خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی مباني نظري معماري پويايي و سياليت

   تعدادبرگ: 62 اسلاید   قیمت: 8800 تومان   حجم فایل: 762 kb  تعدادمشاهده  20


پاورپوینت بررسی مباني نظري معماري پويايي و سياليت 
 
بخشی از مطلب
بايد فضايي ايجاد شود که متناسب با فرهنگ خاص جوانان باشد‌يعني داراي حرکت،پويايي،سياليت و تنوع باشد وظيفه فرم‌هاي پويا در ساختمان نشان دادن نيروها و نمايش دادن مسيرها و بطور خلاصه جذاب کردن ساختمان است.
اين تحرک تنها در معماري داراي اهميت نيست بلکه‌يکي از مباني هر نوع لذت بصري است.به عقيده «رود لف ارنهايم» هر ادراکي‌يک بازي متقابل بين نقشه‌هاي جهت‌يافته است در ادراکي‌يک تحرک قوي‌يا ضعيف وجود دارد شدت اين پويايي بر حسب سبک و دوره ساختمان و معمار متغير است ساختماني که متقارن و داراي تناسباتي متعارف باشد پويايي را کمتر القا مي‌کند تا ساختماني که عناصر آن متضاد و پيچيده است.
مردم با حرکت و تغير نقطه ديدشان فرم کلي معماري را در ذهن تداعي مي‌کنند،معماري نيز نظم را براي مردم متجلي مي‌کند و اين مردم هستند که در حرکت تدريجي نظم فضا را درک مي‌کنند واين نظم در ذهن افراد پويايي و تحرک مي‌يابد و مردمي‌که معماري را تجربه مي‌کنند از اين پويايي تاثير مي‌گيرند،اما پويايي‌يک اثر متاثر از تناسب شکل آن است.
پويايي موضوع معماري نيست بلکه پيامد آن است.هدف معماري خلق‌يک مدل پويا است،جهان پويا است، خالق هستي پويا است ، ايستادگي محدوديت است پس معماري هندسه پويا نياز دارد.کل‌يوم هوفي شان (هر روز در مقام جديدي است) 
رايت: معماري بايد تکه اي از طبيعت باشد نه روي طبيعت بنا شود. 
در کتب و مقالات فلسفي از موارد بحث حرکت و سکون ظاهراً معلوم مي‌شود که بحث حرکت و سکون جزء مسايل علم طبيعي است و بدين جهت حکما عموماً جاي بحث حرکت را در علوم طبيعي قرار داده اند و در اين علم در باره بيان حرکت و بيان ماهيت و اقسام آن گفتگو کرده اند.ارسطو: بدون حرکت طبيعت محال و نا ممکن است.
4-2فضاي پويا 
در گذشته انديشه ثبات استوار بود بر پايداري چيزها دوام شکل آنها و روابط به ظاهر ذاتي شان.اما امروز ديگر در اين جهان قطعيت ثابت که الگوهاي تاويل ما از واقعيت بر آنها استوار بود وجود ندارد.
امروز اين جهان ثابت جاي خود را به جهان سيال داده است که در آن پايداري و ثبات که اين همه به آن نياز داريم ديگر داده اي معين و مشخص نيست.بلکه چيزي است که بايد با خواست و اراده به دست آيد و اين ثبات اگر وجود داشته باشد نتيجه‌يک پروژه است.
يک چرخه کوچک چند چرخه کوچک و بعد چرخه بزرگ گيتيانگاه فنا - واژه اي که هيچ گاه به وجود نمي‌رسد -فنا در‌يک چرخه بزرگ جايي ندارد اما حرکت اينجا هميشگي است.
لحظه‌هايي پيش روي ما ايستاده است.لحظه‌هايي خالي که مي‌تواند از هر چيز پر شود و در هر چيز تمام شود.پيش رويمان سکوت امروز زمان هياهو ديروز زمان در آرامي‌يک‌ياد و ما ساکنان هميشگي فضاي سيال هستيم.
حرکت فنا و عدم نيست بلکه تجلي‌يک نيروي بالقوه از گونه اي به گونه ديگر است.چرخه اي که عدم در آن جايي ندارد.فضاي پويا نيز فضاي فنا نيست.خاموش نخواهد شد.از چشم اندازي به چشم انداز ديگر معاوضه خواهد شد.
فضاي پويا فضايي است که امتداد خاطره ذهني ما را مي‌شکند خاطره ذهني ما را و آنچه که ما همواره در امتداد‌يک رخداد به انتظار خواهيم نشست.
«هيدگر»معنا را رسيدن به جايي دانسته بود که از پيش وجود دارد جايي که نمي‌تواند‌يکسر دستاورد ساختن معنا باشد.
هر لحظه از فضا داراي کيفيت منحصر به ويژ گي‌هاي خود است و از لحظه ديگر فضا قابل بازشناسي است از لحظه قبل مي‌گريزد و به لحظه بعد مي‌پيوندد.
فضاي پويا فضاي اجراي سيال است فضاي اجراي دگرديس شايد فضاي به کار بستن نظريه دگرديسي‌هاي دکارتي است.1890 "هانري پوکارد"قابليت تغيير شکل‌يافتن فضايي را که افراد عملاً آن را درک مي‌کنند از طريق رياضي اثبات کرد به طوري که ديگر معنايي نداشت که شناساننده جهاني لايتغير را تصور کند که در آن مشاهده گر مي‌بايست ابزارهاي گيرندهايش را با نهايت امانتداري تنظيم کند.
فضاي حال ديگر بسط افقي عمودي‌يا مايل نيست و در عوض از فضايي به فضاي ديگر مي‌جهد.بي هيچ ثباتي.فضا همچون‌يک حادثه خوانده مي‌شود نه چون‌يک مکان و مي‌توان آن را با نهايت امانتداري تنظيم کند.
 
4-2-1عوامل سازنده فضاي پويا 
در فضاي پويا دو مشخصه مهم و اصلي مطرح مي‌گردد که ايجاد حرکت مي‌کند: مسير و سرعت 
مسير
مسير همان مکانيسم کشف فضاست و اين مکانيسم به اندازه ساختار کالبدي فضا اهميت دارد.به عنوان مثال قابل مشاهده بودن فضاي ساده چادر سيرک از طرف سبب تفاوت در ادراک آني تماشاچيان مي‌شود 
سرعت
فضاي خياباني براي‌يک فرد پياده و‌يک راننده اتومبيل به دو گونه کامل  متفاوت مطرح است. با افزايش سرعت ماشين، توجه راننده به فرم، معطوف به ابعاد کلان فرم‌يعني ساختار فرم مي‌شود و در سرعت پايين توجه فرد پياده به ابعاد خرد چون جزييات و بافت است. سرعت، فضا را به دليل وابسته بودن به زمان به پديده اي چهار بعدي تبديل مي‌کند.در حاليکه فرم پديده اي سه بعدي است. 
همچنين قابل ذکر است که بر انگيختن هر‌يک از ادراکات پنجگانه انساني، تاثير بسزايي در سرعت حرکت در فضا ايجاد مي‌کند.
ريزفضاهاي پويا 
هر فضاي معماري توده اي از ريز فضاهاي همنواست.«کريستين نور برک شولتر» در کتابي با عنوان «هستي، فضا، معماري» اجزاء تشکيل دهنده فضا را به آرامي‌و احتياط از‌يکديگر دور کرده است. فضاي معماري پويا نيز از ريز فضاهاي ريز تشکيل‌يافته است:
 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
مباني نظري معماري ,پويايي و سياليت ,پاورپوینت بررسی ,طرح معماري , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی هندسه فراکتال در معماری
پاورپوینت بررسی تناسبات طلایی در 7 بنای تاریخی
پاورپوینت بررسی هنر و نقد در لبه مدرنیته
پاورپوینت بررسی از بازنمایی تا شبیه سازیتأثیر مدل سازی اطلاعات ساختمان (SEM) در معماری
پاورپوینت فانوس کمونیست
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی معاصر / هنر معاصر چیست
پاورپوینت بررسی هنر معاصر و نابودی زیبایی شناسی
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی ابزار و جیم داین
پاورپوینت بررسی طراحی و نسبت طلایی در معماری یونان باستان
پاورپوینت بررسی هنر کلاژ مکس ارنست
پاورپوینت بررسی معماری و قوم نگاری ، چرا قوم نگاری در فضای معماری مهم است؟
پاورپوینت بررسی گره و کاربندی
پاورپوینت بررسی معماری سیال تئوری مارکوس نواک
پاورپوینت بررسی مبانی نظری مبحث زیبایی شناسی
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در طبیعت و معماری
پاورپوینت بررسی مبانی فضا و مكان در معماری و شهرسازی
پاورپوینت بررسی مبانی نظریه در معماری از منظر تاریخی
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در معماری جلوه های بصری و محرک های روانی
پاورپوینت بررسی مبانی روانشناسی رنگ در معماری
پاورپوینت بررسی ارگونومی و نقش آن در محیط های آزمایشگاهی

Text/HTML
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد