خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی تاثيرات مبلمان بر محيط

   تعدادبرگ: 32 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  4


پاورپوینت بررسی تاثيرات مبلمان بر محيط
 
بخشی از مطلب
اصولا هر محصولي داراي ساختاري است که اين ساختار هاي در گروه هاي ساختماني متفاوت و با عملکرد هاي متفاوت مي توانند به صورت يک مجموع هماهنگ عملکرده و عملکرد محصول را تعريف نمايند . طراح براي ايجاد عملکرد هاي مورد نيازش نياز به شناخت اين ساختار ها دارد تا با اضافه کردن يا تغيير در اين ساختار ها بتواند به نياز پاسخ دهد 
انواع مختلف صندلي اغلب بر حسب شرايط کاري مشخصي طراحي مي گردند. به هر حال به طراح توصيه شده تا فرضياتي در زمينه انتخاب نوع صندلي بدون فهم عميق در مورد شرح وظايف ان نسازد .جهت انتخاب يک صندلي با خواص مناسب مي بايد با دقت ، ملاحضات کاربردي مورد توجه قرار گيرند، يعني ارتفاع نشيمنگاه ، قابليت تنظيم ، تکيه هاي دستي  و پشتي ، ثبات و استحکام و غيره.روي هم رفته اندازه ي صندلي بايدبا توجه به فواصل قابل دسترس و پيکره بندي محيط کاري انتخاب شده باشد.
 
آناليز استيتيکي :
يکي از موارد حساس و تخصصي کار طراحان ، آناليز استيتيکي و سمبليک است . در صنعت ماشيني ، مهمترين وظيفه ي طراح صنعتي ، ايجاد ارزش هاي جديد در رابطه با محتواهاي استيتيکي و نمادين محصولات صنعتي است.
اصول استيتيک : 
اصول گوناگوني که بر طراحي استيتيک حاکم است در ادامه مورد بحث قرار خواهد گرفت . ولي نکته قابل توجه آن است که هرگز نبايد اين قواعد را ثابت فرض کرد . آنها از ديدگاه آرماني به هم وابسته هستند و تحت تاثير الزامات عملکرد ، ارگونوميک و توليد طرح قرار دارند.(افسانه صلح طلب ، 1379، 25
*تقارن و تعادل : 
طبيعت بيشتر فرم هاي خود را دست کم در يک محور ، متفارن طراحي کرده است. اين موضوع در ابتدا از سوي معماراني کشف شد که به نوبه خود مورد تقليد مهندسان واقع شده بوند . چشم اسنان به گونه اي تکامل يافته است که اشياء نا متفارن به مثابه نمادي از زشتي و غير منطقي بودن واکنش منفي نشان دهد . اما اگر بي تقارني با عملکرد مناسب باشد مي توان ادراک انساني را به گونه اي پرورش داد که آن را بپذيرد ولي حتي در اين حالت نيز چشم به دنبال احساسي از تعادل مي گردد . (باري هاواکس ، 1379، 230)
 
*پيوستگي : 
هر طرحي که داراي تداوم و پيوستگي مناسب بصري باشد در نطر بيننده به صورت الگويي هماهنگ از زوايه  هيات کلي و چيدمان عناصر محصول در خواهد آمد . اين مفهوم به دو اصل نظم و آراستگي در طراحي پيکره محصول اشاره مي کند . 
استاندارد سازي مي توان در طراحي استيتيکي نقش مهمي ايفا کند . اگر عملکرد اجازه دهد مي توان پيوستگي بصري را با استفاده از قطعات استاندارد بهبود ساخت . اجزايي مانند انواع بست ، نمايشگر ، کنترل ، پيچ و مهره ، محور و مقاطع بهتر است يا جفا باشند يا داراي فرمي مشابه . (باري هاواکس ، 1379، 230)
*تنوع : 
از آنجا که استاندارد سازي جنبه مهمي از فرم طراحي است هماهنگي بيش از اندازه نيز مي توان بيننده را دچار يکنواختي و خستگي نمايد . اين موضوع همچنين طراحي ارگونوميکي ضعيفي را سبب مي گردد . وقتي گروهي از محصولات را بازار يابي مي کنند تنوع به ويژه نقش مهم و مفيدي  پيدا مي کند .(همان )
 
تناسب : تناسب رابطه نزديکي دارد با آنچه که از طراحي فرم قطعه در ذهن ايجاد مي گردد . در عين حال طراح نيز نبايد کوکورانه از پندار هاي کليشه اي و پوسيده پيروي کند. بي رغبتي نسبت به تغيير فرمهاي رايج مي تواند خلاقيت را طراحي و نو آوري در استايل را سرکوب نمايد . (باري هاواکس ، 1379، 234)
 
تباين ( کنتراست) :
 تباين را شايد بتوان تعادل عناصر همجوار يک مجموعه دانست که آشکارا ماهيت متفاوت دارند. در بحث تباين ، گزينش رنگ به ويژه از اهميت فراواني برخوردار است.
 
استايل :
 تعريف دقيق استيال امري دشوار است ولي مي توان آنرا در رابطه با کيفيات بصري معيني دانست که طرح را توصيف مي کند يا به اصطلاح آن را از ديگران متمايز مي سازد.
يک استايل خوب و حرفه اي مي تواند روحيه ي جاري جامعه را منعکس کند . تاثير مواد جديد و روش هاي توليد پيشرفته نيز به ويژه در گسترش استايل هاي نو ظهور ، چشمگير بوده است. 
گستره ي متنوع فرم هايي که به وسيله ي ماده مستعد پلاستيک عرضه شده است  تاثير عميق و گريز ناپذيري را بر استايل محصولات امروزي بر جاي گذاشته است . پيشرفت فناوري نه فقط بر فرم محصولات خاصي که با ان در ارتباط بوده اند تاثير گذارده است بلکه در کل بر ديرگ محصولات بي ارتباط با آن فناوري هم موثر بوده است.
در نهايت استايل بدون ترديد بيشترين تاثير خود را از گرايشهاي بازار مصرف مي گيرد . باور همگاني اين است که خريد محصول به نوع تداوم شخصيت فرد است و همين امر لزوم پرداختن جدي به تحقيقات موثر را گوشزد مي کند . (باري هاواکس ، 1379، 239)
هارموني :
 هارموني يک محصول با محيط اطراف در بر گيرنده انطباق کلي اصول استيتيکي به کار رفته در محصول با اصول استيتيک به کار رفته در محيط اصلي کارکد محصول است. اتاق اداري اتاقي است تقريبا بي تجمل که از مبلمان و ساختاري ساده تبعيت مي کند هر چند که سيستمهاي به کار رفته  در اين محيط ممکن است از طراحي بسيار خوبي برخوردار باشند .
 
رنگ:
رنگ و ترکيب هاي آن واکنش و احساسات مختلفي را در افراد بر مي انگيزد. بعضي از رنگها احساس آرامش و برخي ديگر احساس هيجان مي افزايند. بعضي حس اعتماد و تفاهم را زنده مي کنند و برخي حس وحشت و ناامني، به عنوان مثال در يک شرکت تجاري، با استفاده از رنگهاي پخته و هماهنگ مي توان محيط کار را چنان آراست که حسي از اعتماد و احترام را در مشتريان ايجاد کند و يا برعکس. اتاق انتظار يک پزشک را با به کار بردن رنگهاي قرمز و نارنجي به محيطي بدل کرد که بجاي حس آرامش، حس اضطراب و نگراني را افزايش دهد. 
نياز به شناخت رنگها، با توجه به اينکه همه ما خواسته و ناخواسته تحت تاثير جاذبه رنگ ها هستيم در زندگي امروز بيش از پيش احساس مي گردد. آشنايي با رنگ ها و ترکيب آنها نه فقط يک هنر است، بلکه علمي است جامع و گسترده که از قوانين ويژه اي پيروي مي کند. قوانيني مانند: تضاد، هماهنگي، سايه روشن و ... هماهنگي رنگ ها مثل هماهنگي نت هاي موسيقي است.[11]
 همانگونه که ترکيب صحيحي از نت ها مي تواند آهنگي گوش نواز بيافريند، ترکيبي از رنگ هاي مناسب و هماهنگ نيز مي تواند يک اثر نقاشي و يا طرح گرافيکي چشم نواز خلق کند. به همين طريق يک طراح داخلي ساختمان نيز، هماهنگي فضاي ساختمان را در هماهنگي رنگها با ساير اجزاي ساختمان جستجو مي کند. شناخت رفتارها، شخصيت ها و توانايي هاي رنگ بسيار پيچيده ولي قانونمند است. تنوع رنگها، سر به ميليون ها مي زند. اما اگر بتوان اين تنوع را دسته بندي و تحليل کرد آنگاه اين مجموعه بي شمار رام تر و قابل دسترس تر مي شود. نکته ديگر آن است که تمامي رنگهاي موجود در طبيعت در واقع از چند رنگ اصلي به وجود آمده اند که در جاي خود به آن خواهيم پرداخت. ترکيب بندي هاي متفاوتي به صورت تک رنگ منوکروم، دو رنگ ، سه رنگ، و حتي چهار رنگ و ... وجود دارد که شناخت کامل از تمامي اين عوامل طراح را در پيشرو اهدافش ياري مي کند. چرخه رنگ تعداد رنگها قابل شمارش نيست. اما تمامي رنگها از ترکيبي از سه رنگ اصلي آبي، زرد، قرمز و يا از اين سه با يکديگر مي آفريند و يا به وسيله دو رنگ سفيد و سياه، روشن تر و تيره تر، يا زنده تر و مرده تر حاصل مي شوند.
از ترکيب مستقيم رنگهاي اصلي درجه اول رنگهاي درجه دوم يعني نارنجي، سبز و بنفش بوجود مي آيند. رنگهاي جديد به مثابه تلاش رنگهاي اصلي براي نزديک شدن به يکديگر از ترکيبهاي غير منظم و نابرابر رنگهاي اصلي، رنگهاي جديدي به وجود مي آيد که رنگهاي درجه سوم خوانده مي شوند. مجموعه اين رنگها، يعني 12 رنگ حاصله دايره رنگ را تشکيل مي دهند که اگر اين مجموعه را بشناسيد مي توانيد با آن از سراسر دنياي رنگ بگذريد و حتي زواياي ناشناخته آن را کشف کنيد.
با توجه به اين که رنگها نقش تعيين کننده اي در انتقال مفاهيم ايفا کنند بنابراين در نمايشگاه ها عناصر رنگي مي توانند توجه اشخاص را به خود جلب کنند از اين رو در اين فضاها به تضاد رنگي شديدي نياز است و به همين خاصر در طراحي آن ها بايد طيف گسترده اي از رنگها و خلوص آن ها در نظر گرفته شود.
در مجموع استفاده از رنگهاي نافذ در نمايشگاه ها بسيار تاثير گذار بوده و عموما رنگهاي قرمز، نارنجي، زرد طبيعتي محرک تر و مهيج تر نسبت به آبي، سبز و بنفش دارند و وقتي که رنگهاي قرمز ، زرد و آبي به نسبت هاي برابر با هم بکار روند قرمز داراي بيشترين نفود و پيش رونده خواهد بود در صورتي که زرد و آبي پس رونده و نفوذ زرد نسبت به آبي بيشتر است.
با استفاده از رنگهاي قوي و روشن که با محيط خود داراي تباين است، مي توان به خلق کانون هاي توجه مبادرت ورزيد ولي در صورتي که زمينه داراي رنگ هاي روشن و قوي باشد مي توان از نوارهاي رنگي يا نورهاي فلورسنت يا حتي ايجاد تضاد سياه و سفيد استفاده کرد. اين نکته بايد هميشه مد نظر قرار گيرد که مهم ترين عامل براي ايجاد کانون توجه تضاد يا تباين رنگ مي باشد که به آن کنتراست نيز مي گويند.
در فضاهاي نمايشگاهي پس از کنتراست دومين عامل ايجاد کانون توجه، نورپردازي مناسب و ايجاد نورهاي رنگي و حرکت دادن آن ها مي باشد.
با به کارگيري مناسب رنگها، مي توان قطعات مجزاي يک محصول را به گونه اي رنگ آميزي کرد که از نظر بصري فرمي واحد را براي محصول القاء کند و يا برعکس قطعات را بيش از آنچه که هست مجزاي از يکديگر نشان دهند که با قوت بخشيدن و يا ضعيف کردن خط مرزي بين دو سطح رنگي مي توان به اين نتايج دست يافت. در نمايشگاهها و فرشگاهها نيز در بعضي موارد هويت سازماني، نقش اصلي را در انتخاب به کارگيري رنگ ايفا مي کند به همين خاصر طراحان و دکورسازان بايد با نمادهاي رنگي مراکز مختلف آشنائي داشته باشند و برمبناي آن طرح هاي خود را ارائه و اجرا نمايند. همانطور که مي دانيم بعضي از فروشگاههاي زنجيره اي پوشاک، مواد غذايي، بهداشتي، صنعتي و ... رنگي خاص را براي معرفي و شناساندن محصولات خود انتخاب مي کنند بعنوان مثال براي جلب نظر مشتري از رنگ قرمز و زرد خالص در محيط فروشگاه استفاده مي شود البته لازم بذکر است که شيوه هاي اصلي ترکيب بندي رنگ در فضاهاي فروشگاهي و نمايشگاهي نيز اعمال شود.
همانطور که در فضاهاي نمايشگاهي نور مي تواند نقش مهم و اساسي ايفا نمايد در فضاهاي فروشگاهي نيز نورپردازي مناسب جلوه گر رنگها و نقشهاي محصولات و محيط خواهد بود.
رنگها اغلب معاني متفاوتي از فرهنگهاي مختلف دارند. با اين وجود امروزه دانشمندان عموما موارد ذيل را در مورد رنگها پذيرفته اند. چنانکه اين مفاهيم کليدي مقبوليت عام يافته است. در ادامه به اجمال راجع به برخي رنگهاي اصلي و خصوصيات آنها صحبت شده است:
سياه:
سياه رنگ اقتدار و توانايي است و در لباس بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد زيرا افراد در لباسهاي سياه لاغرتر به نظر مي رسند. اين رنگ همچنين فرمانبرداري و تبعيت را مي رساند؛ بهمين دليل کشيش ها لباس مشکي مي پوشند تا فرمانبرداري و تسليم خود را نسبت به خدا نمايش دهند. بعضي متخصصين لباس اعتقاد دارند که زني که لباس سياه مي پوشد فرمانبرداري از مرد را به نمايش مي گذارد. لوازم پيرامون محل کار يا منزل اگر مشکي باشد مي تواند بيش از حد اغراق انگيز فرض شده و باعث شود صاحب آن شيطاني يا منزوي به نظر برسد. رنگ سياه، رنگ زرد، نارنجي، قرمز و قهوه اي روشن را بخوبي نمايش مي دهد و براي دکوراسيون مناسب است.
 سفيد:
رنگ سفيد تاکيد بر پاکي و صداقت را مي رساند چنانکه عروسان بدين منظور لباس سفيد مي پوشند. اين رنگ نور را منعکس مي سازد و بعنوان رنگ تابستاني شناخته مي شود. سفيد در دکوراسيون، لباس و لوازم رايج است زيرا روشني و شفافيت لازمه طبيعت است و با تمامي رنگهاي ديگر همخواني دارد. البته رنگهاي روشن خصوصا سفيد، کثيفي و لکه ها را بيشتر نمايان مي کند و بنابراين نسبت به رنگهاي ديگر براي تميز نگه داشتن سخت تر است. پزشکان و پرستاران براي رعايت نظافت لباس سفيد به تن مي کنند. رنگ سفيد به لحاظ واضح کردن جزئيات محصولات و لوازم براي دکوراسيون مناسب است.
قرمز:
موثرترين رنگ به لحاظ رواني است، رنگ قرمز ضربان قلب را سريعتر و تنفس را شديدتر مي کند. قرمز رنگ عشق است و لباسهاي قرمز بيشتر مورد توجه قرار گرفته و باعث مي شود تا صاحب آن جلب توجه کند. اين رنگ از آنجايي که رنگ تندي است در قالب پوشش و لباس در مذاکرات و مباحثات براي افراد کارا نخواهد بود. دکوراتورها مي گويند از آنجايي که قرمز جلب توجه مي کند استفاده آن در مواردي نياز مي شود.
صورتي:
صورتي که عاشقانه ترين رنگ محسوب مي شود آرامش بخش تر از رنگ قرمز است. تيمهاي ورزشي گاه رخت کن تيم مقابل را به رنگ صورتي روشن در مي آورند تا رقيبشان انرژي خود را از دست بدهد.
 آبي:
آبي رنگ آسمان و دريا و يکي از رايج ترين رنگهاست. اين رنگ عکس العملي کاملا عکس قرمز ايجاد مي کند. آبي، صلح آميز و آرام بخش است و باعث مي شود تا بدن مواد شيميايي آرامش بخش توليد کند، بنابراين غالبا در اتاق خواب استفاده ميشود. آبي مي تواند سرد و افسرده کننده نيز باشد.
مشاوران لباش پوشش آبي را براي مصاحبه هاي کاري پيشنهاد مي کنند زيرا که نمايانگر صداقت است. مردم در اتاقهاي آبي کارآتر هستند. مطالعات نشان مي دهد که وزنه بردارن در محيطها آبي وزنه هاي سنگين تري بلند مي کنند.
سبز:
در حال حاضر جزء رايج ترين رنگ براي دکوراسيون به شمار مي رود و نشانه طبيعت است. رنگ سبز باعث جلوه گري رنگ چوب مي شود. سبز روشن راحت ترين رنگ براي چشم است و ميتواند ديد را تقويت کند. طيف هاي سبز رنگهايي آرام و نيروزا هستند چنانکه افراد در پشت پرده صحنه هاي تلويزيوني در اتاقهاي سبز منتظر مي مانند تا آرامش داشته باشند. بيمارستانها نيز بدليل اينکه بيماران از آرامش برخوردار باشند، اغلب از رنگ سبز استفاده مي کنند. سبز تيره نشانه نيرومندي، پايداري و ثروت است.
 زرد:
اولين خصيصه رنگ زرد ايجاد توجه است و تقريبا در تمامي اخطارهاي جاده اي و محيطي به صورت تابلو از زمينه هاي زرد استفاده مي شود. زرد در حاليکه رنگي روشن بينانه تصور مي شود، اما آرام بخش نيست و افراد آرامش خود را در اتاقهاي زرد از دست مي دهند همچنين کودکان در احاطه رنگ زرد بيشتر گريه خواهند کرد. اين رنگ سخت ترين رنگ براي چشم است که مي تواند باعث اذيت گردد. البته زرد تمرکز را تقويت مي کند و متابوليستم بدن را شدت مي بخشد.
رنگ ها مي توانند به شيوه هاي مختلف تاثيراتي بنيادين در زندگي بر جاي گذارند که از جمله مهم ترين آنها مي توان به تاثير آنها بر احساسات اشاره کرد. جهاني که انسان در آن زندگي مي کند، متشکل از هزاران رنگ و توناليته هاي مختلفي است که موجودات و اشيا را براي ما جذاب تر و حتي به گونه اي معنوي، عميق تر نشان مي دهند. هر کدام به سبب ويژگي هاي شيميايي و روانشناسانه اي که دارا هستند، منبع مهمي از انرژي، در جهت فزوني سلامت و نشاط روح و روان در انسان ها به شمار مي روند. جهاني تک رنگ، با توناليته هاي محدودي را با طبيعت اطراف خويش مقايسه کنيد و يا خود ساکن شهري سياه و سفيد بدانيد، بدون هيچ کنتراستي و هيجاني. معناي زندگي تغيير يافته و سردي و مردگي بر همه جا حاکم مي شود. فضايي بي روح و عاري از هر جنب و جوشي که تشنه جرعه اي رنگ است. مساله رنگ به سبب تاثيرات مهم روانشناسانه اش، در مقوله شهر و فضاهاي معماري امري مهم به شمار مي رود؛ تا بدانجا که تخصصي با عنوان رنگ بندي و رنگ شناسي فضاهاي شهري در بين هنرمندان مطرح شده است. هماهنگي در رنگ مثل هماهنگي در نت هاي موسيقي است و از اهميت ويژه اي در ايجاد هارموني مناسب و چشم نواز به مانند قطعه موسيقي برخوردار است. 
براي رسيدن به اهدافي همچون کارکرد مناسب، زيبايي بصري، هارموني فضايي، و تأثير محيطي و رواني مؤثر و مثبت در طراحي داخلي، مستلزم استفاده هماهنگ، منسجم، معني‎دار و زيبا از عناصر طراحي است. در يک طرح مطلوب همه عناصر و اجزاء در نسبت به تاثيرات کيفي و معنايي که به فضا اعمال مي کنند در ارتباطي تنگاتنگ با هم قرار دارند. بر اين اساس، موفقيت هر طرح بستگي کامل به چگونگي ترکيب عناصر و الگوهاي سه‎بعدي فضا دارد. تجربه ساليان دراز کار با رنگ ثابت کرده است که رنگ ها نيز مثل انسان ها، از جهات مختلف با يکديگر مرتبط اند و سليقه ها و صفات مشترکي دارند و يا برعکس ناهموان و متضاد يکديگرند. شايد تصور كنيد كه نارنجي و سرخ متضاد همند، در حالي كه در دايره رنگ كنار هم قرار مي گيرند و داراي هارموني هستند. خريدن يك دايره رنگ، كه در آن نحوه ارتباط رنگ ها و چيدمان آنها و رنگ هاي مكمل مشخص شده است و در اكثر فروشگاه هاي لوازم هنري وجود دارد، با ارزش است تا قبل از خريدن زرد گريپ فوروتي و سبز زيتوني براي رنگ كردن اتاق خواب، نگاهي به آن بيندازيم.
 
 
رنگ بندي اتاق ها و استفاده از مصالحي که بتواند خصوصيات رنگي و بافت مورد نظر ما را برآورده سازد بسيار مهم و در عين حال قدرت اعمال نفوذ بر تغييرات کالبدي فضا را نيز داراست؛ کارهايي که براي تعديل و تقسيم بندي ديواره هاي رنگي انجام مي گيرند مي تواند به عنوان ايده اي براي تعيين کالبد فيزيکي فضاي نيز عمل کند و جنبه هاي کاربردي طراحي را با معيارهاي زيباشناختي همراه سازيم. به عنوان مثال مساله روشنايي و استفاده از نور طبيعي در طراحي يک اتاق بسيار مهم است ولي نحوه کنترل نور، انتخاب رنگ و مصالحي که نور را از خود عبور مي دهند به خلاقيت و قدرت طراح در ايجاد هماهنگي که وي بين کارکرد روشنايي اتاق و مطلوبيت فضا بستگي دارد. 
 
استفاده از چرخه رنگ، روشي مطمئن براي يافتن رنگ هاي متناسب با رنگ مورد نظر ماست. چرخه رنگ متشکل از دوازده رنگ است که سه رنگ قرمز، زرد و آبي در آن رنگ هاي اوليه و رنگ هاي ميان آنها به عنوان رنگ هاي ثانويه شناخته مي شوند. هر رنگ در اين چرخه مي تواند با رنگ هاي کناري خود که رنگ هاي هم خانواده اش محسوب مي شوند و همچنين رنگ مقابلش که رنگ مکمل آن است به خوبي ترکيب شده نتيجه اي زيبا و موزون بيافريند. استفاده از رنگ هاي هم خانواده که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته و به اصطلاح همسايه هستند ترکيبي ملايم و هماهنگ را ايجاد مي کند که نگاه بيننده را به راحتي از يکي به ديگري رهنمون مي شود. استفاده از يک رنگ با ميزان کمي از رنگ مکمل آن چنانچه به درستي و در اندازه هاي صحيح صورت گرفته باشد نتيجه اي درخشان و چشمگير مي آفريند و بر جذابيت مجموعه رنگي حاضر مي افزايد و مانع غالب شدن کامل يک رنگ بر فضاي اتاق مي شود.[8]
 
چنين عواملي در انتخاب رنگ براي بناها، دکوراسيون داخلي و مبلمان فضا، رويکرد هاي مختلفي را در طراحي ايجاد مي کند. رنگ يکي از عوامل تعيين کنند سبک و سياقي است که بدان طريق با محيط پيرامون خود ارتباط بر قرار مي کنيم و بيشتر از هر عامل مستقل ديگري مي تواند فضاي کسالت بار و يکنواخت اطراف را به مکاني روح بخش مبدل سازد. عوض کردن رنگ ديوار ها مي تواند بيش از تغيير مبلمان يا حتي ساختار يک اتاق، نتايج چشم گيري به بار آورد. تا كنون خانه هاي بسياري به رنگ بژ و كرمي و تناليته هاي آن رنگ آميزي شده اند و رنگ استاندارد معمول براي خانه هاي جديد مگنوليايي است اما بايد تصور نمود که در شرايط مختلف اجتماعي و به خصوص اقليمي، چگونه بايد از اين رنگ ها استفاده کرد و يا ديوار هايي به رنگ هاي ملايم و نامحسوس مثل استخواني، براي زندگي كردن بسيار مناسبند؛ اما ايجاد كنتراست در آنها با انتخاب رنگ هاي خاص در لوازم جانبي منزل و روكش ها و رومبلي ها باعث روح بخشي به فضا مي شود.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی , تاثيرات مبلمان بر محيط ,
مقالات مرتبط در این دسته
نور در معماری ، پاورپوینت بررسی ارتباط معماری و نور
پاورپوینت بررسی عرفان در معماری
پاورپوینت بررسی رنگ در معماری ایران
پاورپوینت بررسی حرکت در معماری
پاورپوینت بررسی معماری وفلسفه
پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر دلبستگی به مکان
پاورپوینت بررسی کنتراست در معماری
پاورپوینت بررسی معماری و موسیقی
پاورپوینت بررسی هرمنوتیک فلسفی هایدگر
پاورپوینت بررسی تناسبات در معماری
پاورپوینت فرهنگ سنت و ارتباط آن با معماری

Text/HTML
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد