خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت مرمت ابنیه دانشکده هنر ارومیه

   تعدادبرگ: 41 اسلاید   قیمت: 3900 تومان   حجم فایل: 1686 kb  تعدادمشاهده  3


مرمت ابنیه دانشکده هنر ارومیه

موقعیت جغرافیایی                                                                 4
تاریخچه بنا                                                                          8
موقعیت قرارگیری دانشکده                                                       9
پلان دانشکده                                                                      10
نمای دانشکده                                                                     11
برش دانشکده                                                                      12
معرفی ساختمان دانشکده                                                       13
معماری و نقشه های بنا                                                         15
قدمت بنای دانشکده                                                             16
مصالح به کار رفته در بنا                                                        17
حیات پشتی دانشکده                                                            19
مصالح به کار رفته داخل ساختمان                                           20
سازه دانشکده                                                                     21
عوامل تخریب                                                                     22
قسمت آسیب شناسی وعلت آسیب                                           24
اسکیس های دستی                                                             39
فهرست منابع                                                                     41

 
موقعیت جغرافیایی دانسکده هنر
 
مدرسه قدیمی هدایت در بافت متراکم و مسکونی و در ضلع غربی خیابان امام کوچه مهر ، امیرنظمی سابق احداث شده است . با توجه به نوع مصالح و فرم معماری و تاریخ احداث آن بسال ۱۳۰۳ می باشد . قدمت آن به اواخر دوره قاجار می رسد . این بنا در واقع توسط شهریاران احداث شده است و در جنگ جهانی اول هم مدتی فرانسویها از بنای فوق استفاده نموده اند . ضمناً با توجه به اتصال دیوار جنوبی مسجد مناره به صحن مدرسه معلوم می‌شود که این مسجد بعد از مدرسه هدایت   .ساخته شده است .
 
مهمترین و با ارزش ترین بخش مدرسه را ساختمان ضلع جنوبی صحن تشکیل می دهد که رو به شمال و در میان حیاطهای بیرونی و اندرونی قرار گرفته است . حیاطهای مدرسه بفرم چهارگوش با دیوار کشی آجری و پایه های سنگی و آجری با طاقنماهایی از آجر لعابدار فیروزه ای آرایش یافته است . در دو ضلع جنوبی و غربی حیاط ساختمانهایی با زیرزمین وجود دارد که از سطح حیاط چند پله پایین تر است . مصالح بکار رفته در زیرزمین تا ارتفاع یک متر با سنگهای خاکستری تراش و در طبقه همکف از آجر استفاده شده است .
 
سر در ورودی ساختمان اصلی مدرسه با طاقهای هلالی شکل در دو جبهه با رعایت قرینه سازی به سالن اصلی متصل می شود . و نمای شمالی ساختمان با ایوان کم عمق با ستونها و قوسهای نیم برجسته مزین به آجرهای لعابدار فیروزه ای رنگ شده اند . پیشانی ایوان با کاشی های هفت رنگ تزئین شده که متاسفانه اکثر آنها از بین رفته است و اندکی از آنها با نقش گل و بته باقی مانده است . تالار اصلی مدرسه در دو جبهه نمای شمالی و جنوبی دارای ارسی های عظیمی است که با شیشه های رنگی تزئین شده است.
 
تاریخچه بنا
 
قدمت مدرسه هدایت ارومیه به اواخر دوره قاجار می‌رسد، این بنا در واقع توسط شهریاران احداث شده است و در جنگ جهانی اول هم مدتی فرانسوی‌ها از بنای هدایت استفاده کرده‌اند.
 
بنای هدایت یکی دیگر از خانه‌های قدیمی شهر ارومیه است که به مدرسه قدیمی هدایت مشهور است، این بنا در بافت متراکم و مسکونی و در ضلع غربی خیابان امام، در کوچه مهر یا همان امیرنظمی سابق احداث شده است. با توجه به نوع مصالح، فرم معماری و تاریخ، احداث آن به سال ۱۳۰۳ و قدمت آن به اواخر دوره قاجار می‌رسد. این بنا در واقع توسط شهریاران احداث شده است و در جنگ جهانی اول هم مدتی فرانسوی‌ها از بنای هدایت استفاده کرده‌اند.
 
با توجه به اتصال دیوار جنوبی مسجد مناره به صحن مدرسه معلوم می‌شود که این مسجد بعد از مدرسه هدایت ساخته شده است. مهم‌ترین و با ارزش‌ترین بخش مدرسه هدایت را ساختمان ضلع جنوبی صحن که رو به شمال و در میان حیاط‌های بیرونی و درونی قرار گرفته است تشکیل می‌دهد. حیاط‌های مدرسه به فرم چهارگوش با دیوار کشی آجری و پایه‌های سنگی و آجری با طاق‌نماهایی از آجر لعابدار فیروزه‌ای آرایش یافته است. در دو ضلع جنوبی و غربی حیاط ساختمان‌هایی با زیرزمین وجود دارد که از سطح حیاط چند پله پایین‌تر است، مصالح به کار رفته در زیرزمین تا ارتفاع یک متر با سنگ‌های خاکستری تراش و در طبقه همکف از      آجر استفاده شده است.


کلمات کلیدی مرتبط:
مرمت ابنیه دانشکده هنر ارومیه ,موقعیت جغرافیایی 4 ,تاریخچه بنا 8 ,موقعیت قرارگیری دانشکده 9 ,پلان دانشکده ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد