خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی گردشگری به‌مثابه شیوه‌ای برای احیا

   تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  1


بخشی از مطلب
یکی از رایج‌ترین شیوه‌های حفظ و نگاهداری از آثارِ تاریخی، احیای آن‌ها متناسب با مقاصدِ گردشگری است. در این موارد کاربری‌های تازه‌ای به اثر اعطا می‌شود و زمینه‌ای فراهم می‌آید که اثر در معرضِ بازدیدِ عموم قرار گیرد. این شیوه معمولاً با اقبال عمومی مواجه می‌شود و عایداتِ مالی قابل‌توجهی به همراه دارد.
اما زمانی که مسئلۀ کسبِ درآمد و اقتصادِ گردشگری به‌ میان می‌آید، باید به مخاطراتِ احتمالی ناشی از آن توجه شود. تنزلِ اثر تاریخی به موضوعی کارکردی که تنها برای جلبِ توجهِ گردشگر و کسبِ درآمد مورداستفاده قرار می‌گیرد و قرار گرفتن اثر در معرضِ هجومِ گردشگران، از جملۀ این مخاطرات است. در صورت وقوع مواردی از این دست، نه‌تنها هیچ یک از دلالت‌های اثر فرصتِ بروز نمی‌یابد، بلکه ارزش‌های آن نیز فدای نیازهای کارکردی خیلِ بازدیدکنندگان می‌شود.
در این رویکرد- احیای اثر تاریخی متناسب با مقاصد گردشگری- هدف فراهم آوردن «عرصه‌ای برای ظهور هویت فرهنگی ـ تاریخی» است. به‌این‌ترتیب موفقیت كار در گرو هدایت صحیح شرایط و حفظِ تعادل میان موارد مذکور است. درواقع توجه به گردشگری فرهنگی به سبب قابلیت‌های آن در فراهم آوردن بستری برای درک دلالت‌های تاریخی ـ فرهنگی میراث و تجلی ارزش‌های آن است و از سویی دیگر ارزش‌های آثار تاریخی مهم‌ترین عاملِ سوددهی و صرفۀ اقتصادی مجموعه است؛ بنابراین عامل اصلی حیات، پیشروی و انتفاعِ این مجموعه‌ها نه میزان رونق کالبدِ اثر تاریخی که میزان شکوفایی روحِ فرهنگی و اصالت‌های اثرگذار نهفته در آن است. به‌این‌ترتیب در این رویکرد، استمرارِ بهره‌برداری و انتفاعِ اثر تاریخی، علاوه بر حفاظت از وجوهِ کالبدی آن، مستلزمِ پرستاری از دلالت‌های تاریخی ـ فرهنگی نهفته در آن است.
از دیگر مزایای گردشگری فراهم آمدن امکان تبادلاتِ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مستقیم میان بومیان و گردشگران است. چراکه به‌واسطه‌ی گردشگری طیفِ وسیعی از اقشارِ جامعۀ میزبان در مواجهۀ رودررو با اقتصاد و فرهنگِ گردشگران قرار می‌گیرند؛ بنابراین توجه به امرِ احیا در خلالِ گردشگری خود به خود موجبِ جلبِ نیروهای ذهنی و مادی جامعۀ بومی برای حفاظت از آثار و میراثِ سرزمینشان می‌شود. از آن جا که تنوع و تعدادِ آثار در سر تا سرِ سرزمینِ ایران بسیار زیاد است، بخشِ بزرگی از بدنۀ جامعه در مالکیتِ معنوی مواریث فرهنگی ـ تاریخی سهیم می‌شود که این امر، خود، به برانگیختنِ حساسیتِ عموم و جلب توجه آنان نسبت به میراث منجر می‌شود.
این دست آورد در نهایت می‌تواند قابلیت‌های میراث فرهنگی را به بهترین صورت در سطح جامعه شکوفا سازد و میراث را به «آیینه» ای بدل سازد که حقیقت جامعه را می‌نمایاند. در این صورت میراث فرهنگی می‌تواند رسالت حقیقی خود را در جامعه به انجام رساند و مبنای تصمیم‌گیری‌های جمعی و فردی ‌شود. در چنین شرایطی انتفاعِ از میراث، منوط به حفاظت از اصالت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی آن خواهد بود.
2-5-6-3- مهمانخانه‌های بین‌المللی:
مسافرخانه یا مهمان‌سرا نوعی مکان اقامتی اجاره‌ای است. معمولاً هر مهمان دارای یک تخت است که در یک اتاق مشترک با تعداد دیگری از میهمانان قرارگرفته است. امکانات بهداشتی (حمام و توالت) و نیز آشپزخانه در بسیاری موارد در بیرون از اتاق‌ها قرار دارند و به‌صورت اشتراکی مورداستفاده قرار می‌گیرند.
در ایران به مکان‌های اقامتی ارزان قیمت شبانه‌روزی، مهمانخانه، مهمان‌پذیر و نیز مسافرخانه گفته می‌شود. در نیمه¬ی اول قرن چهاردهم خورشیدی، ساخت مسافرخانه‌های ارزان قیمت در شهرهای مختلف ایران گسترش یافت و در شهرهای مختلف این مکان‌ها، در میادین اصلی شهر، دروازه‌های ورودی و نیز در مجاورت گاراژهای مسافرتی ساخته شدند. در دهه‌های اخیر، علاقهٔ بیشتری به ساخت و اقامت در هتل به وجود آمده است. به همین دلیل، بسیاری از مسافرخانه‌های قدیمی تغییر کاربری داده‌اند. در دوره‌های قدیمی‌تر، کاروانسراها نقش مهمانخانه را بر عهده داشته‌اند.
2-5-6-4- تسهیلات فرهنگی و تفریحی:
اين نوع جهانگردي شامل افراد يا گروه‌هایی است که جهت استفاده از تعطیلات، تفريح، استراحت، استفاده از آب‌وهوای گرم‌تر یا خنک‌تر از محل اقامت خود به مسافرت می‌روند. ميزان هزينه و مقصد غالباً از طرف سرپرست خانواده تعيين می‌شود. نياز به مسافرت براي تفريح و استفاده از مرخصی‌های ساليانه و تعطيلات معمولاً با ميزان درآمد، سطوح آموزش، ميزان جمعيت، درصد شهرنشيني، طول مدت تعطيلات و اوقات فراغت در رابطه است. در انتخاب شهر و يا کشور محل اقامت نيز عواملي مانند هزينه رفت و برگشت، هزينه هتل، غذا و نوشيدني و هزینه‌های اضافي، موثر است.
خدمات جاده‌ای
 ايجاد راه و ساختمان‌های بين راهي در سرزمين ايران پیشینه‌ای كهن دارد. ايرانيان در مسير و فواصل معين، مکان‌ها و اطراق گاه‌هایی ايجاد كرده بودند كه محل توقف و آسایش مسافران و کاروان‌های تجاري و بازرگانی بوده است.
منابع تاريخي حكايت از آن دارند كه بنیان‌گذار احداث بناهاي مذكور هخامنشيان بوده‌اند. در دوره اشكانيان، همانند عهد هخامنشي توسعه راه‌ها و ايجاد ایستگاه‌های بين راهي به‌ویژه در مسير تاريخي جاده ابريشم اهميت فوق‌العاده‌ای يافت. در دوره اسلامي نيز عوامل متعددي در شكل يابي، توسعه و گسترش كاروانسراها دخالت داشته كه اهم آن‌ها عوامل مذهبي، نظامي و اقتصادی است. قرن پنجم (ه-ق) عصر شكوفايي هنرهاي اسلامي به‌ویژه هنر معماري است. بنيان گسترش شبكه راه‌های تجاري و احداث كاروانسراهاي متعدد در مسير جاده‌ها و داخل شهرها در اين دوره بوده است. در دوره تيموري توسعه تجارت، معماري و ايجاد كاروانسراها شتاب بيشتري يافت ولي عصر طلايي ايجاد كاروانسراهاي ايران متعلق به دوره صفوي است كه بقاياي 999 كاروانسرايي كه در آن دوره ساخته شده هنوز در كنار جاده‌ها ايران پابرجاست.
 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
گردشگری به‌مثابه شیوه‌ای برای احیا ,پاورپوینت بررسی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی پل مخصوص عابرین پیاده و دوچرخه سواری با نام بینس برو
پاورپوینت بررسی توسعه پایدار شهری با نگاهی به شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی طرح جامع هانگژو Archi-Tectonics NYC و !Melk
پاورپوینت بررسی نظریات میریلیا بونس
پاورپوینت بررسی تاثیر مبلمان شهری بر فضاهای شهری
پاورپوینت بررسی طراحی مبلمان شهری با هویت شهری
پاورپوینت بررسی میدان های شهری
پاورپوینت بررسی اصول شهر اسلامی
پاورپوینت بررسی تاریخی و کالبدی محله به عنوان یکی از عناصر شهرهای ایرانی اسلامی
پاورپوینت بررسی طراحي محوطه و فضاي سبز محيطي در فضاهای شهری
پاورپوینت بررسی باغ تایگر گلن باغ مورگان در موزه جانسون
پاورپوینت بررسی پارک عمومی میفیلد در مرکز شهر منچستر، انگلستان
پاورپوینت بررسی محله های تاریخی شهر یزد
پاورپوینت بررسی و تحلیل پارک فدک شهرک غرب تهران
پاورپوینت بررسی زیبا سازی و فضاهای سبز شهری
پاورپوینت بررسی زلزله مدیریت بحران اسکان سریع در اردوگاه
پاورپوینت بررسی تئوری و پراکسیس آدورنو و مارکس
پاورپوینت بررسی تونل عشق در روستای کلوان رمانتیک ترین مکان اوکراین
پاورپوینت بررسی فضای شهری هاوانا کوبا در قالب یک سفر
پاورپوینت بررسی 10 نمونه طراحی فضای شهری و پارک در مکزیک

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد