایان می‌سازد.
بناهای تاریخی موجود در ژاپن که عمیقا تحت تاثیر معماری چین قرار گرفتند نیز پیشرفت تکنیک‌های معماری چینی را منعکس می‌سازند. صومعه قرن هفتم هوریو جی و صومعه قرن هشتم تشوداجی، نمونه‌هایی از این دست هستند. در دوره مینگ، مجموعه‌ای از حیاط‌ها، پارک‌ها و باغ‌ها به این فضای پر پیچ و خم اضافه شدند. تعداد اندکی از این کاخ‌های امپراطوری در نانجینگ، پایتخت سلسله مینگ تا سال ۱۴۲۱ میلادی باقی مانده بود.
شهر ممنوعه
پس از سال ۱۴۲۱، پکن به پایتخت چین مبدل شد و گروهی از ساختمان‌های امپراطوری، که به عنوان شهر ممنوعه شناخته می‌شدند، به موفقیت چشمگیری دست یافتند. در این ساختمان‌ها، در اطراف حیاط اصلی و بسیاری از حیاط‌های کوچکتر، سالن‌های پر زرق و برق و با شکوه، گالری‌ها، تراس‌ها و دروازه‌ها ساخته شده بودند. سنگ مرمر سفید، روکش‌های دیواری، سفالهای لعابدار، سقف کاشی های شیشه‌ای و رنگی و کنده کاری‌های چوبی منقش با رنگ، لاک و طلاکاری شده، نیز آثاری غنی و منحصربفرد را خلق نموده بودند. قابل توجه‌ترین ساختمان، در میان این ساختمان‌ها گروهی از سازه‌ها هستند که معبد بهشت ​​را در بر گرفته‌اند و شامل سالن نماز خوانان سالیانه که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد و ساختار دایره‌ای موجود در یک پلت فرم سه گانه که توسط یک سقف در سه طبقه با کاشی‌های لعابی آبی احاطه شده، می‌باشد.
سبک‌های مدرن:
چینی‌ها از اواخر قرن نوزدهم میلادی،  سبک‌های معماری اروپا را با معماری خود تلفیق نمودند. هنگامی که برای اولین بار، چین تحت سیطره کمونیسم قرار گرفت، معماری مدرن شوروی با طرح‌های آنها تلفیق گردید. این روند تکاملی، عمیقا در ساختمان‌های عمومی چین از جمله تالار بزرگ عمومی حس می‌شود. هم اکنون در ساختمان‌های چینی، تنها در جزئیات اطراف پنجره‌ها و درب‌ها می‌توان ویژگی‌های سنتی معماری این کشور را مشاهده نمود.  ,.....
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی معماری چین ,تاریخ چین ,چین از نظر جغرافیایی ,فلسفه دین وهنر در چین ,وضعیت عمومی معماری چین ,معماری و شهر سازی چین ,ساختمان‌ها قصر ها و کاخ‌ها ,خانه‌های چینی ,معابد چین ,معماری باغسازی ,دیوار چین ,سبک‌های معماری چینی , سلسله‌های چین , معماری معاصر چین ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماري چین
پاورپوینت بررسی معماری باستانی مصر ، سرزمین باستانی رود نیل
پاورپوینت بررسی فرهنگ و معماری هندوستان
پاورپوینت بررسی معماری هند -Indian architecture
دانلود ,بررسی اهرام مصر, پاورپوینت
دانلود تجزیه و تحلیل معماری روم, پاورپوینت
دانلود ، معماری ژاپن ، پاورپوینت
فرهنگ حلف در پيش از تاريخ بين النهرين،پاورپوینت
پاورپوینت معماری اسلامی در سرزمین مصر
دانلود جزوه تاريخ هنر جهان
دانلود معماری روم,پاورپوینت
دانلود معماری یونان,پاورپوینت
دانلود تمدن یونان باستان,پاورپوینت
دانلود, معماری هند -پاورپوینت
دانلود بررسی تاج محل هند,پاورپوینت
دانلودپاورپوینت تاریخ و تمدن یونان باستان
پاورپوینت بررسی واقعیت معلق معماری سوسیالیست کره شمالی
پاورپوینت بررسی اهرام مصر
دانلود پاورپوینت معماری چین
دانلود پاورپوینت معماري يونان آشنايي با معماري جهان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد