خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی فضای عمومی و نگرشهای عمومی به فضاهای شهری

   تعدادبرگ: 54 اسلاید قابل ویرایش پاورپوینت   قیمت: 8800 تومان   حجم فایل: 2878 kb  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی فضای عمومی و نگرشهای عمومی به فضاهای شهری
 
بخشی از مطلب
ازآنجایی که مکان های موفق از فعالیت ها حمایت می کنند و برای آن ها تجهیز می شوند، طراحی فضاهای شهری باید با آگاهی از نحوه استفاده مردم از آن ها صورت گیرد. عموما طرحان شهری تعلیم یافته و مجرب، اطلاعات دقیق و با جزئیاتی از فضاهای شهری، مکان ها و محیط های پیرامونی بر اساس مشاهدات دست اول ارائه می نمایند. برای نمونه بیکن اظهار کرد تنها از طریق قدم زدن های بی انتها، طراحان شهری می توانند ' درو ن ماهیت وجودی آ نها جذب شوند '؛ تجربه صحیح در طراحی شهری. بسیاری از تفسیر ها درباره استفاده از قلمرو عمومی بر مشاهدات دست اول استوارند:" زندگی و مرگ شهرهای بزرگ آمریکایی" اثر جین جیکوبز در شهرهای شمالی آمریکا(1961)، " زندگی در میان ساختمان ها" نوشته جان گل در اسکاندیناوی ( 1971)، " زندگی اجتماعی فضاهای کوچک شهری" اثر ویلیام اچ. وایت در نیو یورک( 1980). به این موا د می توان Housing as if mattered اثر کلر کوپر مارکوس و وندی سارکیسین ( 1986) و پروژه فضای عمومی " چگونه مکان اطراف را تغییر بدهیم: کتاب راهنمای خلق مکان های عمومی موفق ( 1999). تمام این آثار از مشاهده ی نسبت و رابطه بیت این فعالیت ها و فضاها ریشه می گیرد. همان طور که پروژه فضای عمومی توصیه می کند:" هنگامی که شما یک فضا را مشاهده می کنید می آموزید که آن فضا در واقع چگونه استفاده می شود تا این که تفکر شما درباره استفاده از آن چیست؟"
بر اساس ترکیب پژوهش و عقاید در باب کاربرد و طراحی فضاهای عمومی کار ات آل (1992) معتقد است علاوه بر معنی دار ( امکان برقراری ارتباط قوی بین مکان و مردم، زندگی شخصی آن ها و دنیای بزرگتر ) و دمکراتیک بودن ( حمایت از حقوق گروه کاربران، در دسترس همه گروه ها بودن و تأمین آزادی عمل )، فضاهای عمومی هم چنین باید پاسخده به مفهوم طراحی و مدیریت شده جهت جوابگویی به نیازهای کاربرانشان، باشند.
آن ها پنج نیاز اولیه را که مردم به دنبال برآورد کردنشان در فضای عمومی هستند، شناسایی می کنند؛ آسایش، راحتی، ارتباط مؤثر با پیرامون، ارتباط فعال با پیرامون و مکاشفه. مکان های خوب اغلب بیش یکی از این توقعات را برآورده می کنند.
آسایش :
آسایش لازمه فضاهای عمومی موفق است. طول مدتی که مردم در یک فضای عمومی می مانند، عملکرد و شاخص آسایش آن است. ابعاد حس آسایش، عوامل محیطی ( آسایش در برابر خورشید، باد و ...، بعدا در این فصل به تفصیل ارائه خواهد شد) ، آسایش فیزیکی ( نشستگاه های راحت ، کافی و غیره ) و آسایش اجتماعی و روانی را شامل می شود . فاکتور آخر به ویژگی و ambience فضا وابسته است . کار ات. آل بیان می کند که "این ،یک نیاز عمیق و منتشر شونده است که به تجربیات مردم در مکان های عمومی کشیده می شود . احساس امنیتی است که شخصیت فردی و دارایی های وی را آسیب ناپذیر می کند . " همچنین ممکن است حس آسایش بواسطه ی طراحی فیزیکی فضا و یا با راه بردهای مدیریتی آن رو به فزونی گذارد .
راحتی :
هنگامی که آسایش روانی می تواند لازمه راحتی باشد ، راحتی حالت کامل تری از قرار گیری ذهن و تن در آرامش و آسایش است . در چیدمان های شهری ، عناصر طبیعی – درختان، سبزه ها ، عناصر آبی – و جدایی از ترافیک سواره به تاکید بر تباین با حوزه بلافصل کمک می نماید و باعث سهولت رسیدن به راحتی می شود . با وجود این احتمال دارد عناصر ایجاد کننده یک نشست گاه دلپذیر و خوشایند ، دسترسی بصری ( نفوذپذیری بصری ) را مسدود نمایند که مشکلات ایمنی و کاربری دفع کننده بوجود می آورد .
ارتباط متقابل کارا :
هنگامی که ارتباط کارا و موثر با محیط پیرامون می تواند به احساس راحتی منجر شود توامان نیاز به مواجه با چیدمان ولو بدون درگیری فعال و کارا با آن را شمل می گردد .
شاید نخستین شکل ارتباط کارا و تاثیر پذیر تماشای مردم باشد : برای نمونه ، وایت دریافت که آنچه مردم را جذب می نماید سایر مردم و زندگی و فعالیت هایی است که آنها با خود به فضا می آورند . پر کاربرد ترین مکان های نشستن مردم عموما در نزدیکی جریان عابرین پیاده است که به تماشاجیان اجازه می دهد به تماشای مردم با اجتناب از ارتباط چشمی با آنها بنشینند . عواملی چون فواره ها ، منظرها ، آثار هنر عمومی ، نمایش های خیابانی و ... فرصت های ارتباط کارا را فراهم می آورند . 
ارتباط متقابل فعال :
ارتباط فعال ف تجربه مستقیم تر با یک مکان و مردم درون آن را در بر می گیرد . کار ات.آل  ذکر می کند هرچندبرخی از افراد از تماشای مردم به اندازه ی کافی احساس رضایت می کنند ولی سایرین خواهان ارتبط مستقیم تری چه با دوستان و خانواده وچه با غریبه ها می باشند .
اگرچه ممکن است طراحان شهری به نحوی دیگر بیاندیشند ولی غرابت و نزدیکی ساده مردم به معنی کنش های خود به خود و بی اختیاری نیست . وایت متوجه شد که فضاهای عمومی ، مکان های مطلوب و ایده آلی برای شروه بی مقدمه آشنایی ها نبودند وحتی در اجتماعی ترین آنها تعداد زیادی ارتباط وجود نداشت . با این وضع ، انطباق مردم در فضا و زمان ، فرصت هایی را برای ارتباط و کنش های اجتماعی فراهم می آورد . در بحث وی در ارتباط با چگونگی حمایت طراحی فضای عمومی از کنش های متقابل "گل" به کنترل 'به شکل های انتقالی گوناگون بین تنهایی و باهم بودن' مراجعه می کند و مقیاسی از ' درجه ی ارتباط' پیشنهاد می کند که از دوستان نزدیک تا دوستان ، آشنایان ، ارتباطات تصادفی و شانسی و ارتباطات منفعل را رتبه بندی می نماید . اگر فعالیت در فضاهای بین ساختمانها گم شود آنگاه نقطه انتهایی در این مقیاس ارتباط نیز از بین می رود ؛ ' مرزها بین تنهایی و ارتباط بشدت معلوم و آشکار می شوند – مردم یا تنها هستند یا در ارتباط با سایرین در سطحی نسبتا سنگین و سخت و اجباری.فضای عمومی موفق ، فرصت هایی را برای درجات متنوعی از ارتباط و نیز قطع ارتباط ایجاد میکنند .
طراحی قلمرو عمومی می تواند به ایجاد یا منع فرصت هایی برای ارتباط بپردازد. عوامل یا رویدادهای غیر معمول می تواند به چیزی که وایت آن را triangulation  می نامد منجر شود ؛ فرایندی که طی آن تعدادی محرک خارجی باعث ارتباط بین مردم می گردد و غریبه هارا به صحبت با سایرنا آشناها به مثابه اینکه همدیگر را می شناسند تشویق می کند . ترتیب قرار گیری عناصر مختلف _ نیمکت ها، تلفن ها، فواره ها، مجسمه ها-  در فضاهای عمومی می تواند به اندازه ای بیشتر یا کمتر به کنش های اجتماعی منجر شود. پروژه فضای عمومی بیان می کند که چگونه کنش های اجتماعی ناآگاهانه در جایی که چیزی مورد علاقه مثل مجسمه های گاو فایبر گلاس با دوام طراحی شده توسط هنرمندان و در خیابان های شیکاگو به عنوان یک اثر هنر عمومی استقرار یافته اند، روی می دهد؛ گاوها بهانه ای برای مردمی که یکدیگر را برای شروع صحبت با هم نمی شناسند، ایجاد می کنند.
مکاشفه :
نشان دادن تمایل به مناظر جدید و تجربیات لذت بخش دلالت بر مکاشفه دارد که به گوناگونی و تغییر وابسته است . در عین حال که این نتایج ممکن است به سادگی با گذر زمان و چرخش فصول بوجود آیند همچنین می توانند از مدیریت و حرکت و پویایی فضای عمومی نتیجه شوند . ممکن است مکاشفه با فاصله گرفتن از امور عادی و قابل انتظار ، نیازمند مقداری حس غیر قابل پیشگویی و حتی خطر ( واقعی یا ذهنی ) باشد . Lovatt و O'Connon (1995) و Zukin (1995) سایدین ، درباره فضاهای liminal – فضاهایی که درفاصله زندگی روزمره و خارج از قوانین طبیعی شکل می گیرند – که در انها فرهنگ های مختلفی باهم مواجه و روبرو می شوند ، نوشته اند . ممکن است مکاشفه برنامه های اجرایی چون کنسرت های زمان نهار ، نمایشگاه های هنر ، نمایش های خیابانی ، فستیوال ها، دسته ها ، بازارها ، وقایع اجتماعی و یا تبلیغات بازرگانی را در طول بازه های زمانی و محل های ظهور شامل می شود . چنین برنامه های اجرایی نیز می توانند ( دیدارهای سالانه مانند فستیوال Edinburg  کارنیوال Notting hill لندن و Mardgrasi نیو اورلئان را در بر گیرد . 
 
کارکرد اجتماعی فضا :
اثر ویلیام اچ . وایت ( 1988-1980 ) دلالت بر جالبیت و تازگی خاصی با توجه به نحوه استفاده مردم از فضاهای عمومی دارد . وایت با استفاده ازمطالعات فتو گرافیک تعدادی از فضاهای باز نیویورک ، متذکرشد که به نظر می رسد بسیاری از این گونه فضاها کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند و ظاهرا برای توجیه سطح بنای فوق العاده تخصیص داده شده به سازندگان به عنوان بخشی از مقررات منطقه بندی تشویقی شهر ، شکست خورده اند . اثر وایت که در ابتدا با عنوان "زندگی اجتماعی فضاهای کوچک شهری " در سال 1980 منتشر 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
فضای عمومی و نگرشهای عمومی , به فضاهای شهری ,پاورپوینت بررسی ,کارکرد اجتماعی فضا : ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی پل مخصوص عابرین پیاده و دوچرخه سواری با نام بینس برو
پاورپوینت بررسی توسعه پایدار شهری با نگاهی به شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی 10 نمونه طراحی فضای شهری و پارک در مکزیک
پاورپوینت بررسی تاثیر مبلمان شهری در زیبایی بصری و منظر و هویت شهرها
پاورپوینت بررسی طراحی نما و منظر ورودی شهر
پاورپوینت بررسی مسکن و شهرهای آینده
پاورپوینت بررسی مبانی برنامه ریزی کالبدی میدان مادر در شهر بویین زهرا
پاورپوینت بررسی اهمیت توجه به مکان در طراحی فضای انسان مدار
پاورپوینت بررسی نقش مسیرهای پیاده در شهر اسلامی
پاورپوینت بررسی مفهومی محله و عناصر و اجزا محله هاي شهري
پاورپوینت بررسی شهرک مسکونی اکولونیا NOVEM دولت هلند
پاورپوینت بررسی محله دیپلماتیک سبز در ریاض عربستان سعودی اثر بادکر وگن فلد و شرکاء
پاورپوینت بررسی سیستم حمل و نقل هوشمند INTELLIGENT TRANSPORT SYSTEM (ITS)
پاورپوینت بررسی مکتب شهرسازی شیکاگو ، مکتب اکولوژی شهری
پاورپوینت بررسی معماری میدان فرسالا یونان
پاورپوینت بررسی شهرسازی دوره پهلوی از منظر فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی
پاورپوینت بررسی نيازهاي انسان از دیدگاه آبراهام مزلو
پاورپوینت بررسی ویژگیهای شهرسازی اسلامی در فضای شهری
پاورپوینت بررسی تاریخچه شهرنشینی در ایران
پاورپوینت بررسی اقلیمی سایت میدان کوثر در مشهد محدوده کارخانه کوکاکولا

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد