خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود,پاورپوینت بررسی شهر سالم دربرنامه ريزي شهري,pptx

   تعدادبرگ: 70   قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  3


دانلود,پاورپوینت بررسی شهر سالم دربرنامه ريزي شهري,pptx
 
 
بخشی از مطلب
 
3-    حفاظت واحیای نظام های طبیعی در شهر ومنطقه پیرامون آن 
ایجاد دالان های سراسری و شبکه ای فضای سبز برای زیستگاه حیوانات، حفظ زمین های کشاورزی و با ارزش طبیعی از طریق ایجاد صندوق و هیئت «متولیان زمین  » ، ایجاد کمربندهای سبز دور واحدهای فضایی شهر، ممنوع ومشروط کردن هرگونه توسعه روی اراضی آبخیز و حریم رودخانه ها و نهرها؛ 
4-    کاهش مصرف منابع و تولید آلودگی در شهر و منطقه مربوط به آن 
هدف گذاری و تقلیل مواد زائد جامد به نصف در یک دهه، وضع مقررات حفاظت انرزی برای ساختمان ها و کارخانجات ، پژوهش و ترویج تامین انرژی های تجدید پذیر و بومی، وضع مقررات برای بسته بندی و جعبه های مواد مصرفی در شهر، تعیین استانداردهای پاکیزگی برای سوخت خودروها، آموزش و تبلیغ بازیافت زباله ها؛ 
5-    بهبود زیست پذیری اجتماعات شهری 
جلب مشارکت فراگیر شهروندان در ادارۀ امور محلی، استفاده از توافق های مدیریتی بین بخش های عمومی وخصوصی، پشتیبانی از سازمان های غیردولتی و واگذاری مسئولیت ها و منابع بیشتر به آنها، ایجاد گروه های محلی داوطلب برای مقابه با سوانح طبیعی، تامین خدمات اجتماعی و ممکن در حیطه استطاعت همگان، حفاظت از میراث تاریخی و تنوع فرهنگی و هویت محلی؛
6-    پایندگی و تقویت اقتصاد شهری 
جای گزینی اهداف «انسان – پایه» به جای «تولید- پایه» و پاسخگویی به نیازهای اساسی محلی، برنامه ریزی برای کاهش فقر و بیکاری و توزیع عادلانه مواهب رشد بین گروه های شهری، ایجاد فرصت های شغلی برابر؛ 
7- اصلاح نظام اداری و حکمرانی شهری
تمرکز زدایی و اتکاء به جامعه مدنی و اجتماعات محلی برای ادارۀ امور شهر، ایجاد نهاد مدیریت یکپارچه شهر و منطقه، برقراری پاسخگویی منظم در نظام اداری همراه با به کارگیری شاخص های اجتماعی- اقتصادی و زیست محیطی ، اقدامات مشارکت طلبانه برای از حاشیه در آوردن اقشار کنار مانده از تصمیم گیری های محوری، پشتیبانی از مساعدت های غیرمتمرکز و مردم سالارانه نهادهای ادارۀ امور شهر و روستاها با هم.
باید توجه داشت که راهکارهای ارایه شده تنها راه دستیابی به توسعه پایدار و ایجاد شهر پایدار نمی باشد بلکه تحقق توسعه پایدار در برقراری عدالت اجتماعی و اتکاء به اصل پایداری می باشد.
2-2-2) بوم شهر پایدار 
مفهوم بوم شهر، راهبردی است که به کاهش فشار بر محیط زیست و منابع طبیعی تا میزان یک بیستم کمک می کند. این راهبرد متفاوت از الگوی کلاسیک شهرسازی است.راه حلی که بوم شهر پیشنهاد می کند این است که تهیه طرح و برنامه ای برای شکل زمین به صورت نظام قانونمند یا غیر آن نشان دهندۀ موقعیت جدید تپه ها، دشت ها و دره ها باشد. در محیط زیست مفهوم یک شهر پایدار عبارت است از شهری که به دلیل استفاده اقتصادی از منابع، اجتناب از تولید بیش از حد ضایعات و بازیافت آن تا حد امکان و پذیرش سیاست های مفید در دراز مدت قادر به ادامه حیات خود باشد (نوریان، 1376، ص 179).
اکوسیتی  به معنی «بوم شهر» دلالت بر این واقعیت دارد که با همان کیفیت و خردمندی که در نگهداری فضای خصوصی خانه صورت می گیرد، تمام محیط یک شهر را مراقبت کرد. از مشخصات شهرهای نوگرا، وجود حجم زیاد ورودی در مقابل حجم زیاد خروجی است. برنامه ریزان بوم شهر تلاش شان بر مبنای ایجاد شهرهایی با ورودی کمتر انرژی مصالح، و خروجی کمتر ضایعات و آلودگی ها می باشد. این شهرها باید دارای خصوصیاتی چون راحتی، آسایش و قابلیت دسترسی باشند (نوریان، 1376، صص181-179).
راهبرد بوم شهر پایدار رویکرد خود را بر عناصر؛ جریان ها  ، نواحی  و مشارکت کنندگان  قرار می دهد در فرایند بوم شناختی توسعه پایدار، رویکردهای مذکور، برساختار و نهادینه شدن پایداری شهری تاثیر می گذارد.
رویکردهای مذکور از این قرارند (ارجمندنیا، 1379؛ صص30-29).
1-    جریان ها 
شهر به مثابه نوعی سیستم یا نظام، دارای مبانی و قلمرو و کارکردهای خاص خود است که در نظام جریان ها در تداوم اند. این جریان ها حیات شهرها را به منابع طبیعی مرتبط می سازند. جریان های آب، انرژی، مواد خام، ترافیک پیوندها و اتصالات، پیوندهای توسعه بوم شهر پایدارند.
2-    نواحی 
نواحی وحوزه ها، جنبه های کیفی بوم شناختی آشکار دارند. گسترش کیفیت فضایی در بوم شهر پایدار مانند تراکم های بالا و پایین نواحی در کیفیت و شرایط زیست مناسب برای جامعه انسانی و خانوار تاثیر بسزایی دارد.
3-    مشارکت کنندگان 
مردم، سازمانها و نهادهای شهری تاثیر بارزی در کاربری اراضی شهری و نحوه استفاده از فضای شهری دارند. شیوه های رفتاری آنان با بوم شهر پاک و سرزنده با محیط زیست سالم ارتباط دارد. نشانگر اهمیت زندگی در بوم شهر پایدار است.
طراحی ابعاد کالبدی شهر پایدار، مستلزم ملاحظات زیست محیطی، و درگرو سازگاری و انطباق با اصول و استانداردهای بوم شناختی آن می باشد که برای ارائه مفاهیم جدیدی از برنامه ریزی شهری است که در ابعاد فضایی و مبانی بوم شناختی بررسی می گردد. شهر پایدار مترادف با مبانی بوم شناختی پایدار می باشد. شهر پایدار شهری ، است که ظرفیت بار بوم شناختی آن نباید افزایش یابد. طراحی و توسعه شهر پایدار باید در زمینه جست وجوی فضای شهری بیشتر و مناسب تر و همچنین ظرفیت پذیری زیست محیطی بیشتر صورت می گیرد. چنین شهری «بوم شهر پایدار» یا"Sustanible Ecopolis"نامیده می شود. بوم شهر پایدار سکونتگاهی بوم شناختی است که با ملاحظات زیست محیطی سازگار است و تداوم و پایداری آن در بستر بوم شناختی استوار است (Roggema,1998,p.130) .
انسان از لحاظ منابع طبیعی با چالش هایی روبرو می باشد که براثر توسعه بی رویه طی دهه های گذشته باعث تخریب محیط زیست و کاهش منابع طبیعی شده است. چنین روندی، فشار بر یکپارچگی بوم شناختی و سلامت اجتماعی انسان را افزایش داده و باعث شده است تا انسان برای پیدا کردن راهبرد اساسی در بهره برداری از طبیعت باشد.
راهبرد بوم شهر پایدار، به یک جای پای مناسب برای استقرار در طبیعت نیاز دارد که این فضای استقرار، «جاپای بوم شناختی» یا"cologicl Foot Print" نامیده می شود . جاپای بوم شناختی عبارت است از مقدار زمین و آب مورد نیاز در یک ناحیه برای نگهداری جمعیت انسانی معیین برای اندازه گیری فضای مورد نیاز جامعه ، نیاز به تولید غذای مصرفی، گرمایش، حمل و نقل ومصرف آب روشی به کار می رود که همان جا پای بوم شناختی می باشد (Wskernagel & Ress.1995,p.A) .
توسعه و به کارگیری طبیعت در شهر، در جهت کار بست بوم سازگاری های خارج شهر بوده است که این شیوه در حال تغییر می باشد و فضای طبیعت در شهر امکانات جدیدی را برای به کارگیری از آن می طلبد.
با توجه به آن که شهرسازی نوین در حال تغییر و تحول است برای رسیدن و دستیابی به بوم شهر پایدار مراحلی لازم است که به این مراحل اشاره می شود(ارجمندنیا، 1379، ص 33).
•    در سطح شهر، باید کارکرد درست را به مکان های مناسب داد؛ تراکم های بالا در پیرامون مراکز شهری و حمل ونقل کارآمد (سریع و فراوان) به وجود آیند وتراکم کم برای خارج از شهر باشد.
•    طراحی سیستم های نزدیک به هم، برای دسترسی به آب، انرژی و مواد غذایی باید در دستور کار قرار گیرد.
•    به کارگیری مفاهیم جدید برای شهر سبز ضروری است، این مفاهیم با یکپارچگی فضاهای سبز در طبقات و پشت بام ها در ارتباط است.
•    به کارگیری دانش و تجربه ساکنان و ایجاد و حمایت از طرح های مختلف وجدید.
•    مفاهیم و مسائل زیست محیطی باید به عنوان منبع الهام فرم های طراحی به کار گرفته شوند.
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
شهر سالم دربرنامه ريزي شهري ,pptx ,دانلود,پاورپوینت بررسی شهر سالم دربرنامه ريزي شهري,pptx , ,بخشی از مطلب , ,3- حفاظت واحیای نظام های طبیعی در شهر ومنطقه پیرامون آن ,ایجاد دالان های سراسری و شبکه ای فضای سبز برای زیستگاه حیوانات، حفظ زمین های کشاورزی و با ارزش طبیعی از طریق ایجاد صندوق و هیئت «متو,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی چالشهای هویت شهری در شهرسازی
پاورپوینت بررسی پلازا دونگ دیمون اثر زاحا حدید با معماری پارامتریک
پاورپوینت تحلیل فضای شهری استهکلم سوئد
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز یادبود وحات الکرامه در امارات متحده عربی ,pptx
پاورپوینت بررسی پل مخصوص عابرین پیاده و دوچرخه سواری با نام بینس برو
پاورپوینت فضای سبز یک ضرورت طراحی شهری
پاورپوینت بررسی ایدئولوژی طراحی بوم شناسی منظر
بررسی حافظه فضایی و ساخته شده
رویکرد محاسباتی به فرم معماری
فناوری در مشارکت شهری: بسترهای مشارکت الکترونیکی
معمار شهری یک سنت شمالی در کپنهاگ
پاورپوینت بررسی کشور برزیل و شاخص های توسعه یافتگی آن
پاورپوینت بررسی شهروند خوب , شهر سالم (WHO)
پاورپوینت بررسی سیستم اطلاعات جغرافیایی gis در برنامه ریزی شهری
پاورپوینت بررسی آشنایی با جی پی اس
پاورپوینت بررسی توسعه پایدار شهری با نگاهی به شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی نقش حمل و نقل در توسعه پایدار شهری
پاورپوینت تحلیل اکوشهر یا بوم‌شهر
پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان صادقیه تهران
پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان نقش جهان اصفهان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد