خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی اثرفضايي رنگها بر معماری

   تعدادبرگ: 45 اسلاید   قیمت: 8800 تومان     تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی اثرفضايي رنگها بر معماری
 
بخشی از مطلب
اثرفضايي رنگها  داراي عوامل مختلف  مي باشد.نيرو و قدرت رنگها در مورد عمق در خود رنگ نهفته است.اين خصوصيات در تاريكي و روشني  سردي و گرمي درجه اشباع و يا ميزان وسعت سطوح رنگها موجود است .اثر بعد و فضاي رنگها را مي توان با روي هم قرار دادن انها يا بصورت مورب چيدن و يا تجمع انها ايجاد نمود.در صورتي كه شش رنگ  زرد نارنجي  قرمز  بنفش  ابي و سبز  را مجاور يكديگر  و بدون فاصله در روي زمينه سياه قرار دهيم  رنگ زرد رو به جلو متمايل مي شود  و ساير رنگها در فاصله دور تر قرار مي گيرند.جلو ترين رنگ در اين مجموعه رنگ زرد است .در حالي كه بنفش  در دورترين فاصله  قرار گرفته است.ساير رنگها نيز در فاصله بين اين دو رنگ خود نمايي مي كنند.
بين رنگهاي سرد و گرم اگر دو رنگ را با درخششي يكنواخت در نظر بگيريم  اغلب رنگهاي گرم به طرف جلو و رنگهاي سرد به طرف عقب حركت مي كنند و هنگامي كه تضاد تاريك  و روشن  به انها اضافه شود  شدت عمق افزون مي شود و يا از بين مي رود.چنانچه ابي – سبز  و قرمز – نارنجي  با شدتي يكنواخت در روي زمينه اي سياه رنگ قرار گيرند ابي-سبز  به عقب مي رود و قرمز – نارنجي به جلو ميايد. در صورتي كه قرمز نارنجي روشن شود  باز هم به جلو مي ايند و اگر كمي رنگ سبز-ابي را روشن كنيم اثر عمق ان  به اندازه قرمز – نارنجي  مي شود   و با روشن كردن بيشتر ملاحظه مي كنيم كه سبز – ابي  از رنگ قرمز – نارنجي هم جلوتر امده است.اثرات  فضايي رنگها در تضاد كيفيت موثر است مثلا:يك رنگ خالص نسبت به  رنگ ديگري با همان درجه روشني بيشتر به جلو ميايند و به محض  انكه تضاد تاريك و روشن و يا تضاد سرد و گرم به ميان مي ايد همه چيز تغيير ميكند.عمل كمپوزسيون رنگ به معناي قرار دادن كنار هم دو يا چند رنگ است به نحوي كه حالت و مفهوم معين و مشخصي را بيان كنند. انتخاب اين رنگها  موقعيت نسبي انها مكان و جهات انها در كمپوزيسيون طرح كلي انها اندازه و وسعت و تناسبات كنتراست انها همه و همه از جمله عوامل قاطع و تعيين كنندهاي در بيان مفهوم رنگ مي باشند.موضوع كمپو زيسيون رنگ داراي چنان جنبه فراواني است كه در اينجا مي توان تنها به برخي از موارد اساسي ان
 پر داخت.  نكته اساسي اين است كه اثر رنگ با در نظر گرفتن موقعيت نسبي انها به همراه و در كنار ساير رنگها تعيين شود.يك رنگ همواره در ارتباط با رنگهاي ديگر در اطراف خود ديده ميشود.هر انچه يك رنگ از رنگ موجود در حلقه رنگ  فاصله داشته باشد قدرت كنتراست ان بيشتر خواهد بود.اما به هر حال ارزش و كميت  وسعت و سطح رنگ اميزي نيز از عوامل  موثر در اين موضوع است. بنا بر اين جاي گزين نمودن و جهت رنگها نسبت به يكديگر در كمپوزيسيون تصويري اهميت دارند.رنگ ابي در سقف كف سمت راست و چپ فضا  حالات گوناگون و 
متفاوتي را ايجاد مي كند  ابي سنگين و ابي سقف فضا سبك است قرمز پر رنگ در سقف 
فضا مانند وزنهاي سنگين است ولي در كف فضا يك  واقعيت مادي پايدار و ثابت است .زرد در سقف فضا تاثيري همانند بي وزني و در كف فضا حالت شناور و سبكي مجذوب كننده اي دارد.ايجاد توازن در رنگ اميزي يكي از مهمترين اهداف در كمپوزيسيون است.
همچنان كه براي ايجاد تعادل دو كفه ترازو نقطه اتكايي براي شاهين ترازو لازم است به همان نحو محوري عمودي براي ايجاد تعادل در يك فضا از ضروريات مي باشد.وزن سطوح رنگ اميزي شده  همانند محوري در هر فضا عمل مي كنند.
در يك فضا  هر يك از جهت هاي ممكنه افقي عمودي مورب مدور و يا تركيبي از اين ها مفاهيم گوياي خاص خود را دارند.جهت " افقي "  دلالت بر وزن  فاصله و وسعت مي كند.جهت "عمودي" قدرتمندترين متضاد جهت افقي  بر روشني  ارتفاع و عمق  دلالت دارد.دو جهت عمودي و افقي  به همراه يكديگر تاثير سطح  حس تعادلي ثبات و استحكام و سختي را القا مي كنند.وقتي جهات افقي و عمودي يكديگر را قطع مي كنندتاكيدي قوي احساس مي شود.
جهات مورب حركت و جنبش ايجاد مي كنند و توجه انسان را به عمق فضا سوق ميدهند.در ديد انسان خصوصيتي است  كه مايل است  هرچه را كه شبيه چيزي ديگر است  به هم بپيوندند يا به عبارت ديگر  شبيه ها را به هم متصل نموده  و ان ها را به هم پيوسته ببيند. اين تشابه مكن است در رنگ ها سطوح سايه ها  بافت و ساختار  و يا در نقطه قوت يا برجستگي خاصي در يك اثر باشد.
 وقتي يك فضا را مشاهده مي كنيم  تركيب و پيكر بندي اثر در ديد ما شكل مي گيرد.وقتي اين پيكر بندي و تركيب از ارتباط ميان  تشابهات  موجود در يك فضا  نشات مي گيرد بدون اين كه خود  ان واقعا و از نظر مادي  وجود داشته باشد ان را طرح همزمان  يا طرح توامان مي ناميم.
طرح هاي همزمان ممكن است از دو اندازه  از سطوح و رنگ هاي نامتشابه حاصل شوند.
چشم عادت دارد  رنگ هاي مشابه را به هم  بپيوندد  به طوري كه اگر  تعداد رنگ ها زياد باشد  طرح هاي هم زمان  متعدد نيز بتوانند همزيستي داشته باشند.
 تاثير كمپوزيسيون به فرم ها شكل ها جهت ها و موقعيت مكاني طرح هاي همزمان  بستگي دارد.همه طرح هاي همزمان  در يك فضا مي بايد با يكديگر مرتبط بوده و موقعيت مشخصي  نسبت به يكديگر داشته باشند.
اين حقيقت كه تشابه طرح هاي همزمان را مي افريند اصل عمده نظم و استخوان بندي  كار مي باشد.درست همانگونه كه افراد در جامعه  انساني  از نظر روابط خوني و نژادي  عقيدتي و شان  اجتمايي به يكديگر وابسطه مي باشند به مثابه ان چنين روابطي منشا نظام و مفاهيم  روشن و واضح  در يك فضاست .
طريقه ديگر دست يابي  به يك نظام بندي  ترتيب و شكل بخشيدن  به گروه رنگ هاي تيره و روشن و يا سرد و گرم در سطوح و توده هاي كاملا مشخص و تعريف شده است. ترتيب و ارايش   واضح و مشخص  و پراكندگي كنتراست هاي اصلي براي  ايجاد يك كمپوزيسيون  صحيح امري اساسي است.
از مهمترين عناصر انتظام در يك فضا  مي توان هم جهت بودن  يا تشابه و همانندي را نام برد.اين عنصر مي تواند  براي پيوند مقابل  مجموعه هاي بسيار متفاوت و مختلف  به كار رود.در صورتي كه  رنگ ها به صورت سطوح به كار روند  مي توان ان ها را با روشي  كه به جا به جايي شناخته شده است تقويت نموده  و اثر ان ها را دو چندان نمود. اگر قرمز و سبز  در دو المان (مبلمان) رنگ نشان داده شده باشد جاي سبز و قرمز  مي تواند با يكديگر تعويض گردد.
بايد به اين نكته نيز توجه نمود  كه ايا شكل يك رنگ  به طور ساكن موثر تر خواهد بود يا به  صورت ديناميك و ازاد. جهت هاي افقي و يا عمودي كه با مرز هاي مشخصي به يكديگر متصل هستند حس استحكام و سكون و ثبوت را ايجاد مي نمايند. فضاهايي كه بدين شيوه ملون گردند مستقل و تكرو  مي باشند  اما اگر چنين جدايي و انزوايي از محيط اطراف مطلوب نباشد  و بخواهيم رنگ اميزي به جهان فرم ها  و رنگ متصل باشد  بنابراين  نبايد بر حدود  و مرز ها تاكيد كرد و كمپوزيسيون مي بايد كاملا بلاجهت و فاقد قالب خاص باشد. منابع مختلف بسياري در مورد كمپوزيسيون رنگ ارائه شده است.به هر حال  براي انجام و اجراي يك ايده رنگ اميزي در فضا فوران احساس و ادراك نبايد مقهور دستورالعمل هاي دست و پاگير شود.
عوامل رنگ و اثرات رنگ:
 عامل رنگ رنگدانه قابل تعريف و توجيه و قابل تجزيه از نظر فيزيكي و شيميايي  يعني ماده رنگ كننده است.اين عامل به وسيله حس بينايي و قوه ادراك مفهوم و ماهيت انساني كسب مي نمايد.چشم و مغز از طريق قياس و كنتراست  به تميز دقيق نائل مي شوند. ارزش يك رنگ ملون  در قياس با يك رنگ غير رنگي (سياه سفيد و يا خاكستري) با يك يا دو  يا چند رنك رنگي ديگر تعيين ميشود.مشاهده رنگ يك اثر روحي رواني داشته و از واقعيت ظاهري و شيميايي رنگ متمايز مي باشد.واقعيت و اثر روحي رواني رنگ همان چيزي است كه ان را اثر رنگ مي گوييم  عامل رنگ و اثر رنگ فقط در مورد چند مايگي هاي هماهنگ قابل انطباق هستند. در تمامي موارد ديگر  عامليت رنگ تبديل به يك اثر جديد مي شود.فرضا يك مربع  خاكستري روشن در يك زمينه سفيد تيره به نظر ميرسد. اما همين مربع  خاكستري روشن روي يك زمينه سياه روشن به نظر خواهد امد.
وقتي رنگها عامل و اثر تطبيق نداشته باشند حالتي فرار  ديناميك  غير واقعي  و ناسازگار  خواهيم داشت.همين نيروي واقعيات مادي و رنگي است كه با ايجاد نوسانات غير واقعي  به هنر مند چنان امكاني را مي دهد كه ناگفته ها  را بيان كند.
پديده اي كه گفته شد بايد به درستي تحت عنوان ((همزماني يا تقارن)) دسته بندي شود. وقوع جهش و دگرگوني  همزمان اين مكان را به وجود مي اورد كه در جريان كمپو زيسيون رنگ  كار با اثر رنگ اغاز مي شود  و اندازه و شكل سطوح نيز به فراخور ان ايجاد گردد.
وقتي موضوعي در نظر گرفته شد طرح بايد از اين موضوع اوليه و حاكم بر كار پيروي  كند .اگر رنگ مهم ترين بيان حالت و مفهوم باشد كمپوزيسيون بايد  با سطوح رنگي اغاز گردد و اين سطوح خطوط را تعيين خواهد كرد.رنگها ابعاد و جهات مخصوص به خود دارند و سطوح را به شيوه خود محدود مي كنند.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
اثرفضايي رنگها بر معماری ,پاورپوینت بررسی ,اثرفضايي رنگها ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی سازماندهی مرکزی در معماری ، کانسپت شعاعی در معماری
پاورپوینت بررسی فضا ، زمان معماری
پاورپوینت بررسی نقش و کاربرد رنگ در فضاي معماري
پاورپوینت بررسی تجزیه و تحلیل کانسپت در معماری
پاورپوینت بررسی تناسبات در معماری مسکونی ایران
پاورپوینت بررسی ماهیت آفرینش در معماری
پاورپوینت بررسی مدارس معماری صاحب سبک جهان و اصول فکری معماری آنها
پاورپوینت بررسی سازماندهی فضا در معماری
هندسه و شبكه در معماري ، پاورپوینت بررسی هندسه و شبكه در معماري
پاورپوینت بررسی مبانی نظری حس مکان معماری، و هویت مکان در معماری
پاورپوینت بررسی 13 اصل اساسی انتخاب رنگ
پاورپوینت بررسی اصول کلی معماری و دکوراسیون داخلی
پاورپوینت بررسی مفهوم معمار و معماری
پاورپوینت بررسی انواع رنگ و تاثیرات آن در دکوراسیون
پاورپوینت بررسی تاثیر فرهنگ در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی تقسیم فضا در دکوراسیون داخلی
پاورپوینت بررسی نماد پردازی عدد و شکل در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی هندسه و تناسبات در معماری
پاورپوینت بررسی بیان مفاهیم معماری در قالب زبان تصویر
پاورپوینت بررسی مبانی نظری پژوهش در معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد