خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی اقلیم قزوین

   تعدادبرگ: 45   قیمت: 5600 تومان   حجم فایل: 637 b  تعدادمشاهده  5


بررسی اقلیم قزوین
بخشی از مطالب:
این استان در دامنه جنوبی رشته کوههای البرز واقع شده که به دلیل داشتن ارتفاعات متعدد و بارندگی های متوسط از نقاط معتدل کشور به شمار می آید. مرتفع ترین کوههای استان « سیاهلان، کی جکین، سفید کوه و سیاه کوه » بوده که حداکثر ارتفاع و کوههای شمالی سیاهلان 4175 متر از سطح دریا می باشد.
استان قزوین در حوزه مرکزی ایران بین ۴۸ درجه و ۴۵ دقیقه تا ۵۰ درجه و ۵۱ دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ و ۳۵ درجه و ۲۴ دقیقه تا ۳۶ درجه و ۴۸ دقیقه عرض شمالی نسبت به خط استوا قرار دارد.
این استان از شمال به استانهای مازندران و گیلان و از غرب به استانهای زنجان و همدان ، از جنوب به استان مرکزی و از شرق به استان تهران محدود میباشد.
استان قزوین به دلیل داشتن ارتفاعات متعدد همچون رشته کوه البرز درشمال استان و گسترش آن در جهات شمالشرقی و شمالغربی و کوههای پراکنده در نقاط دیگر استان ، شرایط مناسب زیست اقلیمی را داراست .
مرتفع ترین کوهها، سیالان با ارتفاع ۴۱۷۵ متر از سطح دریا و کی جگین با ۳۵۰۰ متر از سطح دریا و سفید کوه با ۲۳۰۰ متر از سطح دریا محدوده مرکزی و شرقی استان را تشکیل می دهد.
که شیب آن از شمالغرب در جهت جنوبشرق امتداد یافته و ارتفاع پایین ترین نقطه آن ۱۱۳۰ متر از سطح دریاست و به دلیل همین شیب سطح آبهای زیر زمینی در جنوبشرقی استان بالا می باشد. حداقل ارتفاع استان در شمالغرب در بخش طارم سفلی در کناره های دریاچه سفید رود با ارتفاع ۳۰۰ متر از سطح دریاست.
استان قزوین به لحاظ شرایط طبیعی به دو ناحیهٔ کوهستانی و دشتی تقسیم می‌شود. منطقهٔ کوهستانی آن در شمال استان قرار دارد و دهستان‌‌های الموت، رودبار و قسمتی از کوهپایهٔ اقبال و پشگلدره را در بر می‌گیرد. در همین ناحیه، بخشی از رشته‌کوه البرز از بخش شمال غربی و از استان گیلان به طرف جنوب غربی در داخل استان قزوین کشیده شده است. سیالان و الموت دو قله از قله‌های معروف کوهستان‌های بخش غربی البرزدر این منطقه قرار دارند .
دره‌ های البرز در دامنه‌های خشکِ جنوبی، به‌ویژه در ناحیهٔ‌ قزوین، باریک و کم‌عرض هستند و با دیواره ‌های پرشیب کشیده شده‌اند. آبادترین و پرجمعیت‌‌ترین دره ‌های آن، درهٔ شاهرود و دره ‌های دو شاخهٔ معروف آن، رود طالقان و رود الموت‌اند که آب دامنه ‌های البرز جنوبی را به سفیدرود می‌رسانند. دره و رودخانهٔ‌ شاهرود کوه‌های میان درهٔ چالوس و سفیدرود را از شرق به غرب شکافته و آن را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده‌اند. در جنوب شاهرود، کوه‌های زیاران، سبزپوش، خزران و … قرار دارند که از زمان‌های پیشین مسیرهای پیادهٔ‌ شمالی – جنوبی قزوین بوده‌‌اند که بعضی از آن‌ها در امتداد دره‌ها تا ساحل دریای مازندران (خزر) امتداد یافته‌اند و گردنه‌های معروف سلمبار و الوچشمه را پدید آورده‌‌اند. این راه ‌ها ناحیهٔ دشت قزوین را به غرب مازندران و شرق گیلان متصل ‌کرده‌اند. در ناحیهٔ غربی دشت قزوین یک رشته ارتفاعات موازی به نام «چرگر» قرار دارد که از جانب شمال به جنوب کشیده شده و استان قزوین را از استان زنجان و خمسه جدا می‌کند. این ارتفاعات در حدفاصل نواحی سلطانیه و طارم قرار دارند. در قسمت جنوب این استان، چند رشته از ارتفاعات به موازات هم قرار گرفته‌اند که به نام «رامند» معروف هستند.


فهرست
تقسیمات اقلیمی جهان
تقسیمات اقلیمی ایران
آشنایی با استان قزوین
ویژگی های طبیعی و انسانی استان قزوین
تقسیمات اقلیمی استان قزوین
سیستم های تا ثیر گذار بر استان
ویژگی های اقلیمی ساختمان ها
بادهای عمده شهر قزوین
آمار آب و هوایی شهر
جهت استقرار خانه
استفاده از فضای زیر بام
ظرفیت حرارتی مصالح
مصالح مورد استفاده در این اقلیم
نقد فضا حسینه امینی ها
نقشه ها
 


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی ,اقلیم ,قزوین , , , , ایران , ,استان قزوین , زیست اقلیمی , ,مرتفع ترین کوهها، ,سیالان با ارتفاع ۴۱۷۵ متر , کی جگین با ۳۵۰۰ متر از سطح دریا و , سفید کوه با ۲۳۰۰ متر از سطح دریا ,منطقهٔ کوهستانی , ,دره‌ های البرز ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی اقلیم سرد وکوهستانی
پاورپوینت بررسی اقلیم معتدل و مرطوب
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری سرد و کوهستانی
پاورپوینت بررسی اقليم و معماری ايران
پاورپوینت بررسی تنظيم شرايط محيطي
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و تاثیر آن به روی معماری بومی ایران
پاورپوینت بررسی ساختمان‌های کم مصرف EC+
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی معماری شیراز جهت جانمایی سایت بیمارستان
پاورپوینت بررسی اکولوژی در معماری
پاورپوینت بررسی عناصر معماری سنتی و معاصر شهر اردبیل
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی و اقلیمی با توجه به اقلیم ایران
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی جغرافیایی اردکان
پاورپوینت بررسی انرژی باد در محدوده روش‌های MCDM
پاورپوینت بررسی فرآیند ساختمان های سازگار با انسان و طبیعت و معماری دوستدار محیط زیست
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی اقلیم شهر سبزوار
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی اقلیم سیستان و بلوچستان
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی اقلیم شهر تبریز
پاورپوینت بررسی مطالعات اقلیمی شهر بندرانزلی
جدول سوات تحلیل نظام های سه گانه در فضای شهری
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی اقلیم بندر انزلی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد