خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود,پاورپوینت فضا در معماری,pptx

   تعدادبرگ: 28   قیمت: 25000 تومان     تعدادمشاهده  4


دانلود,پاورپوینت فضا در معماری,pptx
 
 
 مطلب مفید 
فضا: حوزه‌های گسترش یابنده و در عین حال فراگیرنده بوده و جایگاهی یا محیطی را در ابعاد جسمانی یا فیزیکی و روانشناختی تعریف می نماید. از کل روابط شکل، رنگ و حرکت شکل گرفته، گاه خالی یا منفی است و گاه فاصله میان عناصر را مشخص می نماید، خواه این فاصله در سطح باشد یا در عمق که توسط قواعد پرسپکتیو مجسم می شود. فضای دو بعدی فقط طول و عرض داشته، فضای تزئینی نیز به طول و عرض محدود می باشد.
 
 
 
پاورپوینت فضا در معماری با ۲۸ اسلاید که به طور کامل فضا را مورد بررسی قرار داده است و به موضوعات زیر پرداخته است:درس انسان، طبیعت، معماری یکی از دروس با اهمیت دوران کارشناسی می باشد که دانشجویان در طول یک ترم باید به ارائه موضوعی متناسب با این درس بپردازد.همه زندگی انسان در فضا می گذرد و در هیچ یک از فعالیت های انسانی ،از جمله هنرها، نمی توان از فضا غفلت کرد. توجه به معنا و مفهوم “فضا” که در دوران اخیر  جانشین واژه “مکان”شده است، نیازی انکار ناپذیر است. عده ای کمیت فضا غالبا”شکل”را مهمترین مشخصه فضا می دانند
 
فهرست مطالب
 
    تعریف فضا
    ویژگی های فضا
    فضا از دیدگاه ادوارد تی هال
    فضا از دیدگاه واتسوجی
    فضا از دیدگاه رونو زوی
    سازماندهی فضایی احجام و کاربری ها
    بررسی فضا و معماری
    تعریف فضای باز
    تعریف فضای نیمه باز
    تعریف فضای بسته
    تعریف فضای معماری سنتی
 
خانه تورین
 
 
همه زندگی انسان در فضا می گذرد و در هیچ یک از فعالیت های انسانی ،از جمله هنرها، نمی توان از فضا غفلت کرد. توجه به معنا و مفهوم “فضا” که در دوران اخیر  جانشین واژه “مکان”شده است، نیازی انکار ناپذیر است. عده ای کمیت فضا غالبا”شکل”را مهمترین مشخصه فضا می دانند. ولی در واقع معنایی که آدمی در عناصر کالبدی درمی یابد،به زمینه فرهنگی و اعتقادی و حتی اقلیمی بستگی دارد.
ادوارد تی.هال تبیین مختصات فضا بر ادراک فضا توسط حواس(بینایی،شنوایی،بویایی،لامسه)تاکید می کند؛اما تلویحا اذعان می کند که ادراک فضا از طریق حواس از اموری چون فرهنگ و زبان و آیین ها متاثر است.بر همین اساس فضای زندگی اسکیموها را فضای صوتی – بویایی می نامند(در محیط آنان به سبب یکنواختی نسبی مناظر نقش حس بینایی کاهش می یابد.) البته باید توجه داشت که “فضا صرفا ذهنی نیست،فضاهای مختلفی را می توان مثال زد که افراد مختلف با شخصیت های متفاوت از آن برداشت کرده اند. زیرا انسان ها مشترکات روانی با یکدیگر دارند. بعنوان مثال فضای بزرگ و تاریکی را تصور کنید که دیوارهای حجیم و فلزی و تیره رنگ و خشنی داشته باشد؛هر که به این فضا وارد شود احساس خشونت و سنگینی می کند.
تعریف فضا
 
“فضا” در برداشت رایج به رابطه ی انسان و محیط اشاره و بر آن تاکید دارد. فضای مورد نظر انتزاعی و مجرد نیست؛ نه فضایی است که دانشمندان مطالعه کرده اند و نه فضای هندسه بلکه فضایی وابسته به ذهنیات یا،بهتر بگوییم، وابسته به وجود ذهنی انسان است. فضا(مکان)در دستگاه های گوناگون فکری معانی متفاوتی دارد. در تفکر بودایی، مکان با زمان توام است. از این رو، هنر بودایی متمایل به ترکیب مکان و زمان است؛همچنان که تاسیس خانه ،معبد یا شهر در محیط طبیعی بر مبنای قواعدی است که آموزش های چینی وضع کرده است. معنای فضا در دوران جدید غالبا مادی است در غالب مکاتب معماری دوران معاصر ،که بر محسوسات متمرکزند،فضا مکانی سه بعدی است،سه بعدی که در سه جهت ریاضی امکان امتداد دارد.
سه ویژگی در فضا
 
    اول،مصالح و شکل و ابعاد
    دوم،کیفیاتی که ناشی از شکل و صورت و مصالح و ابعاد و تناسبات فضاست و بر ذهن انسان اثر می گذارد
    سوم،کیفیات معنوی،که با اثر پذیرفتن از جهان بینی و فرهنگ طراح و جامعه،ارزش هایی را به ناظر القا می کند.
 
سه آن ِ فضا در معماری لوکوربوزیه
 
آنچه می خوانید گزارش از سه اثر معماری لوکوربوزیه است که در آن سه “آن” (لحظه ـ گونه ـ وضع) را مستقیما تجربه کرده. این سه “آن” را به ترتیب سخت، معتدل و نرم نامیده. آن ِ اول مربوط به خانه ی تووین در ویسنهوف اشتوتگارت است.دومین آن ویلا ساووآ و آن سوم کلیسای رونشان. در این سه خوانش وجودیه های فضا ـ یعنی فضای زیسته را شرح داده ایم.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود,پاورپوینت فضا در معماری,pptx , , , مطلب مفید ,فضا: حوزه‌های گسترش یابنده و در عین حال فراگیرنده بوده و جایگاهی یا محیطی را در ابعاد جسمانی یا فیزیکی و روانشناختی تعریف می نماید. از کل روابط شکل، رنگ و حرکت شکل گرفته، گاه خالی یا منفی است و گاه فاصله میان عناصر را مشخص می نماید، خواه این فاصل,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی هندسه فراکتال در معماری
پاورپوینت بررسی تناسبات طلایی در 7 بنای تاریخی
پاورپوینت بررسی هنر و نقد در لبه مدرنیته
پاورپوینت بررسی از بازنمایی تا شبیه سازیتأثیر مدل سازی اطلاعات ساختمان (SEM) در معماری
پاورپوینت فانوس کمونیست
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی معاصر / هنر معاصر چیست
پاورپوینت بررسی هنر معاصر و نابودی زیبایی شناسی
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی ابزار و جیم داین
پاورپوینت بررسی طراحی و نسبت طلایی در معماری یونان باستان
پاورپوینت بررسی هنر کلاژ مکس ارنست
پاورپوینت بررسی معماری و قوم نگاری ، چرا قوم نگاری در فضای معماری مهم است؟
پاورپوینت بررسی گره و کاربندی
پاورپوینت بررسی معماری سیال تئوری مارکوس نواک
پاورپوینت بررسی مبانی نظری مبحث زیبایی شناسی
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در طبیعت و معماری
پاورپوینت بررسی مبانی فضا و مكان در معماری و شهرسازی
پاورپوینت بررسی مبانی نظریه در معماری از منظر تاریخی
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در معماری جلوه های بصری و محرک های روانی
پاورپوینت بررسی مبانی روانشناسی رنگ در معماری
پاورپوینت بررسی ارگونومی و نقش آن در محیط های آزمایشگاهی

Text/HTML
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد