خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی ارزش های کالبدی فضایی در طراحی شهری

   تعدادبرگ: 42 اسلاید قابل ویرایش پاورپوینت   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  1


بخشی از مطلب
فضاهاي باز وگسسته وعمومي و خصوصي ،پرفعالي و انواع فضاهاي شهري با مقامي اصول حاكم برآن با ارتفاع از سطح زمين فضايي واقعي مي يابد و با حركت عمودي نسبت سطح افق تمامي معيارهايي مطلوبيست فضا را متاثر خود مي سازد.همانطور كه خطوط ترانه زمين يك تپه را توصيف مي كند، خطوط مقياس و تناسبات از مسائل فضايي – كالبدي است . تغييراتي اصل از نوع مصالح مورد استفاده در فضاها ، رشد روز افزون جمعيت و نياز به رشد عددي شهرها توانست مورفولوژي شهرها بي احترام به اصولي كه به آن گره خورده است تغيير دهد. يكي از اين اصول اصل مقياس و تناسبات است. در رابطه با اين موضوع بحث شده است . محدوده مورد بررسي كه به نسبت از تست هاي قديمي شهر مشهد بوده از اين لحاظ قابل بررسي است.
تاثير بازاره بر نوع كاركر ، كاربري و سطح و سطوح فعاليت ها 
در حوزه بلافعل و مداخله خيابان جفت فضاهاي شهري از نوع مسيرهاي حركتي باشند، خيابان هاي اين محدوده نيز مانند بيشتر خيابان هاي شهر ، در نقش ارتباط دسترسي و راه سوله : 
( Vehicular traffic road ) ما بين چند مكان ( place ) را بر عهده دارند (توسلي : 1379 : 15 ) و في نفسه به صورت فضاهاي شهري با نفريني كه از آن داده شده عمل مي كنند».به عبارتي آراسته واجد نظم با ارزش بصري و جاذب نيستند و نقش عمده آن ها همان عبور دادن ماشين است. 
تنوع كاربري هاي فرهنگي ،آموزشي ، فضاي سبز، اداري و تجاري ، انتظامي ،تاسيسات و ويژگي كاربري هاي فرهنگي ، آموزش ، فضاي سبز، اداري و تجاري انتظامي ،تاسيسات و ديگر كاربري ها در اين محدوده به دليل قرار گرفتن در مركز مشهد، و جانمايي نادرست آن ها بدون توجه به سطح سطوح كاربريها ،جز شلوغي و ازدحام چيزي از اين تنوع بجا مانده نگذاشته است . 
مركز شهر مشهد كه روزي بافت قديمي شهر محسوب مي شده به دليل تغييرات شديد و عدم انعطاف پذيري كه نه قصد و طراح مسئله از آن ياد شد، امروز براي پر كردن اين تقبل ( چاره اي جز هزينه هاي گزاف طرح هي دور از واقعيت را ندارد . 
در شكل گيري فعاليت هاي همجوار بازار سه عامل تاثير گذار است: 
ميل به ايجاد كاربريهاي اطراف بازار به دليل نياز بازار .مثل طباخي ها در زمان گذشته و نياز به پاركينگ در عصر حاصر و يا به شكل گيري فعاليت هايي كه با پويايي و سرزندگي بازار همنشين باشد. 
عامل اقتصادي : تاثير بازار به زمين هاي پيرامون خود از طريق ايجاد ارزش افزوده به خصوص اينكه با كاربريهاي ديگري همچون فضاي سبز همراه باشد. 
شكل گيري كاربريها در اطراف بازار ويا مجتمع هاي تجاري براساس ضوابط حاكم كه در تهيه طرح هاي امروزي مورد استفاده است. 
در زير مقايسه اي از الگوي فعاليت هاي همجوار بازار در گذشته با محدوده مورد مطالعه مشاهده مي شود.
تحليل بدنه ها در محدوده مورد مطالعه : 
بدنه هاي شهري ازاجزاء اصلي فضاي شهري است. اين قسمت از فضاي شهري از طريق قواعد و قوانيني كه در شكل و جانمايي اجزايش به كار رفته ارتباطي تنگاتنگ با مخاطب خود برقرار مي سازد. خط افق، خط زمينه ، اركان عمودي و افقي جداكننده ، برجستگيها و فرو رفتگيهايي كه حالت سه بعدي به نما مي بخشد، ريز و كاريهاي چهار چوب پنجره ها ، ستون ها و سرستون ها و ديگر اجزاي نما كه حكايت از سبك آن دارد و چگونگي به كارگيري سطوح نفوذپذير مثل ورودي ها و پنجره ها به يك بدنه مشهدي هويت بخشيد. و اعتبار آن را رقم مي زند. از طرفي در خيابان به مثابه فضاي شهري تنها عناصركالبدي اهميت ندارند بلكه خيابان به منزله واقعيتي اجتماعي و فرهنگي به صاحبان ، مالكان ، استفاده كنندگان و اداره كنندگان فضا نظر دارد . كنار هم قرار گرفتن اين عوامل خمير مايه فضاي شهري بوده و حكايت از پيچيدگي آن دارد . 
اجزاء اركان تشكيل دهنده نماي شهري در يك بدنه راسته با فعاليت مشخص ( به مانند خيابان جفت ) با رعايت اصول و قواعد حاكم بر آن به نيمي از اهداف خود مي رسد. در صورتي كه اگر از ديد شهر سازي و نه معماري به مجموعه بنگريم چگونگي تركيب ابتدا و انتهاي ديگر ديكته مي كند كه نيمه ديگر رسيدن به الگوي مناسب بدنه شهري را در بردارد. 
«رسيدن به الگويي مطلوب در بدنه هاي شهري در نتيجه پيروي از قواعد و معيارهاي طراحي شهري حاصل مي شود . اين قواعد محصول فرهنگ بشري است و از دير باز در فلسفه و هنر مورد بحث بوده اند . سه چشمه اين مفاهيم و معاني جوهر زيبايي است ». ( توسلي ،1379، 79 ) 
آنچه گفته شد در نماي بناهاي قديمي شهرهاي ما به درستي به چشم مي خورد. فعاليتها نما كه تركيبي آميخته از توده و فضا و شكل پيرامون آن است. مقياس و تناسبات چه در بدنه ها و جزييات آن و چه در گذرها، الگويي بي نظير در فضاي شهري از خود به يادگار گذاشته است. 
گويي بدنه هاي شهري مجموعه اي يكپارچه از كل شهر بوده است كه اجزايش در زمان و مكان مفصل شده است به طوري كه شكل كالبدي آن آيينه مقام نماي وضعيت اقليتي ، شرايط اجتماعي و اقتصادي آن بوده است . 
براي مثال ساخت شهرهاي رنسانس به خوبي تجلي كالبدي سازمان هاي اداري سياسي جديد را بعد از قرون وسطي نشان مي دهد. 
آنچه در مورد بدنه هاي با ارزش شهرهاي قديمي بيان گرديد در زير با مثالي كاملا روشن شده و در مقايسه با بدنه هاي موجود در محدوده مورد بررسي قرار مي گيرد. ( تصوير....)
هم اكنون فشار مسائل اقتصادي و رسوخ فرهنگ نا آشنا با ريشه فرهنگ شهرهاي ايراني ، آنچنان كرده است كه ديواري از بي ارتباطي و ناهماهنگي ميان اجزاي كالبدي – فضايي در شهر قديمي افراشته است و از ضوابط طرح هاي تفصيلي نيز كاري جز گذاشتن خشتي ديگر بر اين ديوار بر نمي آيد. 
مقايسه بدنه هاي بازار در قديم ور استه جفت حاكي از اين است كه شكل گيري بدنه هاي بناها در قديم قسمتي از توده و فضا آنچنان استادانه . از منابع ، زمان و محيط بهره جسته است كه كستر اشكالي بتوان بر آن وارد كرد. از آنجايي كه اكثر بناها از چنين ارزشي برخوردار بوده اند و اكثرا سه عامل ياد شده را به خوبي شناخته اند.اكثر بناها از جوهره مشتركي سرچشمه گرفته و در نتيجه اين گونه مخاطب خود را متاثر عصر خويش مي ساخته است. 
از طرفي در اجزاي بدنه ها نسبت تناسبات پنجره ها با محيط بنا،سلسله مراتب بين فضاهاي عمومي و خصوصي، پويايي ومكث و تناسبات گذر پياده آنچنان بجا به كار رفته است كه فرمي مطلوب از خودبجا گذاشته است و محيا براي فعاليت هاي اجتماعي داخل فضا است .
در محدوده مورد بررسياين موضوع به گونه اي ديگر ظاهر شده است. تناسبات در ميان اجزاي بدنه ها اعم از ورودي ها ، پنجره ها ، بر بي توجه به كار رفته است .ار كان عمودي و افقي مكمل هم نبوده و در ساختمان هاي بلند و راسته هاي تجاري در طول راسته بهره اي از قواعد معيارهاي طراحي شهري نبوده است . اكثرا بدنه ها به صورت نوارهايي در دو طرف خيابان كشيده شده و به غير از چند مورد عقب نشستگي و بيرون آمدگي به چشم نمي خورد. بر اين اساس از جذابيت فضا به دليل حجمي نبودن نما كاسته است. 
عقب شستگي هاي ناگهاني مي توانست فرصتي براي ايجاد مكث در قبال پويايي راسته باشد در حالي كه به غير از يك مورد اين اصل به فراموشي سپرده شده است . نرده هايي به موازات راسته جفت در جلوي مجتمع كميته امداد نشان دهنده اين ادعا است. 
علي رغم اينكه قسمت هايي از بدنه هاي راسته جفت متجانس مي باشند، تغييرات ناكهاني از نظر جنس مصالح به كار رفته شده و اركان و اجزاء و نما ملموس است.(تصاوير .....و......)
عدم رعايت خط آسمان به دليل ساخت و سازهاي بي رويه در لابه لاي بناهاي فرسوده كه مطابق سود اقتصادي و در تضاد با معيارهاي فضاي شهري است از مشكلات اساسي محدوده و مورد مطالعه است كه زيان هاي آن در بدنه هاي نيز ظاهر شده است. 
مورد ديگر الحاقات فراواني است كه در بدنه هاي به كار رفته كانال هاي كولر، علائم ، تابلوها از نظر اندازه و مكان قرارگيري ارزش هاي بصري بدنه را تضعيف كرده است 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ,ارزش های کالبدی ,فضایی در طراحی شهری ,فضاهاي باز وگسسته ,عمومي و خصوصي ،,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی پل مخصوص عابرین پیاده و دوچرخه سواری با نام بینس برو
پاورپوینت بررسی توسعه پایدار شهری با نگاهی به شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی 10 نمونه طراحی فضای شهری و پارک در مکزیک
پاورپوینت بررسی تاثیر مبلمان شهری در زیبایی بصری و منظر و هویت شهرها
پاورپوینت بررسی طراحی نما و منظر ورودی شهر
پاورپوینت بررسی مسکن و شهرهای آینده
پاورپوینت بررسی مبانی برنامه ریزی کالبدی میدان مادر در شهر بویین زهرا
پاورپوینت بررسی اهمیت توجه به مکان در طراحی فضای انسان مدار
پاورپوینت بررسی مفهومی محله و عناصر و اجزا محله هاي شهري
پاورپوینت بررسی شهرک مسکونی اکولونیا NOVEM دولت هلند
پاورپوینت بررسی محله دیپلماتیک سبز در ریاض عربستان سعودی اثر بادکر وگن فلد و شرکاء
پاورپوینت بررسی سیستم حمل و نقل هوشمند INTELLIGENT TRANSPORT SYSTEM (ITS)
پاورپوینت بررسی مکتب شهرسازی شیکاگو ، مکتب اکولوژی شهری
پاورپوینت بررسی معماری میدان فرسالا یونان
پاورپوینت بررسی شهرسازی دوره پهلوی از منظر فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی
پاورپوینت بررسی نيازهاي انسان از دیدگاه آبراهام مزلو
پاورپوینت بررسی ویژگیهای شهرسازی اسلامی در فضای شهری
پاورپوینت بررسی تاریخچه شهرنشینی در ایران
پاورپوینت بررسی اقلیمی سایت میدان کوثر در مشهد محدوده کارخانه کوکاکولا
پاورپوینت بررسی تعريف مفاهيم، واژه ها و اصطلاحات شهرسازی و طراحی شهری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد