خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت مرمت خانه صدرالفضلا اردکان

   تعدادبرگ: 55 اسلاید پاورپوینت قابل ویرایش .   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 6931 kb  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت مرمت خانه صدرالفضلا اردکان

فهرست مطالب
    شناخت شهر
    پیشینه تاریخی
    موقعیت بنا
    شناخت محله
    موقعیت محله
    عناصر شاخص
    شناخت خانه
    تاریخچه خانه
    معرفی با نقشه
    نامگذاری وضع موجود فضاها
    معرفی تصویری فضاها
    معرفی عملکردی فضاها
    تزئینات بنا
    تیپ بندی درها
    داخل و تصرفات مشهود در بنا
    دوره بندی بنا (مقایسه نمونه موردی)
    عناصر سازه ای بنا (دیوار های باربر و غیر باربر)
    نوع پوشش در بنا (با رسم دیتیل)
    نحوه بام سازی


شهر اردکان که در مرکز استان یزد قرار دارد، با دارا بودن بیش از ده‌ها اثر تاریخی، از شهرتی جهانی برخوردار است. این شهر که آثاری از قرن ۵ و ۶ هجری قمری تا دوره قاجار را در خود جای داده است، یکی از بزرگترین شهرستان‌های استان یزد به شمار می‌رود. بیشتر این آثار تاریخی که من جمله آنها می‌توان به بناهایی چون چندین و چند کاروانسرا، حسینیه، مسجد، دربند، بادگیر و منازل شخصی اشاره کرد، در فهرست آثار ملی قرار دارند.
محله یا دربند صدرالفضلا:
محله صدرالفضلا‌ اردکان

خانه صدرالفضلا در محله چرخاب شهرستان اردکان و در دربندی به همین نام، دربند صدرالفضلا، واقع شده است. در گذشته‌های دور و در زمان حیات نظام فئودالی یا همان ارباب و رعیتی، اربابان و اشراف زادگان که بخشی از یک شهر را تحت کنترل خود داشتند، چندین و چند خانه و حتی محله را به خود اختصاص می‌دادند. این محلات نیز به واسه دری مجزا از سایر بخش‌های شهر مجزا می‌شد و حکم ملکی شخصی را دارا بود که به آن یک دربند می‌گفتند.

دربند صدرالفضلا نیز من جمله این محله‌هایی است که با دربی به همین نام از باقی محله‌های اردکان جدا می‌شد. این دربند که در اختیار حاج آقا مهدی افضلی بوده است، خانه‌ای ارزشمند را در دل خود نهان دارد که امروزه آن را با عنوان خانه صدرالفضلا می‌شناسیم. خانه‌ای که به سبب معماری خاص خود و کارهایی که طی ساخت آن انجام شده است، بلاشک یکی از ارزشمندترین خانه‌های استان یزد به شمار می‌رود.

شایان ذکر است که معماری فوق‌العاده و غیرقابل چشم پوشی این خانه، تنها در خود آن خلاصه نمی‌شود و شامل خانه‌های دیگری نیز هست که در این دربند واقع شده‌اند. بنابرین به هنگام پرسه زدن در این دربند، با بناها و یا فضاهای مجزایی نظیر بینه (حمام‌های خصوصی قدیمی)، مسجد، آب انبار و موارد بسیاری از این دست مواجه می‌شوید که خود دارای معماری و زیبایی خارق‌العاده‌ای هستند و چیزی از خود خانه صدرالفضلا کم ندارند.
خانه صدرالفضلا:
نمای بیرونی خانه صدرالفضلا اردکان

خانه صدرالفضلا به دستور حاج آقا مهدی افضلی که یکی از بزرگان شهر به شمار می‌رفت و توسط معمار معروف اردکان، میرزا بنای یزدی، ساخته شده است. این بنا که از سال ۱۳۸۳ خورشیدی به سبب ثبت در فهرست آثار ملی ایران، در اختیار سازمان میراث فرهنگی است، شناسنامه دقیقی ندارد. از این رو تاریخ ساخت آن همچنان پس از گذشت سال‌ها در هاله‌ای از ابهام است. ولی در کل می‌توان آن را به اواسط دوران قاجار نسبت داد.

خانه صدرالفضلا از چنان طراحی خاصی برخوردار است که آن را از سایر بناهای هم عصرش متمایز می‌کند؛ چراکه در این بنا شاهد وجود فضاهای کاملی نظیر، مطبخ، پایاب، اتاق خواب، تابستان نشین، ورودی، سه دری زمستان نشین، اتاق پستو، انبار موادغذایی و بینه هستیم که در خانه هر اعیانی نیز وجود نداشته است. این امر که تبحر و دکاوت معمار آن را نشان می‌دهد، به نوعی با سایر تزییناتی چون مقرنس و کنده کاری در ستون‌ها همراه شده است که جلوه دو جندانی به آن می‌بخشد.

دیوارهای قطور و سقف مسطح خانه صدرالفضلا تا به امروز، بار این خانه گرانقدر تاریخی را به دوش کشیده‌اند، در زمان پهلوی دوم، تا حدودی مرمت شده‌اند و کاربری دیگری را نیز به عهده نداشته‌اند. ولی با این وجود شاهد آن هستیم که به سبب بی‌توجهی‎‌های صورت گرفته نسبت به کلیه اماکنی از این دست توسط سازمان میراث فرهنگی در سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، خانه صدرالفضلا فاصله چندانی تا تخریب و نابودی کامل ندارد!و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , مرمت خانه صدرالفضلا اردکان ,شناخت شهر ,پیشینه تاریخی ,موقعیت بنا ,شناخت محله ,موقعیت محله ,عناصر شاخص ,شناخت خانه ,تاریخچه خانه ,معرفی با نقشه ,نامگذاری وضع ,موجود فضاها ,معرفی تصویری فضاها ,معرفی عملکردی فضاها ,تزئینات بنا , تیپ بندی درها , داخل و تصرفات مشهود در بنا , دوره بن,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه عطروش شیراز
پاورپوینت بررسی شناخت آسیب شناسی و مرمت خانه تاریخی صالحی رفسنجان
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری قلعه رودخان فومن
پاورپوینت طرح مرمت عمارت سردار مفخم قزوین
پاورپوینت بررسی طرح مرمت و احیا خانه منیرالسلطنه تهران
پروژه مرمت و احیا کاروانسرای حسین خانی همدان با فرمت پاورپوینت
دانلود بررسی طرح مرمت مدرسه عمادیه گرگان
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی مرمت امامزاده یحیی
پاورپوینت بررسی آسیب شناسی ، مرمت و ساختمان استانداری سابق کرمانشاه
دانلود بررسی پاورپوینت طراحی سفارتخانه
دانلود بررسی پاورپوینت طرح مرمت احیاء خانه صلح جو تبریز
دانلود بررسی پاورپوینت مرمت مصلی تاریخی مشهد
دانلود بررسی پاورپوینت مرمت مدرسه عمادیه
پاورپوینت بررسی مرمت و احیا عمارت کبیری خوی ، خانه ی کبیری خوی (162 اسلاید )
دانلود بررسی مرمت امامزاده یحیی پاورپوینت
دانلود پاورپوینت توضیحی بر مرمت کاروانسرای حسین خانی همدان, قابل ویرایش
دانلود بررسی مرمت کاروانسرای سعدالسلطنه پاورپوینت
دانلود بررسی مرمت تکیه بیگلربیگی(خانه حیدری)پاورپوینت
دانلود بررسی ساماندهی بافت های فرسوده شهری از منظر شهرسازی جدیدپاورپوینت
دانلود پاورپوینت توضیحی بر مرمت بازار خوی , قابل ویرایش

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد