خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی اقلیم و معماری

   تعدادبرگ: 188 اسلاید   قیمت: 7500 تومان   حجم فایل: 27 kb  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی اقلیم و معماری

(سواحل دریای خزر ) با آب و هوای معتدل و بارندگی فراوان ، از جمله مناطق معتدل محسوب می شود .این منطقه که به صورت نواری بین رشته کو های البرز و دریای خزر محصور شده ، از جلگه های پستی تشکیل شده است که هر چه به سمت شرق پیشروی می کند ، رطوبت و اعتدال هوای آن کاهش می یابد . در حقیقت ، رشته کوه های البرز که حد فاصل دو آب و هوای متضاد هستند ، جلگه های پست خزر را از فلات مرکزی جدا می کنند .
از جمله ویژگی های این اقلیم رطوبت زیاد هوا و اعتدال درجه حرارت آن است .  دمای هوا در روزهای تابستان معمولا بین 25 تا 30 درجه و شب ها بین 20 تا 23 درجه و در زمستان معمولا بالای 0 است . در این منطقه بارندگی بسیار زیاد و در تابستان بصورت رگبار است .
 شهر های رشت ، بندر انزلی ، بابلسر و گرگان از جمله شهر های این منطقه اند . 
ویژگیهای کلی فرم ابنیه سنتی اقلیم معتدل و مرطوب ایران
به دلیل شرایط جوی حاکم بر منطقه فرم بناها و مصالح ساختمانی به صورتی است که با دو عامل بارندگی فراوان و رطوبت بالا باید توان مقابله داشته باشد که در زیر این ویژگیها معرفی شده اند.
1_ بام ساختمانها عموماً به صورت شیبدار اجرا میشود(به علت بارندگی فراوان)
از سمتی که باد غالب می وزد و باران از آن ناحیه میتواند به ساختمان برخورد کند،بام شیبدار را تا ارتفاع پایین تر و نزدیک زمین ادامه می دهند.تا در زمان وقوع همزمان باد و باران که نفوذ رطوبت در این حالت در دیوارهای ساختمان افزایش میابد از پدید آمدن این مسئله با سقف شیب دار تا نزدیک زمین جلوگیری نمایند.
2_ وجود ایوان یا غلام کرد در پیرامون ساختمان (برای محافظت اتاقها از باران و رطوبت حاصل از آن)
3_ شکل گیری ساختمان به صورت برون گرا می باشد.
4_ حذف زیر زمین ( به سبب بالا بودن سطح آبهای زیر زمینی در این منطقه و همچنین بالا بودن رطوبت هوا ، که رطوبت بعلت سنگینی اش نسبت به هوای خشک در زیرزمین جمع می گردد و تنفس را مشکل کرده و همه چیز را می تواند در زیر زمین فاسد نماید.)

5_کف طبقه هم کف بالاتر از سطح زمین و معمولا بر روی پایه های چوبی ( به علت جلوگیری از نفوذ رطوبت از طریق زمین به طبقه هم کف).
6_ سعی میگردد بیشترین سطح بنا به سمت دریا قرار گیرد تا بدین طریق از نسیم دریا به ساحل و ساحل به دریا بتوان استفاده بهتری برد.
7_ سعی مینمایند ساختمانها را تا حد امکان مرتفع بسازند تا هم ساختمان از رطوبت کف و هم از باد که در ارتفاع از سرعت بالاتری برخوردار است بیشتر استفاده نمایند.
8_ بعلت وجود هوای مرطوب سعی میگردد ساختمانها دارای پلانهای باز و گسترده و پراکنده باشند و شکل پلان آنها بصورت هندسی طویل و باریک و سطح ساختمان رو به سمت بیشترین جریان هوا قرار گیرد.
9_ استفاده از فونداسیون به صورت پی گسترده در ساختمانهای سنتی این اقلیم رایج است که این بعلت سست بودن زمین و کم بودن قدرت باربری زمین میباشد.
10_ ایجاد بیشترین کوران و تهویه طبیعی و داشتن حداکثر سایه از مهمترین عواملی می باشد که ساکنین این منطقه خواستار آن هستند تا به کمک این عوامل در شرایط آرامش و راحتی قرار گیرند.
11_ بدلیل شرایط خاص اقلیمی در اقلیم معتدل و مرطوب در تمام جهت های ساختمان معمولا پنجره و باز شو قرار میگیرد تا بهترین استفاده را از جریان هوا در جهت های مختلف بتوان به عمل آورد. ( که این موضوع برای رسیدن به محدوده ی آسایش در فضاهای داخلی ساختمان از اهمیت ویژهای برخوردار است)
این منطقه از پر باران ترین و سرسبزترین مناطق اقلیمی ایران است و درتمامی فصول سال دارای بارندگی میباشد.
باوجود عرض نسبتا کم ، این کرانه از دو ناحیه تقریبا مجزا تشکیل شده است. یکی ناحیه جلگه ای است که بصورت نوار باریکی در امتداد دریا گسترش یافته و کشتزارهای وسیع و همچنین شهرهای بزرگ در این ناحیه میباشند. دوم ناحیه کوهستانی شمال جبال البرز است که پوشیده از درختان جنگلی میباشد.
    نکته قابل توجه این است که مصالح مورد استفاده و فرم ابنیه سنتی در این دو ناحیه تا حدودی با هم تفاوت دارند.
الف- بارندگی زیاد در تمام فصول سال.
ب- رطوبت نسبتا زیاد در تمام فصول سال.
ج- اختلاف کم درجه حرارت بین شب و روز.
د- پوشش وسیع نباتی.
درصد رطوبت نسبی نیز در این منطقه بسیار زیاد است و در شهرهایی مانند بندر انزلی، رشت ، رامسر و بابلسر حدود 80% میباشد که بیشتر از حد آسایش انسان است. میزان رطوبت در کنار دریا بیشتر و در ارتفاعات و قسمتهای شرقی کمتر است. بدلیل وجود دریای خزر و همچنین رطوبت بسیار زیاد هوا، نوسان درجه حرارت در طی شبانه روز بسیار اندک است و از چند درجه سانتیگراد تجاوز نمی کند.خصوصا در مواقعی که آسمان ابری است،نوسان درجه حرارت باز هم کاهش می یابد.
بخاطر اینکه ابر مانند یک عایق حرارتی،در طی روز مقداری از نور و حرارت آفتاب را به فضای خارج جو منعکس می کند و همچنین در طی شب باعث کاهش تابش حرارت از زمین گرم به آسمان سرد می باشد.
وجود بارندگی و شرایط مساعد، باعث رشد سریع و انبوه گیاهان در تمامی نقاط این منطقه گردیده که این خود تاثیر بسزایی در نوع مصالح ابنیه سنتی داشته است .
جهت آسایش انسان، ویژگیهایی که این اقلیم مرطوب و پر باران ایجاب می کند این است که در فصول گرم ، در کلیه فضاهای شهری از جریان باد و در داخل ساختمانها از کوران دو طرفه هوا باید حداکثر استفاده صورت گیرد. در طی این فصول ، جریان هوا و ایجاد سایه بهترین شرایط را برای آسایش انسان فراهم می نماید. در فصول سرد باید جلوی باد سرد و همچنین باد توام با باران را سد نمود.نکته دیگر اینکه در کلیه فصول ساختمان را باید در مقابل بارش باران های سیل آسا ورطوبت حاصل از آن محافظت نمود.
,....


کلمات کلیدی مرتبط:
اقلیم و معماری ,پاورپوینت بررسی ,آسایش انسان، ویژگیهایی . ,اقلیم مرطوب و پر باران ,ویژگی های این اقلیم , , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی اقلیم سرد وکوهستانی
پاورپوینت بررسی اقلیم معتدل و مرطوب
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری سرد و کوهستانی
پاورپوینت بررسی اقليم و معماری ايران
پاورپوینت بررسی تنظيم شرايط محيطي
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و تاثیر آن به روی معماری بومی ایران
پاورپوینت بررسی ساختمان‌های کم مصرف EC+
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی معماری شیراز جهت جانمایی سایت بیمارستان
پاورپوینت بررسی اکولوژی در معماری
پاورپوینت بررسی عناصر معماری سنتی و معاصر شهر اردبیل
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی و اقلیمی با توجه به اقلیم ایران
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی جغرافیایی اردکان
پاورپوینت بررسی انرژی باد در محدوده روش‌های MCDM
پاورپوینت بررسی فرآیند ساختمان های سازگار با انسان و طبیعت و معماری دوستدار محیط زیست
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی اقلیم شهر سبزوار
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی اقلیم سیستان و بلوچستان
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی اقلیم شهر تبریز
پاورپوینت بررسی مطالعات اقلیمی شهر بندرانزلی
جدول سوات تحلیل نظام های سه گانه در فضای شهری
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی اقلیم بندر انزلی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد