خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود,پاورپوینت بررسی روند تکوین و توسعه فیزیکی شهر بهاباد,pptx

   تعدادبرگ: 80   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  5


دانلود,پاورپوینت بررسی روند تکوین و توسعه فیزیکی شهر بهاباد,pptx
 
 
بخشی از مطلب
 
3-بارش های جوی
با توجه به کمبود منابع آب های سطحی و زیر زمینی منطقه ، یکی از پارمتر های موثر در کم و کیف فعالیت های کشاورزی ،پارامتر پتانسیل  آبی است .
براساس نقشه خطوط هم باران استان یزد بخش بهاباد در محدوده خط هم باران 100 میلیمتر قرار داشته و پرباران ترین نواحی شامل ارتفاعات کوهستانی است که توسط حلقه هایی از خطوط هم باران 250 میلیمتر (همیجان) 150 میلیمتر (درند) 100 میلیمتر( آسفیج ) احاطه می شود.
این در حالی است که منطقه مورد مطالعه را می توان جزء مناطق کم باران محسوب نمود ، به طوری که خطوط هم باران آن عمدتا 100 میلیمتر بارندگی در بر گرفته است . متوسط بارندگی منطقه در حدود 127 میلیمتر می باشد که در بعضی از سالها با نوسان همراه است .رژیم بارندگی منطقه از آمار ایستگاههای بهاباد ،ببروئیه ،آسفیج،پرک،درب هنز،درند و همیجان استفاده شده است و در یک دوره آماری 10 ساله انتخاب شده که در جدول زیر آمده است.
با توجه به این که معمولا میزان بارندگی کمتر از 200 میلیمتر جزء مناطق کم باران محسوب می شود جدول زیر کم آبی منطقه را به خوبی نشان می دهد.
 
 
 
 
 
جدول شماره 2-3-میانگین بارش سالانه ایستگاههای بهاباد-82 -1372
ردیف    ایستگاه    ارتفاع(M)    میانگین بارش((mm
1    بهاباد    1410    82.3
2    آسفیج    1880    116.1
3    ببروئیه    1890    114.9
4    پرک    1875    86.9
5    درب هنز    1390    118.9
6    درند    2440    167.7
7    همیجان    2470    202.5
                           ماخذ: طرح ساماندهی روستاها و فضاهای سکونتگاهی بخش 
                              بهاباد گزارش اول – مهندسین مشاور بوم آرای میهن
 
2-1-5-4- باد
 
براساس اطلاعات موجود باد غالب منطقه از سمت جنوب غرب می وزد که 2،8 ساعت در شبانه روز 20 درصد کل حالات باد را در منطقه به خود اختصاص داده است .15 درصد بادها از طرف شمال و 13 درصد آن از شمال شرق و جنوب شرق می وزند .به طور کلی در فصلهای پاییز و زمستان و بهار باد غالب از جهت جنوب بوده ودر فصل تابستان جهت باد غالب از سمت شمال شرق می وزد .
در منطقه بهاباد بادهای محلی به چند دسته تقسیم می شوند :
1.    بادقبله : جهت این باد ازطرف جنوب غرب به شمال شرق بوده که از اواخر پاییز شروع و در طی زمستان تا اواخر بهار می وزد و شدت وزش این باد بیشتر در ماههای دی و آذر می باشد به طوری که گه گاه موجب شکستن درختان نیز می شود .
2.    باد بیابان : این باد از طرف شمال به جنوب وزیده که در فصل تابستان خشک و در فصل زمستان سرد می باشد . این باد عموما ملایم بوده و خسارات زیادی به بار نمی آورد.
3.    باد یزدی: زمان وزش این باد زمستان بوده و عموما سرد میباشد .جهت وزش آن از غرب به شرق است.
4.    باد روز: این باد در زمستان بسیار سرد و در تابستان بسیار گرم می باشد و جهت آن از سمت شرق به غرب می باشد .
 
بررسی وضعیت وزش باد در منطقه
براساس آمار ثبت شده در ایستگاه سینوپتیک بهاباد گلبادهای ماهانه و سالانه ترسیم شده اند .تجزیه و تحلیل گلبادهای ماهانه ایستگاه سینوپتیک بهاباد که نزدیکترین ایستگاه دارای آمار باد سنجی به منطقه مطالعاتی می باشد . نتایج ذیل را مشخص می کند :
-    دی ماه با بیشترین درصد  هوای آرام ، کم بادترین ماه سال به شمار می رود.
-    ماههای خرداد- تیر و مرداد با کمترین درصد هوای آرام پر باران ترین ماههای سال محسوب می شود .
-    جهت باد غالب در اکثر ماههای سال شمال غرب می باشد . البته در ماههای تیر و مرداد جهت شمال شرق نیز در صد بالایی از باد غالب به خود اختصاص می دهد .
-    طی بررسی آمار روزانه ایستگاه مذکور شدیدترین باد وزیده شده دارای جهت جنوب شرق و سرعت 58 نات معادل 29.9 متر بر ثانیه و 17.5 کیلومتر بر ساعت بوده است .
-    جهت باد غالب شمال شرق می باشد .
-    سرعت متوسط باد غالب در مقیاس سالانه برابر با m /s 10.3 می باشد .
هر چند تجزیه و تحلیل گلباد های ماهانه و سالانه جهت باد غالب را شمال غرب نشان می دهد ولی رسوب گذاری انجام شده در پای بوته ها ، تجمع ماسه های بادی در پای دیوار های منازل مسکونی بیانگر این واقعیت است که بادها از قطاع جنوب تا جنوب غرب می وزند و ساکنین محلی اصطلاحا به آن باد قبله می گویند . دوره وزش این باد از اسفند تا اواخر بهار می باشد .
 
2-1-6-بررسی منابع آب های سطحی و زیر زمینی (شبکه هیدروگرافی و... )
در بررسی و بهرهبرداری از منابع آب یک حوزه آبریز مطالعات هیدرولوژی از مهمترین مسائل قابل بحث می باشد. هیدرولوژی علمی است که پیدایش ، حرکت و مشخصات آب را بر روی زمین و همچنین روابط آن را بر با  محیط ، مورد بررسی قرار می دهد و سعی دارد روابط حاکم بین حرکت آب در محیط های متفاوت را به دست آورد هیدرولوژی مهندسی جزیی از علم هیدرولوژی است که در ارتباط با بر نامه ریزی ، طراحی و بهره برداربی از پروژه های مهندسی برای کنترل و استفاده صحیح از آب  فعالیت می کنند .
در محدوده مورد مطالعه به علت کمی نزولات جوی ،جریانات سطحی دائمی ناشی از روان آب های حاصل از بارندگی وجود ندارد و فقط در اثر بارندگی شدید جریان سطحی به صورت سیلاب و با تداوم زمانی کوتاه جاری می شود . رودخانه شور تنها جریان سطحی دائم حوزه بوده که زهکش سفره آب زیر زمینی دشت بهاباد می باشد . لذا منابع موجود در منطقه مورد مطالعه مانند دیگر حوزه های مجاور منحصر به منابع آب زیر زمینی آبرفتی و سفره های کارستیک می باشد.
با توجه به اینکه اکثر بارندگی ها در این منطقه به طور پراکنده اتفاق می افتد بخش اعظم نزولات جوی ،باعث افزایش رطوبت خاک و پر شدن گودالها ،تبخیر و نفوذ می شود. بارند گ ها که با شدت بیشتر در سر شاخه ها اتفاق می افتد باعث ایجاد جریان های سطحی شده و در حین عبور از دامنه ها و مسیلها به علت دانه درشت بودن آبرفت قسمت قابل ملاحظه ای از آن نفوذ کرده ودر صورتی که بارندگی تداوم داشته باشد جریان های سطحی به وجود آمده به مرکز دشت بهاباد و بعضا در شرایطی که حجم نزولات جوی گسترده و خیلی زیاد باشد جریانات سطحی از حوزه خارج شده به رودخانه شور و نهایتا به کویر لوت می ریزد .
براساس رابطه بارندگی و ارتفاع و منحنی هیپومتریک حوزه ، جمع ریزشهای جوی زیر حوزه بهاباد برابر با 306.34 میلیون متر مکعب در سال و متوسط بارنگی حوزه برابر 153.9 میلیمتر بر آورد شده است .با توجه به مشخصات فیزیکی  زیر حوزه بهاباد ، وضعیت توپوگرافی و بارندگی سالیانه آن و اطلاعات موجود در رابطه ا حوزه های مشابه حجم جریانات سطحی سالیانه که به محدوده دشت می رسد برابر 6.8 میلیون متر مکعب بر آورد می گردد که توزیع این مقدار فقط به صورت سیلاب و حداکثر چند بار با تداوم زمانی کوتاه می باشد .
 
2-1-6-1-آب های سطحی
آب های سطح بخش بهاباد به صورت رودهای فصلی است که در نهایت پس از عبور از شهر بهاباد به رودخانه شور می ریزد نتایج حاصل نشان می دهد که منطقه بهاباد فاقد جریان آب های سطحی دائم می باشد و جریان آب های سطحی آن حاصل سیلاب های بهاری بوده که همواره با خسارت شدید همراه است .
رود شور مهمترین رود منطقه است که در حوزه آبریز دشت کویر جریان دارد و از کوههای آسفیج- و بنستان سرچشمه می گیرد و به دشت کویر می ریزد .
سطح حوزه این رود 1650 کیلومتر مربع مساحت داشته و دارای یک ایستگاه هیدرومتری در ارتفاع 1325 متری حوزه می باشد .نوع رودخانه در حوزه زهکشی ، اصلی و نوع جریان آن فصلی بوده و منبع تغذیه آن باران و برف و چشمه سارها می باشد و میانگین دبی سالانه آن m/s 0.085 می باشد .
 
 
 
2-1-6-2-منابع آب زیر زمینی
بخش بهاباد که بین دو سری ارتفاعات در امتداد شمال غربی و جنوب شرقی قرار گرفته سفره آب زیر زمینی قابل ملاحظه ای را در خود جای داده است که منابع خوبی برای توسعه کشاورزی و دامداری و نیز آب شرب محسوب می شود . این منابع دارای کیفیتی بسیار خوب بوده و در حال حاضر به علت برداشت بیش از حد و کمی نزولات جوی ، سطح آب زیر زمینی در این منطقه پایین رفته و کمبود آب را سبب شده است . علاوه بر چاههای عمیق و نیمه عمیقی که در منطقه وجود دارد در 700 متری جنوب شرقی بهاباد قنات بهاباد به طول 7 کیلومتر با 8 حلقه چاه که مادر چاه آن 70 متر عمق دارد حفر شده و در زمینه کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. براساس آمار برداری منابع آب سال 83-72 با توجه به آمار موجود در زیر حوزه بهاباد که تعداد چاههای عمیق آن 51 و چاههای نیمه عمیق حوزه بهاباد 66 حلقه چاه است که تخلیه سالانه کل منابع آب جمعا معادل 48296611  متر مکعب می باشد که از این مقدار 94.27 درصد به مصرف کشاورزی ، 2.4 درصد به مصرف صنعت و 3.33 درصد به مصرف  شرب و بهداشت می رسد .
 
2-1-6-3-قنات
قنات عبارتست از مجرایی که در زیر زمین حفر می کنند و آب های زیر زمینی توسط نیروی ثقل و شیبی که در کف گالری  قنات وجود دارد به سطح زمین می رسد . از امتیازات قنات نسبت به چاه این است که  آب بدون هزینه با نیروی ثقل به سطح زمین می رسد . لازم به ذکر است که هر مسیر از گالری دارای چند میله چاه می باشد که به وسیله آن حفاری انجام می شود . به این حلقه چاهها که به صورت خطی احداث می شود رشته قنات گفته می شود .
قنوات زیر حوزه بهاباد بر حسب طول و عمق و چاه ،آبدهی و تغییرات فصلی به سه دسته تقسیم می شوند .
قنوات دشتی ، کوهپایه ای و چشمه قنات .
قنوات دشتی : عموما در سفره  اصلی دشت واقع شده است و به علت پایین بودن سطح آب زیر زمینی معمولا دارا چاه مادر عمیق بوده و طول آن زیاد است امتداد این قنات عموما از جنوب غرب به شمال شرق می باشد
قنوات زیر حوزه بهاباد عموما از نوع کوهپایه ای و چشمه قنات می باشد . قنوات کوهپایه ای در داخل آبرفتهای دامنه ای حفر گردیده است و از نظر آبدهی ، تابع حجم نزولات جوی و زمان ذوب برفها می باشد . طول و عرض قنوات مذکور ، محدود و طول آن ها از چند ده متر تا چند صد متر تجاوز نمی کند .
 


کلمات کلیدی مرتبط:
روند تکوین و توسعه فیزیکی شهر بهاباد ,pptx ,دانلود,پاورپوینت بررسی روند تکوین و توسعه فیزیکی شهر بهاباد,pptx , ,بخشی از مطلب , ,3-بارش های جوی ,با توجه به کمبود منابع آب های سطحی و زیر زمینی منطقه ، یکی از پارمتر های موثر در کم و کیف فعالیت های کشاورزی ،پارامتر پتانسیل آبی است . ,براساس نقشه خطوط ه,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی و تحلیل فضای شهری خیابان لاله زار تهران
پاورپوینت بررسی و تحلیل فضای شهری فلکه دوم صادقیه تهران آریاشهر
پاورپوینت بررسی و تحلیل فضای شهری پارک طالقانی تهران
پاورپوینت بررسی و تحلیل فضای شهری پارک ساعی در خیابان ولیعصر تهران
پاورپوینت بررسی و تحلیل فضای شهری میدان صادقیه ، فلکه دوم آریاشهر
پاورپوینت تحلیل فضای شهری خیابان آزادی تهران حدفاصل میدان آزادی تا میدان انقلاب
پاورپوینت بررسی و تحلیل فضای شهری محله عباس آباد تهران
پاورپوینت بررسی و تحلیل فضای شهری پیاده راه صف تهران خیابان باغ سپهسالار
پاورپوینت بررسی و تحلیل فضای شهری بلوار کشاورز تهران
پاورپوینت بررسی چالشهای هویت شهری در شهرسازی
پاورپوینت بررسی پلازا دونگ دیمون اثر زاحا حدید با معماری پارامتریک
پاورپوینت تحلیل فضای شهری استهکلم سوئد
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز یادبود وحات الکرامه در امارات متحده عربی ,pptx
پاورپوینت بررسی پل مخصوص عابرین پیاده و دوچرخه سواری با نام بینس برو
پاورپوینت فضای سبز یک ضرورت طراحی شهری
پاورپوینت بررسی ایدئولوژی طراحی بوم شناسی منظر
بررسی حافظه فضایی و ساخته شده
رویکرد محاسباتی به فرم معماری
فناوری در مشارکت شهری: بسترهای مشارکت الکترونیکی
معمار شهری یک سنت شمالی در کپنهاگ

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد