خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت گره در شهرسازی

   تعدادبرگ: 22 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  3


در زندگی حرفه ای بارها از واژه کلیدی گره استفاده می شود و با دادن پسوندی « ترافیکی » به آن ، ذهن انسان متوجه نقاطی در شهر می گردد که باعث راه بندان و عدم حرکت روان خودروها شده اند . بدیهی است با این رویکرد تمام توجه به تقاطع هایی جلب می گردد که چندین معضل را به وجود آورده اند . هر چند توجه به این موضوع ، مهم و ضروری است ، ولی باید گفت که شهرسازی ، و دانش طراحی شهری«گره» تنها به تقاطع های مشکل زا محدود نمی گردد . و نیز از طرفی دیگر ، مفهوم گره مساوی با تقاطع نیست . زیرا گره یکی از عناصر تصویر ذهنی است ، در صورتی که تقاطع واقعیتی است موجود که برخی از اطلاعات آن را ادراک کرده و عینیتی از آن را پیش رو داریم.
 
به بیانی دیگر ، اصطلاح گره در دانش طراحی شهری ( برخلاف تصور رایج) اشاره به یکی از عناصر تصویر ذهنی دارد که – از هر نوع تجمع رویدادهای مختلف در شهر – در ذهن شهروند شکل گرفته است . کاشف این مسئله ، یک روانشناس توپولوژیک به نام کورت لوین ( 1936 میلادی ) بود که پس از آزمایش های فراوان متوجه شد که شهروندان ، اولا برای ایجاد تصویری ذهنی( Image ) از محیط خود ، شرایط موجود در محیط را در چند عنصر نقطه ای ( گره ) ، خطی (مسیر) ، بقچه ای (حوزه) و جدا یا وصل کننده (لبه) خلاصه می کنند . دوماً این عناصر و تصویری که از آن در ذهن خود نقش می بندد ، کاملا به تصویر عینی مطابقت نداشته و سوما انسان ها ، رفتار خود را نه بر اساس واقعیت ها ، بلکه بر اساس تصوری که از مکان خاص دارند تنظیم می کنند.
 
این کشف مهم چند دهه بعد توسط کوین لینچ وارد ادبیات شهرسازی شد . او با کمک همکاران خود ، در کتاب The Image of City این را به جامعه شهرسازی معرفی کرد. این کتاب که باید به « تصویر ذهنی شهروندان از شهر خود» ترجمه می شد. توسط استاد مرحوم زنده یاد مزینی به « سیمای شهر» تغییر شکل یافت.
 
کولین لینچ و پیروان وی ، متوجه شدند که نه فقط تفاوت مذکور وجود دارد. بلکه تصویر ذهنی گره ، فقط حاصل از تقاطع خیابان ها ، یا حتی میدان و فلکه بوده است ، بلکه کلیه فضاها و پاره فضاهایی که محل تجمع یا تلاقی رویدادهای متنوع جمعی هستند را در بر می گیرد. به بیانی دیگر نه فقط انواع تقاطع ها و میادین ، فلکه ها و جلوخان ها بلکه پاتوق ها و محل تمرکز والدین در جلوی ورودی مدرسه را نیز شامل می گردد . لازم به ذکر است که تصویر گره در ذهن به تجمع عملکردها یا فرم ها محدود نبوده است بلکه شامل تجمع معانی در یک محل نیز می گردد . در مطالعات شهری هر یک از این موارد مورد تحلیل و برنامه ریزی قرار می گیرند.
 
فهرست مطالب
گره
مشکلات ومعضلات عدم هماهنگی فرم ، معنا وعملکرد میدان
برخی از پیشنهادات غیر موثر وزود گذر متخصصان در راستای حل معضلات میدان
تجدید نظرهایی که باید در دیدگاه طراحان ومدیران شهری صورت بگیرد:
توقعات موضوعی از گره
سکون
تجمع پذیری
یکپارچگی
منبع
 
با نگاهی گذرا به نظام سنتی شهرهای ایران وسلسله مراتب موجود در آنها شاید بتوان ادعا کرد که ما در فرهنگ سنتی خود با دونوع اصلی میدان روبرو بوده ایم: میادین محلی ومیادین رسمی / تشریفاتی.
 
عمومی ترین ومردمی ترین فضاها ، بازارها ومیادین محلی بوده اند ومیدان های ارگ ویا میدان اصلی شهر، بیشتر جنبه تشریفاتی داشته ودر خدمت نهادهای حکومتی ومسئول شهر قرار داشت.
 
فلکه ها عبارتند از گشودگی های تقاطع محورها وجزیره ای در وسط این گشودگی ها ، دارای پوشش گیاهی ، آب نما ، فواره وبعضا مجسمه که عملکرد غالب آنها توزیع حرکت سواره هاست.در طرح فلکه تنها چیزی که مطرح نبوده ، حضورانسان ومفاهیم عمیق نهفته در فضای شهری بود.
 
سکون برای اینکه فضای میدان ساکن به نظر برسد ویا شخص در ان احساس سکون کند، باید فضا مواردی را در خود مستتر داشته باشد.فضا انسان را تشویق به مکث کردن نماید. به عبارتی تشویق به کاستن از سرعت، تشویق به انجام رفتارهای کم تحرک و نهایتا تبدیل فضا به یک مقصد و کاستن از ترافیک عبوری در ان.
 
یک میدان باید یکپارچه باشد، یکپارچگی را در میدان توسط موارد زیر می توان بوجود اورد.
 
یکپارچگی پیوستگی در عناصر کالبدی ، یعنی فضا دارای کف و بدنه ای پیوسته باشد. برای اینکه میدان کف پیوسته ای داشته باشد، از اختلاف سطح زیاد باید پرهیز کرد و کف سازی میدان از یک ساختار یا سیستم کلی تبعیت کند. اگر تنوعی در خرد فضا ها مد نظر است، نباید ساختار کلی فضا را برهم زند. پیوستگی بدنه ها توسط پیوستگی در خط آسمان و پرهیز از اختلاف ارتفاع ساختمان های موجود در جداره امکان پذیر است.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت گره در شهرسازی ,مشکلات ومعضلات عدم , هماهنگی فرم ، معنا وعملکرد میدان ,برخی از پیشنهادات غیر ,موثر وزود گذر متخصصان ,راستای حل معضلات میدان ,تجدید نظرهایی که باید , در دیدگاه طراحان ومدیران شهری صورت بگیرد: ,توقعات موضوعی از گره ,سکون ,تجمع پذیری ,یکپارچگی ,منبع ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسي و تحلیل پارک چمران کرج ، بزرگترین پارک کرج در استان البرز
پاورپوینت بررسی گره در شهرسازی
پاورپوینت بررسی و شناخت محله دزک شیراز
دانلود بررسی گره در میدان و فلکه شهری فایل پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد