خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی اصول مبانی برنامه ریزی شهری

   تعدادبرگ: 151 اسلاید   قیمت: 18500 تومان     تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی اصول مبانی برنامه ریزی شهری

از برنامه ریزی شهری به عنوان برنامه ریزی شهری و منطقه ای ، برنامه ریزی منطقه ای ، برنامه ریزی شهر ، برنامه ریزی شهر ، برنامه ریزی روستایی ، توسعه شهری ، برنامه ریزی فیزیکی ، مدیریت شهری یا ترکیبی مشابه در مناطق مختلف در سراسر جهان یاد می شود.

برنامه ریزی شهری یک فرایند فنی و سیاسی است که بر توسعه و طراحی کاربری زمین و محیط ساخته شده از جمله هوا ، آب و زیرساخت های عبور و مرور به مناطق شهری مانند حمل و نقل ، ارتباطات و شبکه های توزیع متمرکز است.  به طور سنتی ، برنامه ریزی شهری از یک روال بالا به پایین در برنامه ریزی اصلی برای طراحی فیزیکی سکونتگاه های انسانی پیروی می کرد. نگرانی اصلی رفاه عمومی بود ،  که شامل ملاحظاتی در مورد کارایی ، بهداشت ، حفاظت و استفاده از محیط زیست ، و همچنین تأثیرات طرح های جامع بر فعالیت های اجتماعی و اقتصادی بود. اضافه کار ، برنامه ریزی شهری رویکردی انسان محور و محیط محور را در پیش گرفته است که بر برنامه ریزی برای بهبود سلامت و رفاه همه مردم خود با حفظ استانداردهای پایداری متمرکز است. در اواخر قرن 20 که تأثیرات مخرب اقتصادی و زیست محیطی مدل های قبلی برنامه ریزی آشکار شد ، توسعه پایدار به عنوان یکی از اهداف اصلی همه برنامه ریزی ها اضافه شد. چارچوب پایداری با هدف توسعه پایدار سازمان ملل - 11 هدایت و محافظت می شود که هدف آن ارائه شهرها و جوامع فراگیر ، ایمن و مقاوم است. به همین ترتیب ، در اوایل قرن بیست و یکم ، نوشته های جین جیکوب در مورد قوانین قانونی و سیاسی برای محافظت از منافع ساکنان ، مشاغل و جوامع به طور موثر بر برنامه ریزان شهری تأثیر گذاشت تا تجربیات و نیازهای ساکنان را هنگام برنامه ریزی در نظر بگیرند.

برنامه ریزی شهری به س questionsالاتی درباره چگونگی زندگی ، کار و بازی مردم در یک منطقه معین پاسخ می دهد و بنابراین ، توسعه منظم را در مناطق شهری ، حومه و روستایی هدایت می کند. گرچه عمدتاً به برنامه ریزی سکونتگاه ها و جوامع توجه دارند ، اما برنامه ریزان شهری مسئولیت برنامه ریزی برای حمل و نقل کارآمد کالا ، منابع ، مردم و زباله ها را نیز دارند. توزیع مایحتاج اساسی مانند آب و برق ؛ احساس وجود و فرصت برای افراد از هر نوع ، فرهنگ و نیاز. امکان رشد اقتصادی از طریق مفاهیمی مانند منطقه نوآوری ؛ اطمینان از مناطق آبی و حفاظت از مناطق دارای اهمیت زیست محیطی طبیعی که به طور فعال در کاهش انتشار CO2 [5] و همچنین محافظت از سازه های میراثی و محیط های ساخته شده کمک می کند. برنامه ریزی شهری یک زمینه پویاست زیرا س sinceالات مربوط به نحوه زندگی ، کار و بازی مردم با گذشت زمان تغییر می کند. این تغییرات به طور مداوم در روش های برنامه ریزی ، کدهای منطقه ای و سیاست ها منعکس می شود و آن را به یک زمینه کاملاً فنی ، سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و زیست محیطی تبدیل می کند.تعاریف مختلف شهر:
تعریف عددی:ساده ترین تعریف شهر(بهترین وجه تمایز شهر و روستا)که مرکزی از اجتماع نفوس که درنقطه ای گرد هم آمده  و تراکم جمعیت درآن ازحدمعینی پایین تر نباشد.
تعریف تاریخی:برخی از علما معتقدندکه مراکزی که از قدیم نام شهر به آنها اطلاق شده است،به عنوان شهرشناخته میشوندوبه افتخار قدمتی که دارند،همیشه شهرباقی میمانند.
تعریف حقوقی:امتیازاتی که مختص شهرها بوده وروستاها فاقد آنها بودندمانند:حق بازار یاخدمات نظامی
تعریف جغرافی دانان از شهر:منظره ای مصنوعی است که زندگی شهری را امکان پذیرمی سازدودارای ارتباط متقابل با کشور مورد مطالعه است
سایر تعاریف:شهر جایی است که شغل سکنه آن غیر کشاورزی است ونوع درآمد،رفتار،سیما و.....باروستا تفاوت داشته باشد.
شهرسازی کدامست:
باوجود عقایدبرخی از بزرگان شهرسازی با پیدایش انسان آغاز شده است امااساساعلمی است که اخیرا به وجودآمده است.
مجموعه روشها وتدابیری که متخصصین امورشهری بوسیله آن شهرهارابهترمی سازند،به شهرسازی شهرت دارد.
مطالعه طرح ریزی وتوسعه شهرهابا در نظر گرفتن احتیاجات اجتماعی واقتصادی باتوجه به حد اقل رساندن مشکلات شهری وپاسخ گویی به نیاز های عمومی جمعیت شهری ازتعاریف دیگر شهرسازی است.
ویژگی های شهرسازی که درتعاریف آن استفاده می شود:طرح وتنظیم نقشه ها،توزیع صحیح تاسیسات شهری،برنامه ریزی جهت حمل ونقل،بسط روابط اجتماعی_اقتصادی،درعین مجزا بودن از سایرعلوم،ارهمراهی بسیاری ازعلوم استفاده مینماید.
شهرساز کیست:
شهرسازیاطراح وبرنامه ریز شهری،عبارت از دوپدیده محیط و انسان که درکنارهم جوامع زیستی رابه وجود می آورند.
شهرساز به ایجاد رابطه ای منطقی بین انسان ومحیط زیست مبادرت می ورزد.استفاده ازروش ها وتکنیک های این علوم (اجتماعی،اقتصادی،هنری،...)درایجاد،توسعه،برنامه ریزی وطرح ریزی شهرها،درحقیقت،شهرسازی می نامند.
شهرسازی یک کارگروهی باشرکت متخصصین علومی است که به نحوی درزمینه مسایل شهری میتواند به مطالعه بپردازدوبه تعیین برنامه درجهت بهبود،توسعه وضع آینده آنهامبادرت ورزد.
شهرها چگونه به وجود می آیند:
مهمترین عامل ایجاد شهررها،بایستی توسعه شبکه راه راعادی ترین ومطمئنا قدیمی ترین عامل دانست.
عامل توسعه مبادلات کالاوپیشرفتهای تجاری،که منجربه یک محل قابل استفاده ودایمی دریکی موقعیت مطلوب میگردد.
درایجاد وتوسعه شهرها،نقش عامل طبیعی مانند وجود آب، مساعدت زمین ,… تاثیر گذار بوده است.
ازدیدگاه دیگروجودمامن ها،سرپناه هاومقابله مردم درومقابل حملات خارجی رابایستی ازجمله عواملی دانست که به شهرها نقش دفاعی داده ومردم رابرای مقابله درکنار یکدیگرقرار داده است.
مورخین واقتصاددانان معتقدندکه شهرها،ناشی از توسعه وبسط شبکه راه ها هستند؛درحالی که عده ای دیگر معتقدندکه شهر محصول کوشش وفعالیت درزمینه امور تجاری است.
انبارکردن مازادمحصولات غذایی،باعث تراکم بیشترجمعیت روستاها گردیدکه خودموجب تسهیل جمع آوری غذاهای مازاد جهت تامین یک جمعیت شهری گشت.
رشدوتوسعه شهرهابراثرحوادث مختلف،درتمام ادوارتاریخی دارای افول وصعود بوده است.گاهی شهرها چنان عظمت یافته اند که به صورت یکی کشورشهر درآمده اند مانند:آتن،اسپارت و رم
آنچه که اساس شهرنشینی وبسط وتوسعه شهرهارابنیان گذارد،به قرن هجدهم میلادی بازمی گرددکه به عصر انقلاب صنعتی شهرت دارد.
عواملی که به توسعه شهرنشینی بعداز انقلاب صنعتی انجامید شامل:اخراع برق،اتومبیل،....که به بسط وتوسعه شهرهای بزرگ امروزی انجامید.
عوامل گسترش شهرها:

انقلاب صنعتی وبدنبال آن تحولاتی که درامرشهرنشینی انجامید،استقرارانسان در

شهرها رابه گونه ای دیگر جلوه گرساخت.مهمترین عوامل رواج شهر نشینی:
 تحول درحمل ونقل وسرعت مبادلات:بااختراع اتومبیل وقطارهمراه بابسط شبکه راه ها
پیدایش تخصص وتقسیم کار:احتیاج به نیروی کارمتخصص باتحول درآمد صنعت
ازدیادجمعیت:دراثرپیشرقت علم طب وکاهش مرگ ومیر
توسعه مهاجرت ها:باتنوع تولید وفعالیت هاومشاغل از کشاورزی به صنعتی درشهرها
تمرکز صنعت وتجارت:باایجاد کارخانه ها درمکان مناسب که تمرکزصنایع رابه دنبال داشت که درکنار یکدیگر درشهرها متمرکز شده اند.ودراثرتوسعه راه ورقابت اقتصادی ،توسعه تجاری هم به وجودآمد
بالارفتن سطح درآمد:دراثراشتغال به کارها ی مختلف درشهر
نتوع در مشاغل
پیدایش وگسترش وسایل ارتباط جمعی:بااختراع ماشین چاپ وافزایش سرعت مبادله افکار ونزدیک شدن مردم جهان به همدیگر وایجادتغییرات اساسی درفرم،سیمای شهری ووضعیت اجتماعی راباعث شد.
بدین ترتیب بود که عوامل فوق باعث افزایش جمعیت وگسترش شهر ها وتمرکز زیادی در امر صنعت پدیدار گشت.
درجوامع ماقبل صنعت،نسبت شهرنشینان به جمعیت روستایی اندک بود،همچنین اقتصاد آن دوران تفاوت فراوانی بامراکز اقتصادی عصرحاضردارند..ازجمله:فاقدمنابع تولید،نبودن تخصص یاتقسیم کارومسئله واسطه هاست.
همچنین درآن دوران تولیدات شهرها برای تهیه کالا،استاندارد معینی نداشته وکالاها یکدست نبودند.مسئله دیگر تفاوت قیمت ها وتوافقی بودن قیمت ها وکند بودن مبادلات بوده است.
ازنظراجتماعی،طبقه خواص مرکب بودازافرادی که درحکومتواجدمقامی بودند،ودرمقابل،اکثریت مردم قرارداشتند.همچنین این جوامع ازعدم تحرک اجتماعی رنج برده وتنهاعاملی که ممکن بود موقیت طبقات خاص رابهخطر اندازد،دشمن خارجی بود.
تعلیم وتربیت منحصربه افرادذکوخانواده بود ودراین میان طبقات خاص درتقدم بودند.

انقلاب صنعتی دگرگونی عظیمی دراین نظام ها به وجوداوردوعلاوه برآن توسعه شهرها وافزایش جمعیت،بنیان زندگی جدید استوارشد.این دگرگونی ها نخست درجوامعی روی داد که زودتراز اثرات انقلاب صنعتی بهره مند شدند وبه علت توسعه ارتباطات،شهرنشینی،رواج یافت.
مشکلات عصرنشینی عصرحاضر:

همگام باتوسعه شهرنشینی وتحولات اجتماعی واقتصادی شهرها،درزمینه های زندگی درشهرها ،نارسایی هایی به چشم میخورد.درقالب همین نارسایی ها به صورت مسایلی حادجلوه گرشده است.
فقروعدم تساوی:ازمسایل ومشخصه بسیاری از شهرها،خاصه شهرهای بسیاربزرگ امروز شده است.
تزلزل اقتصادی وبیکاری:کاگران وکارمندان یک جامعه صنعتی پیشرفته،درعین آنکه میتواندتنع انواع     مشاغل وفراوانی کاراستفاده نمایند،دایمادرمعرض بیکاری وتزلزل اقتصادی هستند.
امکان مخاطرات بیشتر:باوجوداستفاده شهرنشینان از امکانات شهرنشینی،شهرنشینان درمعرض خطرات وحوادثی که احتمال وقوع آنها هست هستند مانند:حوادث طبیعی،قطع خدمات شهری و...
ازهم گسیختگی قوام واساس خانواده:بالابودن نسبت طلاق درشهرها نسبت هب روستاهاتااندازه چشمگیری بیشتراست.
آلودگی صداورفتارهای عصبی:وجودصداها فراوان در شهرها به علت وجودکارخانه ها،اتومبیل ها,باعث ایجاد بیماری های عصبی شده است. و....


کلمات کلیدی مرتبط:
اصول مبانی برنامه ریزی شهری ,پاورپوینت بررسی ,از برنامه ریزی شهری ,برنامه ریزی شهری و منطقه ای ,برنامه ریزی منطقه ای ,برنامه ریزی شهر ,برنامه ریزی شهر ,برنامه ریزی روستایی ,توسعه شهری ,برنامه ریزی فیزیکی ,مدیریت شهری ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی توسعه پایدار شهری با نگاهی به شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی 10 نمونه طراحی فضای شهری و پارک در مکزیک
پاورپوینت بررسی تاثیر مبلمان شهری در زیبایی بصری و منظر و هویت شهرها
پاورپوینت بررسی طراحی نما و منظر ورودی شهر
پاورپوینت بررسی مسکن و شهرهای آینده
پاورپوینت بررسی مبانی برنامه ریزی کالبدی میدان مادر در شهر بویین زهرا
پاورپوینت بررسی اهمیت توجه به مکان در طراحی فضای انسان مدار
دانلود,پاورپوینت مبانی شهرسازی ,pptx
پاورپوینت بررسی مفهومی محله و عناصر و اجزا محله هاي شهري
پاورپوینت بررسی شهرک مسکونی اکولونیا NOVEM دولت هلند
پاورپوینت بررسی محله دیپلماتیک سبز در ریاض عربستان سعودی اثر بادکر وگن فلد و شرکاء
پاورپوینت بررسی سیستم حمل و نقل هوشمند INTELLIGENT TRANSPORT SYSTEM (ITS)
دانلود,پاورپوینت بررسي ارایه الگوی بهینه مدیریت شهری (شهربیرجند ),pptx
پاورپوینت بررسی مدیریت زیبا سازی و فضاهای سبز شهری
پاورپوینت بررسی نظریه های مدیریت شهری Urban Management
پاورپوینت بررسی مکتب شهرسازی شیکاگو ، مکتب اکولوژی شهری
پاورپوینت بررسی معماری میدان فرسالا یونان
پاورپوینت بررسی شهرسازی دوره پهلوی از منظر فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی
پاورپوینت بررسی نيازهاي انسان از دیدگاه آبراهام مزلو
پاورپوینت بررسی ویژگیهای شهرسازی اسلامی در فضای شهری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد