خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی آنارشیسم در شهرسازی

   تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 9500 تومان   حجم فایل: 372 kb  تعدادمشاهده  5


بنيان هاي فكري و ايدئولوژيك مكتب آنارشيسم در رابطه بين انسان و طبيعت انسان را بخشي از طبيعت تصور نموده و چون در طبيعت سلسله مراتب وجود ندارد پس در جوامع انساني نيز به عنوان يك جزء از طبيعت نمي تواند جداي از ساختارهاي طبيعي عمل نمايد در نتيجه در جوامع انساني  نبايد سلسله مراتب وجود داشته باشد. از نظر مكتب آنارشيسم آنچه موجب ايجاد سلسله مراتب در جوامع انساني مي شود عامل رقابت است. در صورتيكه رقابتي در جوامع انساني وجود نداشته باشد عوامل ايجاد كننده سلسله مراتب از جمله مال اندوزي – ستيزه جويي ها و زياده خواهي ها نيز از جوامع انساني حذف خواهد شد.در اين رويكرد نزديكي فكري زيادي بين سوسياليست ها و آنارشيست ها وجود دارد.اين مكتب در زماني كه نظريه داروين وارد مباحث اجتماعي شد و در روابط انساني به عامل رقابت اعتبار بخشيد مطرح شد.
 
انواع آنارشيسم
 
آنارشيسم فرد گرا- تعاون گرا- آنارشيسم كمونيسم- آنارشيسم سنديكاليسم – آنارشيسم صلح طلب و اكوكمونيسم                   آنچه از نظريات اين مكاتب بر مي آيد تاكيد بر آزادي انسان درانتخاب است به همين جهت پيوند بين آنارشيست ها و اگزيستانسياليست ها بويژه در آنارشيست فرد گرا نمايان تر است.                                                                       مكتب آنارشيست بي عدالتي هاي اجتماعي و تخريب محيط زيست را در نتيجه روابط قدرت در سلسله مراتب مي داند.چنانچه شكل گيري قدرت را بتوان در جوامع انساني از بين برد مي توان عدالت را برقرار كرد.از آنجا كه قدرت در نتيجه اشتراك و همپيوندي ميان پول بااجزاء آن يعني اقتصاد بازار و نظام مالي از يك طرف و فضا(عناصر فضا در اين برداشت نظام هاي سياسي و نظام پولي است) از طرف ديگر مي باشدو فضا و پول همبستگي سيستمي دارند چنين برداشت مي شود كه براي از بين بردن قدرت بايد همبستگي پول و فضا را از بين برد.يا ارتباط نظام سياسي را از اقتصاد بازار يا نظام مالي قطع كرد .در راستاي اين خط فكري آنارشيست ها مخالفت بنيادي با حكومت ها به عنوان قدرت به عنوان يك اصل كلي و هدف راهبردي پي گرفته و در ادامه به عنوان عوامل زمينه ساز قدرت مناسبات پولي را نفي مي كنند.با نفي مناسبات پولي موجوديت شهرها به عنوان مكاني براي انباشت سرمايه ومازاد توليد به خطر افتاده و شهرها رو به اضمحلال مي روند. به اينگونه آنارشيست ها شهر ها را تجليگاه مناسبات مالي و نظامات پولي و در نهايت زمينه ساز ايجاد كننده عامل قدرت ميدانند كه با موجوديت دوگانه خود سلسله مراتب را ايجاد مي كند. به همين سبب با شهر گرايي و تمركز گرايي نيز مخالفت مي كنند. چنانچه آنارشيست ها نظام هاي پولي را را نفي كنند براي به جريان انداختن اقتصاد مبتني بر روابط كالايي ناچارند كه مالكيت را محترم بشمارند و از آنجا كه به آزادي انسان نيز اعتقاد دارند پس مالكيت خصوصي را نيز مي پذيرند.از طرف ديگر خود مالكيت خود موجب ايجاد سلسلا مراتب در جوامع انساني خواهد گشت.
 
نگرش به جهاني شدن و دو تضاد در يك ديدگاه
 
از يك نگاه سوسياليست ها با نگاه تعاون گرا و رويكرد هاي محلي محور سعي در جهاني كردن دارند اما از طرف ديگر با جهاني شدن مخالفت مي كنند. در صورت حذف دولت ها زمينه هاي جهاني شدن فراهم تر شده و از آنجا كه جهاني شدن به سمت توانمند كردن و پايداري خرده فرهنگ ها در جهان مي شود رويكرد آنارشيستي جهاني شدن را در عمل تبليغ مي كند. امااز آن طرف مخالفت جدي با جهاني شدن دارد و جهاني شدن را موجب ايجاد سلسله مراتب قوي تر و ايجاد ناعدالتي در جوامع انساني مي داند.
 
ضعف مباني فكري آنارشيسم از ديدگاه اسلام
 
اصول و مباني فكري آنارشيسم بر محور عقل گرايي شكل گرفته است يعني اين مكتب نير همانند ديگر مكاتب غربي به انسان بيشتر از زاويه عقل مي نگرد و گوهر انسان را همان عقل او تصور مي كند.. از اين منظر عقل يعني قوة تفکر و قوة انديشيدن اسلام اين نگرش به انسان را نگرش كاملي نمي داند.
 
همانگونه كه اسلام آزادي مورد تصور اگزيستانسياليستها را نفي مي كند به دليل همپيوندي ميان آنارشيست و اين مكتب در موضوع آزادي اين انتقادات به مكتب آنارشيست نيز وارد مي شود.
 
مساله دوم در رويكرد آنارشيستي مساله طرز برخورد انسان با محيط است مطالعه انسان به عنوان يكي از اجزاي طبيعت و فرموله كردن علوم طبيعي و مطالعه انسان با رويكرد منحصر علوم طبيعي نمي تواند نتايج مطلوبي برجاي بگذارد.
 
امروزه ثابت شده است كه شهرها محل نوآوري ها و بالندگي انسان بوده و شهرهاي بزرگتر در صورت برنامه ريزي انديشمندانه و برخورد انساني در روابط اجتماعي مي تواند انسان را به مدنيت برساند.نفي شهرهاي بزرگ در زمانيكه يك واقعيت عيني و اصلي در فضا است هوشمندانه به نظر نمي رسد و...


کلمات کلیدی مرتبط:
آنارشیسم در شهرسازی ,پاورپوینت بررسی ,انواع آنارشيسم ,آنارشيسم فرد گرا ,تعاون گرا ,آنارشيسم كمونيسم ,آنارشيسم سنديكاليسم ,آنارشيسم صلح طلب , , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی چالشهای هویت شهری در شهرسازی
پاورپوینت بررسی پلازا دونگ دیمون اثر زاحا حدید با معماری پارامتریک
پاورپوینت تحلیل فضای شهری استهکلم سوئد
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز یادبود وحات الکرامه در امارات متحده عربی ,pptx
پاورپوینت بررسی پل مخصوص عابرین پیاده و دوچرخه سواری با نام بینس برو
پاورپوینت فضای سبز یک ضرورت طراحی شهری
پاورپوینت بررسی ایدئولوژی طراحی بوم شناسی منظر
بررسی حافظه فضایی و ساخته شده
رویکرد محاسباتی به فرم معماری
فناوری در مشارکت شهری: بسترهای مشارکت الکترونیکی
معمار شهری یک سنت شمالی در کپنهاگ
پاورپوینت بررسی کشور برزیل و شاخص های توسعه یافتگی آن
پاورپوینت بررسی شهروند خوب , شهر سالم (WHO)
پاورپوینت بررسی سیستم اطلاعات جغرافیایی gis در برنامه ریزی شهری
پاورپوینت بررسی آشنایی با جی پی اس
پاورپوینت بررسی توسعه پایدار شهری با نگاهی به شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی نقش حمل و نقل در توسعه پایدار شهری
پاورپوینت تحلیل اکوشهر یا بوم‌شهر
پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان صادقیه تهران
پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان نقش جهان اصفهان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد