خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی هندسه مقدس در معماری اسلامی

   تعدادبرگ: 35 اسلاید .   قیمت: 12500 تومان   حجم فایل: 3932 kb  تعدادمشاهده  3


پاورپوینت بررسی هندسه مقدس در معماری اسلامی

بخشی از مطلب
اصل اصلی اسلام وحدت و یگانگی خداوند و اهمیت پرستش فقط خداوند است و نه مجسمه یا موجودات دیگر. با این حال ، همانطور که بشر تمایل دارد آنچه را که قابل مشاهده است ، باور کند ، حتی در اسلام ، معمولاً اهمیت به نمایه های بدنی عبادت اهمیت می یابد.

نمونه آن این است که وقتی مسلمانان به پناه می روند ، غالباً به مکان جسمی می روند. مردم به جای زانو زدن در نماز در محیطی که فرد در آن زندگی می کند و آن را به مکانی عبادت و یادآوری تبدیل می کند ، مردم تمایل دارند در جستجوی دامنه یک ساختمان ، گوشه ای از خانه یا حتی کتابی باشند که به طور خاص برای چنین هدفی طراحی شده باشد.

به همین دلیل علم هندسه مقدس پدیدار شد. هندسه مقدس علمی است برای ایجاد یک فضا ، نوشتن یا سایر آثار هنری که یادآوری یکی از عظمت خداوند است.

تحت ال بیرونی ، هندسه به عنوان ژئودزی نامیده می شد و به عنوان فلسفه طبیعی شامل ماده و فرم ترکیب شده با زمان و مکان طبقه بندی می شد. در زمان ابن سینا ، آن را به عنوان علوم ریاضی طبقه بندی کردند. امروزه جای تعجب ندارد که هندسه صرفاً در حوزه فیزیکی سکونت داشته باشد (نصر ، ص 215).

با این حال ، بسیاری از مردم هندسه را یک علم دینی می دانند. در حقیقت ، طراحی معماری مذهبی اسلامی مبتنی بر هندسه مقدس است. بسیاری از مفاهیم معنوی و معجزه آسا در الگوهای هندسی ساختمانهای اسلامی نمایان می شوند.

این تصاویر شامل الگوهای هندسی سلولهای بدن ما ، فرمهای گیاهی و ساختارهای زمین شناسی از این رو عبارت "هندسه آشکار خداست" است.

هندسه حتی می تواند بر عملکرد مکانیکی یک مکان عبادت تأثیر بگذارد. از نظر مکانیکی ، گنبدهای مدرسه‌ها و مساجد اسلامی تقویت کننده قدرت هستند. نجوا در یک طرف از یک گنبد منعکس شده صدا به راحتی شنیده می شود زیرا صدا به سمت مرکز شکل کروی متمرکز شده است.

این اصل برای همه اشکال انرژی در زیر گنبد کاربرد دارد: یک عدسی مقعر ، آنتن های ظرف و امواج الکترومغناطیسی (اینتگراتون ، ص 1).

برایان وینگات با اشاره به گنبدها در معماری اسلامی اظهار داشت: طرح ها بسیار پیچیده و هندسی هستند که به نظر می رسد بی پایان به خودشان تبدیل می شوند و ذهن خود را به انجام همان کار دعوت می کنند. (Wingate، p.1).

علاوه بر این ، سازندگان مسلمان که گنبد را از سنت های قبلی در ساختمان خود پذیرفته اند ، مفاهیم دیگری نیز به معماری اسلامی معرفی کردند.

هدف آنها این بوده است که غیر جسمی ، بدنی را از طریق صنایع دستی و هنری با استفاده از مواد محلی بسازند. این استعاره است که گنبد سنگ ، قطب الصراح از آن صحبت می کند. در سنت باستانی سامی ، این سایت تقاطع عالم اموات و عالم فوقانی بود.

اینجا بود که حضرت ابراهیم برای قربانی کردن پسرش اسماعیل ، طالبان ایجاد کرد و در آنجا بود که خداوند از طریق پیام ناتان آرزوی دیوید را برای ساختن معبد رد کرد زیرا او خون ریخته بود (کتاب مقدس - ساموئل دوم ، 7: 12،13).

این محل همان مکان بود که خدای هلنی و یونانی آپولو را با این عقیده عبادت می کردند که این تقاطع هر دو جهان است (مقدسات ، ص 1).

به طور سنتی ، ترکیب گنبد صخره مکان زیارت و جهت اولین قبله ماست. در نهایت ، با این حال ، هدف از هندسه مقدس ایجاد فضایی است که هماهنگی جسمی دارد. این تلاش برای هماهنگی زیست محیطی در نظر گرفته شده است که بازتاب مفهوم الهی هماهنگی بشریت باشد (فاتی ، ص 1 ، 2).و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
هندسه مقدس در معماری اسلامی ,پاورپوینت هندسه در معماری ,هندسه مقدس ,هندسه معماری ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت هندسه معماری مکان ریاضی زمان,pptx
پاورپوینت بررسی جامع هندسه در معماری ، مشخصات ویژگیها کاربرد و انواع
پاورپوینت بررسی نقش و جایگاه هندسه در معماری ایران

Text/HTML
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد