خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی آلودگی خلیج فارس

   تعدادبرگ: 41   قیمت: 20000 تومان   حجم فایل: 4922 kb  تعدادمشاهده  6


فهرست مطالب

معرفی خلیج فارس
اکوسیستم دریایی خلیج فارس در خطر است
مهمترین آلاینده ها
مواد نفتی
نفتکش های فرسوده
تصاویری از آلودگی نفت درخلیج فارس
مرگ مرجان ها
حمله ژله ماهیها و عروسهای دریایی به ذخیره های غذایی خلیج فارس
منابع

 
بخشی از مطلب
خلیج فارس دریای نیمه بسته ای است که با مساحتی برابر ۴۰ هزار کیلومتر مربع از یک طرف توسط تنگه هرمز به اقیانوس هند راه دارد و در منطقه گرمسیری و خشک واقع شده است و این وضعیت سایکولوژیکی و محیطی موجب شده که آبزیان موجود در این پیکره آبی به خاطر فشارهای زیاد دامنه تحمل شان نسبت به تغییرات محیطی کم باشد و با ورود آلاینده ها در اثر بروز آلودگی ها، به شدت آسیب پذیر باشند. خلیج فارس به دلیل شرایط اقلیمی ویژه حاکم بر آن بسیار شکننده و آسیب پذیر است و ورود کمترین آلاینده به داخل دریا اثرات مخربی بر روی سلامت آبزیان و موجودات آن دارد.
 
گسترش تدریجی آلودگی ها خلیج فارس آثار زیانباری نظیر مرگ و میر آبزیان را به همراه داشته است، طی سالیان اخیر مهاجرت آبزیان به خارج از منطقه، تغییرات در تنوع زیستی از جمله آثار ناشی از آلودگی خلیج فارس بوده است.
 
وجود آلایندهای شیمیایی و صنعتی باعث شده است تخم و لارو ماهی‌ها از بین بروند و مهمتر اینکه آلودگی های یاد شده  بر روی پلانگتونها (جانوران و گیاهان ذره ‌بینی) که در تغذیه ماهیها نقش بسزایی دارند نیز تاثیر بسیار نامطلوب گذاشته است.
 
در حال حاضر طبق آمارها میزان صید در خلیج فارس بسیار کاهش یافته است به گونه ای که ماهیانی تنی در خلیج فارس کاهش غیرقابل تصوری داشته اند.
 
به هر حال وضعیت خلیج فارس خطری نه تنها برای کشورهای منطقه بلکه برای جهان محسوب می شود
 
وجود ذخائر عظیم نفت و گاز در این منطقه موجب شده تا فعالیت های حفاری، استخراج و…گسترش یافته و  آلودگی های شدیدی را به محیط زیست دریایی تحمیل کند.
 
سالانه بیش از ۱۰ هزار شناور در این منطقه تردد دارند که بیش از ۷۵ درصد آن ها به حمل و نقل نفت و محصولات نفتی می پردازد متأسفانه به همین سبب هر ساله شاهد نشت بیش از ۱٫۵میلیون تن نفت به این پهنه آبی هستیم که این محل را به آلوده ترین محیط زیست دریایی تبدیل کرده است.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ,آلودگی خلیج فارس ,معرفی خلیج فارس ,اکوسیستم دریایی ,خلیج فارس در خطر است ,مهمترین آلاینده ها ,مواد نفتی ,نفتکش های فرسوده ,تصاویری از آلودگی ,نفت درخلیج فارس ,فاضلاب ها ,ساخت و سازهای دریای ,مواد رادیو اکتیوی ,مهمترین آثار و پیامدهای , زیست محیطی آلودگی ,آب های خلیج فارس ,مرگ مر,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری نیروگاه تبدیل زباله به انرژی کوپن هیل Amager Resource Center در کپنهاگ ، دانمارک
پاورپوینت بررسی سایبان چوبی غول پیکر در فضای شهری اثر Mecanoo
پاورپوینت بررسی نرم افزار تحلیل انرژی اکوتکت
پاورپوینت بررسی خدمات فناوري اطلاعات براي معلولین
پاورپوینت بررسی معماری پارک های علم و فناوری
پاورپوینت بررسی فتوگرامتری
پاورپوینت بررسی مبانی کارتوگرافی و فتوگرامتری
پاورپوینت بررسی مبلمان قاجار

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد