خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بررسی مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی

   تعدادبرگ: 65 برگ ورد   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 809 kb  تعدادمشاهده  0


بخشی از مطلب
براي مشخص كردن نياز به پاركينگ در منطقه مطالعاتي، ابتدا بايستي ميزان عرضه و تقاضاي را به طور جداگانه محاسبه نمود. يس از برآورد اين دو فاكتور، با تفريق تقاضاي پاركينگ از عرضه پاركينگ، ميزان نياز به پاركينگ در منطقه مشخص مي شود. تقاضاي پاركينگ تعداد پارك كننده هايي مي باشند كه جذب يك كاربري خاص مي شود.
منظور از عرضه پارکینگ نیز مشخص نمودن امکانات پارکینگ در هر ناحیه ترافیکی است. میزان عرضه را می توان بر حسب تعداد خودروهایی که می توانند به طور بالقوه از مکان هاي پارکینگ استفاده نمایند، بیان نمود. این مکان ها شامل پارکینگ هاي حاشیه اي و غیر حاشیه اي از انواع مختلف مثل طبقاتی و غیره و پارکینگ هاي خصوصی، دولتی و عمومی می باشد. 
با مشخص نمودن مناطقی که پارکینگ باید ممنوع گردد مثل حریم تقاطعها (فاصله 100 متر از تقاطعها) پارك ممنوع در نظر گرفته می شود، ايستگاههاي اتوبوس، مقابل پل ها و کسر نمودن آنها از طول كل خیابان، می توان میزان عرضه پارکینگ حاشیه اي را در هر ناحیه ترافیکی به دست آورد (ذکراللهی، 1380، ص 94).
2-11- گروهها و منافع متأثر از پاركينگ
گروهها منافع بسياري در رابطه و تحت تأثير پاركينگ قرار دارند. همراه با اين گستره منافع، مجموعه وسيعي از ديدگاههاي مختلف در مورد چگونگي حل مسئله پاركينگ وجود دارد.
برخي از اين گروهها و منافع عبارتند از:
بازرگانيهاي مركز شهر، رانندگان، مالكين، عاملين ناوگان تجاري، تاكسيها، وسايل نقليه اضطراري، حمل ونقل عمومي، مسافران دائمي، مالكين پاركينگهاي عمومي و گاراژها، پليس، مهندسان ترافيك و طراحان شهري و شوراهاي طراحي (بهبهاني، 1374، ص 339).
و......
 
فهرست مطالب
2-1- مقدمه    21
2-2- پيشينه ي تاريخي پارکینگ    21
2-3- جاي پارك    22
2-4- فضا – ساعت    22
2-5- جابجايي(واگردان)    22
2-6-عرضه پارکینگ    22
2-7 -تقاضای پارکینگ    23
2-8-تعيين ميزان تقاضاي پاركينگ    23
2-9-روابط مربوط به عرضه، كاربري و تقاضاي پاركينگ    23
2-10- استخراج ميزان عرضه و تقاضاي پاركينگ    24
2-11- گروهها و منافع متأثر از پاركينگ    25
2-12- سطح توقف خودرو    25
2-13- حريم و استانداردهاي فضاي پارك    25
2-14- ترافيك    26
2-15- عوامل تشکیل دهنده ترافیک    26
2-16- مدیریت ترافیک    27
2-17- تسهیلات ترافیک    27
2-18- پارکینگ    28
2-19- پاركينگ عمومي    28
2-20- دسترسي به پاركينگ    28
2-21-  برآورد پارکینگ لازم    30
2-22- مشکلات احداث پارکینگ    30
2-23- اشباع پارکینگ    31
2-24- محل پارکینگ    .32
2-25-توليد سفر    33
2-26- مطالعات مبدأ و مقصد    34
2-27- برنامه ریزی برای معلولین    34
2-28- تقسيم بندي پارك حاشيه اي بر اساس مدت توقف    37
2-29- استانداردهای خودرو    37
2-30-محدوده مورد مطالعه پارکینگ    38
2-31-متوسط مدت زمان پارك :    40
2-32- محل هاي داراي اولويت براي انجام مطالعات پارك حاشيه اي    41
2-33-اهميت احداث پاركينگهاي طبقاتي    42
2-34- مقايسه هزينه هاي ايجاد يك واحد پاركينگ    43
2-35- شاخص های پارکینگ سلامت محور    43
2-36- شاخص هاي مكان يابي كاربريهاي شهري    45
2-37- تأسیسات پارکینگ    48
2-38- سایر فضاهای پارکینگ    52
2-39-انواع پارکینگ    52
2-40-تکنولوژی های جدید پارکینگ و روش های نوین مدیریت فضاهای پارک    55
2-41- مشکلات احداث پارکینگ    63
2-42- سازۀ پارکینگ    63
2-43-مدیریت پارکینگ    64
2-44-ابعاد وسایل نقلیه، استانداردها و سرانه های طراحی پارکینگ    66
2-45-فضای مورد نیاز پارکینگ برای کاربری های مختلف و نقش رعایت سرانه ها    68
2-46-گشتن به دنبال جای پارک، معضل امروز شهرها    70
2-47- مكانيابي    71
2-48-مکان یابی پارکینگ    71
2-49- اهميت مكانيابي صحيح در استقرار پاركينگهاي عمومي    72
2-50- معیارهاي موثر در مکانیابی پارکینگ    73
2-51- سيستم اطلاعات جغرافيايي    74
2-52- استفاده از GIS در شهرسازي و برنامه ريزي شهري    75
2-53- استفاده از سيستم هاي اطلاعات جغرافيايي در حوزه حمل و نقل    75
2-54-روش های مکان یابی پارکینگ    76
2-55-نتیجه گیری    80
 
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی مبانی نظری , مکان یابی , پهنه های مناسب , احداث پارکینگ های ,عمومی و طبقاتی ,در مطالعات ,جامع پاركينگ، محلهاي پارك , رانندگان، مدت زمان پارك ,مقصد بعد از پاركينگ، ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی مرکز کودکان بی سرپرست
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی معماری
بررسی مبانی نظری نور در معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد