خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی نقش معماری در ارتقاء فرهنگ در شهرها

   تعدادبرگ: 35 اسلاید   قیمت: 18800 تومان     تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی نقش معماری در ارتقاء فرهنگ در شهرها
 
بخشی از مطلب
معماری بازتاب فرهنگ و رویدادهای اجتماعی هر جامعه است. جامعه‌ای که در آن دانش‌‌ها و تجارب گوناگونی سهیم هستند. با یک نگرش ساده به تاریخ معماری جهان درمی‌یابیم از زمانی که بشر برای محفوظ ماندن از گزند حوادث به فکر سرپناهی افتاد تا خود را خطرات و تأثیرات جوی در امان نگه دارد معماری پای گرفت. با گذشت زمان و پیشرفت بشری جزئی از زندگی او گردید و همواره بخشی از فکر او را به خود مشغول داشته است،‌ پیشرفت و توسعه معماری در گذر زمان و دستیابی بر کشف ناشناخته‌ها در همه زمینه‌ها به خوبی آشکار است که تلاش در جهت توسعه، نیاز به تبادل ارتباطات و مراودات هماهنگی است. با نگرشی به تاریخ چندین هزارساله دنیای متمدن کنونی می‌توان دریافت آنچه ملاک معیار و سنجش شناخت تفکر بشر پیشین است. همانا آثار به جای مانده از درون تمدن کهن است که در رأس آن، آثار معماری جای دارد. با کشف معماری از از دل خاک است که می‌توان فرهنگ، دانش، تمدن و آداب و رسوم و طرز زندگی و خط و سلیقه و مراودات فی مابین ملل و اقوام را بازشناخت. دلبستگی بشر به معماری ریشه‌های عمیق فرهنگی متفاوتی دارد و این علاقمندی و تعلق خاطر از نیاز به درک روابط اجتماعی بین انسان‌ها و فرهنگ‌ها سرچشمه می‌گیرد که از طریق زبان‌های گوناگون و فرهنگ‌های متفاوت به منظور ایجاد ارتباطات بین سایر ملل میسر می‌گردد و حاصل انگیزه‌‌ها و تجربیات فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف دوران گذشته بشر است.
در واقع معماری در بستر زمان بسیار بااهمیت و تأثیرگذار است. آثار به جا مانده از معماری ادوار گذشته ضمن اینکه مبین طرز فکر و پیشرفت فرهنگ و دانش است نمایان‌گر بسیاری از هنرهای دیگری نیز هست و با مطالعه آن‌ها است که می‌توان به پیشرفت‌های آن زمان و ارتباطات دیگر اقوام آشنا شد و از کار، داد و ستد و سفرهای گوناگون مردم کشورهای مختلف اطلاع پیدا کرد.
مدت‌های مدیدی طول کشید و تغییرات بسیاری در بناها پدید آمد تا فن معماری به وجود آمد. در چهار هزار سال قبل از میلاد مسیح یعنی زمانی که مردم اروپای شمالی غارنشین بودند در آن طرف رود نیل مصر پادشاه بزرگی وجود داشت که سراسر آن از باشکوه‌ترین بناها پوشیده شده بود. به طوری که معابد و برج‌های گوناگون و مجسمه‌های بی‌نظیر مصری از آن‌گونه‌اند. معماری مصر باستان پیش از آنچه که به بناهای مسکونی خود علاقه نشان دهند به ساختن مقبره‌های بزرگ علاقمند بودند. بدین دلیل مقبره‌های باشکوهی از آنان باقی مانده است. تاریخ معماری مصری در زمانی پیش از چهارهزار سال قبل از میلاد مسیح شروع و تا قرون اول میلادی شکوه خود را حفظ کرده بود، بناهای مسکونی مصری اغلب با خشت و گل و فاقد زیبایی بودند ولی مقبره فراعنه و معابد مصری بسیار عظیم و با سنگ و مصالح مقاوم و با تکنیک خاصی ساخته می‌شد. در کاوناک نمونه‌های کامل آن‌ها مشهود است. ستون‌های به کار رفته در بعضی از بناهای مصری شباهتی به سبک دوریک دارد که بعدها آشکار شد. سبک دوریک یونانی، از مصر الهام گرفته است. ضمن مطالعه آثار به جای مانده از معماری گذشته با دانش و تجربه و پیشرفت و فرهنگ و تمدن آن زمان در مصر آشنا می‌شویم و به دوران تمدن غنی آن پی می‌بریم. این معماری در طول زمان بنیاد معماری سایر نقاط جهان گردید و تأثیر آن بر معماری یونان آثار قابل توجه و باشکوهی را بنا نهاد و با استفاده از تکنیک‌های مختلف و با ایجاد تاق‌نماها و سرداب‌ها و فضاهای پرپیچ و خم که از یونانیان الهام گرفتند بعدها ارتقاء یافت و پایه و اساس بناها و ساخت بناها با عظمت و باشکوهی گردید که پاره‌ای از آن هنوز بر جای مانده و این‌ها همه سند و فرهنگ و تمدن آن زمان است.
به طور کلی معماری را می‌توان در هر عصر نماینده زندگی مردم آن عصر دانست به طوریکه در قرن دهم و دوازدهم بعد از میلاد سبک رومی که در ابتدا به صورت ساده و سریع اجرا می‌شد در طی قرون پانزدهم سبک‌های معماری با استفاده از معماری یونان و روم باستان یکباره عوض گردید و سبک کلاسیک جای آن را گرفت. این تغییر و تحول زاییده و تأثیر تعامل فرهنگی بین ملل آن زمان بوده که تا حال نیز به نوعی در حال تداوم و استمرار است. در قرن نوزدهم رومی‌ها سبک گوتیک را پی‌ریزی کردند.
در این عصر بود که اصول معماری نوین نیز پای‌گذاری شد. امروز فن معماری چه از نظر فرم تزئینات و خلق فضاهای مختلف، پیشرفت قابل ملاحظه و چشمگیری نموده است.
بشر با استفاده از دانش و تجربیات سایر ملل بهترین تجربه و اطلاعات خود را نیز در اختیار دیگران قرار داده است. در طول تاریخ بناهایی با سبک‌های گوناگون و با تجربیات متفاوت و استفاده از شرایط محیطی به وجود آمده است که در ساخت آن‌ها استادان و هنرمندان چیره‌دستی از اقصی نقاط جهان مشارکت داشته و مهارت خود را به خوبی نشان داده‌اند. بناهای با عظمت تخت جمشید از آن زمره است که در ساخت آن از هنرمندان و استادکاران سومری و کلدانی، آشوری و یونانی کمک گرفته شده و مصالح و تزیینات آن را از سایر سرزمین‌ها آورده‌اند. تزیینات سنگی و کارهای چوبی استفاده از تکنیک‌های خاص ساختمانی جهت اجرا همگی نشانه تبادلات فرهنگی بین اقوام و کشورهای دیگر است و این مبادلات فرهنگی و هنری خود زمینه‌ساز رشد قومیت‌های مختلف شده است. چنان‌که با ساخت بنایی نظیر کلئوزوم در روم که با الهام از تئاترهای یونانی ساخته شده بود. بناهای با عظمت‌تری نظیر کلیساهای جامع و بناهای دولتی پی‌ریخته شد. در واقع این پیشرفت و نوآوری حاصل توسعه دامنه وسیع تبادل اطلاعات فرهنگ و تمدن آن زمان است.
استفاده از تزیینات داخلی کلیساهای جامع و گچ‌بری‌های فراوان، ارتباط و استفاده از هنرمندان سایر ملل را به خوبی نشان می‌دهد. در واقع مسیر صعودی و پیشرفت اعتلای معماری میسر نمی‌شد مگر از طریق یک چنین مبادلات اندیشه‌ای و هنری. هنگامی که رنسانس در معنای تولد دوباره سبک‌ها و با فرم‌های جدید پای گرفت معماران همواره سعی کردند که اصول ریاضی را در ساخت بناهای مختلف به کار گیرند و از آن زمان موجب تغییر نگرش به طرز زندگی ملل همجوار و نهایتاً در ساخت هنر معماری گردید و سبک‌های معماری کاملاً دگرگون گردید. هدف، دیگر تزیین بنا نبود بلکه ایجاد تحول در نحوه استفاده و بهره‌گیری بهینه فضا به وجود آوردن معماری بود که در آن بتوان بلکه ایجاد تحول در نحوه استفاده و بهره‌گیری بهینه فضا به وجود آوردن معماری بود که در آن بتوان به نیازهای واقعی پاسخی صحیح داد. در این زمان تحول وسیعی توسط معماران در فن معماری پدید آمد. با نگاهی به معماری و مطالعه سبک‌های مختلف تأثیرات متقابل آن را در بناهای ساخته شده در اروپا و آسیا و آسیای میانه می‌توان مشاهده کرد. نمونه‌های بارز آن در بناهای ترکیه دوره عثمانی مانند بنای کلیسای سنت صوفی می‌توان مشاهده کرد که بعدها به مسجد ایاصوفیه تبدیل شد. این بنا در سال‌های 535 و 537 در شهر استانبول ترکیه ساخته شد که سبک بیزانتین این بنا کاملاً تحت تأثیر و دانش بناهای اروپایی است، با توجه به تمدن و فرهنگ و طرز زندگی مردم در هر نقطه از جهان، معماری نگرش خاص خود را داراست.
معماری که در کشورهای آسیایی و جنوب شرقی و شرق آسیا و آنچه از معماری پیشرفته کشورهای ژاپن و هند و چین و سایر کشورها به کار گرفته شده، حاصل فرهنگ و طرز فکر آداب و رسوم این جوامع با توجه به شرایط زیست‌محیطی و متأثر از فرهنگ‌های قومی خود و سایر ملل است که با استفاده از مصالح بومی و با سلیقه‌های خاص و کاملاً متفاوت با معماری اروپایی ساخته شده است.
در بررسی تاریخ جهان پس از دوران با عظمت مصر و دوران باشکوه هخامنشی و وجود امپراطوری گسترده آن در اقصی نقاط جهان، به عصر معماری توانمند یونان و عصر طلایی معماری روم باستان می‌رسیم و در پی آن به دوران اقتدار و باورهای دینی قدم می‌گذاریم و پس از آن به عصر و اوج اقتدار اسلام با تمام عظمت و گستردگی آن پای خواهیم گذارد. 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
نقش معماری در ارتقاء فرهنگ در شهرها ,پاورپوینت بررسی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی سازماندهی مرکزی در معماری ، کانسپت شعاعی در معماری
پاورپوینت بررسی فضا ، زمان معماری
پاورپوینت بررسی نقش و کاربرد رنگ در فضاي معماري
پاورپوینت بررسی تجزیه و تحلیل کانسپت در معماری
پاورپوینت بررسی تناسبات در معماری مسکونی ایران
پاورپوینت بررسی ماهیت آفرینش در معماری
پاورپوینت بررسی مدارس معماری صاحب سبک جهان و اصول فکری معماری آنها
پاورپوینت بررسی سازماندهی فضا در معماری
هندسه و شبكه در معماري ، پاورپوینت بررسی هندسه و شبكه در معماري
پاورپوینت بررسی مبانی نظری حس مکان معماری، و هویت مکان در معماری
پاورپوینت بررسی 13 اصل اساسی انتخاب رنگ
پاورپوینت بررسی اصول کلی معماری و دکوراسیون داخلی
پاورپوینت بررسی مفهوم معمار و معماری
پاورپوینت بررسی انواع رنگ و تاثیرات آن در دکوراسیون
پاورپوینت بررسی تاثیر فرهنگ در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی تقسیم فضا در دکوراسیون داخلی
پاورپوینت بررسی نماد پردازی عدد و شکل در معماری
پاورپوینت بررسی مبانی هندسه و تناسبات در معماری
پاورپوینت بررسی بیان مفاهیم معماری در قالب زبان تصویر
پاورپوینت بررسی مبانی نظری پژوهش در معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد