خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی سیر اندیشه های شهرسازی کنستانتین دوکسیادیس Constantin Doxiadis

   تعدادبرگ: 25 اسلاید   قیمت: 14900 تومان   حجم فایل: 1461 kb  تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی سیر اندیشه های شهرسازی کنستانتین دوکسیادیس Constantin Doxiadis

بخشی از مطلب
دوكسياديس، درباره‌ي شهرهاي آن زمان نوشت: «هرگاه به شهرهاي خود بنگريم، از فراز آسمان، از درون خودرو، در شاهراه يا خياباني پر از خودرو، در پياده‌رويي پرجمعيت و يا در داخل يا خارج يك ساختمان، احساس مي‌كنيم كه گرفتار كابوس شده‌ايم.»
او مشكل را در رويكرد معماران زمان خود مي‌دانست و از سردرگمي و دخالت آنان در كار شهر، گلايه داشت. او آموزش و پرورش معماران در دانشكده‌هاي مدرن را دليل اين نارسايي مي‌دانست و باور داشت كه نسل ما از نسل پيش از خود خوشبخت‌تر است، زيرا كه معماران نسل گذشته، انسان‌هاي كوته فكري بودند كه خود را تنها، طراح سبك‌هاي آكادميك مي‌دانستند، در صورتي كه امروزه شاهد انقلابي هستيم كه مرداني چون لوكوربوزيه، گروپيوس و ميس ون‌در روهه، آغاز نموده‌اند. دوكساديس در نقد شهرهاي معاصر، اغتشاش جديدي را كه جايگزين آشفتگي پيشين شده، تحت‌الشعاع شهر خودروها مي‌داند.
دوكساديس معماري نوگرا بود، او در توجيه اغتشاش نوين، سرعت تغيير و تحولات را مقصر مي‌دانست. او باور داشت كه معماري تنها، پيرو روند معمول زمان خود است، زماني كه پيوسته در تكامل بوده و اين بار بسيار پرشتاب‌تر و شديدتر از هر وقت ديگر دست‌اندركار شده است. او برخلاف نوگرايان متعصب كه براي هر چيز تازه‌اي حقانيت قائل‌اند؛ ميان جديد و درست، تفاوت قائل بوده و هر چيز جديدي را مناسب و درست نمي‌داند. او معماران را از دل‌مشغولي آفرينش فرم‌هاي جديد برحذر داشته توجه آن‌ها را به دگرگوني‌هاي فني، اجتماعي، اقتصادي و ... جلب مي‌كند.
دوکسیادوس یکی از مهم‌ترین این دگرگونی ها را تغییر سوی معماری از یک فرآورده ی دستی به صنعت می دانست؛ یعنی چیزی که در گذشته فراوردهای بومی بوده و بر پایه ی مهارت مردم محلی و مصرف سازه های بومی درست می شد. دوكساديس تفاوت‌هاي ميان دو شيوه‌ي كار معماري‌اي كه همه‌ي عناصر كارش از مواد پيش‌ساخته انتخاب شده و معماري‌اي كه از مصالح معمولي استفاده مي‌كند را گواه آن مي‌دانست كه معماري نوگرا، ناگريز بايد از قالب كاردستي درآمده و به يك محصول صنعتي بدل شود.
دوكسياديس از دلبستگي شديد معماران نوگرا به هنرنمايي در ساختمان‌هاي عمومي و با ارزش گله‌مند بود و آن را كافي نمي‌دانست. او علت ديگر ناكارآمدي معماران در رويارويي با مسائل را در اين می‌دانست كه دانشكده‌هاي معماري، توجه چنداني به طراحي خانه‌هاي ارزان قيمت نمي‌كنند. وي از ديگر سو، به فشارهاي روحي وارد بر شهرنشينان، به خاطر سرعت دگرگوني و تحول و پيچيدگي شرايط اشاره كرده و توجه معماران را به ريشه‌هاي فرهنگي هر قوم جلب نمود. دوكسياديس بر اين باور بود كه مشكل اساسي معماري، افزوده شدن بعد زمان به تركيب‌بندي سه‌بعدي است. وی باور داشت كه معماري دوره‌ی ما بايد بر اين بعد چهارم - یعني زمان - غلبه كند، بدين معني كه بايد از ديد فناوري، تغييراتي كرده و دوباره سامان يابد.
دوكسياديس، مطالعه‌ی مشكلات زمانه و پيشنهاد راهكار براي آن را مسئوليت مهمي مي‌دانست كه بر عهده‌ي معمار، به عنوان كارشناس در زمينه‌ي معماري گذاشته شده است. او نه تنها با واكنش‌هاي رمانتيك و واپس‌گرايانه مخالف بود، با هرگونه جبرگرايي ماشيني نيز مخالفت مي‌كرد.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
سیر اندیشه کنستانتین دوکسیادیس ,شهرسازی کنستانتین دوکسیادیس , Constantin Doxiadis ,پاورپوینت کنستانتین دوکسیادیس ,دوكسياديس، ,دوكساديس معماري نوگرا ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار کنستانتین دوکسیادیس Constantin Doxiadis

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد