خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود , هندسه در معماری و شهر سازی -پاورپوینت

   تعدادبرگ: 134   قیمت: 19800 تومان     تعدادمشاهده  42


دانلود , هندسه در معماری و شهر سازی -پاورپوینت 
 
 
مطالب مفید در این زمینه 
تاریخچه هندسه
 
واژه انگلیسی Geometry ( هندسه ) از زبان یونانی ریشه گرفته است. این کلمه از دو کلمه «جئو»ٍ به معنای زمین و «متری» به معنای اندازه گیری تشکیل شده است.بنابراین هندسه اندازه گیری زمین است. مصریان اولیه نخستین کسانی بودند که اصول هندسه را کشف کردند. هر سال رودخانة نیل طغیان نموده و نواحی اطراف رودخانه راسیل فرا می‌گرفت.
این عمل تمام علایم مرزی میان تقسیمات مختلف را از بین می‌برد و لازم می‌شد دوباره هر کس زمین خود را اندازه‌گیری و مرزبندی نماید. آنها روشی از علامت‌گذاری زمین‌ها با کمک پایه‌ها و طناب‌ها اختراع کردند. آنها پایه‌‌ای را در نقطه‌ای مناسب در زمین فرو می‌کردند، پایه دیگری در جایی دیگر نصب می‌شد و دو پایه توسط طنابی که مرز را مشخص می‌ساخت به یکدیگر متصل می‌‌شدند.با دو پایه دیگر زمین محصور شده ، محلی برای کشت یا ساختمان سازی‌ می‌گشت.
با برآمدن یونانیان اطلاعات ریاضی قدم به مرحله ای علمی گذاشت.در آغاز تمام اصول هندسی ابتدایی بود. اما در سال 600 قبل از میلاد مسیح ، یک آموزگار یونانی به نام تالس، اصول هندسی را از لحاظ علمی ثابت کرد.
تالس‌ دلایل ثبوت برخی از فرضیه‌ها را کشف کرد و آغازگر هندسة تشریحی بود. اما دانشمندی به نام اقلیدس که در اسکندریه زندگی‌ می‌کرد ، هندسه را به صورت یک علم بیان نمود.
وی حدود سال 300 قبل از میلاد مسیح ، تمام نتایج هندسی را که تا به حال شناخته بود ، گرد آورد و آنها را به طور منظم ، در یک مجموعة 13 جلدی قرار داد. این کتابها که اصول هندسه نام داشتند ، به مدت 2 هزار سال در سراسر دنیا برای مطالعه هندسه به کار می رفتند.
براساس این قوانین ، هندسه اقلیدسی تکامل یافت. هر چه زمان می گذشت ، شاخه های دیگری از هندسه توسط ریاضیدانان مختلف ، توسعه می یافت.
امروزه در بررسی علم هندسه انواع مختلف این علم را نظیر هندسة تحلیلی و مثلثات، هندسه غیر اقلیدسی و هندسه فضایی مطالعه می کنیم.
خدمت بزرگی که یونانیان در پیشرفت ریاضیات انجام دادند این بود که آنان احکام ریاضی را به جای تجربه بر استدلال منطقی استوار کردند.قبل از اقلیدس، فیثاغورث( 572-500 ق.م ) و زنون ( 490 ق.م. ) نیز به پیشرفت علم ریاضی خدمت بسیار کرده بودند.
در قرن دوم قبل از میلاد ریاضیدانی به نام هیپارک، مثلثات را اختراع کرد. وی نخستین کسی بود که تقسیم بندی معمولی بابلی ها را برای پیرامون دایره پذیرفت.به این معنی که دایره را به 360 درجه و درجه را به 60 دقیقه و دقیقه را به 60 قسمت برابر تقسیم نمود و جدولی براساس شعاع دایره به دست آورد که وترهای بعضی قوس‌ها را به دست می داد و این قدیمی ترین جدول مثلثاتی است که تاکنون شناخته شده است.
بعد از آن دانشمندان هندی موجب پیشرفت علم ریاضی شدند. در قرن پنجم میلادی آپاستامبا، در قرن ششم ، آریاب هاتا ، در قرن هفتم ،براهماگوپتا و در قرن نهم ،بهاسکارا در پیشرفت علم ریاضی بسیار مؤثر بودند. 
 
 
  فهرست مطالب  
 
تاریخچه ی هندسه
 
تقسیم بندی هندسه
 
هندسه اقلیدسی
 
تعریف فراکتال
 
دسته بندی فراکتال
 
فراکتال از منظر هندسی
 
خاصیت خود متشابهی فراکتالها
 
فراكتال‌ها در علوم زیستی
 
کانسپت در معماری بر اساس هندسه فراکتال
 
دوره کلاسیک
 
هندسه در آفریقا
 
هندسه در هند
 
هندسه در اروپا
 
معماری فراکتال مدرن
 
 
موزه ی گونگهای
 
مرکز شنا وبازی های آبی المپیک سال 2008 پکن
 
هندسه در برج ایفل
 
موزه هنر مدرن سامسونگ در سئول كره(1995)
 
تالار كنسرت والت دیسنی در لس آنجلس(1989)
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , , هندسه ,در معماری , و شهر سازی , -پاورپوینت ,پاورپوینت بررسی هندسه در معماری و شهر سازی , پاورپوینت بررسی هندسه در معماری و شهر سازی , بررسی هندسه در معماری و شهر سازی , پاورپوینت هندسه در معماری و شهر سازی , هندسه در معماری و شهر سازی , هندسه در معماری , هندسه در شهر سازی , بررسی هندسه ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی هندسه و ریاضی در معماری
دانلود , ارگونومی کاربردی-پاورپوینت
تناسبات در معماری
دانلود پاورپوینت بررسی هندسی معماری مسجد شیخ لطف الله اصفهان - و بررسی هندسی برج آزادی
دانلودپاورپوینت هندسه فراکتال در معماری (برخال)
دانلود تحقیق ارتباط ميان رسم سه نما و حجم‌ سازي
دانلود پاورپوینت هندسه و معماری
دانلود پاورپوینت هندسه در معماری
ارگونومي كاربردي (اصول مهندسی انسانی)
ارگونومي اهداف ، تاريخچه و كاربرد آن
ارگونومي و اهميت آن در جامعه ( Ergonomy )
پاورپوینت هندسه در معماری
انواع پرسپکتیو های هندسی
انواع پرسپکتیو
مقاله اعداد مقدس
دانلود پاورپوینت فایل با ارزش آموزش پرسپکتیو
فرم در معماري
گرافيك سه بعدي
رياضي در معماري
مركز سطح

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد