خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی سنت های تفکر در طراحی شهری

   تعدادبرگ: 42 اسلاید قابل ویرایش پاورپوینت   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی سنت های تفکر در طراحی شهری
 
بخشی از مطلب
یکی از این سنت ها تجلیل محصول فرآیند طراحی است که Bob Jarvis این سنت را در مقاله محیط شهری به عنوان هنر بصری یا قرار دادهای اجتماعی مورد مباحثه قرار می دهد. با اصطلاح سنت زیبایی شناسی بصری که بر کیفیات بصری ساختمان ها و فضا تاکید دارد و نگاه اجتماعی که با کیفیات اجتماعی مردم، فضاها و فعالیت ها ارتباط دارد. در سال های اخیر سنت دیگر از تلفیق این دو با عنوان «ایجاد مکان» به وجود آمده است.
 
سنت زیبایی شناسی بصری :
این دیدگاه بیشتر معمارانه و کمتر طراحانه بود و محصول محور است و بیشتر روی کیفیات بصری تاکید دارد و همچنین بر تجربیات زیبایی شناسی از فضای شهری تا اینکه بر موارد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و معیارهای فضایی و فرایندهای دخیل در ایجاد فضای شهری موفق.
علی رغم تاثیر از طراحی شهری "کامیلوسیته" منطبق بر اصول زیبایی شناسی و "لوكوربوزیه"، سنت و نگاه زیبایی شناسی بصری در عمل در برنامه ریزی شهری unwin "آنوین" بیان شد و با شرکت گسترده درطراحی شهرک ها و دهکده های ""MHLG تحکیم شد و این دیدگاه توسط "Frederick Gibberd" در ترکیب باغچه های جلوی منازل مسکونی به جای خصوصی کردن آن ها نمود پیدا کرد. همچنین مباحث توالی تصویر در کتاب منظر شهری "گوردن کالن" و دیگران در دهه 1940 و 1950 مطرح شد.
Carmona", "Punter"" می گویند در حالی که "گوردن کالن" پاسخ های گویا و شخصی خود را در مورد محیط شهری بیان می کند، تصورات عموم را از منظر شهری و مکان و فضای شهری از نظر فروگذاشته، در صورتی که در مقابل "کوین لينچ" معاصر او در کتاب "سیمای شهر" خود آن را مورد توجه قرار داده است.
 
سنت اجتماعی :
این دیدگاه در مورد طریقه استفاده مردم از فضا است که ادراک و حس مکان را در بردارد.
Jarvis"" كوشش "لينچ" را که طرفدار اصلی این روش است، برای تغییر تمرکز روی طراحی شهری در 2 روش مشخص کرده است:
- روش تجلیل محیط شهری: در رد این تفکر که محیط شهری یک دغدغه انحصاری بود، "لينچ" تاکید کرد که لذت در یک مکان شهری یک تجربیه پیش پا افتاده و معمولی است.
- روش یک موضوع برای مطالعه: به جای آزمایش فرم فیزیکی و مادی محیط شهری «لینچ» توصیه کرد که تصورات ذهنی ادراک مردم را آزمایش و مطالعه کنیم.
"جین جیکوبس" با کتاب "مرگ و زندگی شهرهای بزرگ آمریکایی" به مفاهیم برنامه ریزی شهری مدرن حمله کرد و بسیاری از اصول شهرسازی معاصر را بیان کرد از طرفداران این روش بود که می گفت: شهر یک اثر هنری نیست چون هنر گلچینی از زندگی است در صورتی که شهر زندگی در حیاتی ترین، پیچیده ترین و شدید ترین شکل آن است.
«جیکوبس» تاکید بر جنبه های اجتماعی عملکرد خیابان، پیاده رو و پارک ها به عنوان مکانی برای فعالیتهای انسان و مکان هایی برای تعاملات اجتماعی کرد.
افرادی مثل Jan Gehl"" و" ویلیام رایت" و کارهای" کریستوفر الکساندر" در شناخت سبک رسوم اجتماعی از این قبیل بود." الکساندر" دو مورد را قصور فلسفه ي طراحی می داند:
1- فرم را بدون زمینه و مفهوم در نظر می گیرد.
2- پیش برد طراحی شهری به شیوه ای که به ایجاد یک تنوع غنی از تعامل بین فعالیت و مکان اجازه نمی دهد.
 واو یکسری از الگوها را به جای یک طراحی کامل پیشنهاد داد که هر الگو یک چهار چوب خلاصه شده و تصویر شده از ضروریات بود و یک سری ساختار پایه و محدود و طرح های دست آزاد را برای شکل دادن و به تصویر کشیدن انگاره ها داشت. این الگوها برای این بود که طراحان را با یک سری ارتباطات کارا ولی نه از پیش تعیین شده بین فعالیت و مکان آگاه و مجهز کند.
سنت ایجاد مکان شهری :
دیدگاه حاکم بر تفکر طراحی شهری در دو سال گذشته این دیدگاه است که در تعاریف زیر جمع شده است.
  در سال 1953 فردریک گیبارد" Frderic Gibbard "گفت که هدف طراحی شهری ترکیبی از ویژگی های عملکردی و ظاهر مطلوب است.
  در سال 1961 جیکوبس" "Jane Jacobs بیان کرد که برای اداره شهر یا واحد همسایگی، چنانکه یک مساله معمارانه بزرگ باشد، باید هنر را برای زندگی جایگزین کرد.
  در سال 1988 پیتر بوکانن" "Peter Bachanan بیان کرد که طراحی شهری خلق مکان است ولی مکان ها تنها یک فضای خاص نیستند بلکه همه فعالیتها و وقایع 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
سنت های تفکر در طراحی شهری ,پاورپوینت بررسی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی پل مخصوص عابرین پیاده و دوچرخه سواری با نام بینس برو
پاورپوینت بررسی توسعه پایدار شهری با نگاهی به شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی 10 نمونه طراحی فضای شهری و پارک در مکزیک
پاورپوینت بررسی تاثیر مبلمان شهری در زیبایی بصری و منظر و هویت شهرها
پاورپوینت بررسی طراحی نما و منظر ورودی شهر
پاورپوینت بررسی مسکن و شهرهای آینده
پاورپوینت بررسی مبانی برنامه ریزی کالبدی میدان مادر در شهر بویین زهرا
پاورپوینت بررسی اهمیت توجه به مکان در طراحی فضای انسان مدار
پاورپوینت بررسی مفهومی محله و عناصر و اجزا محله هاي شهري
پاورپوینت بررسی شهرک مسکونی اکولونیا NOVEM دولت هلند
پاورپوینت بررسی محله دیپلماتیک سبز در ریاض عربستان سعودی اثر بادکر وگن فلد و شرکاء
پاورپوینت بررسی سیستم حمل و نقل هوشمند INTELLIGENT TRANSPORT SYSTEM (ITS)
پاورپوینت بررسی مکتب شهرسازی شیکاگو ، مکتب اکولوژی شهری
پاورپوینت بررسی معماری میدان فرسالا یونان
پاورپوینت بررسی شهرسازی دوره پهلوی از منظر فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی
پاورپوینت بررسی نيازهاي انسان از دیدگاه آبراهام مزلو
پاورپوینت بررسی ویژگیهای شهرسازی اسلامی در فضای شهری
پاورپوینت بررسی تاریخچه شهرنشینی در ایران
پاورپوینت بررسی اقلیمی سایت میدان کوثر در مشهد محدوده کارخانه کوکاکولا
پاورپوینت بررسی تعريف مفاهيم، واژه ها و اصطلاحات شهرسازی و طراحی شهری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد