دانلود,رایگان صنایع فرهنگی در زندگی روزمره -پاورپوینت
مطالب مفید در این زمینه
مفهوم صنایع فرهنگی یا صنعت فرهنگ (به آلمانی: Kulturindustrie) در زمان جنگ جهانی دوم و در مکتب فرانکفورت برای توصیف صنعت قدرتمند فیلم سازی آمریکا به وجود آمد. براساس تعریفی متداول، صنایع فرهنگی متشکل از بنگاههایی است که برای عموم مردم، اطلاعات و سرگرمیهای آموزشی، علمی و فرهنگی در شکلهای گوناگونی طراحی، تهیه و تکثیر میکنند. هدف این صنایع، مفهوم سازی، هماهنگ سازی، تولید و ارتقا و تجارت کالاهای فرهنگی در قالبهای مختلف اعم از کتاب، مجله، روزنامه، فیلم، محصولات صوتی، تصویری، نوار ویدئو و کاست، نرمافزار، لوح فشرده است. در جهان امروز، صنایع فرهنگی سهم بسزایی در دسترسی افراد به اطلاعات، آموزش و فرهنگ و همچنین اشتغال زدایی دارند و نقش مهمی در ارائهٔ تصویر فرهنگی یک کشور یا ملت و ایجاد جایگاه مناسب در اقتصاد بینالمللی ایفا میکنند.
تعریف صنایع فرهنگی
صنایع فرهنگی به گونه ای از صنعت اطلاق میشود که به خلق ایده، تولید، توزیع محصولات و خدماتی میپردازد که ماهیت فرهنگی دارند و مخاطب آنها جنبهها و ابعاد فرهنگی فرد و جامعه است و از آنجایی که تولید محصولات و خدمات فرهنگی بر خلاقیت، مهارت، دانش و استعداد تولید کنندگان آن استوار است صنایع فرهنگی را صنایع خلاق نیز میگویند.
انواع صنایع فرهنگی
صنایع فرهنگی هنری: شامل سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایشگاههای هنری صنایع دستی ، دکوراسیون و طراحی
صنایع فرهنگی چندرسانهای: ماهواره، رادیو و تلویزیون، وب سایتهای اینترنتی و تبلیغات
صنایع فرهنگی مکتوب: کتاب، نشریات و روزنامهها
صنایع فرهنگی سرگرمی: موزه داری، جشنوارهها، تفریحات، گردشگری، اسباب بازی و بازیهای رایانهای
فهرست مطالب
پروژه پاورپوینت صنایع فرهنگی در زندگی روزمره
شاخه مهم صنعت فرهنگی
پروژه پاورپوینت صنایع فرهنگی در زندگی روزمره
صنایع فرهنگی و هنری شامل یک نماد و جذابیت فرهنگی مهمی هستند که بر اقتصاد شهری تاثیر می گذارد و به عنوان محرکی برای توسعه و احیای شهری در ناحیه محلی عمل می کنند.
با توسعه اقتصاد در شهرها، عوامل فرهنگی به تاثیر گذاری شدید بر روشهای تولید کالاهای تولیدی ادامه و شهرها ظرفیت ویژه ای در خلق فرهنگ به شکل هنر، عقاید، سبک و شیوه زندگی، نوآوری و رشد اقتصادی پیدا کردند.
رابطه فرهنگ و اقتصاد تنها به رابطه هنر و بازار محدود نمی شود. به رغم تولید و تجارت کالاهای فرهنگی نوعی دوگانگی میان هنرمندان به عنوان خالقان کالاهای فرهنگی وجود دارد که ناشی از استفاده ابزار گرایانه سرمایه داری از خدمات فرهنگی است
در واقع هنر و فرهنگ همواره مانعی بر سر راه انباشت سرمایه بوده اند. آدرنو و هوکهایمر نخستین بار در سال ۱۹۴۷ صنعت فرهنگی را به کار بردند و می خواستند نشان دهند که اقتصاد سرمایه داری ، هنر و فرهنگ را در اهداف سوداگرایانه خود قربانی می کند.
این پروژه (پروژه پروژه پاورپوینت صنایع فرهنگی در زندگی روزمره) علاوه بر درس مورد نظرتان برای سایر درس های معماری نیز مناسب می باشد.
این پروژه شامل فایل پاورپوینت و ۴۷ اسلاید می باشد.
موفق و موید باشید.