خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود, روش طراحی در معماری -پاورپوینت

   تعدادبرگ: 97   قیمت: 4500 تومان   حجم فایل: 7051 kb  تعدادمشاهده  4


دانلود, روش طراحی در معماری -پاورپوینت
 
مطالب مفید در این زمینه 
 
در سراسر دنیا معماران حرفه ای هر کدام روشی خاص خود، برای طی کردن روند طراحی معماری دارند، که این روش ممکن است در خصوص هر پروژه و هر موضوع جدید دستخوش تغییراتی شود. سال ها تجربه کار و درگیری با پروژه های مختلف تجربیاتی را در اختیار آنها می گذارد تا بتوانند برای طراحی یک اثر معماری راه های متنوع و مخصوص به خود داشته باشد. اما در این میان یک معمار تازه کار و یا یک دانشجوی معماری از کجا باید شروع کند تا بتواند روند طراحی پروژه را پیش بگیرد؟! قطعا در ابتدای راه شناخت مراحلی مشخص و پیروی از آن کمک خواهد کرد تا یک طراح تازه کار بتواند به جوانب مختلف کار آشنا شود و پس از کسب تجربه های بسیار مانند یک معمار حرفه ای عمل کند.
 
  فهرست مطالب  
 
روش طراحی در معماری  آنچه در این پروژه خواهید خواند:
 
-ارجاع به طبیعت و هندسه
 
-قیاس های موسیقیایی
 
-تصادف و ناخداگاه:
 
-معماری عقل گرا
 
-بهره گیری از گذشته
 
-ترادیسی مدل مختلف
 
-روند های زاینده
 
در معماری، هر طرح یک سیستم است. طراحی فرایندی است که از تفکر شروع و به یک محصول (بنا) ختم می شود، بنا محصول تجسم و تخیل، تفکر است.
 
۱) روش طراحی فرم گرا: برای طراحی بناهایی مثل سینما، تئاتر، موزه، فرهنگسرا و تا حدودی بناهای مذهبی می توانیم از چنین سبک و سیاقی استفاده کنیم.
 
۲) روش طراحی عملکرد گرا: برای طراحی ساختمان هایی مثل بیمارستان، مدرسه ها و برج های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
روند طراحی معماری
 
در معماری، هر طرح یک سیستم است. طراحی فرایندی است که از تفکر شروع و به یک محصول (بنا) ختم می شود، بنا محصول تجسم و تخیل، تفکر است.
 
ایده ها
 
ایده ها تفکراتی معین و غیر آنالیزوارانه هستند که از مشاهدات مدارک و اندیشه برای ما حاصل می شوند. در معماری، ایده ها شامل مسائل مختلفی می شوند مانند چگونگی جهت گیری ساختمان ها، جانمایی یک آشپزخانه در یک واحد، روش های بهره گیری از جریان طبیعی هوا، ارزش انرژی و حفظ و صرفه جویی در آن، اهمیت مصالح، دوام، تعامل بین اجسام، مناسبترین راه های برقراری ترتیب فضایی و یا چیزهایی از این قبیل. بنابراین ساختمان و طراحی آن، شامل بسیاری تصمیمات کوچک است و طبیعتاً کسب مهارت و ارتقاء آن در جهت تولید ایده ها و کانسپت هایی که توانایی پاسخگویی به این گستره وسیع از امور را داشته باشد از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
فرانک لویی رایت نمونه خوبی از معمارانی است که همواره ایده های زیادی برای اجرای کارها داشته اند. جان استوارت در کتابی تحت عنوان خانه هااوسانیان اثر رایت، ۳۵ ایده رایت در باب طراحی و ساخت منازل مسکونی کوچک را نقل کرده است. به همین ترتیب کریستوفر الکسندر و همکارانش در کتاب رمان الگوها بیش از ۱۰۰۰ ایده مختلف درباره رفتار و واکنش انسانها نسبت به محیط های مختلف را در چهارچوب الگویی ذکر کرده اند. این ها (ایده های رایت و الکسندر) در مجموع  در حکم چیزی مانند کتاب مقدس ایده ها برای طراحان ساختمان هستند. البته چه نظریات رایت و چه الگوهای الکسندر هیچ کدام حالت به هم پیوسته ای ندارند. مثلاً اگرچه همه ایده های رایت را به وضوح می توان در کارهای تکمیل شده او مشاهده کرد اما او آنها را به صورت جملات و کلمات مستقل از هم ارائه کرده و برقراری ارتباط  مفهومی بین آنها بر عهده شخص طراح، سازنده است
 
این پروژه(روش طراحی در معماری) علاوه بر تحقیق مورد نظرتان، برای درس مبانی نظری معماری نیز کاربرد دارد
 
این پروژه شمال ۹۷ اسلاید و حجم ۹٫۶مگابایت می باشد.
 
موفق باشید


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , روش ,طراحی ,در معماری , -پاورپوینت ,روش طراحی، مبانی نظری معماری، پاور پوینت معماری،روندهی زاینده،ارجناع به طبیعت و هندسه،بهره گیری از گذشته، ترادیسی مدل مختلف،تصادف و ناخداگاه،قیاس های موسیقیایی,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی کاربرد خط و خوشنویسی در معماری
پاورپوینت بررسی پدیدار شناسی در معماری
پاورپوینت بررسی معماری زمینه گرا
پاورپوینت بررسی جامع مبانی نظری معماری
پاورپوینت بررسی مبانی و فلسفه نور در معماری
پاورپوینت بررسی و تحلیل رنگ در معماری
پاورپوینت نظري به مباني طراحي در معماری
پاورپوینت بررسی هویت در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی معماری زمینه گرا با رویکرد روانشناسی محیط
پاورپوینت بررسی تهاجم فرهنگی ازطریق معماری بناهای مسکونی
پاورپوینت بررسی و تحلیل مقیاس ، تناسب (Scale) در معماری بهمراه نمونه های موردی
پاورپوینت بررسی معماری مفهوم فضا در معماری
پاورپوینت بررسی کانسپت و ایده و مفهوم در معماری
پاورپوینت بررسی اخلاق در معماری
پاورپوینت بررسی فضا در معماری
پاورپوینت بررسی روانشناسی محیطی در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی سواد بصری و عناصر پایه در معماری
پاورپوینت بررسی تجزیه و تحلیل کانسپت در معماری
پاورپوینت بررسی ریز فضاها و برنامه فیزیکی مرکز موسیقی
پاورپوینت بررسی عرصه خصوصی و عرصه عمومی در معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد