خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: تحقیق شهرهاي مجازي رويکردي نو در برنامه ريزي شهري

   تعدادبرگ: 18 برگ ورد/   قیمت: 6000 تومان   حجم فایل: 437 kb  تعدادمشاهده  0


مقدمه
وجه مشخصه جامعه معاصر ،تحولات فراوان و افزايش فعاليت هاي اقتصادي،اجتماعي و فرهنگي در مقياس جهاني است.يکي از نيروهاي پيش برنده اين امر،جهاني شدن يا انقلاب فناوري است،که معمولا حول محور فناوري اطلاعات و ارتباطات متمرکز شده است.ICT زيرساخت لازم جهت تبادل فوري اطلاعات در فاصله هاي طولاني را فراهم مي سازد.محدوديت هاي فاصله مي تواند با کاهش در محدوديت هاي زماني از بين برود.سرمايه داري، فناوري هاي اطلاعات را براي عمليات در مقياس جهاني و در زمان وقوع استفاده مي کند.به علاوه،اقتصاد بر اطلاعات و پردازش اطلاعات تاکيد مي ورزد.اطلاعات جهت توليد اطلاعات جديد،بکارگرفته مي شود و دانش نيز به عنوان يک مواد خام و همچنين به عنوان يک محصول در نظر گرفته مي شود.مانوئل کاستلز اقتصاد جديد را به عنوان اقتصاد اطلاعاتي معرفي مي کند. مفهوم «اطلاعاتي [1]» به سازمان ويژه اي اشاره دارد که بوسيله آن توليد،پردازش و انتقال اطلاعات منبع اساسي براي بهره وري و قدرت به شمار مي آيد.
در عصر اطلاعات شهرهاي مجازي به عنوان پديده اي جديد ظهور يافته اند که در حال طي کردن مسير تکاملي خود مي باشند.همچنانکه بحث خواهد شد بسياري از پژوهشگران فضاي الکترونيکي را به عنوان شکل جديد فضاي عمومي در نظر گرفته اند که در آن تعامل ميان افراد فارغ از مسائل موجود در فضاي فيزيکي و شهرهاي پراکنده امروزي است.
امروزه،گونه هاي مختلفي از «اجتماعات مجازي» در حال افزايش هستند،هنگامي که افراد به اينترنت وصل مي شوند،اشتراک گذاري فضاي مجازي را آغاز مي کنند، اين فضا امکان ارتباط غير حضوري را براي افراد فراهم مي سازد.و در واقع ارتباط حضوري و رو در رو وجه مشخصه فضاهاي فيزيکي است. در اين مقاله فرض بر اين است که ابتکارعمل شهر مجازي به عنوان محصول يک فناوري بي طرف در نظر گرفته نشده است،بلکه مجموعه اي از عوامل اقتصادي و اجتماعي در شکل گيري آنها تاثير گذارند که بايد به دقت مطمح نظر قرار گيرند.
 
شهرهاي مجازي
 
IT  براي شهرها و جوامع به صورت يک امر عادي تبديل شده است. اکثريت اين ابتکار عمل ها شهر «ديجيتالي [2]» يا «مجازي [3]» ناميده مي شود زيرا آنها نمايندگان مجازي شهرها،مناطق يا جوامع فيزيکي هستند که توسط ICT ها ايجاد شده اند. 
اگرچه هنوز اجماعي در مورد مفهوم شهرهاي مجازي وجود  ندارد. اما اکثر تلاش ها براي توصيف اين پديده نظري و بسيار استعاري است و فقط اندکي از اين تلاش ها به اثرات پيچيده آنها رسيدگي مي کند در حاليکه برخي از ابعاد مهم آن را ناديده مي گيرند. براي نمونه ،برخي از تحقيقات در مورد شهرهاي مجازي تنها به ابعاد طراحي وب سايت شهرها در اينترنت مي پردازد، در حاليکه ساير مطالعات به واقعيت مجازي [4] (VR) يا مدل سازي سه بعدي [5](3D)  احتمالات براي شبيه سازي شهر توجه مي کند. بايد توجه شود که مفهوم شهرهاي مجازي به وب سايت ها يا آزمايش هاي(تجارب)VR محدود نمي شود. در نتيجه،يک ابهام شناخت شناسي واضح در مورد موضوع شهرهاي مجازي وجود دارد که بايد روشن شود.
پديده شهرهاي مجازي نمي تواند به کاربردهاي ساده فناوري براي شبيه سازي هاي کامپيوتري (به ويژه توسعه سيستم هاي CAD –طراحي به کمک کامپيوتر) و طراحي وب در اينترنت محدود شود.برخي تصور مي کنند که شهرهاي مجازي محصول فناوري است در حاليکه مجموعه اي از عوامل اقتصادي و اجتماعي نيز در شکل گيري آنها تاثير مي گذارد. در حقيقت ، منافع و علايق جامعه( اجتماع ،بخش خصوصي و عمومي) باعث ايجاد شهرهاي مجازي مي شود،که مقصد و مشارکت انواع مختلف کاربران را در بر مي گيرد.همچنين آنها گونه هاي متنوعي از نمايندگي در فضاي الکترونيکي(طراحي وب،معماري اينترانت،شبيه سازي هاي کامپيوتري و...)را بهمراه  دارند و ابعاد مختلف واقعيت شهري را تحت تاثير قرار مي دهد،شامل ابعاد فضايي مرتبط با مکان،حمل و نقل، زير ساختار،موضوعات مرتبط با زمين و غيره.بنابراين:
 
•    شهرهاي مجازي بايد به عنوان چيزي بيش تر از ابعاد منفرد همانند نمايندگي هاي-وب يا وب سايت ها در اينترنت در نظر گرفته شود. 
•    آنها پديده هاي پيچيده اي هستند که مستلزم منافع مدني و تجاري ،کاربران ،زير ساخت همچنين طراحي وب و فضاي فيزيکي است. 
•    شهرهاي مجازي،شهرهاي ICT هستند- يعني بوسيله فناوري هاي ICT توانمند شده اند- و موثرترين ادبيات موجود را بکار مي گيرند.
 
نتيجه اي که از پيدايش فضاهاي الکترونيکي مي توان داشت اين است که در حال حاضر آميزه اي از شيوه هاي مختلف  و فضاهاي آن لاين وجود دارد که هريک از آنها کاربرد و نقش خاص خود را دارا مي باشد.لايه هاي گوناگون فضا مکمل همديگر هستند و فضاي الکترونيکي را به عنوان يک کل تشکيل مي دهند(شکل1).
 
 
 
بيشتر قسمت فيزيکي اين ترتيب فضايي بر روي همان جغرافياي معمولي دنياي واقعي قرار مي گيرد که پايه و اساسي براي ساير فضا ها است.سپس وارد بُعد فيزيکي فضاي IT مي شود که شامل زير ساخت اينترنت مي شود همانند فيبر نوري و شبکه هاي ماهواره اي.سومين لايه شامل فضاي استعاري است همانند محتواهاي چند رسانه اي و هايپرلينک ها.مجددا وجود آنها به شبکه فيزيکي بستگي دارد،ولي ساختار فضاي وب کاملا توسط چارچوب توپولوژي آن تعيين مي شود.سرانجام شهرهاي مجازي سه بعدي و  فضاهاي مجازي در لايه ي بالايي قرار مي گيرند.آنها همانند دنياي واقعي ظاهر مي شوند و قوانين حرکت رايج در شهرهاي مجازي  متفاوت از ساير فضا ها است.
پيش فرض اصلي ما اين است که شهر مجازي يک بخش مهم از اکثر شهرهاي معاصر است. در اين حالت شهر مجازي به عنوان يک عنصر جديدي در نظر گرفته مي شود که عناصر سنتي را براي تشکيل ساختار پيچيده واقعيت شهري معاصر(سرزمين،چشم انداز، فضا و مکان) به يکديگر ارتباط مي دهد.به زعم سانتوس [6]،شهرهاي مجازي بخشي از نوآوري هاي تکنولوژيکي هستند که  فضاي شهري را تحت تاثير قرار مي دهند و تحولاتي (اقتصادي و اجتماعي) را به عنوان يک نقطه عطف ويژه ايجاد مي کند. بنابراين يک شهر مجازي ،يک شهر موازي است که همراه با شهر فيزيکي حرکت مي کند و داراي مشکلات و پيچيدگي هاي اجتماعي ، فرهنگي و فضايي يکساني است.
در سراسر تاريخ شهري،هميشه عناصر جديدي معرفي مي شوند و سپس بخشي از شهرها مي شوند. بنابراين به طور طبيعي شهرها عناصر مختلف زيادي را که نمايندگي دوره هاي مختلف را نشان مي دهند ، همپوشي مي کنند، شهرهاي مجازي يکي ديگر از اين عناصر هستند که در اين مورد عصر اطلاعات را نشان مي هد. (شکل2 را ببينيد) به طور خلاصه شهرهاي مجازي يکي از نقاط عطف [7] عصر اطلاعات [8] در شهرهاي ما هستند.
     
 
 
واضح است که اخيرا فناوري هاي ICT مفاهيم فضا و زمان را به چالش کشيده اند. همانطور که کاستلز (1996) بحث مي کند«هم فضا و هم زمان تحت اثرات ترکيبي پارادايم فناوري اطلاعات و فرايندها و شکل هاي اجتماعي ايجاد شده بوسيله فرايند کنوني تغيير تاريخي دگرگون مي شوند ».در واقع ،دگرگوني زمان در پارادايم تکنولوژي اطلاعات که از کنش هاي اجتماعي شکل گرفته است يکي از بنيانهاي جامعه ي جديدي است که گام در آن نهاده ايم و با ظهور فضاي جريان ها [9] پيوندي ناگسستني دارد.
به طور خلاصه شکل3 نشان مي دهد،که اگر ما قادر به درک و شناخت يکساني از شهرهاي مجازي(شهرهاي ICT)  باشيم همچنانکه ابعاد زيادي از شهرهاي خود (شهرهاي سنتي) را مي شناسيم، در آن صورت مي توانيم عامل مهمي را درک کنيم که شهر عصر اطلاعات را شکل مي دهد و کاستلز آنرا «شهر اطلاعاتي [10]» مي نامد.
و...
 


کلمات کلیدی مرتبط:
مقدمه ,وجه مشخصه جامعه معاصر ،تحولات فراوان و افزايش فعاليت هاي اقتصادي،اجتماعي و فرهنگي در مقياس جهاني است.يکي از نيروهاي پيش برنده اين امر،جهاني شدن يا انقلاب فناوري است،که معمولا حول محور فناوري اطلاعات و ارتباطات متمرکز شده است.ICT زيرساخت لازم جهت تبادل فوري اطلاعات در فاصله هاي طولاني را فراهم,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل اکوشهر یا بوم‌شهر
شناخت و تحلیل فضای شهری میدان بهارستان
پاورپوینت بررسی اصول شهر اسلامی
پاورپوینت بررسی محله های تاریخی شهر یزد
پاورپوینت بررسی و تحلیل پارک فدک شهرک غرب تهران
پاورپوینت تحلیل فضای شهری محله نعمت آباد تهران
پاورپوینت بررسی فضای شهری استانبول İstanbul
پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان سرخواجه 15 خرداد گرگان
پاورپوینت تحلیل و بررسی مسئله مسکن و حمل و نقل در شهرهای امروز
پاورپوینت تحلیل و بررسی شهرسازی و الگوی گسترش منطقه 13 شهر تهران
پاورپوینت تحلیل پل عابر پیاده چونهوا در شنژن چین
پاورپوینت بررسی شهرسازی سده های میانی قرون وسطی
پاورپوینت تحلیل سازمان فضایی و سیمای شهری منطقه 19 تهران
پاورپوینت بررسی شبکه حمل و نقل مترو واشنگتن
پاورپوینت بررسی سیستم های شبکه ارتباطی شهری
پاورپوینت بررسی شهر دوستدار سالمند
پاورپوینت بررسی حمل و نقل پایدار در شهر
پاورپوینت بررسی طراحی نما و منظر ورودی شهر
پاورپوینت بررسی طرح جامع لواسان و تحلیل فضای شهری لواسان
پاورپوینت بررسی روستای اسماعیل آباد قزوین

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد