خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بام سبز - 111 صفحه - WORD

   تعدادبرگ:  111 صفحه /   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 7885 kb  تعدادمشاهده  2


دانلود بام سبز - 111 صفحه - WORD
 
قالب فایل : WORD
حجم فایل در حالت فشرده : 24.9 MB
سایر اطلاعات در فایل پیوست ( فهرست و چکیده ) ارائه شده است.
 
پيشگفتار    2
1- تعريف    3
2- بام هاي سبز- پيشينه و تاريخچه    5
3- بام هاي سبز- مزايا و معايب    9
3- الف- مزاياي بام هاي سبز    9
3- ب- معايب بام هاي سبز    11
4- جايگاه بام هاي سبز در توسعه پايدار شهري    11
5- بام هاي سبز- شكل و نوع    14
5- الف- طبقه بندي بر اساس عمق متوسط كشت و ميزان تجهيزات پشتيباني موردنياز:    14
5-الف- 1- بام هاي سبز متمرکز و فشرده:    14
5-الف-2- بام هاي سبز گسترده يا وسيع:    2
5-الف-3- بام هاي سبز هيبريدي (تركيبي):    4
5- ب- طبقه بندي بر اساس شكل بام    5
5-ب-1- بام هاي سبز شيبدار:    5
5-ب-2- بام هاي سبز تخت:    7
6-  عوامل موثر در طراحي بام سبز:    7
د-1- پشم سنگ چيست.    12
د-4- عايق لوله پيش ساخته پشم سنگ :    15
د-7- عايق پتويي پشم سنگ    17
د-8- پشم سنگ فله    18
6- بام هاي سبز؛ طراحي، اجرا و نگهداري    21
6-الف- اجزاي تشکيل دهنده بامهاي سبز    21
6- ب- طراحي:    23
6-ب-1- طراحي و اجراي بام هاي سبز شيبدار:    23
6-ب-2- طراحي و اجراي بام هاي سبز تخت:    38
7- ضوابط و سياست گذاري ها براي طراحي و اجراي بام سبز    52
 
پيشگفتار
با پيشرفت روزافزون شهرنشيني و افزايش بي رويه جمعيت، تعدد وسايل نقليه وکاربرد بيش از حدانرژيهاي فسيلي، افزايش الگوهاي بعضا کليشه اي وغير استاندارد را در زمينه توسعه شهري فراهم آورده است. اين روند در دراز مدت ناپايداري و معضلات زيست محيطي بسياري را در بسياري از کلان شهرها و کشورهاي توسعه يافته بوجود آورده است. در اين ميان به نظر مي رسد گسترش فضاهاي باز و سبز مي تواند در جهت ارتقاي کيفيت زيست محيطي و پايداري هرچه بيشتر معماري وشهرسازي معاصر موثر واقع شود. ايده بام هاي سبز با رويكرد گسترش سطوح سبز در مراكز و فضاهاي متراكم شهري در دهه 1970 ميلادي مطرح گرديد.  طراحي و ساخت بامهاي سبز با فوائدي چون بهبود کيفيت هوا تا 85% ذرات گرد و غبار، درجه حرارت خنکتر و رطوبت بيشتر از طريق تبخير طبيعي، جمع آوري 30 تا 100 درصد بارش سالانه از طريق زهکشي، کاهش هزينه هاي گرمايشي و سرمايشي و افزايش طول عمر بام هاي سنتي که با چمن پوشيده شده اند، مي تواند به صورت يک دستورالعمل اجرايي در ساختمان سازي آمده و در جهت استفاده از انرژي هاي پاک و توجه به محيط زيست و ساکنان آن در گستره زماني نامحدو د به پايداري هر چه بيشتر معماري وشهرسازي بينجامد.
مهندسين مشاور ره شهر با هدف دستيابي به ايده هاي نو در خلق و ايجاد فضاهاي پايدار با استفاده از انرژي هاي پاك اقدام به مطالعات در زمينه هاي مختلف و مرتبط با اين موضوع پرداخته است.
اين پژوهش با هدف مطالعه بام هاي سبز، به بررسي پيشينه و تاريخچه اولين بام هاي سبز دنيا مي پردازد و با كنكاش در رويكردهاي معاصر، از تجربيات حاصل در كشورهاي پيشرو استفاده كرده است. اگرچه در روند اجرا و ساخت تكنيك هاي گسترده و معتبري در دنيا وجود دارد با اين وجود سعي بر آن است تا آخرين متدهاي موجود در اين زمينه مطالعه و مورد بررسي قرار گرفته تا بتواند زمينه بروز ايده هاي قابل توجه و مناسب با سيستم ساخت و ساز در ايران فراهم آورد. 
 
1- تعريف
يك بام سبز يك بام از يك ساختمان است كه قسمتي از آن و يا تمام آن بوسيله پوشش گياهي و خاك پوشيده شده است. اين پوشش عمدتا از گياهان علفي خودرو و يا گياهان با رشد متوسط تشكيل شده است كه زير اين سطح خاك و گياه پوششي توسط مواد و عايق هاي ضدرطوبت پوشانيده شده است.
اصطلاح بام سبز به پوشش هاي صرفا سبز با متريال گياهي و زنده اطلاق مي شود و ساير مصالح سبز رنگ نظير توفال چوبي و سيماني، تخته كوبي و پوشش هاي سقفي كالار  را در برنمي گيرد. چنين سقفهايي علاوه بر محاسبات سقفهاي معمولي و نيازهاي اوليه آن معمولا داراي لايه هاي مختلفي نظير يك محفظه ريشه گياهان ، لايه زهكشي و سيستم هاي آبياري است.
اگرچه تعريف مشخصي از بام هاي سبز يا باغ بام ها وجود دارد با اينحال برخي باغ- بام هايي را كه بوسيله آرايش گلدان ها بر روي پشت بام ها ايجاد مي شود را نيز در اين زمره قرار مي دهند در حاليكه اين باغ ها فاقد سيستم هاي تثبيت خاك، آبياري و نگهداري گياهان مي باشند و فقط از نظر سيما و شكل ظاهري در اين دسته قرار مي گيرند. 
از سوي ديگر اصطلاح بام سبز ممكن است اغلب براي مشخص كردن بام هايي به كار رود كه از تكنولوژي سبز  بهره مي برند نظير پانل هاي خورشيدي  و يا سلول هاي فتوولتانيك . جنبش هاي زيست محيطي كه در اواخر قرن بيستم در زمينه معماري به وقوع پيوست باغ- بام ها را به بخش اصلي اين جريان تبديل كرد. از اصطلاحات و تعاريف مربوط مي توان به بام هاي اكولوژيك  ، بام هاي رويشي  ، بام هاي زنده  و بام هاي سبز  اشاره كرد.
بام باغ که بام سبز، بام گياهي وبام زيستي نيز ناميده مي شود، يک سيستم سبک وزن مهندسي سازاست که رشد گياه  را در بام ميسر ساخته و درعين حال از بام محفاظت مي کند. 
درحاليکه  بام باغ  تکيه بر گلدان هاي سنگين  و باغبان دارد، سيستم هاي باغ سبز  مجموعه وسيعي  از زندگي گياهي  مي باشند. بام سبز نه تنها سطحي است که با رنگ سبز پوشيده شده بلکه يک سطح زنده ازگياهان رويشي در لايه خاک در بالاي بام است. يک لايه خاک کم عمق يا ضخيم همراه باپوشش لاية زيرتر خاک که در بخش مواد به آن اشاره خواهد شد درپوستة بام پخش شده اند .گاه اين پوشش  همراه با محافظ  ريشه اي واغلب با يک لايه زهکشي  درزيرآن همراه است و  گونه هاي گياهان مقاوم در برابر خشکي  درآن رشد مي يابند.
 معمولا سدوم ( گل ناز ) در پوشش گياهي بام هاي گسترده  انتخاب مي گردد. اين مسئله موجب شکل دهي حصير پوشش جالبي از گلها مي شود که چشم انداز آن با فصل ها تغيير مي يابد . پوشش گياهي سقف به  هيچ وجه پوسته ضد آب  آنرا  نابود نمي سازد. در واقع اين پوشش از صدمات اشعة ماوراي بنفش که دائما روي  آن مي تابد محافظت مي کند. 
 
نمونه اي از پوشش سدوم در بام 
وقتي که دربارة بام سبز صحبت مي شود تمايزي بين بام هاي سبز گسترده و متمرکز وجود دارد يک بام گسترده يک لاية نازک خاک و گياهان مقاوم خشکي را دارد و اغلب نياز به کمي نگهداري است و حتي هيچ نوع نگهداري لازم ندارد. تنها محدوديت آن، انتخاب گياهان است يک بام سبز متمرکز لاية خاک ضخيم تري دارد و شبيه باغ معمولي است با درختان و بوته ها و البته نياز به نگهداري نظير يک باغ دارد و فقط بايد روي سقف هايي بنا شوند که بتواند بار سنگين را تحمل کنند.  
استفاده از پوشش گياهي روي بام يک اختراع جديد نيست. بام هاي چمني يک تکنيک ساختمان سازي متعارف و سنتي در بسياري از نقاط است. هر چند در دهة اخير روش هاي جديدي به دليل نيازمندي هايي که امروزه در شهرها داريم توسعه يافته است. تفاوت بين يک بام سبز جديد و يک بام سبز چمني سنتي قابل توجه است و اين مربوط به تفاوت اهداف و مواد بکار رفته و در دسترس مي شود .  هدف اصلي در گذشته  استفاده از چمن به منظور عايق بندي و حذف لايه آب بندي بود که اغلب با پوست درختان غان صورت مي گرفت . امروزه  اساسا هدف  محيطي- اقتصادي و دررابطه با بهبود مديريت اصلاح فاضلاب سطحي؛ سلامتي و زيبايي شناسي است .


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود بام سبز - 111 صفحه - WORD , ,قالب فایل : WORD ,حجم فایل در حالت فشرده : 24.9 MB ,سایر اطلاعات در فایل پیوست ( فهرست و چکیده ) ارائه شده است. , ,پيشگفتار 2 ,1- تعريف 3 ,2- بام هاي سبز- پيشينه و تاريخچه 5 ,3- بام هاي سبز- مزايا و معايب 9 ,3- الف- مزاياي بام هاي سبز 9 ,3- ب- معايب,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی نکاتی در باره پدافند غیر عامل،pdf
دانلود بررسی ، اصول پدافند غیرعامل ، از دید عمران ,معماری و شهرسازی ، پاورپوینت
نقش انرژی خورشیدی در معماری امروز
دانلود, انواع بام سبز و روشهای اجرای آن , عکس -پاورپوینت
تأثیر اندازه جداره بر بازده انرژی ساختمان‌ های قاب چوبی
نگاهی به اصول معماری سبز
تحقیق ورد معماری سبز
پاورپوینت نقش فناوری نانو و نانومواد در معماری پایدار
ساختمانهای هوشمند
مقاله ارزیابی چگونگی تاثیر گذاری بام سبز در کاهش حرارت محیط
دانلود پاورپوینت پدافند غير عامل در معماري راهکاري جهت کاهش خطرپذيري در برابر سوانح
باغ بام(بام سبز)
دانلود تحقیق معماری معاصر ایران
تحقیق نگاهي اجمالي بر معماري ارگانيك
دانلود پاورپوینت معماری پایدار و تاثیر آن در حوزه محیط زیست
مجموعه مقالات نحوه سازماندهی فضاهای آموزشی و تاثیر آن در آموزش معماری در اولین همایش ملی اندیشه ها و فناوری های نو در معماری
مجموعه مقالات مصالح سازه ها، روش ها و فنون جديد ساخت ارائه شده در اولین همایش ملی اندیشه ها و فناوری های نو در معماری
بررسی علم و فناوري نمادی فراتر از پارکهای فناوری
مطالعات معماری سبز
بهینه سازی مصرف انرژی در واحدها

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد