خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی اقلیم و تاثیر آن در طراحی معماری

   تعدادبرگ: 72 اسلاید   قیمت: 6000 تومان   حجم فایل: 19153 kb  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی اقلیم و تاثیر آن در طراحی معماری
 
بخشی از مطلب
با در نظر گرفتن اینکه اکثرا منابع انرژی فسیلی موجود کره زمین رو به کاهش و در بعضی موارد رو به نابودی است شاید بشر بتواند با اتکاء به طبیعت و منابع انرژیهای لایزال آینده ای بوشنتر برای خود تجسم نماید.
افزایش مداوم جمعیت کشورهای جهان را بیش از پیش با مشکل کمبود انرژی روبرو ساخته و حیات بشری را تهدید می نماید. شاید با کوشش مداوم دانشمندان پرتو امیدی بر چهره حیات در روی کره خاکی بتابد و بیم متلاشی شدن تمدن بشر در اثر کمبود انرژی و کثرت آلودگی محیط از بین برود.
بیرون رفتن انسان از دور طبیعی استفاده از انرژی خورشید مطمئنا از زمانی شروع گردید که انسان به آتش دست یافت و کاربرد آن را آموخت و توانست خود را از دیگرجانوران جدا نموده و از آنها دور شود.
خداوند حیات بر روی کره زمین را از سیستمی بسیار منظم و پیوسته برخوردار نموده که بشر جزء بسیار کوچک ولی متفکر آن محسوب میشود. موجودات مختلف بر اساس حس غریزی نهفته در وجودشان و شرایط ظاهری که خداوند بر ایشان آماده نموده عمل میکنند. ولی انسان نه فقط از همان شرایط کم وبیش برخوردار است بلکه با قدرت تفکر خود پویا بوده و کنجکاوانه در حال پیشرفت و دست اندازی به قوانین طبیعت است. در عین حال با بی توجهی به اکوسیستمی که از ازل برایش پایه ریزی شده مشغول بهم زدن توازن طبیعی محیط زیست از طریق آلوده کردن آبها از بین بردن جنگلها آلوده کردن هوای تنفسی خویش از طریق استفاده نا محدود و غیر مسئولانه از انرژی های فسیلی جهت صنعت حمل و نقل آماده کردن آب گرم مصرفی و فراهم نمودن آسایش مسکن خویش می باشد.
یکی از مهمترین عوامل آلوده کننده محیط زیست در جهان و بخصوص کشور ما مصرف انرژهای فسیلی در فضاهای مسکونی مردم برای تهیه آب گرم مصرفی و گرمایی فضای زندگی است که با هجوم روز افزون انسانها از روستا به شهرها به تعداد مصرف کنندگان سوختهای فسیلی که در واقع پایه های صنعت نوین جهان و منجمله ایران را شامل میشود افزوده می گردد. این روند رشد آلودگی از طریق ساختمان به علت بی توجهی طراحان و سازندگان به شرایط اقلیمی هر منطقه می باشد.
نسلها پیش که انسانهائی سرزمین ایران را جهن سکونت انتخاب و شروع به ساختن پوسته سوم انسانی (پوسته اول پوست طبیعی انسان پوسته دوم پوشش مناسب با محیط زیست و پوسته سوم ساختمان را میتوان نام برد) خود نمودند در شرایط مختلف آب و هوائی قرار گرفته و کوشش مقابله با شرایط محیطی و ایجاد فضای مناسب داخلی آنها را با فرمها و روشهای مختلف ساختمانی در تطابق با محیط راهنما شد.
از این رو در  پهن دشت کشورمان که دارای آب و هواهای مختلفی می باشد با سیستم های متعدد ساختمانی روبرو می شویم. در تداوم مبارزه با شرایط محیط خارج تجربیات ذیقیمتی در طراحی ساخت و انتخاب مصالح در ساختمان های سنتی کشور نهفته است که متاسفانه در زمان حاضر با برداشت غلط از معماری دنیای غرب کلیه دانش و تجربیات اسلاف خود را از یاد برده و با تقلیدی ناقص از معماری بین المللی زمین های حاصلخیز این مرز و بوم را بتن ریزی می نمائیم.
بیشتر دست اندرکاران فرم ظاهری معماری گذشتگان را تقلید کرده و نام معماری سنتی روی آن می گذارند.در صورتی که فرم ظاهری معماری قدیم در اثر استفاده از مصالح ساختمانی منطقه کارایی مصالح از لحاظ ایستایی و مقاومت در برابر بارها و فشارهای وارده ساختمان مقابله در برابر گرما سرما و نزولات جوی شکل می گیرد. البته فرهنگ منطقه نیز در فرم دهی هنر به عناصر ساختمانی مطمئنا موثر می باشد.
گذشتگان ما در اثر تجربه دانش استفاده از موارد یاد شده با ارزشهای مقاومت حرارتی آنها در هر یک از عناصر مختلف ساختمانی را آموخته و در نتیجه کلیه ساختمان های سنتی در اطراف و اکناف کشورمان با آب و هواهای مختلف از لحاظ سیستم های ساختمانی مصالح بکار رفته و طراحی های گوناگون از درون گرا تا بیرون گرا تنوع چشم گیری را ارائه می نمایر و به بهترین وجهی جوابگوی شرایط  محیطی استقرار خویش می باشند. احاطه به عملکرد عمل پوسته سوم بشری در تنظیم شرایط محیط داخلی ساختمانی های مسکونی در اقلیم های مختلف و بکارگیری آن در بناهای هر ساختمان سنتی مستتر است.
حال اگر معماران و دست اندرکاران امروز کشور با شناختی علمی از مصالح جدیدی که در دسترشان قرار دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و عملکردهایی که در اثر پیشرفت تکنولوژی و طریقه  زندگی انسان در زمان دستیابی به الکترونیک و فضا بوجود آمده است و مطابقت آنها با یکدیگر عمل نمایند در واقع دانش و روند معماری سنتی را در بناهای جدید به کار گرفته اند. در این حال شکل ظاهری معماری نیز می تواند فرم های تازه ای که مطمئنا آنها نیز از شرایط اقلیمی استاتیکی فیزیکی و فرهنگی تالعیت خواهند نمود به خود گیرد که پایه بر معماری سنتب منطقه ولی با بیانی تازه خواهند داشت.
در معماری سنتی ایران ساختمان بر اساس موقعیت جغرافیایی خویش از طریق سقفها کم نمودن سطوح خارجی در مقابل تابش مستقیم آفتاب احداث سایبان های مناسب هر منطقه بادگیرها زیرزمین ها حیاطهای مرکزی جانپناههای سایه گستر پنجره های رو به آفتاب انتخاب مصالح مناسب سقفها دیوارها احداث آب انبارها و.... چنان با محیط خارج مقابله مینماید که بهترین آسایش فضای داخلی را بدون استفاده از دستگاههای پیچیده انرژی و آلوده کننده امکان پذیر میسازد با عبارتی دیگر اسلاف ما به بهترین وجهی از قوانین و سیستم های غیر فعال خورشیدی  آگاهی داشته و استفاده کرده اند. ولی تا کنون هیچ یک از عناصر فوق الذکر از طریق علمی بررسی کاملی نشده و ارتباط آنها با یکدیگر به صورت دانشی مدون عرضه نگردیده است. در صورتی که درکشورهای دیگر دانشمندانی به تجزیه و تحلیل علمی بیشتر عناصر سیستم های غیر فعال خورشیدی دست زده و نمونه های ارزنده ای بر اساس نتیجه تحقیقاتشان طراحی ساخته و به جامعه بشری ارائه نموده اند.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی اقلیم و تاثیر ,آن در طراحی معماری ,پروژه اقلیم ,معماری اقلیمی ,ساختمان و اقلیم,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طراحی معماری براساس ویژگی های اقلیمی
دانلود بررسی پاورپوینت اقلیم معتدل و مرطوب
دانلود بررسی پاورپوینت معماری همساز با اقلیم
دانلود بررسی پاورپوینت اقلیم گرم و خشک
دانلود بررسی اقلیم ایران
پاورپوینت معماري سبز ، صرفه جويي و بهينه سازی مصرف انرژی وکاربرد انرژي های پايدار
پاورپوینت معماری و اقلیم
دانلود بررسی معماری بومی و اقلیمی مناطق کوهستانی پاورپوینت
دانلود,پاورپوینت بررسی اقلیمی شهر اهواز,pptx
دانلود بررسی معماری اقلیم جنوب پاورپوینت
دانلود بررسی ویژگی های اقلیم، معماری و زندگی مناطق معتدل و مرطوب ایران پاورپوینت
دانلود بررسی ویژگی های اقلیم، معماری و زندگی مناطق سرد(کوهستانی) ایران پاورپوینت
دانلود بررسی طبیعت در آثار معماری پاورپوینت
دانلود بررسی اقلیم گرم و مرطوب پاورپوینت
دانلود بررسی اقلیم اصفهان فایل پاورپوینت
دانلود بررسی نمودارهای اقلیم شناسی پاورپوینت
دانلود بررسی اقلیم و معماری شهرستان بوکان پاورپوینت
دانلود بررسی هنر معماری در کویرپاورپوینت
دانلود بررسی تنوع اقلیمی و سیستم های سرمایش غیر فعال پاورپوینت
دانلود بررسی معماری بومی و سازگاری آن با اقلیم پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد