خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی کامل مرمت حمام آخوند ارومیه

   تعدادبرگ: 171 اسلاید   قیمت: 6500 تومان   حجم فایل: 21162 kb  تعدادمشاهده  4


حمام آخوند در دوران ۸سال دفاع مقدس و در سال ۱۳۶۶ هجری شمسی مورد حمله ی هوایی قرار گرفت و تخریب شد و بعدا مورد تعمیر قرار گرفت. تعمیر آن بر اسان همان معماری سابق آن انجام شد.


فهرست مطالب
    مقدمه
 
فصل اول: شناخت
 
    جغرافیای سیاسی استان
    ویژگی عمومی زمین‌شناسی
    وضعیت گسل‌ها و زلزله‌خیزی استان
    اقلیم
    تاریخچه استان آذربایجان غربی
    شناخت اقلیم شهر ارومیه
    تکتونیک زمین
    زون و گسل‌های منطقه‌ای
    شناخت تاریخی شهر ارومیه
    قدمت شهر ارومیه
    دروازه‌های قدیمی شهر
    دگرگونی شهر
    بافت و توسعه فضای عام در دوران معاصر
    بازکاوی معماری قاجار
    دوره قاجار – باروک ایرانی
    حمام‌ها در ایران
    حمام در فرهنگ ایران زمین
    اصول ساخت حمام‌های قدیمی
    معماری حمام
    قسمت‌های مختلف حمام
    ورود حمام به خانه‌ها
    جاذبه‌های کهن
    حمام وکیل شیراز
    حمام گنجعلی خان
    حمام سالار
    نحوه پاسخگویی حمام به شرایط اقلیمی و عملکرد داخلی
    سیستم گرمایش حمام سالار
    بازار ارومیه
    نقشه ارومیه
    حمام آخوند ارومیه
    دسترسی‌های درجه یک و دو
    معرفی اجمالی بنا
    بررسی و تحلیل پلان
    پلان اولیه
    پلان اصلاحی
    بزرگنمایی تغییرات و الحاقات
    مقطع حمام آخوند ارومیه
    بررسی طاق و قوس‌های موجود در بنا
    هندسه طاق کلنبو
 
فصل دوم: آسیب‌شناسی
 
    چارت کلی عوامل مخل در یک بنا
    عوامل بطنی
    عوامل مخل داخلی
    عوامل آنی
    عارضه‌ها
    تصاویر سه بعدی
    منابع و مآخذ
 
 

تقدس آب در فرهنگ كهن ايران زمین: از دیر باز احترام بيش از اندازه به آب و حتى پرستش آن در همه ادوار تاريخ ايران وجود داشته است. «در زمان ساسانيان،فرمانروايان، محلى خاص بر مى گزيدند، تا اعتقادات مذهبى و شرح پيروزى هاى خود را بر روى سنگ هاى عظيم نقش كنند، درهر يك از اين محل ها، آبگيرى كه از چشمه لبريز مى شد، در پاى بدنه سنگى ايجاد مى كردند؛ اين توجه به آب تا زمان هاى اخير و حتى قرن نوزدهم ديده مى شود به طورى كه فتحعلى شاه قاجار نيز فرمان داد تا تصوير او را در جايى كه بر روى تخت جلوس كرده بود، در محلى به نام چشمه على در نزديكى تهران حجارى نمايند.» بنای مورد مطالعه پروژه ، حمام آخوند می باشد که یکی از چهار حمام موجود در مجموعه بازار تاریخی ارومیه می باشد. بنای حمام در تقاطع دو راسته  میرزا حسین آقا و راسته بقالان واقع شده است. حمام به دوره قاجاریه تعلق دارد که بنا به اظهارات محلی ( کسبه محل ) سابقاً به نام حمام آخون مشهور بوده است و بعدها به حمام آخوند تغییر نام یافته است. مالکیت بنا بصورت نیمه وقفی و نیمه خصوصی می باشد و در حال حاضر بعلت نشست بخش مرکزی و مشکل در دفع فاضلاب حمام ، به صورت غیرفعال در آمده و تقریباً متروک می باشد.

مقدمه

مرمت، اقدامی است که رابطه بين اثر و مرمت گر (انسان) را مشخص می سازد . مرمت گر ، انسانی است متخصص و هنرمند که نگاه عميق به تاريخ دارد و مهمتر آنکه امروزیست و انسانی معاصر. او را جاذبه عشق به تاريخ ، هنر و بالاتر از همه انسان به اين کار کشانده است .  او انسان بی تفاوتی نيست و نگاهش به اثر تاريخی از روی شناخت و عشق است و اين عشق است که انگيزه ايست برای شناخت او و رابطه او با اثر رابطه ای عاشقانه ، عالمانه و هنرمندانه است .  مرمت پيش از آنکه يک حرفه باشد ، ترضيه روح و طلب رضای خداوند است . به گفته متفکری ، مرمت ماموريتی است که پيش از آنکه نبوغ بخواهد شناخت می خواهد ، بردباری می طلبد تا باروری ، وجدان می خواهد تا هيجان، شرافت می خواهد تا تحصيل منفعت ، در اين وادی نبايد به دنبال کسب و کار بود ، بلکه بايد خود را وقف کرد . مرمت تواضع می طلبد ، خودخواهی و منيت برای اين کار آفت است . آن روزی که مرمت تمام شود و نيت مرمت گر در آن رنگ گيرد و انعکاس يابد ، اثر شخصيت می بازد . مرمت گر بايد طوری عمل کند که کار او تاريخ را به بيان آورد و آن را تدوام بخشد . کار او تداومی تاريخی و استمراربخشيدن به آن است . بيش از هرچيز ، مرمت گر امانت داری پرهيزکار است . آنچه دردست او است امانتی است که با درستی و صداقت بايد به نسل بعد بسپارد .

فصل اول :شناخت کلی استان

استان آذربايجان‌غربي در شمال ‌غربي ايران و در‌ حدفاصل ۳۵ درجه و ۵۸ دقيقه تا ۳۹ درجه و ۴۶ دقيقه عرض شمالي از خط استوا و ۴۴ درجه و ۳ دقيقه تا ۴۷ درجه و۲۳ دقيقه طول شرقي از نصف‌النهار گرينويچ قرار گرفته است. مساحت اين استان بدون احتساب درياچه اروميه حدود ۳۷۶۱۴ كيلومتر مربع است و ۶۵/۲ درصد از مساحت كل كشور را شامل مي‌شود. اين استان از طرف شمال و شمال شرق با جمهوري آذربايجان (جمهوري خود مختار نخجوان)، از غرب با كشورهاي تركيه و عراق، از جنوب با استان كردستان و از شرق با استان آذربايجان شرقي و زنجان همسايه است. منطقه آذربايجان يكي از مراكز بزرگ فعاليت‌هاي دروني زمين و كانون لرزشهاي شديد است. اين منطقه در دوره ترشياري، ‌در نتيجه فشارهاي وارد بر قفقاز و آسياي صغير شكل گرفته است و در اثر اين فشارها، كوه‌ها و گسلهاي كنوني استان به‌وجود آمده‌اند. بر اين اساس، آثار گسترش توده‌هاي آذرين دروني و بيروني، سنگهاي دگرگوني و سنگهاي رسوبي از دوره‌هاي مختلف زمين‌شناسي نيز در استان آذربايجان‌ غربي، به ‌‌‌وفور ديده مي‌شود. سرزمين آذربايجان از فلات مرتفعي تشكيل شده و ارتفاعات عمده آن را بخصوص در قسمتهاي مركزي، آتشفشانهاي خاموش تشكيل مي‌دهد و نقطه پست آن درياچه اروميه است كه حدود ۱۲۲۰ متر از سطح درياهاي آزاد ارتفاع دارد.»

 

.


کلمات کلیدی مرتبط:
حمام آخوند , ,پاورپوینت , ,بررسی کامل ,مرمت حمام آخوند ارومیه , ,شهر ارومیه , ,بازکاوی معماری قاجار , ,حمام ها در ایران , ,بازار ارومیه , ,حمام آخوند , ,فصل دوم : آسیب شناسی , ,تصاویر سه بعدی از بنا , ,تقدس آب در فرهنگ كهن ايران زمین,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی برداشت خانه فرپور طالبان
پاورپوینت بررسی اصول مرمت آثار تاریخی و بازسازی و احیاء بناهای تاریخی
پاورپوینت بررسی طرح مرمت و احیا خانه قیومی ابرکوه
پاورپوینت بررسی مرمت آثار تاریخی بازسازی مرمت بنای تاریخی
پاورپوینت بررسی طرح مرمت بقعه شمس آل رسول آمل
پاورپوینت بررسی طرح مرمت بافتهای فرسوده شهری بخش سوم
پاورپوینت بررسی طرح مرمت بافتهای فرسوده شهری بخش دوم
پاورپوینت بررسی طرح مرمت بافتهای فرسوده شهری بخش اول
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه اسدی ها در قزوین
پاورپوینت بررسی طرح مرمت کاروانسرای شاه عباسی محمد آباد قزوین
پاورپوینت طرح مرمت باغ موزه نگارستان تهران
پاورپوینت بررسی اصول کلی مرمت بناهای تاریخی شهری
پاورپوینت بررسی روش های مقاوم سازی سازه ها و ساختمان ها
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه لباف اصفهان
پاورپوینت بررسی طرح معماری کاروانسرای ایرانی
پاورپوینت بررسی طرح مرمت کاروانسرای تی تی سیاهکل
پاورپوینت بررسی راهکارهای مرمت ابنيه
پاورپوینت بررسی طرح مرمت و احیاء خانه سيد حسين دهقان
پاورپوینت بررسی معماری ایران به قلم 33 پژوهشگر ایرانی
پاورپوینت بررسی طرح مرمت مدرسه غیاثیه خرگرد

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد