خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی هنر تمدن در بين النهرين

   تعدادبرگ: 68 اسلاید پاورپوینت   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 5203 kb  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی هنر تمدن در بين النهرين 
بخشی از مطلب
بيشتر مورخان و باستان شناسان عقده دارند که بين النهرين محل پيدايش تمدن بوده است . وجود رودخانه پر آب ، آنرا مهد مهمترين تمدنهاي رودخانه اي ساخت و موقعيت ارتباطي بسيار مناسب آن ، موجب تماس با سرزمين هاي ديگر و در نتيجه پيشرفت و انتشار تمدن گرديد . چنانچه بعضي از علوم و از همه مهمتر احتملا پيدايش خط از بين النهرين باستان مي باشد . نخستين شهر هاي مهم تاريخ نيز در همين سرزمين بوجود آمدند و بدنبال خود قواعد زندگي مدني را پديد آوردند . برتري محسوس تمدن بين النهرين باستان ، آن سرزمين را کانون توجه اقوام همجوارش ساخته بود و از اين رو رفت و آمد اقوام و درگيري ميان آنان ، اگر چه از يک سو موجب پر تلاطم شدن تاريخ آن گرديد از سوي ديگر موجب تنوع و توسعه فرهنگ نيز مي شد . در پي اين تاريخ پر فراز و نشيب در حاليکه بيش از 3000 سال از حيات تمدني بين النهرين باستان مي گذشت در حدود 500 ق . م حيات سياسي آن به پايان رسيد و جزئي از تاريخ ايران باستان گرديد .
  بين النهرين 
رودهاي دجله و فرات هر دو از کوهاي پر برف مشرق آسياي صغير سر چشمه مي گيرند . اين دو رود پس از پيچ و خم هاي فراوان به سمت جنوب جريان يافته و با پيمودن صدها کيلومتر به خليج فارس وارد مي شوند . اين دو رود بسيار پر آب و بزرگ هستند . بخصوص در فصل بهار که برفهاي نواحي کوهستاني آسياي صغير آب مي شوند ، آب آنها بسيار زياد مي شود که معمولا منجر به طغيان و سيلاب رود مي گردد . جز نواحي علياي دجله و فرات ، بقيه مسير آنها در دشت وسيعي جريان دارد که بين النهرين ناميده مي شود و به معناي ميان دو رود است .
  تاريخ سياسي بين النهرين 
جنوب بين النهرين را سومر مي ناميده اند . کشفيات باستان شناسان نشان مي دهد که سومر از هزاران سال پيش ساکناني داشته که کم کم فنون بهره برداري از آب رودخانه را فرا گرفته بودند . در حدود 5000 سال پيش مردمي به اين سرزمين مهاجرت کردند که سومري ناميده مي شوند . در مورد نژاد سومريان و اينکه ابتدا در کجا زندگي مي کرده اند اطلاع دقيقي در دست نيست . طبق افسانه هاي سومري ، آنها از طريق دريا يعني خليج فارس به سومر وارد شده اند .
سومري ها با تسلط بر جنوب بين النهرين و با استفاده از تجارب ساکنان قديمي آن سرزمين شيوه خشک کردن باتلاقها ، حفر نهرها و کشاورزي را فرا گرفتن و بتدريج شهرهاي بزرگ و آباد ايجاد کردند . شهرهاي متعددي و بزرگ سومري نشان دهنده کشاورزي پر رونق سومريان و نيز تجارت گسترده آنان با سرزمين هاي اطراف مي باشد .
شهر هاي سومر هر يک داراي دولتي مستقل بودند و از يک حکومت مرکزي اطاعت نمي کردند . هر شهر علاوه بر زميبنهاي زراعي ، شبکه آبياري و دولت ، داراي يک معبد نيز بود . اين معبد که به شکل ساختماني پلکاني بود زيگورات نام داشت . معبد توسط شخصي به نام انسي اداره مي شد . انسي علاوه بر مقام مذهبي ، فرمانروايي شهر را نيز بر عهده داشت . 
 سومريان تاريخ خود را به دو دوره قبل از طوفان و بعد از طوفان تقسيم مي کردند . نخستين شهر مهم آمنان اريدو نام داشت . در سال 4000 سال پيش اريدو شهري مهم بوده است . اما 3000 سال پيش شهر اور اهميت بسيار يافت و طولي نکشيد که شهر ديگري بنام نيپور شهرت بسيار يافت زيرا داراي معبد بسيار مهمي بود . هر يک از اين شهرهاو شهرهاي ديگر سومر ي براي مدتي توانستند قدرت خود را گسترش دهند و بر تمام يا قسمتي از آن سرزمين حاکم گردند . در نتيجه اين جنگها دولت سومري را ضعيف کرد و سرانجام استقلال خود را در برابر اقوام که سرزمينشان را مورد حمله قرار داده بودند از دست دادند .
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ,هنر تمدن ,در بين النهرين ,معماری بين النهرين ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی 27 اثر مطرح ایرانی از میراث جهانی یونسکو
پاورپوینت بررسی معماري ايران در دوره قبل و بعد ازاسلام
پاورپوینت بررسی تاریخ اجمالی معماری ایران
پاورپوینت بررسی نقش نور و رنگ در معماری بناهای ایرانی
پاورپوینت بررسی شهر تاریخی شوش
پاورپوینت بررسی نقش معماری بومی در معماری معاصر شهر یزد و بررسی نمونه های موردی
پاورپوینت بررسی تزیینات معماری مساجد دوره صفویه
پاورپوینت بررسی تحلیلی سبک و ساختار معماری هخامنشی
پاورپوینت بررسی رابطه معماری و مجسمه سازی
پاورپوینت بررسی سبک و شیوه اصفهانی در معماری ایران
پاورپوینت بررسی سبک و شیوه آذری در معماری ایران
پاورپوینت بررسی سبک و شیوه خراسانی در معماری ایران
پاورپوینت بررسی معماری ایران بعد از اسلام
پاورپوینت بررسی کلیات و ويژگيهاي معماري پارتي
پاورپوینت بررسی تاريخچه معماري تخت جمشيد
پاورپوینت بررسی نقش ستون در معماري هخامنشي
پاورپوینت بررسی معماری و ساختار بادگیر
پاورپوینت بررسی هنر و معمارى تخت جمشيد
پاورپوینت بررسی معماری ، فرهنگ وتمدن ساسانیان
پاورپوینت بررسی شباهت ها و تفاوت های آثار معماری ایرانی قبل و بعد از اسلام

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد